- Honor 50 - apám nevében
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Megérkeztek a Nothing új fülhallgatói
- Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Telekom mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
PlayStation konzolokra is megjelenik a Darkest Dungeon 2
gp A korábban PC exkluzív játék hamarosan végre játszható lesz konzolon is.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Furcsa processzorrészt kap a Lunar Lake
ph Az Intel látványosan az AI-ra fókuszál, ami nem feltétlenül baj.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyuri27
félisten
válasz zolka78 #3500 üzenetére
"És egyébként éveket dolgoztam a kereskedelmben, mind nagyker, mind forgalmazó és viszont eladó tekintetében. Nem mint tulajdonos mert hát milliárdjaim nincsenek, de olyan beosztásban, hogy nagyban múlott rajtam mi kerül a vásárló kezébe és hogyan."
Számtech? Ha igen az lenne az egyenes ha mesélnél. Úgysincs rólad semmi adat kiirva.
"Te viszont ha a törvényeket akarod sajátosan értelmezni és nem betartani, akkor miért említed magad egy lapon a rendes kisboltossal."
A törvényeket úgy értelmezem ahogy nekem tetszik. Úgy is véleményezem. Hiszen demokráciában élünk, megtehetem. Attól mert a nagy közjóval nem értek egyett még betartom!
A véleményem meg nyiltan vállalom. Nevem, számom kiirva. Nem bujkálok mint például te. Igaz nem is kérdezem meg miért emlited magad egy lapon szavahihető, hozzáértő ph-s tagokkal. Mikor nem tudjuk ki vagy, honnan jöttél, mit csináltál.
Ja és ha megsértöttél sajnálom. Nyilván nem sározni akartalak.
Nos a te stilusodban írva.Nyilván a moderátor dönt. De ő nem fog idejönni és megkérdezni mi fáj.
Ha viszont sértőnek találom amit irtál szerintem joggal akkor szvsz elnézést kérhetsz. Hasonló esetben én is így teszek.Amd - Radeon - Ryzen
-
Csaba_20_
őstag
válasz Gyuri27 #3499 üzenetére
Gyuri27 írta:
Mert nem csak törvényt akarok. Hanem müködö törvényt. Ha én vétek engem is büntessenek, igaz én nem erre megyek. De a vevőt is és a nagykert is szankcionálják adott esetben.Akkor működik a törvény, ha betartják, illetve betartatják. A jelenlegi is, de akármelyik elképzelt is. A fogyasztók szankcionálása alatt nem tudom mit értesz, de első hallásra nem hangzik túl jó ötletnek.
Gyuri27 írta:
Láthattad a bedölt nagykerek pédáját. Ott megint a kisker szopott. Mert a gari járt a vevőnek, csak a kisker nem tudta hova vinni. Ez sincs szabályozva.A PTK 311.§-a alapján szabályozva van szerintem. A fogyasztó is ez alapján mehet a gyártóhoz, ha kihullik a kisker. Nem ártott volna a cég ügyvédjét megkérdezned, hogy ilyen esetben mit tegyél. Egyébként ugye van egy olyan lehetősége a fogyasztónak, hogy bizonyos tények fennállása esetén felszámolást indíttasson a forgalmazó ellen és azt hinné az ember, hogy ez elrettenti a forgalmazót a jogszerűtlen magatartástól és észhez tér. De nem, épp ellenkezőleg.
Gyuri27 írta:
Ha most az eurós árat oda írom az megint vitára adhat okot az árfolyam változás miatt.Most még úgy is a vételárat kell figyelembe venned, ami HUF-ban van odaírva. Azonkívül a HUF vételár esetében sem kell figyelembe venned az inflációt és egyéb ilyet. Ha pedig váltás lesz, akkor az is biztos, hogy lesz átmeneti időszak. Szlovákiában is volt.
-
Csaba_20_
őstag
Bocs, nem neked kellett volna ügyvédet kérdezni, hanem annak, akin ott maradt a kaki.
-
jekisa19
csendes tag
Sziasztok!
Lenne egy pár kérdésem! Elromlott egy Albacomp típusú laptopom(alaplap hiba) és még van rajta garancia.
Május 17-én küldtem el szervízbe és akármikor hívom őket mindig, leráznak h alkatrészre vár.
Igazából nekem fontos lenne h mielött visszakapjam, nincs vmi jog vagy vmi amivel visszaszerezhetném már? Nem tetszik ez a nem foglalkozunk a kérdéssel szervíz, hogy törekednek 15 nap alatt visszaszolgáltatni, de nem megy nekik. Akkor ne vállaljanak garanciát. Ja a gép 1,5 éves lesz. 2 év gari volt rajt. Idegeskedjek e tovább vagy van vmi teendő ilyenkor???Válaszokat előre is köszönöm.
<<Sony Xperia Z1 Compact>>
-
sasa311
veterán
válasz luciferc #3506 üzenetére
Ez tök felesleges flémkeltés és alapjáraton még általánosító baromság is.
Válaszul majd a boltosok reagálnak minden hülyegyerekre hasonlóképpen, aki azt kérdezi, hogy miután 50V-ot adott tunning céljából a procinak és megsütötte hogy lehetne legarizni...
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
luciferc
őstag
válasz sasa311 #3507 üzenetére
Hm. Azért én csak azt mondom saját tapasztalataimra (boltosok és ismerősök) alapozva, hogy arányaiban sokkal több a mocskos bótos, mint a mocskos user. És ez a baj. Mert ha egyezne az arány, akkor csak annyit lehetne mondani, hogy minden emberi csoportban van aljanép. Így viszont...
Érted már mire fel az "általánosító baromság"?
mod: ja, és ha a boltosok a hülyegyerekre így reagálnak, akkor nagyon fogok nekik helyeselni. Viszont érdekelne mi a vázolt helyzetről a boltosok véleménye. Náluk előfordulhat ilyesmi?
[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
válasz luciferc #3508 üzenetére
Na egy szakértő.
Az a baj, hogy ha a kedves user legyilkol egy hardver az esetek többségében nem látszik. Ha csak kicsit feszeli szét égésnyom sincs. Egyszerű a képlet. A gyártó egy procinak az élettartamát 1,35v-ban állapitja meg. Valószinüleg azért mert annyin biztos elmegy 3 évet. Az user meg kicsi, teszt, kicsi bench és 1,5-l jár. Utánna mivel nem Vérpistike, hanem itt olvasgat ad a procinak 1,45-t 24/7-be. Ez meg elég lehet ahhoz, hogy az élettartam jelentősen lecsökkenjen. Ez pedig nem látszik. Ennyi. Ha van mocskos boltos azt [link] itt lehet közölni. Persze mocskos, átverős, hülye user totyik nincs.
Mivel nem derül ki a turpisság nincs annyi mocskos user.Amd - Radeon - Ryzen
-
sasa311
veterán
válasz luciferc #3508 üzenetére
Most erre mondjam, hogy az én minden boltban korrekt hozzáállást találtam, ahol vásároltam? Ettől még általánosítás marad.
Ha még azt is számításba vesszük, hogy a pozitívat sose hallod senkitől, viszont a negatívat mindig mindenki világgá kürtöli akkor szerintem nem olyan gáz a helyzet...
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
rien
senior tag
Egy pár hónapos alaplap ha megadja magát a szerviz megteheti egyáltalán, hogy felújítottat tesz bele amiről nem tájékoztatja a vásárlót a gari lapon semmi bejegyzés róla.
Majdan eme felújított csoda is bemondja az unalmast és akkor közlik vele, hogy hát az előbbi bibinél egy felújítottat kaptál és arra már nem vállalunk csak három hónap garit ami sorry letelt, holott az eredeti határidőből még bőven lenne hátra.----------------------------------------- <<<<< Trust no 1 >>>>> ----------------------------------------
-
rien
senior tag
válasz luciferc #3512 üzenetére
Ez egyik ismerősömmel történt a napokban. Nem tudom még a teljes sztorit csak tőmondatokban annyit amit leírtam.
De én ott ledöbbentem, hogy egy pár hónapos lap helyett egy felújított sz@rt tesznek bele és nem szólnak, elsumákolják. A többi meg a hab a tortán. Évek óta törzsvásárló, ott is szervizelteti a gépét bármi gond van vele Most is beadta majd ment érte és ez várta.
Ugye nem tudott mit tenni kész tények elé állították, ez van. Üvöltött egy sort, még max. megverhette volna az eladót de persze nem ez a megoldás, lehet ő is azt csinálta amit mondtak neki. Egy vásárlót veszítettek, nekik csak ennyi.
Tud valamit tenni? Csak a per van?----------------------------------------- <<<<< Trust no 1 >>>>> ----------------------------------------
-
sasa311
veterán
Először is panaszkönyv van, sok helyen az is elég.
Ha azzal nem foglalkoznak, akkor bejelentést tesz a fogy. védelemnél, akik valószínűleg jól megbüntetik a boltot. Per akkor van ha ezek mind nem elegek.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
luciferc
őstag
a panaszkönyv és fogyvédőkön túl meg lehet emlegetni (nem rögtön, csak ha szemétkednek), hogy a tranzakció könyvelési oldala az apehet is érdekelheti, kétlem, hogy teljesen tisztán ezt le lehet könyvelni. Illetve ha sikerült, akkor sem öröm egy apeh ellenőrzés. Fenyegetni kell keményen.
Mondjuk az első hibát ott követte el, hogy átvette. Tudja valahogy bizonyítani, hogy felújított alkatrész került bele? Konkrétan, le van zárva a gép?
-
rien
senior tag
válasz sasa311 #3514 üzenetére
Panaszkönyv az megvolt azt lehagytam. De a panaszkönyvet csak esetleges ellenőrzés során nézik meg ugye?
Akkor még egy próbát talán megér a fogyasztóvédelemmel befenyíteni őket, hátha
Köszi!luciferc: Nincs lezárva és nem hiszem, hogy tudná bizonyítani, a gari papíron sincs róla egy sor se úgy tudom. No akkor az apeh is befigyel Köszi!
[ Szerkesztve ]
----------------------------------------- <<<<< Trust no 1 >>>>> ----------------------------------------
-
luciferc
őstag
A panaszkönyvben lévő bejegyzésre köteles a boltvezető írásban válaszolni, és így visszavonva az első hiba, mivel később tudja igazolni, hogy már átadáskor jelezte ellenvetését. Szerintem közölni kell, hogy vagy szereznek egy bontatlan alkatrészt, amit konkrétan előtte építenek be (bizony, nem ám hátul a sufniban), vagy megy a dolog a fogyvédőkhöz (bejelentés), párhuzamosan a választott bírósághoz, majd bíróságra. Ja, plusz az apeh. Attól jobban félnek, mint a bíróságtól.
-
sasa311
veterán
Ebben az esetben a józan ész szerint nem szükséges a barátodnak bizonyítania, hogy bontott alkatrészt szereltek be. Hiszen a bolt PONT azzal védekezik, hogy AZÉRT nincs garancia az alkatrészre, mert javított cuccot szereltek be. Ami non-szensz.
Vagy megjavítják a sajátját (ilyenkor folytatódik a garancia) vagy cserélnek (újra) ilyenkor meg újraindul.szerk:
Békéltető testület semmit sem ér, nem kötelező jellegű a döntése és a cégek leginkább el se mennek rá.[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
luciferc
őstag
válasz sasa311 #3520 üzenetére
Békéltető testület semmit sem ér, nem kötelező jellegű a döntése és a cégek leginkább el se mennek rá.
Hátha megijed a cég. Azt is közölni kell, hogy a békéltető testület döntése ugyan nem kötelező, de tetszőleges helyen és számban nyilvánosságra hozható. És egy bírósági ügynél is jól jöhet, hogy te mindent megpróbáltál. Most úgyis bírósági szünet van, nem veszít semmit.
mod: és remélhetőleg nem is lesz szükség bíróságra.
[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
Ird ki a bolt nevét.
Ahogy a fiúk írták. Nem hogy használt lapot hanem másik tipust sem tehetnek bele. Illetve csak akkor ha a cimbid úgy látja, hogy az jobban megfelelneki. De ebból is csak újjat. A garancia meg természetesen a beszerelés napjától indul.Amd - Radeon - Ryzen
-
rien
senior tag
Köszönöm szépen mindenkinek!
Boldogan hívtam, hogy mondjam mit csináljon, erre közölte, hogy elkéstem ezt már benyelte.
Mikor elmesélte nagyon ideges volt, azt mondogatta, hogy kitkötteti a netet is, ő nem vesz alaplapot.
De munkaeszköz is neki a gép és mérgében gondolt egyet megfogta a gépet és elment egy másik boltba ahol minden alkatrészt ami az előző bolthoz kötötte még garanciálisan kiszedett a gépből és vett bele újat, a használt cuccokat meg beszámították neki.
Igaz pénzbe került neki, de ha futotta rá én megértem, nekem is volt hasonló szitum, hogy bunkók voltak garis ügyintézésnél biztos, hogy én se megyek többet abba a boltba.----------------------------------------- <<<<< Trust no 1 >>>>> ----------------------------------------
-
bobace
őstag
Egy gyors kérdésem lenne, ami sürgős is, úgyhogy aki tudja mondja
Leadta ismerősöm a telefonját kb 1,5-2 hónapja garis javításra, kapott cseretlefont, és most lett kész. Nincs már ilyen 1 hónapos szabály (régen pl pannonnál volt, de azóta sokat változhatott) mely szerint, ha addig nincs kész kérhet újat?
Ja és Vodás...[ Szerkesztve ]
Nem az a szabadság, hogy azt teheted, amit akarsz, hanem, hogy nem kell megtenned, amit nem akarsz.
-
Csaba_20_
őstag
Kérjen cserét arra hivatkozva, hogy az elhúzódó javítás neki már a cseretelefonnal együtt is jelentős kényelmetlenséget okoz. Fontos, hogy ugyanezeket a szavakat használja. De csere helyett kérhet árleszállítást is, illetve ha a hiba akadályozza a rendeltetésszerű használatot, akkor elállhat a szerződéstől. Ne az elállás legyen az első, amit igénybe kíván venni! Ezekre a PTK 306.§-a ad lehetőséget számára. Amennyiben szóban nem hatja meg őket, akkor bele kell írni a vásárlók könyvébe, hogy mi történt idáig és azt is, amit az előbb írtam. Azaz, hogy hiába adtak cseretelefont jelentős kényelmetlenséget okoz, hogy lassan már 2 hónapja javítják a telefont, ezért cserét kér. Készült jegyzőkönyv az első panasz bejelentéséről? Van valamiféle papírja arról, hogy 2 hónapja javítják a telefont? Ha nem készült jegyzőkönyv a jótállási igény bejelentéséről, akkor azzal jogszabályt sértettek. Ennek tényét is bele lehet írni a jegyzőkönyvbe, mert ezért az NFH bírságolhat.
-
Csaba_20_
őstag
válasz luciferc #3531 üzenetére
Gyakorlatilag a cég sem a kijavítással, sem pedig a kicseréléssel nem okozhat a fogyasztónak jelentős kényelmetlenséget. Valamint törekednie kell arra, hogy a kijavítást, illetve kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Az ok, hogy a forgalmazó irányítottá teheti a dolgot azzal, hogy kicserélés helyett inkább javít, mert neki az olcsóbb, de nem húzhatja a végtelenségig az időt. A másfél-2 hónap jelentősen túl van a jogszabály által előírt 15 napos határidőn és a kényelmetlenséget már a cseremobil sem enyhíti, pont ezért is merült fel az a fogyasztói igény, hogy milyen lehetőségek vannak még. Valamint a 15 napos határidőn nem módosít az, hogy cseremobilt adnak. Azzal azt lehet elkerülni, hogy amíg te törekszel a kijavításra - mert egy alkatrészt egy kizárólagos beszállítótól még vársz -, addig a fogyasztó jelentős kényelmetlenségre hivatkozva ne állhasson el a szerződéstől. De így se lehet hónapokig húzni egy kijavítást. A történtekről minden esetben jegyzőkönyvet kell felvetetni, vagy leírni azokat a vásárlók könyvébe, hogy nyoma legyen. Mert egy esetleges per során ezekkel lehet igazolni, hogy 2 hónap kijavítási sikertelenséget követően még a cserét is visszautasították, ezért megalapozott volt az elállás például.
-
-
bobace
őstag
-
jekisa19
csendes tag
Sziasztok ismét!
Nekem volt egy garis Albacomp Business V4 (alaplaphibás) gépem.
Felhívtam a szervízt és közölték hogy nem tudnak hozzá alkatrészt hozni 6 hét múltán, kapok egy újat. Juhhé gondoltam, de azért kiváncsi lennék rá h milyen kérdem a szervizt. Erre:
Csak jobbat kaphatok mint volt rosszabbat nem, azonos árkategóriában. Mondom szeretném tudni mégis mi a faja:
Nézzem meg az albacomp honlapján a Diablo típusú készüléket mert hogy olyan lesz.
Rákerestem: A legjobb: T5800 C2D, 2 Gb ram 533mhz, 250 Gb vinyó, Sis integrált videókari, vista, wlan, webcam stb...
154000 huf
A régi enyém: T7100 C2D, 2 Gb ram 800 mhz, 160 gb vinyó, NV 8600 M GS videókari, wlan, linux, webcam nélkül, stb....
volt 180000 hufSzerintük ez jobb??????????????????????
Annak idején a grafikus teljesítmény miatt vettem ennyiért most meg egy ilyen sz..ral ki akarják szúrni a szemem.
Van rá mód hogy akkor inkább a vételárat kapjam meg az akkori gépemnek.Előre is köszönöm a válaszokat!
<<Sony Xperia Z1 Compact>>
-
luciferc
őstag
válasz jekisa19 #3537 üzenetére
Természetesen. Közlöd velük, hogy nem fogadod el a felajánlott gépet, hanem a PTK vonatkozó rendelkezései szerint a te géped vételárát kéred vissza. Ha nagyon húzódoznak, akkor indulhat a fenyegetés, amiről az előző 50 hozzászólásban is volt szó. Ha ráeszmélnek, hogy nem jött be a trükk, akkor még felajánlhatnak egy tényleg jobbat (ami minden paraméterében jobb), de ezt sem vagy köteles elfogadni, különösen az előzmények után. Amúgy ha már rögvest jobbat ajánlottak volna fel, akkor sem vagy köteles elfogadni., ed látszik, hogy te a normális vásárló szerepét játszottad, ők meg át akartak baszni. Szerezd vissza a pénzed és vegyél egy tényleg jobb gépet.
-
sasa311
veterán
válasz jekisa19 #3537 üzenetére
Természetesen.
Annyit mondasz, hogy neked ez nem megfelelő ajánlat és kéred vissza a vételárat. Nem is kell igazából megindokolni, de ha még mindig jófej vagy akkor megmondod, hogy ez a gép szerinted bőven gyengébb, mint a tied.
Aztán vegyél máshol gépet
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
mephi666
nagyúr
válasz jekisa19 #3537 üzenetére
ez elég durva... miben jobb? a hdd-ben? az édeskevés... az integrált sis grafikus vezérlőkkel nekem nincsenek túl jó élményeim... anno egy agyonintegrált, sis vga-ra épülő lapba rakott p2-vel a grafikus teljesítmény rosszabb volt, mint egy p1+s3 virgács kombóval... én inkább kerülném... vagy csak a boltnak lenne jobb, ha belemennél? úgy tudom (meg ahogy korábban is írták) nem vagy köteles elfogadni a cserekészüléket, ha az neked nem felel meg... lehet h megér még 1-2 kört a fogyvédelemmel való fenyegetőzés meg a panaszkönyv kikérése... ha értesz hozzá és azonnal levágod, hogy a tiédhez képest mérföldekkel gyengébbet akarnak adni, akkor tedd szóvá... voltam én már olyan helyen, ahol ha hülye lettem volna, szívbaj nélkül átvernek... több helyen is bepróbálkoznak az ügyfeleknél... kerülöm is az ilyen helyeket... vannak azért szerencsére szép számmal normális boltosok is...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
jekisa19
csendes tag
Köszönöm szépen akkor megpróbálom a pénzvisszafizettetést.
<<Sony Xperia Z1 Compact>>
-
fradi81
veterán
Hello
Vettem egy webkamerát, neten rendeltem, személyesen vettem át egy pesti webshopban. Nem vagyok vele megelégedve, mert gagyi, szellemképes utánhúzásos a képe mozgásnál-így gyakorlatilag használhatatlan, állókép jó, de nem fényképezni vettük. Vissza lehet kérni a pénzt ha hiánytalanul visszaviszem? Vagy cserélni értékegyeztetéssel másikra? Milyen szabály van erre? Köszi előre is.[ Szerkesztve ]
moto g72, Ninebot d28e
-
tlac
nagyúr
válasz fradi81 #3546 üzenetére
mivel a weblapjukon ez van, valószínűleg nem fogják csak úgy visszaadni a vételárat:
A 17/1999. (II.5.) Kormány rendelet szerint kiszállítás esetén a fogyasztó a vásárlástól számított 8 munkanapon belül indoklás nélkül elállhat
de mivel ez a hatályos törvényektől a fogyasztó részére kedvezőtlenebbül tér el, ezért semmis
(jobban átgondolva, inkább azt mondanom, hogy ez a kormányrendelet rossz értelmezése)az előbb linkelt oldalban a lényeg, hogy ha elektronikus úton kötöttél szerződést (úgy csináltad, az mindegy hogyan vetted át), akkor indoklás nélkül a termék visszaadásával visszakérheted a vételárat
ha nyavalyognak, írj a vásárlók könyvébe
[ Szerkesztve ]
-
tlac
nagyúr
válasz Gyuri27 #3489 üzenetére
nem kereskedelemben és nem is az intelnél
a többire nem válaszok, ezt a beszélgetést nem akarom újraindítani
Számtech? Ha igen az lenne az egyenes ha mesélnél. Úgysincs rólad semmi adat kiirva.
...
Mikor nem tudjuk ki vagy, honnan jöttél, mit csináltál.nem értem miért várod el, hogy kirakjunk vagy kiírjunk ide bármi infót magunkról
ez egy fórum, itt nem az számít
Új hozzászólás Aktív témák
- lezso6: Miért veszünk SUV-okat?
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Autós topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Honor 50 - apám nevében
- Linux kezdőknek
- TCL LCD és LED TV-k
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Motorolaj és szűrő topik
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- További aktív témák...
- Újszerű Garanciás AirPods Pro 2
- GAMER PC! Core i5-12400F - ASUS RTX 3060 Ti - 16GB RAM - SSD/HDD
- NVIDIA RTX 3080 TI 12GB GDDR6X Founders Edition Eladó! 185.000.-
- ASUS RTX 3060 Ti 8GB GDDR6 TUF GAMING OC Eladó! 95.000.-
- 16" Apple Macbook Pro Retina 2019 Touch Bar + Toch ID eladó! Intel Core i7, 16GB RAM, 512GB SSD!