- Google Pixel 6/7/8 topik
- Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
- Macrodroid
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Blackview A200 Pro - hajtűkanyar a középkategóriában
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Honor 50 - apám nevében
- Egy kabaré volt az Edge 50 család belgrádi bemutatója
Hirdetés
-
Premier előzetest kapott a Sker Ritual teljes kiadása
gp Véget ért az early access időszak, a végső kiadás konzolokra is befutott.
-
Duotts F26 - megoldjuk erőből
ma 1500 watt összeteljesítményű biciklit kaptunk tesztre, amely a legalitás összes határán túl van, kontrollálni nem könnyű, de néha óriási élmény is.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyuri27
félisten
Egy: így hiteles.
Kettő: én vállalom a véleményem (névvel, számmal). Nem hurrogom le a másikat milyen ökör, mennyire nincs igaza, meg amúgyis jobban tudok mindent. Természetesen anonim módon. Azon az oldalon bárki ülhet és bármit mondhat. Föleg ha semmit nem lehet róla tudni. Szóval számit. De ez megint csak az én véleményem. Lehet érte szarral dobálni.[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
damdadam
tag
Sziasztok!
Tanácsot kérnék a következő esettel kapcsolatban:
Vásároltam egy alaplapot a számítógépembe,boltban,garanciával természetesen!
Meghibásodott az alaplap és visszavittem a boltba.Ott átvették garanciális javítás címen,majd 3 hét elteltével kaptam egy másik használt / azt nem tudom,hogy működik-e,mert felháborodtam ezen az eljáráson…/ ugyanolyan alaplapot!!!!!
Úgy gondolom,ha már cserélni kellett az alaplapot,akkor újat kellett volna kapnom és nem egy másik használtat!!!!
Vagy tévedek???
Kérem segítsen aki otthon van ebben a témában!!!
Előre is köszönöm!Ha egy cápa a tenyeredből eszik...........az enni fog a lábadból is!!
-
-
damdadam
tag
válasz sasa311 #3554 üzenetére
Az az igazság,hogy itt egy PH-s kollégától vettem a lapot garanciásan és ugye hozzá vittem vissza amikor elromlott........Tehát ő intézte nekem ezt az egészet!Az egyszerűség kedvéért nem írtam pontosan le az előzőekben...........
Ja!!,és én szaladgáltam az ügyben!!!!! / kb.180km!! /
Mindenesetre úgy döntöttem,hogy a fogyasztóvédelemhez fordulok holnap!!!!Nem szeretném ezeket a fölösleges köröket lefutni,ezért egyszerűsítek............
Köszönöm a figyelmed és a megerősítést!![ Szerkesztve ]
Ha egy cápa a tenyeredből eszik...........az enni fog a lábadból is!!
-
Csaba_20_
őstag
válasz Gyuri27 #3551 üzenetére
Attól, mert valaki nem teszi közzé a személyes adatait, még nem lesz kevésbé hitelesebb, mint te. A véleménye sem lesz kevesebb a tiednél. Kár ennek ellenkezőjét sugallni, mert nem a személyed adja a mondandód értékét, hanem annak tartalma. Nem gép generálja azokat a hozzászólásokat, amiket olvasol, remélem azért ez is világos. Ráadásul te is akármit mondhatsz, akármit írhatsz. De ha komolyan úgy gondolod, hogy mások véleménye kevesebb, mint a tied, csak azért, mert nem adják ki személyes adataikat, akkor kár veled vitatkozni.
[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
válasz Csaba_20_ #3556 üzenetére
Ki így, ki úgy gondolja. Nem kell megadni mert nem kötelező.
Én meg azt mondom, hogy a másik oldalon, névtelenül az ül aki nem áll. Értelmezd úgy ahogy akarod.
Én szeretem az egyenes beszédet. A véleményem mellé van nevem. Fel lehet hivni 5 év múlva még mindig így gondolom-e.
A véleményed nem kevesebb itt. Mert tudjuk te vagy Csaba_20_.
De az én ökörségeim (mások legalábbis így nyilatkoztak) itt is az enyémek meg a valós életben is.
Úgy gondolom felnőtt ember a szavait, tetteit vállalja. Én azt teszem. Te az én felfogásom szerint nem.
De ezzel nem kell egyetérteni, nem kell ezt vitatni. Így gondolom és pont. Te meg úgy.
Ha van közös nevező jó. Ha nincs tök mindegy, mert most is egy nickkel beszélgetek.[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
Barney™
aktív tag
Segítséget szeretnék kérni:
Az egy hónapja vásárolt cipőm, belseje elkezdett kikopni, és szétszakadni. A vásárláskor azt mondtálk 6 hónap garancia van rá. Visszavittem, felvettek róla egy jegyzőkönyvet, melyben cserét, vagy kártérítést kértem. Pár nap múlva, megkerestek telefonon, és közölték, hogy a beszállító elutasította kérelmet, nem cserélik ki, nem javítják meg, és nem kárpótolnak semmilyen formában sem. Továbbá közölték, hogy lehetőségem van a fogyasztóvédelemhez fordulni, de a bevizsgálás költségét (6500HUF) nekem kell fizetni.
Azt szeretném megkérdezni, hogy szerintetek, mit lehet iylen esetben tenni??Előre is köszönöm a segítségeteket
-
Csaba_20_
őstag
válasz Gyuri27 #3557 üzenetére
Nem egy nickkel beszélgetsz, hanem emberrel. Lenézed, kevesebbnek tartod a vitapartnert, mert él alkotmányos jogával és nem teszi nyilvánossá a személyes adatait. Ez pedig személyes adatokkal, vagy anélkül téve is kritikán aluli cselekedet. Nincs szükség más személyes adatára, lakcímére, munkahelyének címére, beosztására, anyagi helyzetére stb. ahhoz, hogy el lehessen fogadni vitapartnernek. Csak te állítasz ilyen követelmények elé másokat, mondván, hogy ezek nélkül nem ér fabatkát sem az, amit mond.(mert,ha nem számítástechnikai eladó, akkor nem is értheti miről szól a fogyasztóvédelem...ha nem írja ki a nevét, akkor tök mindegy mit ír,mert csak egy nick) Ezért is értelmetlen veled vitatkozni. Mert te nem mások véleményével, hanem a másik személyével foglalkozol és azt kritizálod. Majd, ha ezt befejezted, akkor újra érdemi vitát lehet majd folytatni veled. Addig sajnos nem.
-
Csaba_20_
őstag
válasz Barney™ #3558 üzenetére
Az az információ, hogy a bevizsgálás költségét neked kell fizetni, nem fedi a valóságot. Nincs ilyen kötelezettséged. Először is a bizonyítási teher az első hat hónapban rajtuk van és nem rajtad. Így ha ők nem bizonyítják független vizsgálattal, hogy te tetted tönkre a cipőt és nem a rendeltetésszerű használat közben ment tönkre, akkor hibásan teljesítettek és cserélni kötelesek a cipőt. Vita esetén lehet Békéltető Testület elé menni, illetve bíróságra.
De egyelőre ők semmivel sem bizonyították, hogy te tetted tönkre a cipőt, egyszerűen megtagadták a szavatossági igényed(kicserélés) teljesítését arra hivatkozva, hogy a beszállítójuk nekik nem téríti ezt meg. Kérd, hogy adják írásba, hogy a beszállítójuk elutasította a kérelmet és ezért nem hajlandóak ők sem cserélni. Ha nem teszik ezt meg, akkor pedig kérd a vásárlók könyvét és abba írd le ezt te. Illetve ismételd meg benne, hogy te továbbra is kicserélést kérsz. Mindenképp nyoma legyen mindennek. Ne add ki a te példányod a kezedből. Mondd nekik, hogy fogyasztóvédelmi törvényt sértettek és bejelented a történteket az NFH-nak, akik megbírságolhatják őket ezért. Hogy pontosabban láss, olvasd el a PTK szavatosságra vonatkozó részeit, illetve a 49/2003 (VII.30.) GKM rendeletet.[link] -
Gyuri27
félisten
válasz Csaba_20_ #3559 üzenetére
Fárasztasz. Nincs itt szó semmilyen alkotmányos és egyébb jogokról. Ha személyesen találkoznánk a szemedbe néznék. Ez így természetes.
Szeretem tudni ki az aki napok óta kioktat. Legyelél olyan kedves és ne adj olyan dolgokat a számba amit nem írtam. Azt, hogy te mit látsz abban amit leírtam a te dolgod. Látom fellenzöngzősködés az jeles. Kértelek, hogy egyszerü emberek módjára hétköznapi szavakat használjunk. Nem sikerült.
Lehet velem vitatkozni. De mint mondottam egy tehenésszel nem állok le vitatkozni a tehenekről, mikor én csak képeskönyvben láttam. Ráadásul egy zacskóval a fejemen, hogy ne lássa ki vagyok. LOL ezt te is érzed.
A vitát én rég befejeztem, csak az egód nem engedi, hogy az utolsó szó ne a tiéd legyen. Ezért irogatsz még.
De legyen. Okos enged úgyis. Igazad van (illetve valakinek igazavan akiről semmit nem tudunk, és látott már számtechboltot). Mindenben!Off end!
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
-
Teszla_
senior tag
Hali!
A kérdésem félig meddig garanciához köthető.
Még régebben írtam, hogy visszavittünk egy bőröndöt, mivel annak kiszakadt az alja.
Március közepe környékén átvették a boltban, adtak átvételi papírt. Nagy nehezen elértük, hogy megnézessék, és mondta az eladó, hogy menjünk be később (már nem emlékszem, de talán 1-2 hetet mondott). Később visszamentünk, és rögtön fel volt háborodva, hogy ő azt mondta, hogy csak akkor jöjjünk vissza, ha megkaptuk postán a papírt, hogy jöhetünk a bőröndért (ezt akkor még elfelejtette mondani).
Na, azóta várjuk a papírt, hogy mehessünk a bőröndért (több, mint 3 hónapja). A garancia meg közben lejárt, bár valaki írta, hogy amíg náluk van, áll a garancia.Azt kérdezné, hogy mit lehet tenni ilyenkor? Mert nem szeretnék felkészületlenül odamenni. Legutóbb is simán átvertek volna, ha itt nem kérdezgetem meg a dolgokat.
Előre is köszönöm a segítséget.
-
Daemon09
őstag
Sziasztok!
EVGA cuccoknál hogyan müködik a gyártói garancia? Sajnos nincs garlevelem sem számlám a cuccról. Ha jól tudom, akkor 10év van az evga cuccokra. Valakinek tapasztalat?
-
sasa311
veterán
válasz Teszla_ #3565 üzenetére
Mit tehetsz? Asztalt verhetsz, panaszkönyvbe írhatsz (de úgy emlékszem ez már megvolt, ha megvolt kérd a választ, 30 napjuk van csak válaszolni!), legjobb, ha fogy. véd.-el fenyegetőzől, hogy feljelented őket a 2./ pont értelmében (ez itt már gyk. tagadhatatlan, hogy a késedelem jelentős kellemetlenség neked).
Legvégül pedig bíróság, de őszintén elég idióta a cég, ha egy pár tízezer forintos vacak garanciája miatt bevállal egy akár 6 számjegyű büntetést.
[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Teszla_
senior tag
válasz sasa311 #3567 üzenetére
Na, voltunk ma bent a boltban. Megint azt mondta a tulaj, hogy várjuk meg, amíg megkapjuk postán a papírt (ami elméletileg hivatalos szakvélemény a bőrönd hibájáról), és csak azzal együtt jöhetünk érte. Mintha valamit olyasmit mondott volna, hogy nincs nála a bőrönd, hanem Pesten van, ahol a szakvéleményt kikérte De ezt olyan összevisza mondta, hogy már nem tudom mi van.
Létezik, hogy több, mint 100 napba telik egy szakvélemény elvégzése? Vagy csak hülyít minket a boltos? Mert azért ez már tényleg botrányos, hogy 1/3 éve nincs bőrönd. Többet volt a boltban, mint nálunk. -
sasa311
veterán
válasz Teszla_ #3568 üzenetére
Akkor mégegyszer
(2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni - választása szerint - megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől.
(2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
Tehát teljesen mindegy, hogy
- hol a bőrönd
- kinél van a szakvélemény
- kinek a hibája, hogy te nem kapod meg negyed éveBesétálsz, megmondod, hogy most a törvény alapján te elállsz a szerződéstől, mivel a neked, (mint jogosultnak) jelentős kényelmetlenséget okoz a garanciális ügyintézés időtartama.
Ha nem tetszik akkor feljelented őket. Ennyi a történet. Ha ezt elég határozottan adod elő akkor vissza fogod ott kapni a pénzed.Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Dyno
veterán
Sziasztok!
Lenne egy nagy gondolom, ma visszavittem a HD1600JJ vinyómat az aquba, 62sector hiba volt rajta és lassú is volt és berregett, na mindegy, voltak rajta, nem igazán jogtiszta progik továbbá torrent kliensem, továbbá oldalak a firefoxba, sajnos elfelejtettem megformázni, adothatnak ebből problémáim?Ha igen mit tudok tenni?Félek hogy visszaélnek majd vele és szopni fogok.Vagy ezek személyes adatok, és semmi közük hozzá? Köszönöm előre is.
[ Szerkesztve ]
-
macskajancsi
aktív tag
Hali!
A következő szituációhoz kérnék némi infót:
1 éve vásároltam egy táskát, akciós keretek között 20% kedvezménnyel a Westendben lévő Reálszisztéma menedzser shopban.
A táska tönkrement, de mivel élettartam garanciás volt, és javítani sem tudták, valamint ez már kifutó modell volt, felajánlották hogy levásárolhatom a boltban az árát.
Az ennek teljesen megfelelő újabb típusú modellt most nem tudom akciósan megvenni, ez nekem plusz 8000Ft -ot jelentene, mivel ugye a régit anno kedvezményesen vásároltam.Az lenne a kérdésem, hogy ezek szerint nincs jogom arra, hogy ugyanolyan típusú - vagy ha nem is, de ugyanolyan paraméterekkel rendelkező - táskát biztosítsanak részemre a garanciális cserében? (plusz felár nélkül)
Vagy honnan tudnám összeollózni a megfelelő infót, hogy aztán alátámasszam ha igazam lesz?
coito ergo sum...
-
sasa311
veterán
- szerintem meg se nézik
- ha mégis megnézik semmi közük hozzá
- ha mégis megnézik ők nem hatóság, olyan unatkozó idióta meg nincs, aki állampolgári bejelentést tesz, hogy egy műhelyben dolgozik és nem jogtiszta cuccot talált egy vinyón. Aki ilyet tesz az egy barom, mert neki kell majd tanuskodni járniEs mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
válasz macskajancsi #3571 üzenetére
Arra nincs jogod.
2 féle verziód van.
1., ha nem tudják kicserélni a táskád elfogadhatod a cserét más típusra. A típust a bolt mondja neked, vagy elfogadod vagy nem.
2., Ha az első verzió nem tetszik akkor visszakéred a számlán szereplő vételárat és azt csinálsz vele amit akarsz.Röviden, tömören enyni.
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Csaba_20_
őstag
válasz macskajancsi #3571 üzenetére
A Westendben egyébként működik fogyasztóvédelmi pont. Ott meg lehet kérdezni, hogy pontosan milyen jogok illetnek meg. Amúgy hibás teljesítés esetén kijavítás, vagy kicserélés. Ha egyik sem lehetséges, mint a te esetedben, akkor árleszállítást kérhetsz, illetve ha a hiba akadályozza a rendeltetésszerű használatot, akkor elállhatsz a szerződéstől. Ez utóbbi jelenti azt, hogy te visszaadod a terméket, ők pedig a termék vételárát. A gyakorlatban sok helyen alkalmaznak levásárlást, mint lehetőséget, de fontos tudnod, hogy erre nem kötelezhetnek téged. Ahogy te sem kötelezheted őket, hogy egy drágább terméket odaadjanak neked olcsóbban csak azért, mert se javítani, se kicserélni nem tudták a táskád. A szerződés mindkettőtöket köt. Ezért nem adhatnak használtat kicseréléskor, vagy másmilyen terméket. De ezért nem is kérhetsz te se mást. Az eredeti szerződéstől csak közös akarattal lehet eltérni. Az én javaslatom, hogyha kell egy táska, akkor a 8e Ft-tal drágábban felajánlott táskát fogadd el, fizess rá 8e Ft-ot és mindketten boldogok lesztek.
-
euchi
aktív tag
Üdv Mindenki!
A problémám a következő:
Vettem kb. 1 éve egy Chieftec tápot, amire 3 év garanciát kaptam. Néhány hónapja elkezdett zörögni a táp hűtője, de akkor még csak ritkán csinálta, így nem volt értelme visszavinni. Mostanában viszont állandóan ezt az idegesítő daráló hangot adja ki, szóval szeretném cseréltetni/javíttatni. A gond csak az, hogy nem tudom mire számíthatok a boltban, ahol vettem. Mert ugye a hűtő még forog, a táp még működik, és mondhatják azt, hogy szerintük semmi baja, a zajhoz pedig szokjak hozzá. Szóval mik a tapasztalatok? Szerintetek cserélni fogják, vagy számítsak egy kellemetlen huzavonára? Persze tudom, hogy előbb, vagy utóbb megadja magát a hűtő, de őszintén szólva nincs türelmem kivárni, mert már nagyon idegesít a zaj.
Válaszokat előre is köszönöm -
sasa311
veterán
-
-
Laci59
csendes tag
A vásárlók könyvébe írt bejegyzésemből megismerhetitek a történetet, amelynek "természetesen" még nincs vége. Ime a panaszkönyvi bejegyzés ill.a rá adott válasz: 2007.12.16.-án vásároltam egy Gainward 7800GS videókártyát,/3év gar./de nem kaptam jótálási jegyet magyar nyelvű tájékoztatót, csak számlát./151/2003.(IX.30) Meghibásodés miatt 2009.05.25.-én felkerestem a forgalmazót,amikoris javítást ill. cserét kértem. Az üzlet nem vett fel jegyzőkönyvet a fogyasztói kifogásról amely tartalmazná a fogyasztó nevét,címét,az áru megnevezését,vételárát,,a vásárlás idejét,a hiba bejelentésének időpontját, a hiba leírását ill. a KIFOGÁS RENDEZÉSÉNEK MÓDJÁT./49/2003(VII.30.)3 par.(1)a,b,c,d,e,f,g,/ Kaptam egy elismervényt, de nincs feltüntetve "AZ AZ IDŐPONT AMIKOR A FOGYASZTÓ A KIJAVÍTOTT ÁRUT ÁTVEHETI" /GKM 49./2003.(VII:30) 5.p. Tizenöt nap elteltével elektronikus levélben érdeklődtem, de nem válaszoltak, ugyanakkor a PTK.277p. 4.bek. szerint a " felek a szerződés teljesítésében együtműködésre kötelesek". 2009.06.15.-én személyesen érdeklődtem és szóban tizenkilencedikére igérték az ügy rendezését, de ez nem történt meg. 2009 06.27.-én újra személyesen érdeklődtem, s mivel még mindig nem javították meg, nem cserélték ugyanilyen tipusúra, ezért a vásárlási szerződéstől írásban ELÁLLTAM! /Az elállást írásban átvetettem velük/. Mindez történt a 33. napon.Kértem, hogy a vételárat a számlámra 3 napon belül utalják, de nem tették. A mai napon sem voltak hajlandók a vételárat visszafizetni.Felajánlottak volna egy árban feleannyiba sem kerülő csere-kártyát,de azt én nem vagyok köteles elfogadni. Az Alien Computers tehát sem javítást sem cserét /ugyanilyenre/ sem pedig az elállás miatti vételár visszafizetést nem volt hajlandó reszemre biztosítani, s több esetben miniszteri rendeleteket ill. törvényt sértett. /151/2003.(IX.22)Korm.r. 49/2003(VII.30.)GKM r. illetve az 1959évi IV.t. a Polgári Törvénykönyvről." Bp.2007.07.07.Eddig tehát a beírás a vásárlók könyvébe és ime az azonnali válasz:"AZ ÜGYFÉLNEK FELAJÁNLOTTUNK EGY TUDÁSBAN JOBB TELJESÍTMÉNYBEN ERŐSEBB? KEVESEBBET FOGYASZTÓ KÉTSZER ANNYI MEMÓRIÁVAL RENDELKEZŐ VGA-T AMIT Ő HATÁROZOTTAN VISSZAUTASÍTOTT" Eddig tehát a válasz. Szóval állóháború alakult ki, s jelenleg sem javítás sem csere, sem hibás kártya, sem pénz.Ha jól tudom a következő lépés a Békéltető Testület, de nem adom fel, várom a tisztelt fórumozók véleményét.
A "teszteletlen" kifejezés azt jelenti, hogy nem működik........
-
sasa311
veterán
Gondolom akkor nálad van a másolata a vásárlók könyvének.
Ezzel már azonnal mehetsz a fogyasztóvédelemhez. A válasz alapján szinte biztos, hogy nagyon megbüntetik őket.
Azért mielőtt ezt megteszed ezt jelentsd be nekik hátha meglágyul a szívük...Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
Csaba_20_
őstag
Két dolgot tehetsz. Vagy mész BT elé, vagy fizetési meghagyást küldesz nekik. Előbbi ingyenes, utóbbinak van némi költsége(párezer ft). A BT határozatát nem kötelesek magukra nézve kötelező érvényűnek elfogadni, ekkor a határozat nyilvánosságra hozható. De ettől még ugye nem jutsz a pénzedhez. Ahhoz perre kell menni. A fizetési meghagyásnak 15 napon belül ellent kell mondaniuk. Ha ellent mondanak, akkor perré alakul az ügy. Ha nem, akkor az olyan, mintha elismernék a tartozást. Vagyis ekkor a fizetési meghagyás jogerőre emelkedik és olyan, mintha jogerős bírósági ítélet lenne a kezedben. Ha ezek után sem fizetnek, akkor végrehajtás következik. Illetve lehetőséged van még felszámolási eljárás megindítását kérni, de ehhez mindenképp ügyvédre lesz szükséged és szintén lesznek költségei. Te döntesz, hogy mit választasz. Azt javaslom, hogy a felszámolási eljárást ha lehet, ne alkalmazd, mert a cég jogutód nélkül szűnik meg és ebben az esetben a jótállások is érdekesen alakulnak a többi vevőnél.
-
Laci59
csendes tag
válasz sasa311 #3581 üzenetére
Azzal is érveltem nekik, hogy itt olyan szabálytalanságok sorozata történt már a vásárlás pillanatától is amelynek fogyasztóvédelmi birsága jogsértésenként 100ezer ft.Előre elküldtem nekik azt a szöveget amit majd, ha személyesen bemegyek befogok írni a vásárlók könyvébe.
A "teszteletlen" kifejezés azt jelenti, hogy nem működik........
-
-
Teszla_
senior tag
válasz sasa311 #3569 üzenetére
Előre elnézést kérek, hogy megint írok, de teljesen felkészülten szeretnék bemenni a boltba
Tehát ha ott leszek, akkor rákérdezek, hogy mi újság a bőrönddel. Valószínüleg megint flegmán közölni fogja a tulaj, hogy majd ha kapok papírt a szakvéleményről (ami nem biztos, hogy független szakvélemény, hanem a saját szervízüké), akkor jöhetek érte. Ekkor én mondjam azt, hogy köszönöm, de mivel jelentős kellemetlenséggel járt nekem az egész ügy (117 napig nem volt bőröndöm, amire viszont nagy szükségem lett volna a heti kétszeri utazás miatt), ezért elállok a vásárlástól és kérem vissza a vételárat?
Csak szerintem erre is valami hülyeséget fog kitalálni (mint eddig minden alkalommal), hogy ezt nem lehet megcsinálni.
Ezután mit tegyek? Írjak megint a panaszkönyvbe (az első panaszkönyvbe írást meg lehet nézni, hogy írtak-e rá valamit? Arra emlékszem, hogy nem pecsételték le, és nem is töltöttünk ki semmilyen papírt garanciális ügyintézésről. Valami ilyesmiről olvastam, hogy kellet volna (?) ), vagy említsem meg a fogyasztóvédelmet, esetleg a bíróságot? Bár nem tudom, hogy ilyen érték miatt érdemes-e menni a bíróságra. De itt már nem igazán a javításról szól a dolog, hanem a hülyének nézésről és a (szerintem) szándékos időhúzásról. Esetleg, ha bíróságra kerülne az ügy, akkor lehet velük fizettetni a bírósági költésgeinket, ha pert nyerünk? (Azért eddig jó lenne nem eljutni)Csak azért írok le ennyi mindent, mert félek, hasztalan megyek be ismét, mert ekkora genyó eladó én még nem láttam. Ha már meglát, rögtön előveszi a flegma stílusát, és ömlik belőle a hülyeség. Nem tudom, hogy tájékozatlan-e, vagy szándékosan megpróbál mindent elkövetni, hogy ne jöjjek ki jól a dologból
Szóval légyszi, érthetően írd le, mit tegyek pontosan. Utoljára Ha nem sikerül semmit kiharcolnom, esküszöm otthagyom neki a bőröndöt, ... fel magának
-
Csaba_20_
őstag
Ha elálltál a szerződéstől, mindenről van írásos bizonyítékod, a termék már a forgalmazónál van, érdemes fizetési meghagyást küldeni nekik.Ehhez nem kell békéltető testületi eljárás. Hogy pontosan hol kell fmh-t kérned, azt nem tudom neked megmondani. Azt talán Ariadne tudja.
-
Ariadne
őstag
Kérdés, hogy mi volt pontosan az elállásról szóló levélben, és hogy vetetted át. A tuti biztos, ha elküldöd tértivevényes levélben nekik, az biztosan megállja a helyét bíróságon is.
Fizetési meghagyást legegyszerűbben úgy tudsz készíttetni, ha elmész a PKKB-ra panasznapon (telefonon kérdezd meg, mikor lehet menni), ott az elmondásod alapján elkészítik neked. Nem tudom, konkrétan a PKKB, lévén talán a legnagyobb bíróság az országban, mennyire együttműködő ebben, de panasznapot minden bíróságnak tartania kell, így nekik is. A díj a követelt összeg 3%-a, de legalább 3000 Ft. Ha ellentmondanak, akkor ezt ki kell egészítened a peres eljárás illetékére, ami 6%, minimum 7000 Ft-ra, és a bíróságon meg kell határoznod, mit kérsz, illetve bizonyítanod kell, amit állítasz. Tehát kell egy példány a vásárlók könyvébe írtakból, a számlából, a kártya leadásakor kapott papírból, és egyáltalán minden dokumentumból, ami keletkezett és neked hasznodra van, ha a bíróság látja.
Ehhez azért nem árt ügyvéd vagy legalább jogász, joghallgató ismerős, de persze nem lehetetlen egyedül végigvinni sem.
Az, hogy másikat adtak, nem elég, jogod van megtagadni az átvételét, tehát a vásárlók könyvébe általuk írtak nem jelentenek semmit.
A másik kártya egyébként valamilyen okból tényleg nem volt jó neked? A helyedben én azért a teljes vételár levásárlására megpróbálnám rábírni őket, hátha belemennek.
mod: De egy békéltető testületes kört érdemes lenne megejteni szerintem így is, hátha ott hallják, hogy valóban visszakérheted a lóvét, és meg tudtok egyezni.
Sokszor vásároltam náluk (közöm az semmi egyébként), és eddig mindig meg tudtuk oldani a gondokat, igaz ilyen súlyú még nem volt szerencsére...[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Laci59
csendes tag
válasz Ariadne #3588 üzenetére
Az elállás szövege: "T. Üzletvezető! Harminchárom nappal ezelőtt adtam le Gainward 7800GS AGP-s videokártyámat.Ez idő alatt sem javítás, sem csere nem történt.Azzal a szándékkal jöttem ma,hogy a mellékelt írást a vásárlók könyvébe jegyzem.Ezután onnan viszont nincs visszaút! Tekintettel arra, májús 25.-e óta sem javitás sem csere nem történt, ezáltal e procedúra jelentős kényelmetlenséget okozott, mindezek figyelembevételével a 2007.12.16.-án kötött vásárlási szerződéstől elállok! Ezért kérem,hogy a vételárat 71.610 ft-ot 3 munkanapon belül az alábbi számlára utalni sziveskedjék!.............."Csatoltam egy két oldalas mellékletet amit AKKOR MÉG NEM ÍRTAM BE A VÁSÁRLÓK KÖNYVÉBE. Ebben a mellékletben kifejtettem mi is az a jelentős kényelmetlenség. Pl.:Vga nélkül nem működik a számítógép,nincs internet csak ha kölcsön kérek egy kártyát, 90km-t kellett felutaznom már harmadszor mert e-mailban nem válaszoltak. Egyépként ekkor még nem írtam be a panaszkönyvbe, mert adtam nekik 3 napot. Az elállási nyilatkozat 2 példányban készült és a nálam maradót aláírattam velük amit le is pecsételtettem!!!! A cserekártya Ati 2600XT AGP lett volna.amire még várni kellett volna,mert az árlistájukban nem szerepelt és nem is volt nekik/ Mindigis nVidiás voltam és maradok./
[ Szerkesztve ]
A "teszteletlen" kifejezés azt jelenti, hogy nem működik........
-
Ariadne
őstag
Ez jó, ez teljesen jó.
És igen, ha neked ez a kártya nem jó, akkor nem vagy köteles elfogadni, mivel a jogszabály csak javítást, cserét (= másik ugyanolyan) vagy vételár visszatérítését ismeri, kötelezni csak ezek elfogadására lehet téged."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Laci59
csendes tag
Amikor először jártam náluk, táskámban a kártyával akkor épp egy idős urat vertek át. Ő a 28ezer ftért vett /ma is annyiba kerülő/ audiophile cd íróját cseréltette, de azt mondtak neki,hogy a "NAGYKER 11 EZERRE ÉRTÉKELTE A FÉL ÉVES ÍRÓT, S HA KICSERÉLIK AKKOR RÁ KELL FIZETNIE 17 EZRET" Csak álltam és nem hittem a fülemnek............... majd el felejtem, az Alien Computers-ről van szó /tudjátok a reklám...../
[ Szerkesztve ]
A "teszteletlen" kifejezés azt jelenti, hogy nem működik........
-
Ariadne
őstag
Ez nekem nagyon fura. Sokszor vásároltam náluk, de nem volt alkalmam ott szívózni a jogszabályokkal sosem, mert mindig rendben mentek a dolgok. Volt két év jótállásos dvd íróm, egy év után halt meg, megegyeztünk egy másikban (annyi feltételem volt, hogy legyen az is fekete, és olyat adtak). Volt olyan, hogy vettünk egy videókártyát karácsony előtt közvetlenül, de hirtelen döntésből, mert eredetileg egy másikat akartunk - egy órás városi vásárló kör után párom rádöbbent, hogy valamelyik paraméterben ez a kártya sokkal rosszabb az eredetileg kívántnál - visszavittük, visszadták a pénzt.
Nem értem, miért szívóznak... Egyértelműen mondtad nekik, hogy miért nem jó neked az a másik kártya? Van esetleg másik, amilyenre levásárolnád a teljes árat? Próbálj meg te felajánlani nekik valami ilyen lehetőséget, mert ha a teljes árat meg tudod kapni másik kártyában vagy más alkatrészben, az szerintem jobban megéri, mint elkezdeni pereskedni.
Ha viszont mindenképp a pénzt akarod most már vissza, akkor ajánlom a békéltetést első körben, hátha sikerül elérni valamit (nem olvastam még róluk nyilvánosságra hozott békéltetős döntést, ez azért biztató), aztán ügyvéd, bíróság.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Csaba_20_
őstag
Azoknak mindig fura, akik szinte csak pozitív dologgal találkoztak. Egyre több olyan eladóval hoz össze a sors, aki azokat tekinti vevőnek, amelyik ember szimpatikus neki. A többivel ellenszenvesen viselkedik. Sőt, a nagy gazdasági válság idején egyre divatosabb, hogy hiába van ott a pénz a zsebedben és szeretnél valamit megvenni egy cégtől, azt különböző okok miatt nem tudod megtenni. Vagy csak internetes rendelést fogadnak, úgyhogy menj haza és másnapra meghozzák(példaként mondhatnám az Ipon-t), vagy épp nincs, de majd rendelnek és akkor jöjj vissza valamikor, vagy valami egyéb ok miatt nem tudod otthagyni náluk a pénzed. Kicsit olyan, mintha nem akarnának eladni. Talán ezért is ragaszkodnak ennyire görcsösen ahhoz a pénzhez, amit egyszer már otthagytál. Ki tudja...
-
Ariadne
őstag
válasz Csaba_20_ #3593 üzenetére
Mondjuk ezzel a részével az Aliennél is találkoztam, hogy ha az adott cucc nincs náluk, az istennek se képesek beszerezni, viszont hetekig mondják, hogy majd jövő héten.
Iponnál meg eddig mindig meghozták másnapra, amiről azt mondták, hogy meglesz, és nincs is szó arról sehol, hogy a címükön szántech alaktrész üzlet lenne. Ez egy webáruház, és mint ilyen, el tudom fogadni, hogy nem árulnak ott helyben, ahol a személyes átvételi hely van, mert nem is ígértek ilyet. Az Alien viszont igen...
mod: Mostanában még eboltból vásároltunk, utalvány beváltás miatt muszáj volt (máshol nem váltják be), de nagyon drukkolok, hogy minden jól működjön, mert tőlük nem várok sok jót garancia terén... Direkt olyan cuccot is vettünk (vinyó), amit ha más nem, a gyártó hajlandó lesz szervizelni, mert a kereskedőben nem bízhatunk ilyen téren.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Csaba_20_
őstag
válasz Ariadne #3594 üzenetére
Az egyik ismerősöm tért be múltkor az Iponhoz, hogy vásároljon néhány alkatrészt. Majd miután közölték vele, hogy interneten tessék megrendelni és majd másnap megkapja, sarkon fordult és máshol hagyta ott a pénzét. Ahol hajlandóak voltak foglalkozni vele. Nem ígérték az Iponnál se, hogy ott helyben is lehet vásárolni, nem valószínű, hogy másnapra ne lett volna ott, amit a weben megrendel. De én sem átverésről beszéltem, hanem kereskedelemről.
-
Gyuri27
félisten
válasz Csaba_20_ #3593 üzenetére
Két fajta "bolt" van. Az egyik az olcsó másnapra hozós. A másik ahol helyben is van cucc, de drágább. A másodikban jellemzően kisebb a választék is.
Lássuk be a magyar vásárló árérzékeny és inkább vár egy napot. Persze ha hirtelen kell a cucc akkor érdekes a dolog.
A szimpátia/unszimpátia nem csak a számtech boltos munkáját befojásolja szvsz.
Amúgyis alulfizetett, alulképzett nagyrészük. Persze a főnök az olcsóbb munkaerőt választja, az hogy kicsit butább, kicsit érdesebb nem számit. De ez nem az eladó hibája. Hanem a főnőké, hogy fölvett egy alkalmatlan embert.Ariadne: eboltal rossz tapasztalatom nem volt. Igaz nem is gariztam még náluk.
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
Csaba_20_
őstag
válasz Gyuri27 #3596 üzenetére
Az a vicc, hogy amiről írunk, az nem csak a számítástechnikai piacra igaz. Én direkt nem is éleztem ki rájuk a mondandóm. Igaz példaként pont egy számtechboltot hoztam fel, de tudnék azért még sorolni mást is. Senki nem hajlandó arra, hogy egy ideig termékben álljon a pénze. Rövidtávon szeretne "gazdagodni" és nem érdeklik a fogyasztói igények. Lassan eljöhet az az idő, hogy kenyeret is csak másnapra tudunk majd venni?
-
Laci59
csendes tag
válasz Ariadne #3592 üzenetére
Az eredeti szándékom az volt, /VOLT/ hogy levásárolom vga,hdd,táp trióra.Amikor viszont az orrom előtt nyúlták le az idős urat és én tétlenül szemléltem mert akkor érkeztem és még nálam volt a Gainwardom ,s ha figyelmeztetem ott helyben az urat akkor talán át sem veszik az én kártyámat. Képzeld,hogy mennyit kínlódtak így is, hogy a dobozon is megkeressék a gyári számot, igy is keresték a kifogást, hogy hogyan lehetne nem átvenni a hibás terméket.Azt te is tudod,hogy doboz nélkül is garanciális, nem is kell a doboz.!!!!!!!!!! Nem mondtam, hogy miért nem jó a másik kártya, hisz nem is kell ezt mondanom.Végig javitáshoz ill.cseréhez /ugyanilyenre/ ragaszkodtam. Én arra számítottam, hogy pl. a prohardveren vesznek egy használtat, majd rávarázsolják a papir gyári számot, majd azt mondják: megjavítottuk. / persze azt nem tudják, hogy én 5db számukra láthatatlan "azonosíto jellel" láttam el a kártyát..........Nekem innen 50km a BT /Kecskemét/ és, ha nem kötelező, akkor kihagyom!!!!!! Marad a PKKB ill a fizetési meghagyás, panasznapon. Ügyvéd nem kell, mert rákényszerítettek,hogy megtanuljam a szabályokat és kurva okos legyek /amikor a 15. és a 16. napon összesen 4db e-mailben érdeklődtem, akkor a 4. levél megérkezésének visszaigazolását is letiltották. Ekkor már tudtam,hogy sunnyognak./ Majd el felejtettem,hogy az egész anyagot már elküldtem a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnak,....... ja és aki nem tudná még mindig az Alien Computers-ről van szó.
[ Szerkesztve ]
A "teszteletlen" kifejezés azt jelenti, hogy nem működik........
Új hozzászólás Aktív témák
- iPad Air 10.9" - 2022, M1, Apple garancia, doboz, kék
- iPad Air 10.9" - 2022, M1, nanoSIM, Apple garancia, doboz, szürke
- Macbook Pro 16" - i9 és i7, 32/512GB, 4GB Radeon, touchbar, garancia, szürke
- Macbook Pro 15" - 2018, 6 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 83 ciklus, garancia, ezüst (02)
- Macbook Pro 15" - 2017, 4 mag i7, 16/256 GB, 4GB Radeon, 99%, garancia, doboz, szürke