- iPhone topik
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Prohardver app (nem hivatalos)
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen okosórát gyermekeknek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Hirdetés
-
Kisebb lett a Kioxia új, UFS 4.0-s memóriája
ph A friss dizájn persze gyorsabb is az elődhöz viszonyítva.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
20 ezer új munkást visz Eindhovenbe az ASML
it Hatalmas politikai feszültséget okozott az ASML és a holland kormány nézeteltérése, de most úgy néz ki, hogy jelentős bővítésbe kezdenek Eindhovenben.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Csaba_20_ #3650 üzenetére
Fotók és jegyzőkönyv nálunk is készült most egy ilyen háznál mondjuk a mi esetünkben az újra festés szerintem többe kerül ilyen esetben se tagadjuk meg hanem a javítás költségét fizettessük ki vele és még ő fizet majd nekünk hogy vissza hozta a terméket ?
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
localhost
Közösségépítő
Jelzem, hányingerem van! Álljunk meg egy kicsit vagy legalább lassítsunk, mert másként összerókázok mindent!
[ Szerkesztve ]
¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1
-
Csaba_20_
őstag
válasz HUN]Repa #3651 üzenetére
Sőt, ha USA-ba küldöd javíttatni, akkor a lakását is el kell majd adnia, olyan drágán csinálják meg szállítási költséggel együtt, nem? Mi lenne, ha nem ilyen blődségeket dobálnál folyton a témába? Minek festeted újra? Hogy biztosan többe kerüljön, mintha újat vennél? Tök logikus vagy...
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz HUN]Repa #3654 üzenetére
Azt hiszem, azt a kérdést itt mi nem tudjuk eldönteni, hogy rendeltetésszerű használatba beleillő mennyiségű karc volt-e azon a házon vagy sem, mivel nem láttuk a házat...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Csaba_20_
őstag
válasz HUN]Repa #3654 üzenetére
Ne ússza meg olcsón, igen is önbíráskodjatok és a lehető legdrágább megoldást találjátok meg, mert az annyira tipikus mostanság! Újat venni nem lehet, mert az olcsóbb, mint újrafényezni. Szerintem tényleg küldesd egy távoli országba újrafényezni, hogy növeld a költségeket!
-
hanee
senior tag
-
Ariadne
őstag
Ehh, nem lehetne egy kicsit visszafogottabban, nyugodtabban vitatkozni? Peace, emberek...
Itt a kérdés az, hogy rendeltetésszerűen használta-e vagy sem az emberke. A jogszabály alapján a visszaküldés költségei a fogyasztón vannak, a kereskedő pedig érvényesítheti a nem rendeltetésszerű használatból eredő kárát, tehát megtéríttetheti a fogyasztóval. Eltérni csak a fogyasztó előnyére lehet, vagyis nem lehet pl. visszatartani a vételárból a visszatérítéskor.
Bár lehet ha üzlet lennék, megtenném, mert bár ez a rendelet egy jó kezdeményezés, de iszonyúan hiányoznak belőle azok a pontosítások, amelyek a való életbeli alkalmazásához kellenének. Valóban csak a fogyasztó számára garantál mindent, az ezzel a joggal visszaélő fogyasztó ellen meg pereskedhet a kereskedő, már ha tudja egyáltalán azokat az adatait a megrendelőnek, amelyek ehhez kellenek... Bármilyen kamu címmel rendelhet valaki, sőt akár egy szál telefonszámmal is, így kb. teljesen lehetetlen lenne utólag behajtani peres úton a mondjuk elrontott vinyót visszaküldő fogyasztó által okozott kárt. Ez azért így nem igazán van rendjén.
A másik oldalról pedig ott van az, hogy kereskedői oldalról nehéz elfogadni, hogy nem feltétele az elállásnak, hogy újra eladható legyen a termék, ez itt egyszerűen nem szempont.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Csaba_20_
őstag
Szóval HUN]Repa, lehet ügyeskedni, meg kibúvókat keresni a jogszabályok alól, de azért itt a nyilvánosság előtt téve ezt, elég visszás dolog, nem gondolod? Tök jó, hogy az Ipon azt a látszatot kelti, hogy ő bizony jogszabálykövető, közben pedig itt az összes cselekvésed leginkább arra irányul, hogy kivond a céget a kötelezettségek alól. Nem azt keresed, hogy hogyan tudod biztosítani a fogyasztók jogait, hanem azt, hogy hogyan ne kelljen azokat megtenned. Közben az ilyen nyilvánvaló baromságokkal, mint az előbbi, ügyesen terelgetni próbálod a témát, hogy csak a lényegről ne nagyon essék szó.
-
Csaba_20_
őstag
válasz Ariadne #3662 üzenetére
Ahogy a fogyasztó is mehet a bíróságra, ha jótállásos/szavatossági problémája van és a forgalmazó tojik a fejére. Az pedig, hogy olyan webshopot üzemeltet valaki, ahol akárki, bármilyen névvel beregisztrálva vásárolhat, a saját felelőssége. A vatera elől próbálj meg elbújni.
-
Ariadne
őstag
válasz Csaba_20_ #3663 üzenetére
Nem védem, illetve igenis, védem: nézz bele az Ipon topikba, gyakorlatilag kivétel nélkül mindenkinek megoldják a gondját. Ha jól olvastam, ez itt éppen egy olyan eset, ami egyetlen a fajtájából... Nagyon irtottam én is őket azelőtt, te is tudod, de a topikbeli hozzáállás engem meggyőzött, hogy megteszik amit lehet. És nem kapok ezért semmit, mielőtt ez feljönne. Vásároltunk náluk pár dolgot, ahogy jópár más cégnél is, de csak ugyanúgy, mint bárki más fogyasztó, aki nem is jár a pH!-ra.
És mondom, nem láttuk a házat, nem tudjuk, hogy csavarhúzóval van végigkarcolva a külseje, vagy csak apró karcok vannak belül, ami a beszerelésnél esik meg, ez alapján én nem tudok állást foglalni abban, kinek lehet igaza - bárkinek lehet kettejük közül.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Csaba_20_ #3664 üzenetére
A különbség az, hogy a forgalmazót egyszerű megtalálni a számla alapján. De cégként hogy találsz meg és perelsz egy fogyasztót, aki pl. egy mailben rendelt meg egy terméket egy szál telefonszámmal? Hogyan lehetséges biztosítani azt, hogy meglegyenek a valós adatai a megrendelőnek? Nem vaterázok, nem tudom, hogy csinálják...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Csaba_20_
őstag
-
Ariadne
őstag
válasz Csaba_20_ #3667 üzenetére
A kérdésem arra vonatkozik, hogy ugyan hogy lehet elkerülni, amúgy technikailag? Személyi meg lakcímkártya felmutatását mégsem lehet kérni egy netes vásárlásnál ugyebár... És ha technikailag megvalósíthatatlan, akkor bizony a törvényhozónak is gondolnia kellene erre, és mondjuk engedélyezni azt, hogy visszatartson az összegből.
Bankkártyás fizetésnél nyilván nem gond az azonosítás, de utánvétnél, ha házhoz viszi, már nehezebb (nem feltétlenül a saját címe), ha meg kp fizet helyben, kb. lehetetlen azonosítani, ahogy a megrendelés során is.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Csaba_20_
őstag
válasz Ariadne #3665 üzenetére
Én meg nem védem. Ebben a topicban másról sem szólnak a hozzászólásai, mintsem hogyan tudja megkerülni a jogszabályban található dolgokat. Amikor meg nem, akkor meg terel. Ott van, amit írt például a személyes átvételes dologról. Egyértelmű miről van szó. Ki akarja vonni magát a jogszabály alól azzal, hogy valamiféle látszat szállítási szerződést köt egy, a tulajdonában(vagy még nem) lévő termékre, amit aztán majd személyesen kíván eladni a vevőnek.
A ház ügyében én sem foglaltam állást egyik fél mellett sem. De azt hiszem azon nyilvánvaló baromságot csak nem kell jófejségnek felfognom, hogy többet akar behajtani a fogyasztón, mint amennyi kárt az ténylegesen okozott neki(javíttatja, amikor olcsóbb újat venni). A fogyasztó állítja, hogy ő nem hibás. A forgalmazó azt, hogy de. Vitás eset van, hova lehet menni? Ahova a fogyasztó is mehet, ha jótállás/szavatossági kérdésben vita van és eredményt akar látni.
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Csaba_20_ #3667 üzenetére
Veled azért nem lehet vitatkozni meg teljesen elfogult vagy és fogalmad sincs ,egy jó pár dologról attól még hogy ismered a jogokat. Ártott neked valaha valamit az a cég ? egyáltalán vásároltál már onnan ? nem tudom szerintem hanyagolni kéne ezeket a dolgokat ,mert egyáltalán nincs igazad ,sőt ,néha még olyanba is állást foglalsz amihez közöd sincs ,és nem is tudsz dolgokat. Ameddig nem járul hozza a kedves vásárló addig nem rakom ki a képeket ,de utána igen ,és akkor meglátod miről van szó barátom ! Kíváncsi lennék ,ha te adtad volna el neki és ő így hozná vissza te mennyire örülnél.
Amúgy neked szerintem a fotó se lenne elég mert akkor meg rámondod hogy Photoshop ,ezért nem szeretek veled vitatkozni. Feleslegesnek tartom ... Én mondom A te B ,csak nem tudom hogy ezt miért csinálod ,most komolyan ? régen ellenségek voltunk ,vagy itt szinte már az összes boltosba belekötöttél Gyuri27-től kezdve .... te egyáltalán vásárolsz valahol? Tényleg néha nem értem
Ariadne a jó példa ,egy értelmes ember akinek volt egy előítélete ,valamit tapasztalt és megváltozott utána a véleménye ,szerintem.Így a korrekt ,és neki van joga ítélkezni neked nincs.A mi topicunkat is megnézheted és tényleg próbálok segíteni midnenkinek a nap 24órájában
[ Szerkesztve ]
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
Ariadne
őstag
válasz Csaba_20_ #3669 üzenetére
A jogszabály alól kivonással egyetértek, nekem is az jön le, ebben nincs vita köztünk. De az is igaz, hogy ilyen szempontból mindegy mit írnak le, valójában egy bíróság előtt ez szerintem simán megállna mint rendes fogyasztói szerződés adásvételre, hiszen nem megnevezés, hanem tartalom alapján minősítjük a jogviszonyokat.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Nos akkor, hogy konstruktívak is legyünk: árulja már el nekem valaki, hogyan lehet azonosításra alkalmas, valódi adatokat kicsikarni egy webáruházban vásárló személytől, fizessen bár kártyával, utánvéttel vagy az üzletben helyben - név, lakcím minimum.
HUN]Repa, Csaba: Mondjuk tény, hogy én egy ideje a fogyasztókhoz képest a másik oldalon is vagyok a munkám révén, igaz nem számtech kereskedelemben, tkp nem is kereskedelemben. Nyertem már békéltetős eljárás indokolatlanul pattogó fogyasztóval szemben, és rendszeresen küzdök az egyes ágazatokban még az általánoshoz képest is iszonyú erős fogyasztóvédelemmel, ahol mindent ennek rendelnek alá, szinte ellehetetlenítve a cégek működését. Azóta kissé másképp látom a dolgokat, higgyétek el, nem a számtech kereskedelemben van a legtöbb gond a fogyasztókkal, sőt konkrétan a fogyasztók túlzott védelmével.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Csaba_20_
őstag
válasz Ariadne #3668 üzenetére
Ok, engedélyezd, hogy visszatartson. Visszatartja, a fogyasztó meg bizonyítsa, hogy nem okozott kárt és fusson a pénze után...
Ahhoz, hogy a vaterán teljes jogú tag lehess, át kell utalnod a számlaszámodról 100 Ft-ot az övékére.
Megakadályozni jogellenes cselekedetet jogi szankcióval nem fogsz tudni.
-
Ariadne
őstag
válasz Csaba_20_ #3673 üzenetére
Paff, nem működik így sem. Nincs több ötletem normális megoldásra...
Ez a vaterás ez jó, na ezt érdemes akkor bevezetni, bár nyilván nem két fillér. Átutaltatok 100 Ft-ot, amit jóváírok az első vásárlásnál, sőőőt mondjuk kedvezményesen 500 Ft-ot írok jóvá az első vásárlásból, enyhítendő az átutalás költségéből eredő fájdalmat. Ez alapján már utol lehet érni tényleg, mivel a bankszámla tulajdonosa egyértelmű.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Csaba_20_
őstag
válasz HUN]Repa #3670 üzenetére
Mint már írtam, nem foglaltam állást egyik oldalon se. Se azt nem mondtam, hogy neked van igazad, se azt, hogy a másik delikvensnek. De az a tény, hogy elállási jogot megtagadni nem tudsz, ettől teljesen független tény, és nem változna attól sem, hogy ki mellett foglalok állást, vagy mennyire vagyok elfogult egy adott témában. De attól sem, hogy mennyire örülnék annak, ha ugyanaz történne velem, ami veled. Sőt, attól sem, hogy hol vásárolok és mikor, mit, mennyit.
Az pedig, hogy a képeidre azt állítanám, hogy Photoshoppal készültek, csak rosszindulatú feltételezés. Erre tényeket alapozni, vagy belőle következtetést levonni botorság. Elhiszem, hogy nem tetszik, hogy nem veregetem a vállad, hogy "jól van öcsi, ügyes vagy, csak így tovább", hanem elmondom a veled ellentétes véleményem. Sőt, meg is értem. De attól, mert Ariadnét velem ellentétben értelmes embernek tartod, nem fog megváltozni a véleményem.
-
Gyuri27
félisten
válasz Csaba_20_ #3669 üzenetére
Második bekezdésre. Mennyi a boltos tényleges kára egy elb.szott 5k-s ház esetében szerinted? Ha ezen 5k-s házból 1500 forint bevétele származik.
Amúgy a képlet egyszerü. Az user megveszi a terméket. Boltba (ahol átveszi) nézze meg. Történt a boltban reklamáció, hogy a ház karcos?
Az user nem nézi meg a boltban a terméket hazaviszi. Otthon kibontja. Rossz, karcos, törött stb. Akkor nem állok neki (én állat) beüzemelni, szerelni, használni. Az első adandó alkalommal telefonálok mi a bajom és vissza visszem. Így korrekt és ésszerű (igaz ez semmilyen törvényben nincs leírva).
De az, hogy vettem nálatok egy házat fél éve és karcos volt. Azóta használom és ez csak most jutott eszembe már ne is haragudj mese, kamu, hazugság (hívd ahogy akarod).
Az meg lényegtelen, hogy pici karcocska van rajta, vagy akkora mint a Grand-kanyon. A ház sérült és használt és nem a boltos hibájából az.
Jó lenne ha egyszer igazat adnál valamiben a boltosoknak is. De tőled még ilyet nem láttunk.
Amúgy répa nem írt nevet. Tehát hogy az ember idejön höbörögni magát minősiti.Az előzöekhez: egy bolt, shop nem tud elbújni. Gondolom nem kell részletezni miért.
A webshop meg olyan mint a ph. Ide is oda is lehet arctalanul regelni, vagy akár épp kamu adatokkal.
A megoldás az lenne, hogy az első vásárláskor az ember személyesen megy be. Ott szépen a cuccait fénymásolni mint a telefonos boltokba és a reghez kötni egy általános szerződést amit mindenki szépen aláír.[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
Csaba_20_
őstag
válasz Ariadne #3672 üzenetére
Mindkét oldalon az ügyeskedőkkel van a baj. Ezért gyűlölöm, amikor a fogyasztó azt kérdezi, hogy hogyan tudna jótállásos ügyként kezeltetni egy olyat, ami nem az. Ezért nem fogadom el, ha a kibúvókat keresi a jótállás alól a forgalmazó. A webáruházas értékesítésnek rengeteg előnye van. Az Ipon sem véletlenül csak az. De vannak hátulütői is. Az elállási jog például ilyen. Amikor valaki belevág, ezeket mind mérlegelnie kell. Nem pedig utólag kapálózni, hogy dehát...
-
Csaba_20_
őstag
válasz Gyuri27 #3676 üzenetére
Elállni csak 8 munkanapon belül tud a szerződéstől. Személyes vásárláskor alá kell íratni, hogy megtekintett, sérülésmentes állapotban lett átvéve a termék. Utólag így nem jöhet azzal, hogy karcosan kapta. Természetesen lehetőséget kell biztosítani számára, hogy megtekinthesse ténylegesen. Repa által írt esetben sem fél év utáni elállásról volt amúgy szó, úgyhogy ne ferdíts!
Ne várd el tőlem, hogy igazat adjak Repa-nak, csak mert szerinted sose adtam boltosnak még igazat. Had ne kelljen már továbbra sem eldöntenem, hogy Repa-nak vagy a vevőnek van a konkrét kérdésben igaza. Nem az én feladatom.
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #3676 üzenetére
Nem értem én sem, amit írsz. Itt most a távolévők között létrejövő szerződéseknél az elállásról van szó, ami legrosszabb esetben is max. 3 hónap, általában 8 nap.
Ha a júzer eleve karcosan vesz át egy terméket a boltban normál, tehát nem távollevős vásárlásnál, akkor így járt, nézte volna meg, bontotta volna ki.
Ha pedig online rendelte és kihozzák neki mondjuk, akkor pedig - igen, tudom, hogy nem mindig működik - a futár jelenlétében kellene kinyitni és felületileg megnézni a terméket. Nem szoktam gyakran így rendelni, de tuti nem engedném el a futárt addig, amíg ki nem bontottam a cuccot, főleg mert sejtésem szerint az átvételkor aláírandó papír tartalmazza azt is, hogy a cuccot megtekintettem.[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
hanee
senior tag
válasz Ariadne #3672 üzenetére
Nos akkor, hogy konstruktívak is legyünk: árulja már el nekem valaki, hogyan lehet azonosításra alkalmas, valódi adatokat kicsikarni egy webáruházban vásárló személytől, fizessen bár kártyával, utánvéttel vagy az üzletben helyben - név, lakcím minimum.
Szerintem még technikailag sem, sehogy. Ugyanis a webáruházban fenn kell hogy legyen a cég elérhetősége látható helyen. Még ha technikailag meg is oldja valaki, hogy regisztrációhoz köti a vásárlást (pl. ki kell tölteni a lakcím, telefonszám mezőt), akkor is
a) ellenőrizhetetlen hogy jó címet írt-e be
b) úgyis felhív telefonon ha személyesen akarja átvenni az árut.Az egésszel pedig az a legnagyobb baj, hogy ha elkéri az ember az ügyfél ilyen adatait, akkor vannak olyanok, akik nem vásárolnak inkább ott, mert semmilyen adatukat nem szeretik kiadni a reklámoktól és spamektől félve. Nekem nem egy vevőm van, akiknek a vezetéknevét sem tudom, személyesen jön az áruért és soha többet nem látom, még telefonszámot sem ad, mert munkahelyről hív, csak közli hogy jön.
A másik fele az egésznek, hogy arra nem is lehet kötelezni a vevőt, hogy megadja a nevét és címét, főleg kisebb értékű vásárlásoknál, mert az meg az ő személyiségi jogait sértené, hiszen minek nekem az ő lakcíme és telefonszáma pl. egy 5000 Ft értékű vásárlás esetén, amikor tiszta az ügy: idejön, fizet, elviszi és elmegy.
hanee
-
Gyuri27
félisten
válasz Ariadne #3679 üzenetére
Az ember összekoszolta vele a nadrágját. Tehát volt módja megnézni.
Én is rendeltem egy szlovák-magyar webshopból. Mivel cm 340-s házat égen-földön nem lehetett kapni. [link] (nem reklám). Kihozták a házat és sérült volt. Persze kibontottam a futár jelenlétében. Egyből telefon, jegyzökönyv. Ráadásul nem kivül volt baja hanem egy belső müanyag pöcök tört el (gondolom keményen volt lerakva). Tehát szét is csavaroztam a házat!!! Szvsz így jár el egy gondos vásárló.
Ezért nem értem az egész sztorit.Amd - Radeon - Ryzen
-
Ariadne
őstag
Az viszont megoldás, amit Csaba írt, frappáns, nekem tetszik, de nyilván eltántorít vásárlókat.
Igazából én arra akartam kilyukadni, hogy _gyakorlatilag_ nincs olyan módszer, ahogy biztos adatokat szerezhetnék a webáruházban vásárló ügyfélről - ezért kellene valahogy jogszabályban is figyelembe venni ezt, a távollévős rendeletnél. Mert ha ma visszaküld egy szétbarmolt vinyót a kedves kliens 8 napon belül, a rendelet alapján ki kell fizetni neki az árát, és majd lehet pereskedni - na de hogy pereljek valakit, akiről nem tudok annyi adatot, amennyi egy fmh kitöltéséhez kell, sőt, legtöbbször semmit sem tudok róla?Gyuri27: Nekem úgy jött le, hogy egyszerűen visszahozta, a távollévős rendelet alapján elállt a szerződéstől a vásárló, és nem azért, mert eleve karcos volt a ház. A karcosság a kereskedőnél jelentkezett problémaként, mivel ha nem rendeltetésszerű használatból származnak a sérülések, akkor jogosult az így okozott kárt megtéríttetni a vásárlóval.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
hanee
senior tag
válasz Ariadne #3682 üzenetére
Igen, végül is vannak különböző megoldások, csak mindegyikkel az a baj, hogy azt öli meg az internetes kereskedelemben, amire az hivatott: a vásárlók elszaladnak amikor meglátják, hogy ennyi adatot kell megadni. Minél egyszerűbb rendelni, annál inkább rendelnek. Én sem kérek semmit az ügyféltől, csak egy e-mail címet és egy nevet, no meg hogy mit rendel.. de a névhez tetszőlegesen beírhat egy nicknevet is, vagy bármilyen nevet, ez arra szolgál csak, hogy valahogy megszólítsam, amikor visszaigazolom a rendelését. Az egyedüli valós adat az e-mail cím, amit kötelező megadni, különben nem tudom teljesíteni a rendelését. Ilyenre még nem volt mondjuk példa, hogy oda valaki kamu e-mail címet írt volna De nicknévvel jött már rendelés.
hanee
-
Ariadne
őstag
De egy mailcímmel semmire nem mész, ha perelni kell... Másrészt pedig a vásárló jogosult visszahozni/küldeni, te pedig köteles vagy átvenni akkor is, ha nem jó a termék, aztán meg perelsz. Pontosabban perelnél, de nem tudsz. Szóval ezzel minden webáruház bevállalja azt a rizikót, hogy ha gáz van, nem fogja tudni azonosítani, ki vásárolt tőle...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
hanee
senior tag
válasz Ariadne #3684 üzenetére
Szia!
Igen, ez pontosan így van, ez a valamit valamiért elve.. cserébe az internetes értékesítés olcsóbb és egyszerűbb, nem kell boltot és iszonyú raktárkészleteket fenntartani.
Nekem a közel kétéves fennállásom alatt még nem volt olyan ügyfél, aki visszahozta a terméket azzal, hogy "bocs mégsem kell". Mondjuk nem is adtam el annyit két éve mint most, de mostanában sem jellemző, azaz még nem volt ilyen.Ha valaki azzal jönne, hogy "ez egy rakás kaki és nézzem meg hogy néz ki", és például odahozná nekem darabokra vágva a vízhatlan lepedőt, valószínűleg a vita, váratlan APEH-ellenőrzés és egyéb kellemetlenségek elkerülése végett visszafizetném neki a vételárat.. az őrült ügyféllel való vitánál jobb az, ha bukok párezer Ft-ot.
hanee
-
hanee
senior tag
válasz Csaba_20_ #3686 üzenetére
Azért az kicsit más terület, én is regisztrálva vagyok pl. ebayre, de ott BÁRKITŐL vásárolhatok, mert a vásárlásom paypalon keresztül biztonságos. Ugyanakkor ha bemegyek például egy boltba könyvet venni, nem biztos, hogy meg szeretném adni a személyes adataimat hozzá, mert semmi közük ahhoz, hogy hol lakom például. Az e-bay és vatera meg teszvesz nem internetes bolt, hanem olyan közösségi oldalak, ahol licitálni tudsz sok sok eladó sok termékére.
De alapvetően nem is ez a lényeg, hanem hogy míg pl. az e-bayen a paypal fizetéshez valós bankkártyaadat szükséges, addig az interneten egy személyes átvétellel történő rendeléshez nem kell semmit megadnod, és ahogy Ariadne is írta, ez okoz további jogi problémákat, ha épp az ügyfelet kellene üldözni.
Például nekem most van egy ügyfelem, rendelt valamit és nem veszi át másfél hónapja.. csak az e-mail címét tudom. Mit csináljak? Egyedi dolgot rendelt, amit lehet hogy nem tudok másnak eladni. Egy e-mail címet nem perelhetek be
A vevők még attól is kiborulnak, hogy nyugtát írok, mert "nekik az nem kell semmire", hát még ha elkérném a címét valakinek, aki személyesen jönne érte és telefonon rendelt titkos számról..hanee
-
Csaba_20_
őstag
Csak az a baj, hogy te a jogszabályban látod a hibát, pedig az alkalmazott módszerekben van. Az internetes vásárlást nem öli meg a biztonság megkövetelése. Erre tökéletes példák, amiket felhoztam. De persze nyugodtan beszélj teljesen másról, a félremagyarázás már nagyon megy neked. Talán a végén még sikerül mindenkivel elhitetned, hogy csak és kizárólag felelőtlenül lehet webáruházat üzemeltetni és ennek oka a jogszabály.
[ Szerkesztve ]
-
localhost
Közösségépítő
válasz Ariadne #3684 üzenetére
Másrészről csak e-maicímmel nem szokás vadidegentől rendelést elfogadni. Nem szokás, nem ajánlott, nem érdemes és nem kifizetődő.
¤ Most már biztos: teljesen normális vagyok! ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... Mondták itt ezek a hangok is a fejemben. :)) ¤ My IP is: 127.0.0.1
-
hanee
senior tag
válasz Csaba_20_ #3690 üzenetére
Látom téged éltet az, ha mindenkibe beleköthetsz. Én is jogász vagyok, bár valószínűleg sokkal butább és tapasztalatlanabb mint te, szóval bocsánatodért esedezem. professzor, doktor Csaba_20.
Szerintem kár is bármit írnom arra amit írtál, hiszen te úgyis jobban tudod, nyilván webáruházat is régebb óta üzemeltetsz, mint én.További kellemes vitát!
Hanee
-
Ariadne
őstag
válasz localhost #3691 üzenetére
És ha van még hozzá egy telefonszám is, azzal sokkal jobb lesz a helyzet? Szerintem nem, egy fizetési meghagyáshoz az is kevés...
Hanee, ne sértődj meg, inkább gondold végig, ő mit írt, egy másik szemszögből. Mi ismerjük egymást egyébként, eltér a véleményünk sok dologban, már évek óta vitázunk (ugye? ), de ez kell. Nem lehet mindig egy nézőpontból nézni mindent, jogászként hajlamos az ember (én legalábbis) elsiklani a józan ész diktálta megoldások mellett...
Szerintem ebben az esetben tényleg az lenne logikus kereskedőként, hogy igenis csak akkor rendel, ha azonosította magát, mondjuk ahogy a vaterán. Igen, ez most lehet, hogy nem működne, mert elmenne máshoz a vásárló, de valószínűleg azért van így, mert nincs annyi visszaélés, hogy szükség lenne rá. Ahol tényleg kell, mert akkora kárt okoz az azonosíthatatlan vásárló (mint ebay és társai), ott nyilván bevezetik, és elvileg simán lehetne ilyen minden webáruházban, akkor pedig nem lenne választásuk az embereknek. De nincs rá igény ezek szerint kereskedői oldalról, akkor hát ez van.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
hanee
senior tag
válasz Ariadne #3693 üzenetére
Szia!
Igen, ezt írtam én is. Egy 3600 Ft-os vízhatlan lepedőhöz nem kérhetek személyes adatokat, mert a felére csökkene a vásárlás, tehát a józan ész nem ezt diktálja. Persze még így is sokan megadják maguktól, akik postázva kérik, hiszen valahova el kell küldeni, ott ugye nyilván valós adatok vannak. De a személyes átvételű vásárlásoknál többet veszítene az üzlet ezen, mint pár reklamáción, ahol esetleg jogtalanul kéri vissza valaki a pénzét, de mégis visszaadom a béke kedvéért.
Természetesen nagyértékű rendelésnél (pl. ha egy óvoda rendel 500 db-ot valamiből) előleget veszek fel, címmel, cégnévvel, adószámmal, mindennel.. szerintem ezt más is így csinálja.Az teljesen jogos, hogy az e-bay-en és társain bekérnek mindenféle adatot (pl. a teszveszen csak úgy lehet eladni, ha valós címet is megadsz, és oda küldenek egy regisztrációs kódot postán), hiszen ellenőrizhetetlen többezer eladó-vásárló kapcsolata különben, no meg magas értékű áruk is elkelnek.
De pont a fentiek miatt nem lehet szerintem összehasonlítani a licitálós oldalakat a webáruházakkal teljes mértékben.
Egyébként úgy érzem van mégegy terület ahol nem teljesen egységes a gyakorlat, illetve vannak sánta dolgok a jogszabályokban is: és ez a hírlevélküldés, ahol aztán magánszemélytől be kell kérned a nevet, címet, telefonszámot, kiskutya fülét is, ahhoz hogy hírlevelet küldj, és utána technikailag azt is meg kell oldanod üzemeltetőként, hogy ha törölteti magát, akkor is megmaradjanak az alapvető adatai. Ami ugye alapvetően megintcsak azért butaság, mert bármit beírhat, kamu címet is, de utána téged büntetnek meg, ha a kedves ügyfél felnyom az állítólagos "kéretlen" hírlevelek miatt..
hanee
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
Csak a végére reagálva, mert a többiben nem érzem, hogy vita lenne.
Ha valaki kamu címet ad meg, te arra küldesz hírlevelet, és ő felnyom, hogy nem adta meg neked az elérhetőségét, akkor ha nálad megvan, kitől milyen formában érkezett, akkor szerintem az elég ahhoz, hogy ne te legyél a hunyó a végén..."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
hanee
senior tag
válasz Ariadne #3696 üzenetére
Szia!
Igen, ez így van, mondjuk ez technikai kérdés igazából, hogy hogyan oldod meg, hogy tárolod, de tény, hogy nem lehetetlen.
A hírlevélküldésnél inkább az a probléma, hogy irreális, hogy ahhoz, hogy valaki egy ingyenes információszolgáltatást vegyen igénybe (pl. heti rendszerességgel ingyen recept küldése, vagy az aktuális akciókról való értesítés e-amilben) adnia kell nevet, címet és telefonszámot. Mire fel? Egy hírlevél küldéséhez csak e-mail cím kell és a leiratkozáshoz is elegendő az e-mail címet tudni, teljesen fölöslegesek hozzá a személyes adatok. Azon sem lepődnék meg, ha előbb utóbb ez a dolog megjelenne az Alkotmánybíróságnál, mint adatvédelmi kérdés, mert törvény kötelez erre mindenkit, aki hírlevelet üzemeltet, ugyanakkor az adatvédelmi törvény szerint pedig nem lehet cél nélkül tárolni személyes adatokat.. márpedig így nem sok céljuk van.. szerintem. Mit gondolsz erről?
A másik része a dolognak, hogy ha én meglátok egy olyan ajánlatot az interneten, hogy értesítést kapok akciókról ha regisztrálok, de ehhez meg kell adnom a nevemet, címemet és telefonszámomat, inkább nem érdekel az akció, köszönöm szépen. Így a gyakorlatban eléggé meg is nehezítik a dolgát annak, aki hírlevelet küld. Ráadásul ez azokra is vonatkozik, akiknek eddig volt például 40.000 regisztrált felhasználójuk (csak e-mail címet adtak meg), mindegyiket újra kell regisztráltatni, és megadatni velük az adatokat..
hanee
-
VOid
tag
Kérdésem az volna hogy ha vettem úgy 2 hónapja egy gépet, de mostanában elkezdett újraindulgatni (lehet a memó meghibásodott), de annak az üzletnek ahol vettem a gépet nyoma sincsen megszűnt szépen csendben, akkor ha valami rossz azt hogy tudom gariztatni?
Új hozzászólás Aktív témák
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!