Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Csaba_20_

    őstag

    válasz Vandit. #2129 üzenetére

    Háromnapon belüli jogszabályban meghatározott pénzvisszafizetési kötelezettsége sose volt a forgalmazóknak. A 151/2003 (XII.22.) Korm. rendelet 7.§-a szerint ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A rendelet melléklete tartalmazza a kötelező jótállás alá tartozó termékeket(amire a 3 munkanapos dolog vonatkozik), köztük az 1 éves és egy évnél hosszabb kihordási idejű gyógyászati segédeszközet és készülékeket 10e Ft bruttó vételár felett. Tehát, ha a szemüveg, amit vásárolt besorolható - szerintem a dioptriás napszemüveg igen(Ariadne majd kijavít,ha nem), az ára kérdés még - az említett meghatározásba, akkor is csak annyi van, amit a rendelet meghatároz. Tehát nem javíthatják, ha te cserét kérsz.Persze ehhez még az is hozzátartozik, hogy a szemüvegnek hibásnak kell lennie. Hibátlan termék esetében semmilyen kötelezettsége nincs a forgalmazónak. Egyébként pedig tessék felelősségteljesen szemüveget választani és nem az alapján, hogy "épp tetszik". ;)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák