Hirdetés
-
Már azelőtt szoftvert írnak a chipekhez, hogy elindulna a gyártás
it A Cadence szuperszámítógépe a chipek tervezését és a hozzájuk kapcsolódó szoftverek megírását igyekszik felgyorsítani.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
5G-s verzió is készül a Realme C65-ből
ma Ha itthon is kapható lesz, valószínűleg a modernebb adatkapcsolati képességekkel bíró verzió érkezik.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mr. Teddy
őstag
válasz Csaba_20_ #2100 üzenetére
Ja, de lehet valamit félreértettél. Már nincs nálam a gép. Az Olympus szervízben leadtam mindennel, és Ők kiállítottak egy cserére jogosító igazolást. Amivel be kell fáradnom oda ahol vettem. És ott "kártalanítanak". A papíron az van, hogy az edigitalt felszólítja az olympus, hogy "Kérjük az ügyfél kártalanítását, csere vagy pénzvisszafizetés útján, Önök felé a rendezés jóváírással történik."
Ez az a dokumentum amiról írták már többször is levelekben, hogy ha ilyet hoz, akkor kicseréljük, vagy raktárkészlet hiányában visszaadjuk a vételárat.
Szal ez a pontos helyzet. -
Llew
senior tag
Sziasztok!
Tanács kéne. A korábban írt kálvária után ma végre megjött a gép. Örömöm azonban nem felhőtlen, mert a kibontás után a következő kép fogadott:
kép 1
kép 2
kép 3
kép 4
kép 5
kép 6
kép 7
kep 8
kep 9
kep 10Nem is mertem belenyúlni. Ez valószínűlega futárcég sara, de nem tudom mennyire lehetett összerakva egyáltalán, mert pl a VGA úgy áll, mintha nem is lett volna bepattintva az alaplapba, meg a házhoz nem is lett volna hozzácsavarozva hátul.
Hívjam őket és amint lehet küldjem vissza egy cserére, vagy tegyem helyre az alkatrészeket és próbáljam ki, hogy megy e?
A cég garanciális feltételei között szerepel a következő:
"Ha a termék átvételekor a csomagolás sérült, akkor a futár erről jegyzőkönyvet vesz föl és az átvétel megtagadható."Ez alapján várható, hogy elutasítanak azzal, hogy minek vettem át?
Pedig olyan szépnek és egyszerűnek tünt ez a netes vásárlás.
[ Szerkesztve ]
Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
-
tlac
nagyúr
ezt ne is próbáld összerakni...
nagyon dúrva, hívd fel a boltot, hogy darabokban van belül az egész, a képeket elküldheted nekik is, majd leverik a futáron
mindenből kérjél új alkatrészt, én ezeket már nem merném használni
esetleg a még a gyári számokra is figyelj, ne hogy ugyanazokat kapd majd vissza
ezt nem szabadott volna átvenni, a doboz is sérült -
Llew
senior tag
Igen elbasztam , de a doboz nem volt beszakadva meg semmi durva sérülés, ez a gyűrütt sarok nem gondoltam volna, hogy ilyen durva belsőt takar.
A gyári számok felírására én is gondoltam.
Megtagadhatják a cserét amiért átvettem a sérült csomagot?Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
-
Llew
senior tag
A boltal az előbb beszéltem. Ők már a futárcéghez irányítanak, hogy ott reklamáljak.
Velük még nem beszéltem. Majd mindjárt.
Mod:
A futár hárít vissza, hogy Ők a feladóval vannak szerződésben csak Ők fordulhatnak kártérítési kérelemmel hozzájuk.Ez nehéz mecs lesz.
Egyébként Ipon.
Tudom, ti megmondtátok, hogy ne.
A futár a GLS.[ Szerkesztve ]
Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
-
Llew
senior tag
-
Mr. Teddy
őstag
Na emberek!
Visszakaptam a pénzt ma az edigitaltol, az olympustól kiharcolt csereigazolványt bemutatva. Véget ért ez a kálváriám. Köszönöm mindenkinek a tanácsokat, segítséget! -
Mr. Teddy
őstag
Egyébként a neten rendelt cucctól 8 napon belül indoklás nélkül elállhatsz. A helyzet az, hogy az Ipon valszeg ezt nem tartja be, mert pont velük leveleztem ez ügyben, és akkor kijelentették, hogy rájuk ez nem vonatkozik (ami nem igaz).
Az tény, hogy így minden cuccot ki kéne cserélniük, de mivel el is állhatsz indoklás nélkül, a jövőre való tekintettel lehet érdemesebb volna a pénzt visszakérned, mert ha ilyen gondossággal szerelik össze a gépeket, akkor valszeg a garanciáztatás sem lesz egy leányálom. Ez utóbbi csak egyéni vélemény, sok sikert az ügyhöz, ne hagyd magad! -
Llew
senior tag
válasz Mr. Teddy #2113 üzenetére
Igen tudok erről a 8 naon belüli elállásról.
Tegnap este még hívtak a boltból, hogy a főnök azt mondta, hogy ezt mindenképpen ők intézik a futárcéggel. Érdekes, hogy nélküle ezt nem tudták, mert első hívásra a srác aki felvette az rögtön azt javasolta, hogy próbáljam összerakni és megnézni, hogy megy e. Mondtam, hogy azt felejtse el, az oldalát is csak azért szedtem le, hogy le tudjam fényképezni a belsejét. Hétfőn jön érte a futár, és viszik vissza, bár arról még nem igazán ejtettünk szót, hogy miként kapok újat.Ehhez a hétfői visszavitelhez kapcsolódóan lenne az a kérdésem, hogy ilyenkor mi van a 8 nappos elállással? Most, hogy szóltam nekik, hogy nem oké, még elállhatok a dologtól? Illetve mi számít az eladó részéről tájékoztatásnak, mert az iponos regisztrációkor nincs elolvastam és elfogadom a feltételeket rublika? Az ha a számla másolaton amit emailben küldtek rajta vannak a garanciális feltételek az számít a tájékoztatásnak? Mert ha nem keresek mgamtól utána az odalukon, akkor először ott találkoztam a granaciális feltételekkel.
Továbbá bár én nem vagyok jogvégzett ember, de munka miatt találkozok jogszabályokkal és a "Ha a termék átvételekor a csomagolás sérült, akkor a futár erről jegyzőkönyvet vesz föl és az átvétel megtagadható" az én véleményem szerint egy lehetőség, amivel nem muszály élnem, de attól még a garanciának élnie kell. Vagy roszzul látom? Mert pl. a bírság szabható ki is jogszabályban olvasható, de az sem azt jelenti, hogy élni kell vele, hanem a jogszably akalmazója dönti el, hogy szab e ki bírságot.Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
-
Llew
senior tag
Csak nem tudok rendesen értelmesen olvasható szöveget gépelni.
Most délelőtt még letesztelem a monitort, nehogy azzal is pixel gond legyen és vissza keljen küldenem.Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
-
Mr. Teddy
őstag
Szerintem ha valami hibás akkor az plusz egy indok az elállásra, de ezt nem tudom pontosan. Az mondjuk tény, hogy ilyenkor a postaköltséget neked kell állnod. Esetleg tanácsolhatom még azt, hogy küldd vissza a futárral, és helyette küldjenek vadonat új, originál dobozos termékeket, mivel az Ipon összeszerelési tudományában nem bízol. Ami jogos, mert kb akármennyire dobálják a számítógépet, egy rendesen becsavarozott videokártya és hdd nem fog így kiesni. Szal hozzanak ki mindenből új dobozos cuccot, és az összeszerelési díjat térítsék vissza, és ekkor még örülhetnek, hogy ilyen eset mellett náluk hagytad a pénzed. És próbáld meg magad összerakni, igazából nem nehéz, és tök jó érzés is saját magad összerakni a gépet
-
Ariadne
őstag
No, csak hogy ne keverjük a dolgokat.
Van egyrészt távollévők között kötött szerződéseknél ez a 8 munkanapon belüli elállási lehetőség, ilyenkor indoklás nem kell, visszaküldöd saját költségre, és vissza kell adják a pénzt. Ennek az a célja, hogy ne árulhassak a net távolságát kihasználva Ferrariként egy szép Ferrari matchboxot mondjuk.
A másik részről ettől függetlenül ott van a kereskedő hibás teljesítése, tehát ha hibás dolgot küld neked. Iyen esetben kérhetsz javítást ,cserét vagy a vételár visszatérítését. Ebben az esetben elképzelhető, hogy javítható a dolog, a kereskedőnek kötelessége saját költségén (!) visszavinni a gépet és 15 napon belül megjavítva visszaküldeni.
Tehát minél hamarabb jelezni kell a cég felé, hogy szedjék össze a cuccot és hozzák vissza szépen helyrerakva, minél hamarabb. Na persze ennél a cégnél ez nem szokott egyszerű lenni, de hát te választottad őket, a méteres panasztopikjuk ellenére, akkor most küzdhetsz velük...
Ha futárral jön a cucc, akkor egyébként sosem szabad aláírni a papírját addig, amíg szépen ki nem nyitottad ott helyben a dobozt, de legalább a külső csomagolás sérültségét, ha van, mindenképp jelezni kell, erről jegyzőkönyvet vesznek fel. Utólag ugyanis ezzel lehet könnyen bizonyítani, hogy szállítás közben sérült, nem utána.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Llew
senior tag
Fejlemények az ügyben:
Telefonált a bolt, hogy mielőtt hétfőn átadom a futárnak készítsek róla képet, meg azokat az alkatrészeket tegyem helyre amik látszólag nem ott/úgy vannak ahol kell nekik. Mondtam nekik, hogy én nem szeretnék belepiszkálni a gépbe, mert abban így is elég nagy a rumli. Azt mondják azért, hogy ha nem sérültek, csak elmozdultak a helyükről akkor a visszaúton se menjenek tönkre. Ha vissza ért akkor megvizsgálják, meg továbbítják a futárcég felé, hogy mik a károk. Aztán engem igyekszenek kártalanítani minnél előbb.Ariadne:
Írtam is feljebb, hogy tudom, Ti mondtátok, hogy náluk ne. Ez van. Ezt már bebuktam. Legközelebb már mindent centiről centire megnézek, ha afutár ott vár fél órát is, de ezen a helyzeten az már nem segít.Az általad írtak alapján ezen esetben az Ők küldik a futárt és remlhetőleg cserélik a hibás cuccott. Viszont ha a cserénél maradok akkor kérhetem a Mr. Teddy által javasoltakat, miszerint mindent küldjenek gyári csomagolásban és majd én összerakom? Mert direkt azért kértem az összeszerelést, hogy ha gond van akkor elkerüljük a "nem szakember szerelte össze" dolgot.
Most akkor a céget, és azt a tényt ismerve, hogy már jeleztem a cucc sérülését választhatom a vásárlástól való elállást? Mikor lesz abból pénz vissza?
[ Szerkesztve ]
Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
-
tlac
nagyúr
válasz Ariadne #2117 üzenetére
Ha futárral jön a cucc, akkor egyébként sosem szabad aláírni a papírját addig, amíg szépen ki nem nyitottad ott helyben a dobozt
ez egyébként érdekes, Csaba_20_-szal is beszélgettem erről, mivel a gls nem engedi meg, hogy átnézd a csomagot, mielőtt nem fizeted ki és írod alá, utána meg rögtön le is lép
A kézbesítés csak az utánvét kifizetése (ha van), és az átvételi igazolás aláírása után történik meg, a címzett azt megelőzően nem ellenőrizheti a csomag tartalmát. -
Llew
senior tag
Szinte pont így volt. Jött a futár a papírral, mikor az alá volt írva akkor kerültek elő a kocsiból a csomagok. Egy pillanattal azután, hogy letette az utolsó dobozt, már el is tünt.
Viszont ha ez benne van a GLS-es Általános üzleti feltételei között akkor az Ipon elég "trükkös", mert ők meg azzal jönnek, hogy az átvétel megtagadható (ezt a ~ható-t jogi viszonylatban, miként kell értelmezni?), de hogy ellenőrizzem, ha nem látom, illetve ha már aláírtam és sérült akkor, hogy tagadom meg? Ez olyan 22-es csapdája szerű helyzet.Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
-
tlac
nagyúr
úgy kellene intézni, hogy ne ezeket a cuccokat kapd vissza, azt pedig csak a 8 munknappal lehet, írásban kell jelezni
ha javítás lesz belőle, akkor szinte biztos, hogy ugyanezeket az alkatrészeket fogod visszakapni, a ház mondjuk ki lesz cserélve...
és pl a vinyó hibája lehet nem azonnal fog jelentkezniViszont ha ez benne van a GLS-es Általános üzleti feltételei között
még ilyen is van benne:
A csomag, csomagolás látható sérülése esetén GLS kiszolgáltatáskor tartalmi vizsgálatra is lehetőséget ad, és annak eredményét a kárrendezés érdekében az átvevővel közösen felvett jegyzőkönyvben rögzíti. -
Llew
senior tag
"úgy kellene intézni, hogy ne ezeket a cuccokat kapd vissza, azt pedig csak a 8 munknappal lehet, írásban kell jelezni"
Ez oké, de ebben az esetben már nem válalnám be, hogy rendelek tőlük egy akár tök más milyen konfigurációt is.
Meg vettem tőlük egy monitort is és az viszont hibátlan. Ha visszamondom a vásárlást akkor küldhetem vissza azt is.
Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
-
Llew
senior tag
Újra átolvastam a 17/1999. (II. 5.) Korm. rendeletet a lemondás miatt.
Mint tudjuk a rendelet ezt írja:
4. § (1) A fogyasztó a szerződéstől nyolc munkanapon belül indokolás nélkül elállhat.
(5) Az értékesítő köteles a fogyasztó által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő harminc napon belül visszatéríteni. A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. Az értékesítő azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.Ha elállok a vásárlástól (amelyik jogomról egyébként írásban nem tájékoztattak) akkor vastag rész alapján nem fogják a ház, és még ki tudja mi árát rajtam követelni? Még akkor is ha nem is használtam egy percig se. Vagy így is úgy is azt a futárcéggel rendezik.
De rossz, hogy ugyan az az avatarunk, azelőbb is elnéztem, hogy írtál közben
[ Szerkesztve ]
Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
-
tlac
nagyúr
Az értékesítő azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.
te nem is használtad
Ha elállok a vásárlástól (amelyik jogomról egyébként írásban nem tájékoztattak)
a weblapon fent, ez annyira nem egyértelmű
De rossz, hogy ugyan az az avatarunk, azelőbb is elnéztem, hogy írtál közben
igen, cseréld le
-
Llew
senior tag
te nem is használtad
Persze, de beleköthetnek, hogy átvettem, meg főleg, hogy kibontottam. Holnapig ki kéne találnom, hogy cseréltetem vagy elállok, mert hétfőn jön a futár.
Visszább írta valaki, hogy ezt az ellállás dolgot nem szeretik magukra érvényesnek érezni. Ezek alapján vajona fogyvéddel, meg ügyvéddel fenyegetés vajon használna nekik?
a weblapon fent, ez annyira nem egyértelmű
Azért csak tisztább lenne ha küldtek volna levelet, vagy regisztrációkor "kényszerítve" vagyok az elolvasására.igen, cseréld le
Nem is arra gondoltam, hogy neked kéne, Te mégis csak PH! addikt vagy. De már én is úgy megszoktam.
Mindig eszembe jut valami, ami miatt szerkeszteni kell
[ Szerkesztve ]
Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
-
Mr. Teddy
őstag
Az egész annyi, hogy fogod, bedugod a konnektorba, monitort rá, power gomb megnyom -> nem megy. ÖÖ hiba van, 3 munkanapon belül meghibásodott a gép. Futárvisszaviszi, és ki kell cserélniük, javítást nem csinálhatnak, csakis csere. És mivel te kompletten vettél gépet, összeszereléssel, nem vagy köteles érteni hozzá, hogy mit hova kéne dugni, meg mi lehet a hiba. Ennyi. Erre vonatkozik a 3 munkanapon belüli hiba úgy gondolom.
-
Ariadne
őstag
válasz Mr. Teddy #2126 üzenetére
Hű de sok új hsz, csak kapkodom a fejem.
Azért ebben az esetben nem olyan egyszerű a dolog, mert itt a csere is valszeg annyit fog jelenteni, hogy visszakapja ugyanazokat a cuccokat, csak rendesen összeszerelve. A komplett gép helyett kell egy ugyanolyan paraméterekkel rendelkező komplett gépet kapnia, ez szerintem nem zárja ki, hogy részben ugyanazok az alkatrészek legyenek benne.
Llew: A jegyzőkönyv felvétel lehetőségének meg kell lennie mindenképp, minden futárszolgálatnál...
Az, hogy mikorra látsz esetleg pénzt belőle, világos lehet számodra a cégről olvastak kapcsán. Menj el békéltető testületig, ha nem akarják az igazságot, aztán szerezz ügyvédet és pereld be őket, ezek a lehetőségek.Én a helyedben nem verném az asztalt rögtön pénzvisszaadásra, mert tényleg az látszik, hogy a helytelen szállítás miatt történhettek a gondok, attól még lehet működőképesek a cuccok teljesen, csak rendesen össze kell szerelni őket. Kicsit szerintem túlzás lenne a rendes (nem a 8 munkanapos) elállással jönni rögtön. A 8 munkanapossal is az a gond, hogy a céget ismerve szintén nem lehet könnyű menet. Szerintem érdemes azt megbeszélni velük, hogy szereljék össze gyorsan rendesen, és küldjék vissza újra. Egyszerűen azért, mert gyanítom nincs kedved pereskedni, és minél hamarabb szeretnél egy működő gépet, akkor ez a praktikus megoldás. Szerintem.
mod: Még egy. 8 munkanapos elállásnál a rendes használat nem gond, csak a nem rendeltetésszerűt miatti kárt kell megtéríteni. Viszont abba nem köthetnek bele, hogy kibontottad, ehhez jogod van, sőt használni is.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Vandit.
addikt
Párommal vettünk egy dioptriás napszemüveget, viszont az a gond, hogy nem igazán tetszik már neki. 3 napon belül kérhetünk pénzt vissza?
A tudatlanság nem végleges állapot, a hülyeség igen. >A világürből nézve a föld kék és fehér, NEM VÉLETLENÜL BMW>> A sors kénytelen meghajolni az erős akarat és kitartás előtt
-
Csaba_20_
őstag
válasz Vandit. #2129 üzenetére
Háromnapon belüli jogszabályban meghatározott pénzvisszafizetési kötelezettsége sose volt a forgalmazóknak. A 151/2003 (XII.22.) Korm. rendelet 7.§-a szerint ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. 306. §-a (1) bekezdésének a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A rendelet melléklete tartalmazza a kötelező jótállás alá tartozó termékeket(amire a 3 munkanapos dolog vonatkozik), köztük az 1 éves és egy évnél hosszabb kihordási idejű gyógyászati segédeszközet és készülékeket 10e Ft bruttó vételár felett. Tehát, ha a szemüveg, amit vásárolt besorolható - szerintem a dioptriás napszemüveg igen(Ariadne majd kijavít,ha nem), az ára kérdés még - az említett meghatározásba, akkor is csak annyi van, amit a rendelet meghatároz. Tehát nem javíthatják, ha te cserét kérsz.Persze ehhez még az is hozzátartozik, hogy a szemüvegnek hibásnak kell lennie. Hibátlan termék esetében semmilyen kötelezettsége nincs a forgalmazónak. Egyébként pedig tessék felelősségteljesen szemüveget választani és nem az alapján, hogy "épp tetszik".
[ Szerkesztve ]
-
Llew
senior tag
válasz Ariadne #2128 üzenetére
A jegyzőkönyvfelvételt igen én szúrtam el, de az is igaz, hogy ha aláírás előtt nincs lehetőségem megnézni a csomagokat utána meg a futár letszei és már köddé is vált úgy elég nehéz.
Egyenlőre én sem akarok mindenképpen a 8 munkanapos elállással élni tekintve, hogy eddig nem állnak rosszul a dologhoz. Mindössze azt szeretném elkerülni, hogy ne ezt a kb. három napig a házban ide oda pattogó videókártyát, meg winchestert kapjam vissza. Mert ha rendesen becsavarozzák a vga-t akkor véleményem szerint nem szabadott volna kiesnie a helyéről úgy, hogy pont a ház sérült részével ellenkező irányba kellett mozognia, hogy ki jöjjön az alaplapból. Tehát vagy többször össze vissza rázogatták vagy eleve nem valami profi módon volt összerakva.
Szóval csak azt szeretném elkerülni, hogy átrakják egy új házba az "alaposan" megmegvizsgált alkatrészeket és visszakapjam gyakorlatilag ugyan azt a gépet, aztán amikor esetleg egy hét használat után beszarnak a cuccok akkor jöjjenek a nem rendeltetésszerű használattal.
Van valami jogi alapom ennek kikerülésére a komplett gép cseréjét kérnem, akár úgy is, hogy alaktrészenként küldjék a gyári csomagolásból kibontatlan cuccokat és majd én összerakom?
Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
-
Bagira01
veterán
Sziasztok! Samsung hdd esetén 2db bad sectorral van csere
Hirdetéseim: http://goo.gl/TfNH1d
-
asdfhun
csendes tag
válasz Vandit. #2129 üzenetére
A 3 napon beluli penzvissza mert nem tetszik, mint ahogy mar irtak tobben is, nem letezik. De halkan megjegyeznem, hogy a szemuveget _csinaltatni_ szoktak, nem venni. Azok a szemuvegnek latszo targyak, amit a boltok polcain vannak, es parszaz forintoert megveszed, azok tobbet artanak, mint hasznalnak. Dioptrias napszemuveget -hasonlatosan a hagyomanyoshoz- szemvizsgalat utan optikusnal csinaltat az ember.
-
Bagira01
veterán
Hdd-re ha nincs papíros gari akkor is lehet a gyártógarit érvényesíteni
Hirdetéseim: http://goo.gl/TfNH1d
-
Llew
senior tag
Szisztok!
Gondoltam beszámolok a sérült gépes ügy fejleményeiről.
Múlt hétfőn elvitte a futár a gépet. Most beszéltem a bolttal. Letesztelték a cuccokat, szerintük minden hibátlanul működik, szóval csak a házat cserélték ki. Holnap elvileg meg is kapom.
Tehát végül is korrektül viselkedtek, de azárt van bennem egy kis félsz, hogy mennyi idő után fogja a vinyó/vga megsínyleni, hogy ki tudja mennyi ideig lötyögött a házban.
A gond, hogy semmi alapom nincs arara, hogy cseréljék.
Így, hogy egyszer már 3 napon belül vissza küldtem, így újra indul a 3 napos meghibásodásos csere?Mondjuk más kérdés, hogy ha eleve nem veszem át a gépet és visszamegy akkor is tuti csak a házat cserélték volna, mert akkor az ki se derült volna számomra, hogy a belsejében kipotyogtak a dolgok.
Az emberiség olyan, mint a krumpli: a java a föld alatt van.
-
Darth_Revan
veterán
Hali!
Öcsém keresett notebookot, ám az én figyelmeztetésem ellenére használtat vett. Talált egy fél éves HP-Compaq notebookot ami karcmentesnek és hibáátlannak volt meghírdetve. Külsőleg úgy nézett ki, mint egy korábbi notebookom (HP-Compaq nx6325), ami elég erős műanyagból készült és a HP szerintem megbízható márka. Öcsém fel is utazott érte Pestre (1,5k a vonatjegy) és megvette. Természetesen az eladóval aláírtak egy adás-vételit amiben benne van az is, hogy az eladó vállal rá 3 nap garanciát (a gépre amúgy még van 6 hónap Németoteszágba szóló garancia). Mikor hazahozta akkor láttam, hogy a karcmentesnek (és hiba mentesnek) meghírdetett notebook fedlapja elég erősen karcos (nem értem, hogy hogy sikerült az előző tulajnak összekarcolnia, mert elég erős műanyagból van), valamint fekete háttérnél látszódnak halvány halott pixelek...ennyit a karc és hiba mentes notebookról. Jah és az XP telepítő is lefagy
Öcsém vasárnap visszautazott a koliba és akkor újabb hiba jött elő...még több pixel hiba (kb 15 halvány halott pixel)+2x kellett újraindítani, hogy lássa a DVD-RW-t. Jah és Vista se akar bebootolni ha be van dugva USB eszköz.
Nem tartom ésszerűnek egy ilyen notebook megtartását, ezért mondtam öcsémnek, hogy hívja fel az eladót, hogy vegye vissza...igaz még ígyis bukik 3k-t (oda vissza 2x 1,5k a vonatjegy), de ne bukjon 110k-t. Azonban az eladó nem hajlandó visszavenni ezekkel az indoklásokkal:
a) ő nem vállal pixel garanciát
b) biztos szállítás közben sérült meg
c) biztos öcsém kicserélte
d) biztos öcsém szétszedte
Azt javasolta, hogy vigye "szakértőhöz". hmm. Nincs papírom róla de meg tudom mondani, hogy mi a szar és mi nem. (Az is jó, hogy nem is a HP álltal XP volt a vásárláskor rátelepítve így ismeretlen eszközből is volt dögivel) Mit gondoltok, jogában van ezt mondani az eladónak annak ellenére, hogy lett írva adás-vételi amiben 3 nap garanciát vállal? (általánosan van megfogalmazva, tehát az nincs benne, hogy pixel garanciát nem vállal)
Mit javasoltok?u.i.: Azt meg se merem említeni, hogy a gép alja még le is van meszelve(?)....első és utolsó alkalom volt, hogy hagytam öcsémet notebookot venni nélkülem.
-
nygma
addikt
válasz Darth_Revan #2143 üzenetére
Kötelessége minden szó nélkül visszavenni ,ha 3 napon belül van a dolog.
Ha nem akarja,határozottan fel kell lépni.
Ha személyes átvétel volt,hogy nem látta öcséd az ilyen randa dolgokat rajta...?
-
Darth_Revan
veterán
Csak fekete háttérnél látszódik, ott is halványan.
A karcot látta, de úgy volt vele, hogy ha már kifizette a vonatjegyet akkor nem hagyja ott...bárcsak azt tette volna. A karc a legkissebb gond (mondjuk nem értem, hogy ilyen óriási karcok mellett hogy merte meghírdetni karcmentesnek az eladó), a pixel hibával van nagy gond...lehet, hogy csak halvány, de attól még látni...(+még a többi apróság amit leírtam)
Direkt azért lett megbeszélve a 3 nap gari, hogy majd itthon jobban átnézi...És igen a 3 napon belűl vette őket észre, de az eladó arra fogja, hogy öcsém rontotta el/cserélte ki és ezért nem akarja visszavenni ...
[ Szerkesztve ]
-
nygma
addikt
válasz Darth_Revan #2145 üzenetére
Mindenképpen vissza az üzlet....szerintem...
-
Ariadne
őstag
válasz Darth_Revan #2143 üzenetére
Használt cucc, nem kereskedőtől... Pláne laptop... Beperelhetitek például, már ha valós adatokat írt a szerződésbe. De akkor is ott volt a lehetőség kipróbálni helyben, a karc, a pixelhiba meg az, hogy működik-e rendesen, egyetlen bekapcsolással ellenőrizhető lett volna. Ez sajnos nagyon így jártatok helyzetnek tűnik.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Darth_Revan
veterán
válasz Ariadne #2147 üzenetére
Nem személyesen jött el, a barátnőjét küldte, mert ő dolgozott.
Az lehet, hogy kipróbálta, de megbeszélte az eladóval, hogy azért is adja a 3 nap garit, mert itthon jobban át szeretné nézni. Meg mint mondtam, halvány a pixelhiba és nappal nem vette ott hírtelen észre.[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz Darth_Revan #2148 üzenetére
Igen, de ha nem hajlandó visszavenni, hiába lobogtatod a papírt, meg mondod, hogy vállalta rá, nem érsz vele semmit. Ha nem akarja, be kell perelned, nincs más megoldás (mondom, feltéve hogy valódi adatokat adott meg). Itt nem jön be fogyasztóvédelem meg békéltető testület, mert nem kereskedőtől vetted.
mod: Egyébként meg ezért kell ilyenkor csak egy részét kifizetni a pénznek, mert ha egyszer az egészet odaadtad, neki már semmi érdeke nincs a dologban, csak hogy kihúzza magát alóla...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)