- Pletyka: Gagyi volt, beszünteti az Apple a FineWoven kiegészítők gyártását
- Duotts F26 - megoldjuk erőből
- Három célcsoportra fókuszál az Edge 50 széria
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Holnap mutatkozik be a HMD Pulse Pro
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Android szakmai topik
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
Hirdetés
-
A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
ph A keleti nagyhatalom ezzel valamennyire ellensúlyozza az USA korlátozásait.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Pletyka: Gagyi volt, beszünteti az Apple a FineWoven kiegészítők gyártását
ma A minőségre, vagyis inkább annak hiányára érkező visszajelzések okán idén valószínűleg más anyagból készülnek majd az Apple saját kiegészítői.
-
Mobilarena
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyuri27
félisten
A garancia feltétele nem a csomagolás. Föleg nem egy, két éves terméknél. Illetve ezért kell számlát kérni mivel az vissza kereshető mégha fogfájósan is.
Jól mondod egy cég is lehet, fogyasztó.04ahgy: "módosított firmware" mit értesz ez alatt? Sokszor a gyártó is ad ki a cuccaihoz. Szvsz olyan mint a bios. Veszek egy lapot xyz biossal. Frissitek xyz2-re ha elromlik a lap nincs csere mert nem gyári bios (nem kötekedés csak nem értem)?
Utolsó bekezdés: azért nálatok is vannak elirások informatikai hibák. Ti erre fokozottan miért nem figyeltek oda? Ne válaszolj (erre). De "ne itélj, hogy ne itéltes"
Egyébként a paraszt meg vegyen két traktort ha fontos a föld túrása. [link] így kéne itthon is müködni. Nem csak eladni, hanem szolgáltatni (vagy csak eladni, de azt negyed áron).[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
Gyuri27
félisten
Most érzed a helyzet komikuságát? Mindenről nem lehet csomagolásom a kutyafáját. Egy tray procinál is megoldható (vagy annak is tartsam meg a csomagolását?). Ne legyen már mindenért a vevő hülye (erre van itt a ph-n külön totyik). De mint mondtam a legjobb az áfás számla. Az vissza követhető 5 évig.
Amd - Radeon - Ryzen
-
Gyuri27
félisten
válasz HUN]Repa #2957 üzenetére
Mihez barátom? Hogy külföldön müködik a gari? Hogy külföldön annyi gari van rá amennyi a dobozra írva? Hogy kintről 3 nap alatt elintézik ami te/ti 15 nap alatt nem tudtok? Hogy külföldön a vásárló a vásárlás után és érdekes (nem csak hagyd itt a pénzed és huzzá)?
[link], [link], [link], [link] csak hogy lásd nem vagyok az i ellensége.
Aki ellensége a boltnak az te vagy magad. [link] gondolom tudod mi fájdalmam ezzel a hszl kapcsolatban. Hogy stilszerű legyektlac: egy szekrény tele van a dobozaimmal nekem is.
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Gyuri27 #2958 üzenetére
Nem nem oldjuk ,meg tovább ennél jobb garit hogy tartsunk ilyen árrés mellet , külföldön mi van az egy dolog sajnos én is szivesebben élnék kint de magyarnak születtem és büszke is vagyok rá , hogy milyen a mi lehetőségink az sajnos függ a kormánytól ,politikától ...stb...rengeteg OFF ,de a lényeg probálunk mindig a legjobbat kihozni mindenből és én meg kollegám igenis is figyelünk egy nagyon fontos dologra "a jelentős kényelmetlenségre" amit okozunk/okozhatunk egy egy ügyfelünknek ,sajnos a mai napon nem tudok egy másik kiserkt mondani ahol raktárkészlet nélkül ilyen szinvonalas gart csinálnak ilyen "forgalom mellet" napi 7-800 megrendlés (nem csak egy tételt rendel egy ügyfél) és két emberrel Hgyu kollegával is a lelkünket kiadjuk és tuti hogy probálkozni is fogunk tovább minden eszközzel amit nekünk is rendelékezésre bocsájtanak ! Bocsánat ha Ösparaszt voltam ,de akkor se tudunk most jelenleg jobbat most egyenlőre készülönk a karácsonyra gőzerővel !
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
Csaba_20_
őstag
04ahgy írta:
Lehetséges, hogy ez így van, én csak egy dologról tudok nyilatkozni, hogy nálunk mi van. Először is, nézzük szigorúan a törvényt. Hoz az ember egy memóriakártyát, melynek a csomagolását nem őrizte meg, a kártya ezáltal nem azonosítható be (nincs sorozatszám), vehette akár tök máshol is. Ilyenkor a törvény szerint el lehetne küldeni. Én szerintem – egy a törvénytől pozitív irányban való eltérés ez – ha a disztribútor az azonosító elemek nélkül is kicseréli az alkatrészt, az a vevőnek jó. Mert fennáll a valószínűsége, hogy ki fogja.Még szerencse, hogy a memóriából szoftveresen is kiolvasható a sorozatszám. Illetve ilyenkor jönne az, hogy megfelelően kell kitölteni jótállsi jegyet. Merthogy a jogszabályban az is benne van, hogy a jótállási jegyen fel kell tűntetni a "a fogyasztási cikk megnevezését, típusát, gyártási számát, továbbá - ahol alkalmazható - azonosításra alkalmas részeinek meghatározását". Ráadásul az is benne van a jogszabályban, hogy "A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét." De akár a számlára is rá lehet vezetni a sorozatszámot, hogy a szavatosság idején se legyen probléma belőle. Persze a "Nem őrizte meg a csomagolást? Hát akkor ezt bukta" mondatok és hozzá egy kaján vigyor sokkal jellemzőbb a kiskerek hozzáállására.
04ahgy írta:
Továbbá egy módosított firmware-rel rendelkező alkatrészre rá lehet mondani, hogy garanciáját vesztette, vagy egy görbült lábú alaplapra. Én úgy érzem, egy feltételes ügyintézés ebben az esetben messze pozitív irányban tér el. Mert legtöbbször egy ilyen routernek, vagy alaplapnak javítható a gondja. Nem Magyarországon, hanem a gyártónál. Ez esetben, ha a törvényt betartanánk, vagy garvesztes, mert nem rendeltetésszerűen volt használva (lábgörbülés nem szerepel az alaplap specifikációi közt, és firmware módosítás sem a routeréi közt), vagy átvesszük garanciálisan. Nincs olyan ép eszű kisker, aki a nem rendeltetésszerű használatból eredő kárt hajlandó lenne lenyelni önként. A feltételes átvétellel ebben az esetben pedig még a vásárló is jól jár, hiszen az esetek 90%-ában működőképes, gyárilag javított terméket kap vissza.Először is olyan nincs, hogy garancia vesztés. A jótállási kötelezettsége alól a forgalmazó akkor mentesül a jótállás ideje alatt, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Azaz a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért valóban nem vagytok kötelesek jótállni. Így a példádnál maradva, ha a router azért nem megy, mert a felhasználó nem gyári firmware-t rakott rá, akkor nem vagy köteles jótállás keretein belül kezelni az ügyet. Azonban ha nem gyári firmware-t rakott rá, de a router táphibája miatt nem működik, akkor jótállás keretein belül köteles vagy kijavítani, vagy kicserélni. Nagyon fontos az ok, okozati összefüggés és az, hogy ne általánosítás alapján utasítson el egy kisker egy ilyen problémát. A lábgörbülés pedig egy nehéz ügy. Mert ha aláíratod vásárláskor a vevővel, hogy sérülésmentesen vette át a terméket, akkor azzal bevédheted némileg magad. Persze azért bíróságon lehet, hogy itt is szóbajönne az elvárható gondosság kérdése. Hiszen elvárható egy fogyasztótól, hogy az összes kondenzátort megnézze az új alaplapon, hogy megvan-e? Szóval egy ilyen vitás ügyben valószínűleg a bíróság döntene és emiatt kétes kimenetelű.
Atekintetben pedig, hogy ki minősül fogyasztónak, szerintem kár vitatkoznunk. A jótállás nem arról kell szóljon, hogy mikor mentesülsz bizonyos dolgok alól. Azonkívül, ha ugyanolyan jótállási jegyet adsz egy utólag nem fogyasztónak tartott vevődnek, amilyet a fogyasztónak tartottnak, akkor teljesen lényegtelen, hogy minek tartod. Merthogy akkor ugyanazt vállaltad neki is.
Tényleg nem ártana megkeresnetek azt a kontaktot, akit kaptatok, mert nagyon sokmindent le tudnátok tisztázni a fejekben ott a cégnél. Lehet kapkodni és saját kútfőből megpróbálni okosat kitalálni, de sokkal nehezebb, mint szakember segítségét kérni és elfogadni. De majd a közérdekű kereset következtében, ami legjobb tudomásom szerint ellenetek indult, úgyis bíróság fog titeket kötelezni arra, hogy legalább a honlapon szereplő dolgok stimmeljenek. Csak rajtatok múlik, hogy így, vagy úgy megy végbe a változás.
-
Csaba_20_
őstag
válasz HUN]Repa #2959 üzenetére
Elárulom neked, hogy nekem a legnagyobb bajom azzal van, ahogy a kiskerek a jótállást kezelik. Folyamatosan azt hallom, hogy "ilyen árrés mellett ennyit lehet". Könyörgöm, én adok több pénzt, ha megkapom a jogszabályban foglaltakat. Biztos nem vagyok egyedül. Szóval az egyik baj a jótállás, a másik raktár kérdése. A raktárral az a legnagyobb baj, hogy fenn kell tartani. Ugyanakkor nagyon megkönnyíti a jótállási ügyek intézését. Ezt lehetne profibban is csinálni...de senki nem akarja hosszútávon űzni ezt az ipart szerintem. Más okot nem tudok, amiért rövidtávú stratégiákat alkalmaznak.
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Csaba_20_ #2961 üzenetére
Semmilyen per NEM indult ! Nem rég volt kint a fgoyvéd is ellenőrizni és csak dicséret ért minket ! Amugy meg elárulom a magyar ember árérzékeny és kb nagyon kicsi az a réteg aki inkább a gariszonvonálra voksolna vagy az árrés megszavazására ! Amugy mindig nagyon szép és nagyon jó hogy irod ezeket a dolgokat ezek elméleti és papir alapú dolgok ,egy nyílt napot nagyon szívesen tartok neked bent a gyakorlat teljesen más gyere nézzd meg probáld meg és utána nézzük csak a dolgokat !
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
Gyuri27
félisten
válasz HUN]Repa #2962 üzenetére
[link]
A jobb gari 500-és 1500 forint pluszt megér szerintem. Ill lehetne a terméket alap garanciával forgalomba hozni (ugye ezt a törvények szabályozzák). Meg lehetne bövitett gari felárét. A bluefishnek volt annó ilyen garija (az egész rendszerükben ez volt az egyetlen használható dolog (saját vélemény)). Tehát mindenre lehet megoldást találni.Amd - Radeon - Ryzen
-
Csaba_20_
őstag
válasz HUN]Repa #2962 üzenetére
Nem indult semmilyen per? Akkor hamarosan éhenhalnak az ügyvédek...
Méghogy kint volt a fogyvéd és dicséretet kaptatok tőlük...utálom, amikor hülyének nézik az embert, szóval ez tőled sem tudom elnézni!
A szerinted elméleti és papíralapú dolgok tőlünk nyugatabbra gyakorlati dolgoknak számítanak. A nyílt napról pedig az a véleményem, hogy sose fogtok fejlődni, ha azt képzelitek magatokról, hogy ti már mindent tudtok és ez a szakma csak úgy mehet, ahogy nálatok jelenleg tapasztalható. Ráadásul eljesen feleslegesnek tartom az ilyesfajta felkérést, mert a jótállással kapcsolatban megtapasztaltam, hogy mennyit számít a szavad. Azt mondtad pár hónapja, hogy nagy változások lesznek jótállás tekinetében nálatok. Még Siklósi Máté elérhetőségét is megkaptátok, aki segített volna nektek a webshopot jogszabályok szerintire megcsinálni, de valahogy semmi se változott. Csak azt látom, hogy próbáljátok a jogszabályokból kiimádkozni a jól berögzött gyakorlatra a magyarázatot és próbáljátok azt vele igazlolni. Úgyhogy ne haragudj, de semmi kedvem egy személyes találkozóhoz egyelőre.
-
net84
őstag
látom eljutottunk megint egy irányba...
Felmerült jópár hozzászólással korábban, hogy ugyanannyit várjon el egy számtech-es kereskedő egy másik kereskedőtől, amennyit őtőle is el lehet várni. (nem pont így volt megfogalmazva, de kb. ez volt a lényege) Mivel úgy érzem, hogy a saját kereteim között megteszek mindent, hogy törvényszerűen lehessen intézni a garanciát...de nem is ennek a részletei az érdekesek.
Kb. 1-1,5 hónappal ezelött azonban belefutottam egy olyan "társaságba", akik magasról sz.tak a törvényekre (kijavítottam a hiányosságaikat - röviden: szerintük a 10 hónaps kanapé esetében már csak szavatosságról beszélhetünk, garanciáról nem, nekik nem kell azt sehol sem leírniuk és feltüntetniük, hogy napi rendszeres használatra és alvásra nem használható annak ellenére sem, hogy ággyá lehet alakítani). Természetesen a megegyezni nem tudtunk, egy darabig próbálkoztam, de amikor közölték, hogy hiába csinálok bármit, majd a pesti központ ügyvédeivel megbeszélhetem a bíróságon, akkor inkább úgy döntöttem, hogy belesz.rok az egészbe és megcsinálom magam, és akkor legalább olyan lesz, amilyennek lennie kell.Árak:
a magyar fogyasztói társadalom 99,9%-a árérzékeny, nekik aztán mondhatom, hirdethetem, hogy 1 illetve 3 év helyett 5 vagy élettartam garanciát vállalunk a dolgokra, úgy ahogyan a gyártó az "előírja". Neki nem kell, mert máshol 120.- Ft-al olcsóbb az a pendrive és nem érdekli, hogy nem adnak rá 5 év garanciát, nem az a minőség, stb... Nem érdekli, hogy kb. 500.- Ft-al drágább az alaplap, de van rá 3 év gari, aztán amikor 1,5 évesen hozza be hozzánk a gépet, közöljük vele, hogy ez a lap bizony garos, csak ahol vette, ott elfelejtették közölni, hogy az alaplapra 3 év garit vállal a gyártó és a nagyker is (beazonosítható volt a nagyker). A webshop-os rendeléses boltokkal már nem is foglalkozunk. Rendszeresen megkapjuk, hogy drága, a neten van olcsóbban - aztán jönnek be, hogy nézzük már meg, hogy miért nem megy, aztán amikor közlöm, hogy mennyi lesz, kikéri magának, hiszen garos, jakérem! akkor tessék oda vinni, ahol vették - de ez már annyira nem tetszik neki, hiszen vidék-főváros távolság nem kicsi és nem is olcsó...ennyit az emberekről (tisztelet a kivételnek - )Read only...
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Csaba_20_ #2964 üzenetére
Kint voltak két hete kb. egy hölgy és egy Úr , átolvasták a panaszkönyvet nem volt semmi kivetnivalójuk és örültek hogy az árukiadó felett kint van egy figyelmeztetés hogy ellenőrizzék még itt a boltba az átvett termékeket (ezt dicséretnek könyveltem el) !
Változás : Sok harc árán lett saját garikészletünk és sokkal gyorsabb csere átfutási időnk, új szerződések határidővel külső szakszervízekkel , aztán plussz még egy ember igy már nem cask egyedül csinálom ,ha átnézel a Ipon topicba elég sokan a garink változásának előnyeit élvezik elég pozitiv szájízzel !
[ Szerkesztve ]
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
Gyuri27
félisten
Ajánlom figyelmedbe a 2963-s hsz-m. De leírom mégegyszer. Aki akar extra vagy + garit az némi felárért tehesse meg.
Hidd el nálam árérzékenyebb ember nem nagyon van. Viszont pont ezért ha lehetne választani +2000 forintért 1 vagy 2 év ráadás garit akkor azt választanám.HUN]Repa: ne válaszolj.
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
PowerBuldog
veterán
Hello!
Előre is elnézést kérek, hogyha már volt a kérdés, és netalántán a válasz is, de most nincs időm keresgélni.
Garanciális problémám volt egy WD külső winyóval az iPonnál. A termekét a futárjuk elvitte már 11.04-én. Azóta nem hívtak, és a nem kaptam se csere terméket, se az árát nem kaptam vissza. Múlt hét csütörtökön írtam nekik, azt írták, hogy "valószínűleg már a jövő héten megérkezik". Nos, azóta lassan megint eltelt egy hét.
Jól tudom, hogy 15 napon belül kötelesek intézkedni(mert az ma éjfélkor lejár)? Vagy meddig kellene még várnom?Tudna valaki segíteni az ügyben? Köszönöm.
Eladó motyók: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/powerbuldog/index.html
-
Gyuri27
félisten
válasz PowerBuldog #2969 üzenetére
A termék három napon belül romlott el?
Csere termék nem kötelezö. A 15 napos határidőre törekedni kell.
Egy telefont minimum kapnod kellett volna mi lesz a termék sorsa. Javitás, csere, pénz vissza. Ugyanis ennyi idő alatt már ki kellett volna derülnie mi lelte a vinyódat.HUN]Repa kollega iponos fordulj hozzá bizalommal.
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
PowerBuldog
veterán
válasz Gyuri27 #2970 üzenetére
Múlt hét csütörtökön azt írták, hogy a disztribútornál van a termék, és kivizsgálás alatt áll. De ezt is csak az után írták meg, miután rákérdeztem, hogy mi a fene van. Azóta megint nem hallottam felőlük.
Nem 3 napon belül, romlott el, kb 1 év. 2 év gari van rá[ Szerkesztve ]
Eladó motyók: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/powerbuldog/index.html
-
Gyuri27
félisten
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz PowerBuldog #2971 üzenetére
Szia ! Csere lesz 13napja van nálunk 10napja adtuk le (szállítási idők ) még nem kaptam ugyan ilyen régi tipust azért nincs rendezve feléd, ha vársz még egy kicsit lehet kapsz valami jobbat ha nem kapunk hétfőig belőle akkor rendezem én feléd..pénz vissza vagy más tipust vagy bármi ...
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
Gyuri27
félisten
válasz PowerBuldog #2974 üzenetére
Elfelejtenek szólni mi a szösz fog történni.
De látom megoldódott.Amd - Radeon - Ryzen
-
Csaba_20_
őstag
válasz HUN]Repa #2966 üzenetére
HUN]Repa írta:
Kint voltak két hete kb. egy hölgy és egy Úr , átolvasták a panaszkönyvet nem volt semmi kivetnivalójuk és örültek hogy az árukiadó felett kint van egy figyelmeztetés hogy ellenőrizzék még itt a boltba az átvett termékeket (ezt dicséretnek könyveltem el) !Értem, tehát vásárolni mentek, csak nem találtak semmit, ami megtetszett volna nekik. Ez egészen biztos, hogy nem fogyasztóvédelmi ellenőrzés volt.
A változás az lesz, ha majd nem félretájékoztatjátok a fogyasztókat a webshop-ban. De ne haragudj, amikor én, akinek semmi köze hozzátok, még csak nem is vásároltam nálatok sose...szóval én megteszek annyit, hogy megkeresem nektek a megfelelő embert és ti annyit nem vagytok hajlandóak tenni, hogy felhívjátok és megkérdezitek arról, hogy mi lenne a helyes irány...szóval akkor had ne kelljen hatalmas fejlődésnek tekintenem azokat, amiket az imént felhoztál. Igazából az se érdekelne, ha soha fel nem hívnátok a Mátét, csak az a k*va honlap ne lenne már félretájékoztató. Ez tényleg nem kerül semmibe, javarészt csak copy+paste aztán csókolom...a jelenlegit meg eltüntetni onnan. Különösen azt a "pénzpiaci"-s részt! Megjegyezném, hogy korábban a raktáros dologról azt állítottad, hogy elméleti és papíralapú, most pedig mégis garanciakészletről beszélsz, ami érdekes módon javította a jótállásos kezelést nálatok. Szóval akkor most hogy is van ez?
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Csaba_20_ #2979 üzenetére
Nem vásároltál akkor honnan tudod milyen készletem van nekem , javitásos ...stb na ne már....;) ! Fogyvéd .: bocsi akkor lehet ittasan mentem dolgozni ,a telszámról meg annyit hogy én továbitottam az illetékeseknek nem én vagyok a tulajdonosa a cégnek ,csak egy alkalmazott !!
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
Peter M
tag
Kérdés/Kérés:
Sajnos már tisztában vagyok a fvf rendeletekkel de ilyen esetben mégis mit kéne tenni:
Adott egy Hp nc 8430as notebook (1áv gari) + CarePack (2éves garancia kibővítés oda visszaszállítás max 7 napon belüli javitással)
Első javítás: szervíz értesítése: 28/11/2007
Amikor a termék visszakerült hibásan: 30/11/2007
Második javítás: szervíz értesítése: 03/12/2007
Amikor a termék visszakerült hibásan: 03/12/2007
Harmadik javítás: szervíz értesítése: 03/12/2007
Amikor a termék visszakerült kijavítva: 21/12/2007Itt állt a gép 21 napot a szervízben egyszerű táp problémával eközben 2 táp volt a kezemben majd a gépet pestre küdték kivizsgálni majd kiderült h a HP hibás alkatrészeket küldött le.
Negyedik javítás: szervíz értesítése: 27/06/2007
Amikor a termék visszakerült hibásan: 03/07/2007
Ötödik javítás: szervíz értesítésen: 14/07/2007
Amikor a termék visszakerült kijavítva: 18/07/2007Itt szintén táp és Monitor hiba elöször balesetveszélyesen küldték le a gépet (lehetett látni a kábelben a futó érpárokat s volt h ívett húzott)
S a történet kerek legyen most megint úgy néz ki h monitor hiba (azaz utánna olvasással inverter csikok 65fokban balra menetelnek homogén színen)
3 napja be van jegyezve szervízbe állítólag fedlapra várunk megint teljes monitor plusz alkatrészek...
Eddig cseréltek: teljes fedlap plusz kábelek plusz inverter, akkumlátor, +3x tápegység
Igazából ami kiakaszt: CarePack szolgáltatást abszolút nem teljesítik most a szervíz szerint alkatrészre várunk olyanra amit már cseréltek benne s amint látható ha szervízben van a gép egyszerre tuti nem tudják megjavítani
Kérdés mivel a normál gari lejárt most kihez kéne fordulni HPnál csak a telefonos IT kollegával lehet beszélni senkivel kinek "döntési" v akivel egyeztethetnék h "valóban egy 400ezer FTs laptopnak így kellene működnie s milyen gépet vegyen munkára ha ne ilyet" lehetne előadni...
CarePackből van még hátra több mint egy év de ha így haladunk utána a gatyámat is ráköltöm...
Ötletek?
Köszönöm
[ Szerkesztve ]
https://www.behance.net/marosi-peter-k
-
net84
őstag
válasz Gyuri27 #2968 üzenetére
Ha törvényileg mindent szabályosan csinálunk, akkor ez azt jelenti, hogy nincs lehetőség arra, hogy 1 évvel és mondjuk plusz 2.000.- Ft-al többért 3 évvel adjak el egy terméket, ugyanis a kereskedő nem csökkentheti a gyártó által adott garanciát (tudtommal). Ha pedig mégis így csinálnám, akkor azonos termékből 2 külömböző forrásból kellene egyszerre vásárolnom, hogy legyen egy olcsóbb és egy drágább (egy 1 és egy több éves garos) - ez viszont magaután vonja, hogy a normális termékekből (amiknek normális a garja és a garügyintézése) kevesebbet tudnánk raktáron tartani. Ezért inkább ilyen jellegű árversenyben nem veszünk részt. Ha az embernek az kell, hogy átverjék és a gyárilag 2-3 vagy élettartam garos terméket 1 év garral adják, mert 100-1.000.- Ft-al olcsóbb, akkor gratulálok. Nálunk mindenen fel van tüntetve, hogy mennyi a gar az adott termékre, illetve fel is hívjuk erre az ügyfelek figyelmét...
Read only...
-
Gyuri27
félisten
Nos valamit tisztázzunk. Itt arról van szó pl hogy az x bolt két év garival adja azt a vga-t amit y 3-évvel. Nyilván nem egy nagykerből vásárolnak. Ekkor a gondos x boltos azt mondja van a 2 év nagykergari. De mivel ez a gyártó által biztositott 3-5 évnek csak egy része rendes x boltos megoldja a gyári garit a maradék időre. Mit is jelent ez. Fenti vga esetében meghal szegény 2 év után. User beviszi x boltba. Ott megnézik és látható, hogy nem az user ölte meg. Erre a boltban az user pénzén kiküldik a gyártónak aki vagy ad másikat, vagy küld egy másik fajtát (mert esetleg az elözö fajta nincs gyártásban).
Szóval én így értettem az elözö hszt. A + pénz ugye a szerviz ára lenne, ill annak hogy az user nem levelezési szinten birja az angolt.
Na ennyek fényében mit mondasz?
Mert sajna nálunk bevett gyakorlat ujjabban, hogy a gyári garancia idő egy része van csak biztositva. Ott a vga esete, de mondhatok dvd írót is ami 1-2 év garival van a gyári 3 helyett, vagy hdd aminél szintén így müködik.
Másik + szolgáltatás lenne pedig a csere alkatrész. Ezt vásárláskor el lehetne dönteni, hogy karom-e vagy nem, fizetek-e érte többet vagy nem. Példa: veszek nálatok egy 4850-t. Meghal szegény. Elviszem hozzátok kiderül, hogy nem én vagyok a hunyó. A csere mondjuk elöre láthatólag két hét. Ekkor jön a képbe az, hogy annó fizettem-e +2000-t. Mert ha igen akkor kapok egy 2400xt (ami 8k) kölcsön, addig mig vissza nem kapom a gariból a vga-m. Szerintem egy boltnak nem nagy megterhelés 1-2 darab ilyen vga-t tartani. Így mindenki örül az user tudja használni a gépet, a bolt meg keresett + 2k-t.
Ezt mekkora hülyeségnek tartod?[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
Ariadne
őstag
válasz Peter M #2982 üzenetére
Az mondjuk nem derült ki számomra, hogy mikor vetted egyáltalán.
Ez már az a szint, ahol én visszakérném a babaruhát... Kereskedőhöz visszamegy, asztalra csap, hogy csak úgy döng, és visszakéri készpénzben a teljes vételárat, plusz extragarancia árát. Mert a készülék sosem jó, és mert a plusz garancia sz*rt sem ér, képtelenek megjavítani. Ötször próbálkoztak, még mindig rossz, vagyis nem tudják megjavítani. Adjanak egy másik ugyanolyan készüléket, vagy vissza a pénzt. Ha tiltakoznak, vásárlók könyvébe beír, tértivevényes levélben felszólít, békéltető testülethez elmegy, bíróságon pert indít. Ebben a sorrendben...
Ilyen árban szerintem a perbe is érdemes lehet belemenni (ügyvéddel), mert ez nem terméktámogatás, ez nem szervizháttér, csak kamuzás...
mod: Csodálom, hogy eddig bírtad türelemmel, én az első két-három javítás után az arcukba vágtam volna a gépet...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
tlac
nagyúr
válasz Gyuri27 #2984 üzenetére
a plusz garodról nekem ez a véleményem
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #2984 üzenetére
"Érdekes", amit írsz. Jogszabály van rá, hogy amennyit vállal a gyártó, azt át kell adnod a vásárló felé, innentől egyáltalán nem is értem, mi a probléma. Tessék megoldani, vagy tessék összeállni (net84 tud erről regélni...) azonos érdekűek, vagyis számtech kiskerek, aztán lobbizni. Ez egy ilyen világ, minden szakma ezt csinálja (tudom, konkrétan csináltam, csinálok ilyet évek óta), csak azért, mert sóhajtoztok, semmi nem fog megváltozni. Tenni kell.
Ez pont olyan hozzáállás, mint az egyszeri vásárló, aki sír, hogy ilyen meg olyan garis gondja van az adott esetben igen drága cuccával, aztán elmegy mindenfelé, de az istenért nem pereli be a kereskedőt, hanem csak pampog mindenhol és várja, hogy állam bácsi meg a fogyasztóvédelem majd megoldja. Hát nem. Az egy másik korszak volt, most már jó rég, és ennek vége, magunknak kell cselekedni.
Mellékszál, de én eleve nem is vásárolok olyan kiskernél, aki nem adja meg az adott termékre a gyártó által vállalt többéves jótállást. És eddig még mindig meg tudtam venni, ami kellett. A két év jótállásos dobozos LG dvd íróm pl. az első év után halt meg hirtelen, szó nélkül cserélték, innentől már megérte a dolog...
Visszafele irányban elvileg elképzelhetőnek tartanám, hogy lehessen 3 év garanciás videókártyát olcsóbban adni 1 vagy 2 év garanciával, de akkor meg az lenne a baja a kereskedőknek, hogy most miért az ő felelőssége, hogy a fogyasztó megfelelően tájékoztatva legyen, hány évvel is veszi...
De a gyakorlatban kizártnak tartom, hogy enyhüljenek bármikor is a fogyasztókat védő szabályok. Most nálunk jóval szabályozottabb és szigorúbb (fogyasztóra kedvezőbb) ez a szabályozás, mint más EU államokban, de a kereskedők is sokkal lustábbak, a jogszabályokkal takaróznak és önként nem vállalnak semmit, ami viszont máshol természetes. Az EU-ban nagyon dívik most ez a védjük szegény buta kis fogyasztót vonal (pedig a "tájékozott fogyasztó" kellene legyen a mérce), ennek fényében ez bizony meg fog maradni szerintem jó ideig. És amíg a kereskedők (tisztelet a kivételnek) így állnak a dolgokhoz, ahogy most, addig nem is baj. Szerintem...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
tlac
nagyúr
-
Gyuri27
félisten
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #2990 üzenetére
Meglehet, de ettől a jogszabályi rendelkezéstől nem lehet eltérni a fogyasztó hátrányára. Ilyen esetben akkor is érvényes a jogszabályi rendelkezés (tehát a gyártó "garanciájának" továbbadása a fogyasztó felé), ha a kereskedő közjegyző előtt tollba mondta meg kőbe véste azt, hogy kevesebbel adta... Adott esetben tehát egy bíróság gond nélkül meg fogja ítélni a másfél év utáni cserét vagy teljes vételár visszafizetését akkor is, ha az ügyes kereskedő egy év "garanciával" adta el az Asus alaplapot.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ha a kisker létezik, akkor max neki IJ helyzet, mert a fogyasztó ugye egyedül vele áll szerződéses viszonyban, rajta fogja követelni a javítást/cserét/vételárat (máson nem is követelheti). Az meg, hogy a kisker nem tudja a nagykeren leverni, az az ő baja, vásárolt volna jobb helyről.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
net84
őstag
válasz Gyuri27 #2984 üzenetére
Ugyebár adott egyszer egy törvényi oldal, amit Ariadne le is írt.
Másrészről pedig nálunk azért nem kell plusz pénzt fizetni, hogy addig, ameddig nem érkezik vissza adott esetben egy VGA a garcseréről, kapjon az ügyfél egy kártyát ideiglenesen. De ugyanez az eset majdnem mindennél. Igaz nem minden esetben és nem mindenkinek ajánlunk fel ilyen lehetőséget. Az, aki már eleve úgy jön be, hogy most azonnal, meg vágja a grimaszokat, azok nemigazán élveznek nálunk ilyen "előnyöket".A gyártóval egyáltalán nem levelezek, onnan indul, hogy olyan forráson keresztül vásárolunk, ami nem feketén került be az országba, adott esetben fordulhatok az itteni képviselethez, vagy az importőrhöz közvetlenül, illetve azon nagykerek, akikkel kapcsolatban állunk, képesek arra, hogy normális garanciával adják a termékeiket és normálisan garozzanak...akik pedig erre nem képesek, azok így jártak. Nem vásárolunk tőlük, max. olyan termékeket, amiket nem ők, hanem a gyártő helyi szervíze javít, illetve garoztat.
Ariadne - a sokat emlegetett, sokak által "kedvelt" (nagy) nagykerrel megszüntettük az együttműködésünket, igaz lett az, amit korábban említettünk, nem számít, hogy ki mekkora összeget hagy ott hetente, azóta még csak nem is telefonálnak, hogy mi van velünk (igaz jeleztük, hogy a sorozatos problémák miatt, illetve, hogy azokra nem reagálnak semmit, nem áll szándékunkban semmit sem venni tőlük)
Read only...
-
Ariadne
őstag
Én mint fogyasztó nem tudom, nem tudhatom, hány évvel vette a cuccot a nagyker, semmi közöm hozzá. Azt tudom viszont, hogy az Asus, Abit stb honlapon fent van, hogy 2-3 év garancia jár az egyes cuccokra. Ez már csak Ptk alapján is kötelezi. Tehát követelhetem, a kisker meg lejátssza a nagykerrel, nagyker meg a gyártóval. Engem, mint fogyasztót ez egyáltalán nem érdekel.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Gyuri27
félisten
A gyártótol rendelés miért lenne illegális? Vagy a gyártó európai képviseletétől?
Nem minden gyártónak van itthon képviselete. Meg ha van is az eu az áru szabad áramlásáról szól. Miért kéne az itthoni forgalmazótol rendelni mikor a sok közteher és magyar felfogás miatt sokkal többe kerül mint mondjuk ugyanaz németből, vagy belgából?
Olyan ez mint mercit venni. vehetem itthon is meg bárhol az euban. Haza hozom rendbe rakom a papirjait (törvényesen, minden adót megfizetve) és ennyi.Ariadne: erre azért néznék precedenst.
[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
Csaba_20_
őstag
válasz HUN]Repa #2980 üzenetére
Bár ezt korábban megírtam, de ezek szerint vagy nem küldte el.
HUN]Repa írta:
Nem vásároltál akkor honnan tudod milyen készletem van nekem , javitásos ...stb na ne már....;)Legalább azt kövesd, amit te írsz:
HUN]Repa
Sok harc árán lett saját garikészletünk és sokkal gyorsabb csere átfutási időnkAz pedig nagyon érdekes, hogy amint valami érdemi témát érintünk, akkor a tulajdonossal takarózol. Addig pedig úgy adod elő, mintha garanciális ügyekben te lennél ott a mindenható.
-
net84
őstag
válasz Gyuri27 #2996 üzenetére
nem illegális...de vannak úgynevezett "szürke" importok, amik nem a magyarországi importőrtől valók, hanem egy más országból - általában azekre nem is vállal az adott nagyker annyi garanciát, mint amennyit a gyártó eredetileg ad, de tény az is, hogy olcsóbb...
a gond itt azzal van, hogy a fogyasztó attól függetlenül, hogy te kitől és milyen feltételekkel veszed, nem biztos, hogy fogja tudni (hacsak aprólékosan fel nem hívod a figyelmét, alá nem irattatod vele a garlapot, amivel tudomásul veszi, hogy mennyi is a gar), hogy az biztosan így is van...
Illetve az is kellene, hogy a gyártó hivatalosan közzé tegye, hogy árul olyan alkatrészkeet, eszközöket, amik más garanciaidővel rendelkeznek...
Az-az autó, aminek nincs semmi gondja és nincs simli a papírjaival, az csupáncsak annyival olcsóbb kint, hogy amikor behozod, kifizetsz rá mindent, akkor már nem jössz ki olcsóbban (hacsak nincsenek megfelelő "kereskedelmi kapcsolataid és kedvezményeid).Tudomásom szerint nincs olyan ebben az országban, hogy precedens...de majd Ariadne megmondja a frankót
Read only...
-
Ariadne
őstag
Bólogatok , nincs ilyen, hogy precedens. Bíróságon azért lehet, hogy volt ilyen döntés, de "picit" nehéz ugye ezekhez hozzáférnie bárkinek, no meg egyébként sem számít, bármelyik bíróság dönthet később másként. (Mielőtt megkérdezed: az eltérő döntésekből eredő ellentmondásokat nálunk hivatalosan utólagosan oldják fel, ehh nemtom melyik a hatályos neve, talán jogegységi döntéssel)
Lényeg: ez a jogszabály, nagyon másképp értelmezni szerintem nem is lehet.
Azt mondjuk elmondom, hogy nekem legalábbis nem eléggé pontos az a rész, ahol a gyártótól kapott jogosultságok vevő felé való átadásáról szól, mivel azt egyszerűen nem mondja meg, hogy kinek kell aztán eleget tenni, ha az átadott jogosultság alapján követel is valamit a fogyasztó - viszont mivel egyedül a kiskerrel szerződik a fogyasztó, ezért fogalmilag nem mehet máshoz. Ha vigasztal, az új Ptk. várhatóan lehetővé fogja tenni azt is, hogy közvetlenül a gyártót is macerálhassa a fogyasztó, bár nem tudom, milyen feltételekkel.
mod: Az tényleg gáz, hogy az itteni szervizek sokszor nem hajlandóak bevenni a külföldön vásárolt cuccot, de a szervizhálózatot a gyártó szervezi... A magyar szabályok csak annyit írnak elő nálunk vásárolt cuccnál is, hogy a garipapíron szereplő szervizhez elviheted, ha akarod.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Csaba_20_ #2997 üzenetére
Na ne már , látom nem én vagyok a kedvenced ,de szinpátiád kölcsönös tehát szerintem első sorban hanyagoljuk egymást ha nem gond ;) ! A kákán is lehet csomót keresni ,vitatkozni és a feles energiámat inkább másra nem rád pazarolnám !
God save us from the arrows of the Hungarians.
Új hozzászólás Aktív témák
- Suzuki topik
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- RAM topik
- Assetto Corsa Competizione
- Windows 10
- Házimozi belépő szinten
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- SkyShowtime
- Gyúrósok ide!
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- További aktív témák...