- Mobilhasználat külföldön
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Drágább lett a Pixel 8a
- MG5 menetpróba
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
- Elkaszálhatja az Apple az iPhone Plust
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Egyre nagyobb a hatása a választásokra az AI-generálta képeknek
it Az OpenAI ezért külön eszközt hoz létre, hogy azonosítsa a DALL-E 3 által létrehozott képeket.
-
PlayStationre tart a Rocksmith+
gp Extraként végre elérhető lesz Steamen is a teljes változat.
-
Mutatós, alsópolcos Axon 60-ak mutatkoztak be
ma Nem a kormányzati és vállalati felhasználásra szánt Axon 60 Ultra az egyetlen modell a szériában, a ZTE alulról építi a kínálatot.
-
Mobilarena
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #23441 üzenetére
A mai találkozó után tovább mennek a tárgyalások egymás között.
De majd a piac eldönti, hogy a csökkenő keresletre nem csökkentett kitermeléssel "reagáló" vagyis nem reagáló olajkitermelő országoktól mennyiért vesz olajat. Ha nő a túlkínálat és a halmozódó raktárkészletek, az árcsökkenést fog okozni a piacon.
Mert a piacnak - az aranyszabály szerint - mindig igaza van. -
Earl_Muttley
aktív tag
válasz darvinya #23466 üzenetére
Anno az öregebb autóimnál én is próbálkoztam ezzel, a Volvonál jöttem rá, hogy a lámpatest és a foncsor állapota sokkal többet számít, mint hogy milyen izzó van benne. Nálad az stimmel? (Kivételesen tényleg nem kötözködöm, hiába "szoktam" veled)
Kiszámoltam, hogy életem nyolc évéből kilenc és felet töltöttem apa háborús történeteinek hallgatásával - Louie élete
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
#31600896
törölt tag
-
gabor9991
őstag
válasz darvinya #23519 üzenetére
Sárvédőkkel volt baj az igaz, főleg azokkal amelyiken van sárfogó gumi felszerelve mert megáll mögötte a sok dzsuva és ettől elrohad a sárvédő alja ha nincs kitakarítva rendszeresen.
De olyat, hogy az A oszlop rohad még nem is hallottam és az nem is normális dolog egy autón sem.
Ettől persze elhiszem, hogy amit néztél az ilyen volt de nem ez az általános.
Lehet egy szakszerűtlenül javított, korábban sérült autót néztél, de akkor még nem a típus hibája a rohadás. -
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #23523 üzenetére
Az a szivacspárna már a mk1 Focus A oszlop alján is ott van. Fogalmam sincs mi lehetett az eredeti funkciója, a gyár biztos tudna mondani valami frappáns magyarázatot, miért kell egy üregbe műanyagszivacsot rakni, ami nagyszerűen magában tartja a vizet ha kívülről megázik, a legkitűnőbb gócpontja a javíthatatlan rozsdásodásnak..
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #23525 üzenetére
Röhögünk rajta, de ez a tervezett elavulás, ami nemcsak az autóiparban hanem minden területen jelen van, a legpatkányabb dolog ami létezik. És szó nélkül tűrjük.
Mindenki aggódik az esőerdőkért, Greta Thunberg így meg Greta Thunberg úgy, de azt kiszámolta már valaki, hogy a tervezett elavulás miatt kukázott kolosszális mennyiségű terméknek (szemétnek) mekkora környezeti terhelése van?offtopic, nem érdekes..
-
gabor9991
őstag
válasz darvinya #23523 üzenetére
Én továbbra is azt gondolom, hogy egy korábban sérült, szakszerűtlenül javított vagy súlyosan elhanyagolt autón láthattál elrohadó A oszlopot.
Kimentem direkt csináltam pár fotót, az enyémen így néz ki az A oszlop 13+ év után [kép] [kép] pedig mindkét oldalon ott van az a szivacs ebben is.
Így néz ki a sárvédő alja [kép]
Az ajtó alja [kép]
A jobb küszöb alulról nézve láthatóan elkezdett rozsdásodni de ezt azért még nem nevezném súlyosan rohadónak [kép]
A hátsó sárvédőív is kezd barnulni [kép] de ezt még a korant+javítófesték simán megoldja.
És ez egy 2007-es autó, szóval én azt látom, semmivel nem rohad jobban mint más ilyen korú társa.[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
válasz darvinya #23529 üzenetére
Az enyémet meg nem ette meg.
Cseréltem már műanyag dobbetétet, láttam mi van mögötte.Mondjuk én otthon ki szoktam normálisan takarítani onnan a retket.Reptéri taxi bontott lengéscsillapítóval, cd-lemez vastagságúra kopott féktárcsákkal pedig már párszor kifizették az árát az utasok.
A használat módja és a futott km ellenére egyáltalán nem egy lepusztult autó, az alja és az oszlopok úgy tűnik ezen se rohadtak el, sőt a hátsó híd nem is nagyon rozsdás, fólia nélkül 200-ra visszatekerve simán el tudnám képzelni a hahu-n. -
gabor9991
őstag
válasz darvinya #23631 üzenetére
A folyadék mennyisége állandó a rendszerben, attól függetlenül, hogy fűt vagy nem fűt.
Ez zárt rendszer a folyadék folyamatosan kering a fűtőradiátorban az utastérben még akkor is amikor nyáron 40 fokban maximumon megy a légkondi, nem csak akkor jut hűtőfolyadék a radiátorba amikor fűtésre van szükség. -
sparta2
tag
-
sparta2
tag
válasz darvinya #23647 üzenetére
Az utastérben van persze, de ha ragaszkodsz az elképzelésedhez, akkor javaslom jelezd ezt a Ford tervezőinek, hogy valamit súlyosan elrontottak! Ugyanezt megírhatod persze az Opel-nek, Peugeot-nak és a többinek is. A légkondi miatt eleve van többletfogyasztás és a forró radiátor olyan helyen van, aminek nincs érezhető hatása az utastérre kikapcsolt fűtésnél.
-
sparta2
tag
válasz darvinya #23649 üzenetére
Én nem rakom sehova, a tervezők rakják a középkonzol alá valahova.Nyilván még nem kellett saját magadnak szerelni, így fogalmad sincs róla, hogy hol van.
Minden márkának van valamiféle service box - a, ahol rá tudsz nézni az alkatrészekre robbantott ábrán, cikkszámmal, árral, jó esetben alvázszám szerint. Ez a Ford esetében pl. a https://ford.7zap.com/hu/car/?view=list[ Szerkesztve ]
-
lizakattila
senior tag
válasz darvinya #23655 üzenetére
Ezeket nézegettem én is, bár a szerelőm be szokott szerezni minden kedvezményes áron (nem tesz rá pluszban).
Inkább az a kérdés, hogy kb. hány munkaórát szoktak felszámolni egy cserére? Mert ahogy nézem az alkatrészek meglehetnek 60 körül+a munkadíj."Ha próbára akarod tenni egy ember jellemét, adj neki hatalmat." - Abraham Lincoln
-
diablo1984
veterán
válasz darvinya #23658 üzenetére
1, 3-5nap???? Honnan kezd neki a szerelő a csomagtér ajtótól?
Ha nekilát az aki tudja a dolgát és kuplungozott már autót, akkor 3-5 óra alatt ténylegesen megvan. Annyi komplikáció lehet, ha pl a lendkereket fel kell szabályozni, de az is 1-2óra az esztergályos leterheltségétől és protekciós szinttől. Más meglepetés nem nagyon lehet egy felkészült szerelőnél. -
diablo1984
veterán
válasz darvinya #23663 üzenetére
benzinesnél a lendkerék nincs a készletben, dízelnél meg lendkerékkel 150e ft+ a szett....de annál úgy illik cserélni, a benzineseknél, vagy a kettőstömegű nélküli modelleknek meg ha szükséges, akkor kell is a lendkereket szabályozni, hogy egységes legyen a felfekvő felület!(nekem anno a passatomon úgy csinálták meg a kuplungozást, hogy belelapátolták a kulpungot, 2000km után elkezdett rángatni az egész induláskor, majdnem kiugrott a motor, azért, mert a lendkerék felülete kúposra volt kopva és csak a szélén fogott a tárcsa, annak a felülete meg megsült.... f@sza érzés volt, megint kifizetni a szétszedés és összerakás díját, mert egy hozzá nem értő idióta így rakta össze).
De többnyire ha az autószerelő készül kuplungozásra és számít is a lendkerék szabályozására, akkor van esztergályosa, ahol protekciósan meg tudja csinálni a lendkereket, senkinek sem üzlet, ha az aknán napokig áll az autó, elfoglalva azt a helyet ahol más autóval is lehetne haladni..... -
diablo1984
veterán
válasz darvinya #23666 üzenetére
Kúposra volt a lendkerék felülete kopva, előfordul könnyedén egy sokat futott autónál, az én passatom meg egy visszapörgetett órájú cucc volt, motort is kellett felújítani, mert az is fossá volt kopva...... Új volt a kuplungszett, ezt a 2. szerelő is megerősítette, aki szétszedte és megcsinálta, hogy jó legyen, de addigra úgy megutáltam az 5 évig folyamatosan költést rá, hogy mire a kuplung készen lett hibátlanul, addigra eladtam a picsába. Azóta is eddig a leghosszabban nálam lévő autó is 2,5-3 évig volt, hátha most a focussal másképp lesz....
Igen, ezeknél a benzineseknél nincs kettőstömegű és elvileg a 90 loavas tdci-kben sem, he minden igaz! -
sparta2
tag
válasz darvinya #23672 üzenetére
"Míg Wartburg motort megkergetheted, és még akkor megy.
Addig ezeknél az új turbós csodákat, csak 1x teszed meg, s rögtön viheted generálra."Ezt már többször leírtad! Ez tapasztalat, vagy csak ezt gondolod? Szerinted a sok német stb. aki feltette a videómegosztóra az 1.0 - ás végsebesség tesztjét, az autópályáról lefordulva rögtön szervizbe ment motorgenerálra? Mellesleg elég sok "Wartburg" rohangál az utakon a te értelmezésed szerint és nem is mind Ford. Nyilván mind egy nagy rakás hulladék!
-
sparta2
tag
válasz darvinya #23676 üzenetére
Köszi a cikket, ezt még nem olvastam! Ebből is az derül ki, hogy azért mégsem azért fordultak a mérnökök a 3 henger irányába, mert be voltak piálva! A cikk írásakor sok használati tapasztalatról nem beszélhetünk, mert 2012 júliusában íródott! Egyébként sok cikket és tesztet olvastam ezzel kapcsolatban én is mert nem vagyok 3 henger párti, de tesztvezetések után az 1.6 helyett egy 1.0 EcoBoost-ot vettem. Ennek két éve.... Nyilván a távoli jövő majd választ ad, hogy helyes volt-e a döntés, vagy nem! Elég sokan hajtanak ilyen autót, akár több százezer futott kilométerrel. Esetleg Ők Írhatnának a tapasztalatokról pár szót!
-
sparta2
tag
válasz darvinya #23694 üzenetére
Van logikája annak amit mondasz, de a főtengely kopásból adódó probléma nem kizárólag a háromhengereseket érinti és a nem kettős tömegű lendkerékkel szereltekre is hatással van. Ennek káros hatása viszont nagy futásteljesítmény után jön ki és akkor már más miatt is indokolt a motorgenerál. Kizárt, hogy ez gondot okoz pár 10 ezer km után.
A Ford három hengereseinél egyébként excentrikus a lendkerék, mert azzal is rezgést csillapítanak. -
A Zéé
addikt
válasz darvinya #23714 üzenetére
Én ilyennek egyszer álltam neki, aztán a végére ugyanannyira jött ki árban, mintha lecseréltem volna a rozsdásokat normálisan szinterezett, felújított felnikre. És még csak tartós sem lett a dolog. Szerintem jobb keresni valakit, aki felni felújítással foglalkozik.
Just a simple Lineman...
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #23700 üzenetére
Nem is volna a panelcserével semmi gond, nem egy nagy kifli lekapni a gyárit. Új utángyártottakat lehet hozzá kapni az USA-ban, röhögni fogsz, 25 dollárért. Ennyiért itthon a tizenéves bontottat sem kapod meg.
Pedig simán lecserélném, csak annyi meló lenne vele hogy le kellene tüsszenteni az autó színkódjára. És ha már le van véve, kitakarítanám mögüle az összes dzsamát, rozsdátlanítanék, alapoznék, valahogy vízhatlanná tenném a hangfogó szivacsot stb.
TMK ahogy régebben hívták. -
-
#27070592
törölt tag
válasz darvinya #23724 üzenetére
Holnap lehet hogy le is szedem a bal első sárvédőt, az van kritikus állapotban, de csak az alsó része. Ha a többi használható, akkor nem veszek komplett újat csak javítólemezt, és kevertetek hozzá színkódos sprayt, köszi a linket.
Csak addig nehogy kitalálják a kijárási tilalmat mert akkor a netes futáros kiszállításnak is búcsút inthetünk. -
válasz darvinya #23741 üzenetére
Az valami tévécsatorna? Nem nagyon nézek tévét, max Spektrum Home, Natgeo ha valami értelmes megy, néha M1 híradó de az mostanában uncsi és ezzel kábé kifújt. Volt, h több hétig be sem kapcsoltam. Focit szoktam még kábé havonta egyszer, mert tutira épp melóban vagyok, mikor nézném. Most meg ugye lefújták a bajnokságokat is...
Cerbera az egyik álomautóm a top 5-ből mondom úgy, h még soha nem láttam és hallottam élőben. Ami fura, h nincs Ford a listámban.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- OLED TV topic
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vicces képek
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
- Megjött az Arctic Liquid Freezer AIO-k új nemzedéke
- Távcső topik
- Mobilhasználat külföldön
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen