Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • grHawk

    aktív tag

    Az Elite világában, ami igazán tetszik, az a szabadság. Míg egy wowban (csak, hogy a legegyszerűbb, legismertebb példát említsem) nincs szabadság. Van egy dungeon (Ami instanceolt, mivel elválaszt a nyitott világtól. Ez egy rosszul értelmezett fogalom az MMORPG-kben.), tehát egy olyan hely, ahol bizonyos kihívásokon mész végig, amit utána jutalmaz a játék. Végigcsinálod, addig míg meg nem lesz a kvóta, majd mész a következőre. És így tovább. Eközben egy történetet mesél végig, de valójában egy repetatív, kisebb-nagyobb kihívásokkal taglalt egyenes úton mész végig. Ez rossz. Több okból is. (Van jó oldala is, de az most itt nem releváns)

    A játékosok szemszögéből nincs meg az a randomitás, a váratlan események tényezője, ami pl. az Eliteben van.
    A fejlesztők szemszögéből pedig egy folyamatosan bővítendő tartalom, amit úgy kell összerakniuk, hogy ne adjon repetatív érzést, mégis mindig egyszintű kihívást teremtsen.

    Az Elite ezzel szemben szabad. Aki olvas redditet (de akár prohardvert), az tudhatja, hogy az Eliteben szinte bármi megtörténhet. Mivel az NPCk is bizonyos szabályok szerint, mégis fix scriptek nélkül teszik a dolgukat, ezért sosem lehet megmondani egy harc elején, hogy milyen fegyverrel fog lőni, vagy egy állomáson előre megsaccolni, hogy ha abba a rendszerbe mész, milyen típusú hajókkal fogsz találkozni. Nagyságrendileg. A játékosok saját szájízükre, saját tapasztalataik alapján tuningolják a hajóikat, úgy, hogy bármikor jöhet egy olyan összecsapás, ahol a tapasztalataik alapján összerakott hajó mégsem bizonyul jónak. Éppen ezért képes ez a játék olyan sokáig lefoglalni a játékosokat. Ezért is.

    Egyébként vannak szerepkörök most is. Habár kevés az az igazi "együtt a haverokkal" fajta harcolgatás, tevékenység űzés, mivel a játék biztosítja azt, hogy minden egyedül teljesíthető legyen, mégis vannak olyan helyzetek, főleg PvP, ahol érvényesülnek a dedikált szerepkörök, de akár PvE-ben is. Az új energia transzferes lézer (healing beam), a hatalmas védő és támadó erővel rendelkező lassabb hajók (shield, HRP tankok, multicannonokkal könnyen lefoglaljál az ellenfeleket, míg a társaink célzottam csapást mérnek rájuk), ezek mint léteznek.

    Olyan fix, előre megírt történéseket létrehozni olyan hiba, ami rendkívül megosztja a játékosbázist. Elég belegondolni, hogy egyszer, mikor az FDev valami oknál fogva visszaállította az egyik UA bombázott állomást, minek után egy ingame(!) terrorista banda használhatatlanná tette. A hangsúly az ingamen van, mint azt kiemeltem. Az FDev belenyúlt, játékosok több ezrei pedig a fórumok utcáira vonultak, pedig ez nekik is egy káros dolog volt, mégis a játék része. Az FDev hozzá nyúlt, befolyásolva a játékosok által irányított világot. Azóta sem történt ilyen. Nem hiába.

    A felvázolt rendszerem a jelenleg működő instanszolást használná, nem egy ilyen "csinálj winget és bementek, más pedig nem is csatlakozhat" alapú MMO verziót.

    Igen, vannak olyan rendszerek, amelyek az ED javára válhatnának, pedig MMORPG-ben bukkantak fel először. Rengeteg ilyen rendszer most is működik benne. De bármely ilyen rendszerre gondolunk fel kell merüljön bennünk a figyelem, hogy ezzel ne változtassuk meg az Elite igazi játékélményét.

    Az én példámban a valóéletben is működő flotta protokollokat ötvöztem az ED jelenleg működő elemeivel, ami végeredményében hasonlít egy hagyományos értelemben vett bossfightra. De mint jelenleg is, mindent befolyásolhat a jelenlevő játékosok száma, az NPCk, a random generált hajótípusok, az AI céltudatossága, butasága, valamint az általam elképzelt Battlecruiser protokollok randomitása.

    A legendary itemekre is kitérnék.
    Ahogy elmondtad, mondhatni ilyen már van. Az engineer fejlesztések ugyebár fix értékű skálán mozognak, de százalékok tizedesjegyeiben is lehet eltérés, és van is, épp ezért szinte(!) esélytelen, hogy két ugyanolyan módosítás jöjjön ki. Az ED nem állt itt meg, hiszen gondoljunk csak bele, ha van két fix érték; a minimum és maximum, akkor egy rettentő kicsi valószínűségben megtörténhet, hogy két ember, ugyanazon modulon, ugyanazon értékeket hozza ki. A legjobbat. Nem. Azért nem, mert a fix maximum és fix minimum értéken is túlmehet a csúszka. Azaz a +1-2% dolog, ami baromi ritka, létezik. Nekem ilyen az egyik Multicannonom. Egy srác nagyon szépen, matematikai számításokkal mutatta be, hogy hogyan is működik ez a rendszer, de mivel a hsz.-em megírásáig ezt kerestem, mégsem találtam, ráhagyom az ambiciózusabb kétkedőkre ;)

    Ellenben Named itemek nem lennének rosszak.
    Példa: felveszel egy tök átlag küldetést. Megcsinálod. Baromi kicsi eséllyel, de megeshet, hogy a küldetésadó NPC ad egy modult az aktuális hajód modultípusát alapul véve. Mondom, nagyon kicsi eséllyel. Az érdekessége annyi lenne, hogy ez nem engineer által módosított, hanem amolyan home-made bütykölt modul lenne, ami a küldetés adó NPC-é volt, de neked adja, mert csipázza az arcodat. És akkor kapsz egy eleve megkavart értékű modult, melynek neve: "Random Generált Név's Shield Generator". Eladni nem tudnád (ne lehessen ezzel pénzt farmolni), mert teszem azt senki nem vesz kísérleti marhaságokat, nehogy a végén elkapja a Pilots Federation, vagy belehaljon valaki a házilag tákmákolt lifesupportba. Mégis Engineer farmolás nélkül hozzájuthatnál egy "nem átlagos" modulhoz. Ez nem lenne rossz.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák