Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Shadowbull

    addikt

    válasz SeniorTilla #49658 üzenetére

    Na és miért teszik hátra a vezérlést? Erre milyen épeszű magyarázat van?

    Azert mert ha hatrarakod a vezerlest, akkor a fotengely sokkal kisebb terhelest kap torzios lengesek szempontjabol, mintha elol lenne.

    A fotengely mukodes kozben a sajat hossztengelye korul csavarodik es leng ide-oda. Ugy kepzeld el a dolgot, mintha a fotengely egyik veget lefognad, a masik veget pedig elkezdened egy bazi nagy fogoval a hossztengely korul tekergetni. Pontosan ez tortenik vele a motorban is. A motor jarasa nem egyenletes, a hajtaslanc iranyabol is erik mindenfele gerjesztesek. Ha a fotengely elejen van meg a vezerles is, akkor maga a vezermulanc is beszall a tekergetesbe, ha viszont a masik vegere teszed akkor ezt a negativ hatas kikuszobolod. Ezaltal kisebb lesz a fotengely terhelese, masreszt ezek a torzios lengesek nem mennek at a vezerlesbe, hogy ott is zavarokat okozzanak. Emiatt tudsz vekonyabb vezermulancot is alkalmazni.
    Mivel a torzios lengesek kisebbek lesznek, ezert a motor elejen levo lengescsillapito tarcsa is egyszerubb-konnyebb lehet, a fotengely is konyebb lehet.

    A gyalogosvedelem szempontjabol is valoban elonyosebb, hiszen akkor nem a motor elejen vannak a vezermutengely-allitok, laposabb tud lenni a szelepfedel, "puhabb" az auto eleje. De ez csak masodlagos szempont, a fo szempont a torzios lengesek csokkentese.

    Tervezett avultatas pedig nem letezik.

    Pazarol a világ, én meg segítek neki.

Új hozzászólás Aktív témák