- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Véroxigénszintet is mér a Honor Band 5
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Google szolgáltatás (GMS) Huawei telefonokra
- Alcor e-Pad - van még remény
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
Új hozzászólás Aktív témák
-
imi123
őstag
Tévedni emberi dolog, de állati kellemetlen.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz imi123 #39151 üzenetére
Érdemes tudni róla, hogy DirectX 12-ben shader modell 6.2-t is tud használni, ha megvan a megfelelő Windows 10 frissítés.
Eléggé megkavarták egyébként a shadereket:
DirectX 11-ben kétféle shader van szállítva... AGS 5.3 az AMD-nek és szabványos a többieknek.
DirectX 12-ben az AMD mindig AGS 5.3-at kap, míg a többiek szabványos SM 5.1-et Windows 10 októberi frissítés alatt, de felette az Intel Gen9+ és a Turing bizonyos shaderekre szabványos SM6.2 kódot kap. Így működik ezeken is az FP16, nem csak a Vegákon.
Sajnos ennél több nem lett szabványosan portolva, így az UAV Overlap, illetve a barycentric optimalizálás csak AMD-n megy. Utóbbi viszont állítólag később át lesz dobva SM6.2-re, csak a kód mostani állapota inkább lassít, így ezzel nem akarták visszafogni a GeForce-okat és az Intel IGP-it.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Puma K #39152 üzenetére
Ennyit nem lassít!
Igen a Denuvonak valóban van teljesítményevő hatása, de egyrészt leginkább DirectX 11-ben érződik, mert ott ugye nincs explicit többszálúsítás, illetve még az is kell, hogy alacsony felbontást és grafikai minőséget állíts be, és akkor kb. ki tudsz mérni maximum 10% mínuszt, átlagban számolva (persze kereshetsz egy olyan jelenetet, ahol van egy extrém különbség, viszont az a teljes futtatás 0,0000001%-os része). Ugyanakkor ez például Full HD-ben már hibahatáron belülre csökken, DX12-ben pedig teljesen eltűnik, mert explicit többszálú lett a parancsgenerálás.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Puma K
veterán
A témával kapcsolatban ezt a videót találtam, amiben 7 játékot tesztelnek: [link]
pl a Mass Effect Andromeda-ban eléggé látványos a van denuvo-nincs denuvo. Még hozzávettem volna egy Assassin's Creed Origin és/vagy Odyssey duót.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
félisten
válasz Petykemano #39150 üzenetére
Nem arra terveztek,de Samsunghoz átviszik a gyártást és ott nem fogják parlagon heverni a 7 nm kapacitást amit elméletileg Samunál ők nyertek meg.
HBM re is valószínűleg( szerintem) beneveznek majd a csúcs karikkal náluk.
Gondolom van is erre valami szerződésük, hogy mennyit kell rendelniük tőlük adott csíkszélen és meddig. jelenlegi RTX generáció TSMC , amit egy nekik átépített 12 nm gyártósorokon gyártatnak, ami tulajdonképpen 16 nm Oliverda szerint. Baromi sokba kerülhet nvidiának ez a különcködés, nem véletlenül váltanak és hát ugye nem véletlenül kerülnek ennyibe a kártyák sem.
Amúgy a jelenlegi Turing genben is szerintem kb 10-15 % teljesítmény bent maradt az elavultabb gyártástechnológia miatt mert eredetileg nem ez a csíkszél lett volna.
Ha ősszel vagy legkésőbb télen bemutat egy csúcs karit, abból 1660 szintű alsó kategóriás termék nyárra lesz, ami majd másfél év piacon kint maradás a jelenlegi Turing alsó kategóriának és majdnem ugyan ennyi felsőnek is.Régen ez volt a normális ütem, hogy egy gen 1-1,5 év a piacon.
Szerintem is egy Volta szintű megoldás jön bemutatóba egyébként aztán nemsokára rá jön a 2080 Ti helyett valami.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
erre az egészre szerintem térjünk vissza majd 3-5 év múlva addig nem hiszek ebben. Ennél sokkal nagyobb összefonódások/ kartellezések vannak a háttérben, a memóriagyártók és az egyéb partnercégek bevonásával.
meg hát ott az ARM ami mostanában nagyon eltűnt sajnos megint...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
NightGT
senior tag
Épp most néztem egy PCX tesztet. ahol kihozták a Ryzen 2600at jobbnak, mint a 9400f-et...
Konfig, ryzen:
B450-F Strix lap
FlareX 3200 cl14es ram (70k+)
Strix gyári OC-s 1660 Tiugyanez intelnél:
B360 Pro4
Ballistix 2400Mhz
Armor 1660TiAztmondja egy kicsit drágább lett most a Ryzen, de csak a VGA miatt...őőő (link)
[ Szerkesztve ]
Speed is the only truly modern sensation
-
-
félisten
válasz Petykemano #39163 üzenetére
Cuda magok alapján 1408 vs 1536 , a boost órajel valamivel magasabb a non TI esetében. A sávszél szerintem nem lesz limitáló tényező itt.
Nem biztos, természetesen de az 1060 nál biztos hogy erősebb lesz.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
nagyúr
válasz CsonkaImo #39162 üzenetére
asztali vonalon az nv-n kívül senki (leszámítva az nvlink hidakat az nv gpuihoz). szerver vonalon az ibm támogatja egyes termékeivel (afaik power8 és 9 családok).
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
válasz Puma K #39157 üzenetére
nincs frametime grafikon / 99% / 99.99% frametime. nem derul ki, hogy a denuvon kivul mas valtozott e a patchben. pl a denuvo nelkuli gyengebb eredmeny emiatt is lehet.
pl a Mass Effect Andromeda-ban eléggé látványos
marmint ugy erted, hogy egyedul az Andromedanal van kulonbseg? ahol meg nem derul ki, hogy az a latvanyos minfps milyen gyakori. mivel ez nem benchmark siman lehet ott egyeb indok is. es egesz biztos csak egyszer mertek mindent.full disclousurera hivatkozni nyilvanvalo meresi hibanal (mad max) eleg vicces egyebkent. tetejeben egesz biztosan csak egyszer mertek atlagolas helyett. mondjuk azert dicseret, hogy open world jatekot is valos korulmenyek kozott probaltak benchmarkolni.
tetejeben egy i7-2600kval, ami kb a 120 euros ryzen 1400nal is lassabb mar, parositva egy 1080TIvel.
egyebkent szanalmas a vergodes a kommentek kozott, avagy a nyolc eves 2600k is tul jo. meg realis, hogy aki annal is gyengebb cuccon ul az teljes aron venne AAAs jatekot.
a Doomot emlitik rossz peldakent, az az elso patchek alatt tenyleg nagyon sokat gyorsult, viszont a denuvo kivetele elott es utan en nem ereztem, hogy mashogy viselkedne.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.
-
félisten
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz szmörlock007 #39169 üzenetére
Szerintem inkább NV nek kell. Elég sok licenszben benne vannak,van nekik CCIX, bár ez szerintem nvidianak szerver szinten fontos, de ki tudja, lehet mi is kamatoztathatunk valamit belole.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
pengwin
addikt
Szerintem igazad van, meg ez is közrejátszhat:
Intel already has a heavy presence in the InfiniBand market through its line of products that come as the fruit of its $125 million acquisition of QLogic's IP back in 2012, while Mellanox is the only large-scale InfiniBand competitor.
Lehet az Intel csak nem akarta, hogy valaki verseny nélkül vehesse meg a konkurenciát. Így kicsit feljebb tolhatták az árat, amit más cégnek fizetnie kell, de nekik is tudniuk kell, hogy egy ilyen felvásárlás miatt csúnya nézéseket kaptak volna a hatóságoktól.
Üdv, pengwin
-
Devid_81
nagyúr
Intel could end up skipping over 10nm and diving right in to 7nm development
Intel previously said it would begin mass production of 10nm Ice Lake parts in the second half of 2019 although according to Digitimes Research’s upstream supply chain sources, Intel’s production schedule for the 10nm process still has lots of issues… so many that Intel may skip over 10nm entirely and dive into development of the 7nm process.
Aha, tehat ha jol ertem a 10nm bukos, nem megy nekik, de majd a 7nm menni fog...?
Erdekes ev lesz elottunk szerintem
...
-
félisten
válasz Devid_81 #39174 üzenetére
7 nm direkt erre épített gyárakban készül, nem a jelenlegi gyártósorok átalakításával egyenlőre.Elmelétileg régebb óta történik a fejlesztésük és beállításuk, de legalább ugyan olyan rég, mint a 10 nmé.
Azokat a gyárakat és gépsorokat eleve 7 nm és az alatti csíkszélre tervezték, erre adott állami támogatást is nekik Trump bácsi.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
pengwin
addikt
válasz Devid_81 #39174 üzenetére
Szerintem elég sok átfedés lehet a két node technológiájában, vagyis tudják hasznosítani a 10nm-es felkészülés tekintélyes részét a 7nm-hez.
Viszont ha kihagyják a teljes termékpaletta átvitelét 10nm-re, akkor azzal megspórolnak egy csomó gyártáshoz kapcsolódó finomhangolást, tesztelést, ami egyébként sok pénzbe és időbe kerülne.Nem hülyék ám, biztos látják, hogy ezt kell csinálni, ha az ütemtervüket legalább nyomokban tartani szeretnék.
[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az mindegy igazából. A gyártósorok átalakítása is ugyanolyan jó, csak mivel az EUV itt nem kizárható, így olyan gyárak kellenek, amelyek az EUV-s berendezések hőtermelésére készülnek. Ezért csinált a TSMC két 7 nm-es verziót. Mert az EUV-s opcióhoz nem jó mindegyik üzem, míg az EUV nélküli alapvetően a meglévő üzemeken belül is biztonsággal kiépíthető.
Trump bácsi támogatása csak annyit jelent, hogy nem lesz akkora veszteségük a 7 nm-es átálláson, de valójában sokkal többre mennének, ha 2022-ig lenne versenyképes node-juk. Marha sok idő van még a 7 nm-ig, mire azt normálisan beindítják simán 2023 végét fogunk írni. Addigra a TSMC és a Samsung GAAFET node-on lesz. Az Intel CEO-ja sajnos pénzügyes, így nem látja a hosszabb távú következményeket, de ha mondjuk lenne egy mérnök CEO, akkor most valószínűleg azon dolgozna, hogy licenceljék a Samsungtól az 5 vagy 3 nm-es node-ot. Azzal gyakorlatilag legalább arra a szintre hozhatják magukat, ahol az ipar áll, és akkor nem kellene a saját 7 nm-ükbe pénzt ölni, hanem mehetne a befektetés olyan területre, ahol vissza tudják szerezni a gyártástechnológiai előnyt. Azért érdemes már számolni azzal, hogy a 14 nm-t az Intel nagyon jóra ígérte, és alig indult be, a 10 nm-nél kevesebb problémát ígértek, és nem működött. A 7 nm most megint nagyon durva lesz, és... Amikor zsinórban elrontanak két node-ot általában érdemes elgondolkodni rajta, hogy nem-e érdemes lenne némi strukturális átalakítás. Csak ehhez tényleg egy vérbeli mérnök CEO kellene végre. Renduchintala ott volt most alternatívának, csak hát indiai születésű. Pedig amióta ott van az Intelnél igen sok jó döntést hozott. Ha anno Perlmuttert választják CEO-nak, már rég előrébb lennének, csak ő meg izraeli volt.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Egon
nagyúr
Addigra a TSMC és a Samsung GAAFET node-on lesz.
Há'persze. A Samsung és a TMSC útja le van zsírozva, ők biztos nem fognak szívni egyetlen csíkszélesség-váltással sem, olyannal főleg nem, ami alapvető technológiai váltást is jelent - ez meg van írva valahol?
A reményeidet feltételes módban kellene megfogalmaznod, és akkor nem hánytorgatnának fel olyan kijelentéseket tőled utólag, amik - finoman fogalmazva - nem igazán jöttek be...
[ Szerkesztve ]
"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egyrészt ők eléggé jól tartják a finanszírozhatóságot, tehát valószínűleg megcsinálják, ahogy eddig lényegében minden váltást a FinFET bevezetése óta, másrészt a Krzanich által kirúgott mérnökök a Samsunghoz és a TSMC-hez mentek. Nem annyira közismert, de francia nyomtatott Canard PC korábbi írásából valószínűsíthető, hogy az Intel problémái ahhoz köthetők, hogy Krzanich a kinevezése után jól leépítette a gyártástechnológiák fejlesztéséért felelős mérnöki csapatokat, mert sokallta a fizetésüket, és egyetemekről éppen kikerült fiatalokkal töltötte fel az állományt. Feltételezhetően ez lehet az oka annak, hogy az Intelnek a 14 nm is zűrös volt, míg a 10 nm nem jött össze. Ezzel szemben a Samsung és a TSMC terveknek megfelelően fejleszt.
Egy gyártástechnológiai váltást el lehet rontani. Az benne van a pakliba, bár manapság egyre inkább csak pénzkérdés az egész, mert a problémákat igazából a szükséges berendezések ára adja, és nem az átállás nehézsége (lásd GlobalFoundries, ahol ott volt az IBM technológiája, de extrém beruházások nélkül nem finanszírozható az egész). Két váltást egymás után rontani már inkább menedzsmenti probléma.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
szmörlock007
aktív tag
Microsoft brings directx 12 to windows 7
Lol
Még hogy activision nem dolgozik.[ Szerkesztve ]
-
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz huskydog17 #39186 üzenetére
Eléggé unfair összemérni a Vega 64, a 2070 és az 1080 frame time-ját. Hiába 8 GB-os mindhárom kártya, a Vega 64 kikapcsolhatatlanul ICM-ben működik, tehát nyilván nem fut ki a 8 GB-ból, míg a másik kettőnél látszódnak a 8 GB okozta spike-ok. Az ICM-et egyedül a driveres ECM tudja felülírni, de az is lényegében ugyanaz.
Erre mostantól figyelni kell, mert hiába van ugyanannyi memória a VGA-n, mostantól jönnek az alkalmazásszintű ICM HBCC-t támogató programok.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
"Da die Ausreißer auf den beiden Nvidia-Grafikkarten nicht allzu groß ausfallen, lassen sich die unregelmäßigeren Frametimes normalerweise nicht spüren. Bei geringen Frameraten machen sich diese aber durchaus bemerkbar."
"Für die schönsten Texturen in „Ultra HD“ ist eine Grafikkarte mit mehr als 8 GB empfehlenswert. Auch wenn das Spiel im Test teils 13 Gigabyte an Speicher adressiert hat, gibt es mit einem 11-GB-Modell keine spürbaren Nachteile. Auch mit 8 GB sind 3.840 × 2.160 Bildpunkte noch spielbar – um auf Nummer sicher zu gehen, ist aber mehr Speicher sinnvoll. Für 2.560 × 1.440 sind auch Grafikkarten mit 8 GB ausreichend, bei 1.920 × 1.080 gilt das für 6 GB."
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
félisten
válasz huskydog17 #39188 üzenetére
ez mit jelent?
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azt, hogy a kilengések nem túl nagyok, így érzésre jellemzően nem számítottak, de alacsony sebességnél eléggé észrevehetőek voltak.
A másik bejegyzés, hogy a játék 4K-ban 13 GB-ot kér max textúrák mellett, de nincs érezhető hátránya a 11 GB-os kártyáknak. 8 GB-ot kér WQHD-ben és 6 GB-ot Full HD-ben.
(#39188) huskydog17: A streaming rendszerű textúrázás miatt ugye pont az a lényeg, hogy a memória igazából sosem fogy ki amolyan hard jelleggel, hanem állandó töltögetés lesz. A TechReportos Scott Wasson nemrég csinált egy mérést a korábbi tesztrendszerével, hogy hol számít igazán, ha nincs elég memória: [link] ... lényegében a memóriatöltéseknél mindig 50 ms fölé csúszik a frame-time. Igaz ez itt a Far Cry 5, ahol ugye még a DX11-es meghajtó él, így még a driver menedzselte a memóriát, de az látszik, hogy ha átdobod a hagyományos VRAM modellt HBCC-re, vagy raksz még egy csomó memóriát a GPU mellé, mennyivel csökken a kilengések száma. Az átlag fps tekintetében viszont ez nem igazán látszik.
Ezért nem túl szerencsés egy normál menedzsmentet használó VGA-t a Division 2-ben a HBCC-s Vegákkal összemérni, mert a Vegán nem azt látod, hogy a GPU ennyivel jobb, hanem azt, hogy a HBCC kikapcsolhatatlan. A driver az ECM-mel csak az ICM-et váltja. Ha mondjuk rá lehetne kényszeríteni a Vegát, hogy működjön szimplán VRAM-ként az a 8 GB-nyi memória, akkor ugyanolyan kilengései lennének, mint a GeForce-oknak.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
pengwin
addikt
válasz huskydog17 #39186 üzenetére
Jé, az a szar DX12 mégis tud ~35-40%-os sebességelőnyt hozni az isteni DX11-hez képest...
"Lehet" kár volt a vérpistikéknek sírni itt a fórumon az elsődlegesen DX11-es címek DX12-es teljesítménye miatt?
[ Szerkesztve ]
Üdv, pengwin
-
Yutani
nagyúr
A: Nocsak, lehet olyan DX12 játékot írni, ami jól kimérhetően gyorsul Nvidián is?
B: Áh, tuti a DX11 kódot lassították le, hogy ki tudják mutatni a DX12 gyorsulást!
#tarcsad
-
félisten
válasz pengwin #39193 üzenetére
kb 10-12 % sebességelőny van dx 11 és dx 12 között. nem 30-40, hol látod azt ? szerintem ez is messze elmarad a várakozásoktól és a csodatevéstől a Vulkanhoz nézve meg főleg.
Yutani: mindig is lehetett.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
veterán
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy egy 1080 Ti ki tud hajtani teljes mértékben egy 1440 @144 Hz monitort?
The greatest trick the devil ever pulled off was convincing the world he didn't exist.
-
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Házimozi belépő szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- World of Tanks - MMO
- nVidia tulajok OFF topikja
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- PlayStation 5
- Star Trek Online -=MMORPG=-
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen