Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz tibor.sz #8691 üzenetére

    Most bemásolom én is mit mondtak:

    Bla bla blaaaaa bla bla BS* bla blaaaaaa bla bla blaaaa. Bullshit bla blaaaaaa. Segg hülyék vagyunk hozzá bla bla blaaaaa BS töretlenül hiszünk az élettartam olajban bla bla blaaaaaa. Minden nap feláldozunk egy kecskét a svéd olaj isteneknek, és örökké fog futni ámen.

    Ennyiből a motorban sem kell cserélni, hiszen mechanikus, ha elromlik motorcsere oszt kész :DDD

    Nem mindig a márkaszerviz a legjobb hely, nekem a Zay utcában azt mondták anno hogy a váltóban is hót' felesleges cserélni. Persze, csak akkor tegyél félre 2-300e között egy váltó cserére, ha nem hamarabb.

    Egész jól képe voltál, mindaddig amíg a márkaszerviz megkeverte a fejedet. Annyi az egész, hogy helyén kell kezelned a dolgokat, és bizony le kell cserélni a folyadékokat, amennyiben hosszú távra tervezel, pont. Bárki bármit is állítson. Friss olaj = megfelelő kenés hosszabb élet tartam, megbízhatóbb működés ez ennyire egyszerű.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz tibor.sz #8696 üzenetére

    Teljesen reálisak az elvárásaid, de a vadkeleten sajnos más a valóság nagyon nehéz megbízható, nem lehúzós, nem átverős szerelőt találni.

    Nekem is volt power flush, váltóolaj cserénél. Én ajánlottam korábban 1-2 Kaposvárit, de már őket sem tudom teljesen jó szívvel, mivel hibáztak párszor, elég alapvető dolgokban, csak ez évek múlva derült ki. Az is baj, hogy a Volvo elég ritka madár az országban, így elég nehéz olyat találni, aki tudja mit és hogyan, van bőven tapasztalata, meg ugye ezek mellé legyen elérhető, normális, elfogadható áron, ne b@sszon át stb...

    Nem egyszerű, igazából én úgy állnék neki a keresésnek hogy ajánlás & google aztán ha van pár kiszemelt elmenni beszélni velük. Csinált e már ilyet, ha igen mondja el hogyan, és ha megbízhatónak tűnik rákérdeznék 1-2 autós fórumon, aztán ha minden OK bevállalnám. !DE! csak ha vállal garanciát és csak gyári Volvo folyadékokkal.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Rivaul #8700 üzenetére

    Én nem kockáztatnám meg váltó téren akkor sem. Fater járt úgy egyszer hogy olajat cseréltek E Merci váltójában, és teljesen rossz lett, rosszabbul váltott, nagyon furán viselkedett, mert nem gyárit tettek bele, hiába egyezett a specifikáció, szóval vehetett bele egy gyárit is, azzal meg tökéletes lett. Egy váltó nagyon más mint a motor.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz lorcsi #8721 üzenetére

    Korrekt összefoglaló, a 7,3 gyorsulást benézte mondjuk, mert 6,9 a gyári adat, illetve tudnak jobbat is kicsivel. Ami vissza fogja az a váltó lassúsága, ott elmegy kb 1 másodperc a levesbe.

    Az élmény amit ad az tényleg leírhatatlan, terepen, aszfalton, gyorsan vagy lassan, 1 vagy 7 személy... Ennyire sok oldalú kocsi nincs még egy a világon.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Szabó0922 #8724 üzenetére

    Szia, itt olvasgassál picit, és ha van konkrét kérdésed még szívesen válaszolunk, nekem volt D5 S80, ugyan az a motor igazából, egyedül a szívócső hossz állítóval volt gondom, de ez típus hiba, sokan fixálják is.

    Amit a konkrét hirdetéssel szemben mondanék, hogy elég gyanús az egész, már csak a beltér állapota és a kokány felnik miatt meg sem nézném. Ez itt félmilliót futott, mégis ezerszer jobban néz ki. Ez is milliószor jobb vételnek tűnik a hirdetés alapján, sokkal jobban felszerelt.

    Ennek ellenére mindegyiket érdemes alaposan átnézni, de ez minden használt autóra igaz, úgy tudsz a legtöbbet spórolni.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz haxxika #8727 üzenetére

    Annak a kormánynak semmi köze a bőr minőségéhez, vannak 5-600 ezret futottak újszerű kormánnyal. Vagy többet ment, vagy a tulaj sara, esetleg mindkettő. Nem mindegyik Volvo bőr rossz, pl az Executive XC90 kifejezetten minőségi. Szinte mindegyik modellnél lehet normálisat találni, de ápolni kell. Ami inkább szégyen, hogy az alacsonyabb felszereltségűek kb gyenge műbőrrel vannak bevonva a legtöbb típusnál, na azok amik úgy tudnak öregedni, hogy förtelmesen néznek ki. Illetve főleg ezek alapozták meg a Volvo bőr "hírnevét". A családunkban jelenleg 4 10 év körüli Volvo van, mindben újszerű az összes bőr.

    160K-s turbó az elég meredek, ilyen korán még nem szokott bajuk lenni, nekünk volt egy 540K-s eredeti bontatlan S80 D5. Illetve egy eladásra vett, ami 480K-nál választott új pápát.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Acheron #8732 üzenetére

    Az előző generációs S80-ban rengeteg gond volt velük, nem tudom ezeket mennyire javítottak az újabb verziókban. Vegyél V8-at, szebb hang, kicsit nagyobb teljesítmény, szívó benzin úgy hogy motorikusan biztos nem lesz baja, meg az élmény megfizethetetlen :K

    Igaz hogy csak egy van sajnos hahun, de az Pécs polgármesteréé volt korábban. [link]

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz molnarpeter #8741 üzenetére

    Nekem 40e körül volt olaj csere haldexben, hátsó difiben és váltóban. Majd elválik jobban bírja e :D Egyébként ugye a váltó eleve alul méretezett, plusz a motor többet ad le mint amennyit gyárilag megadnak. 440NM helyett 480 körül ami méréseket néztem. Ha a D5 mellett meg tud dögleni, akkor pláne egy V8 mellett... Egyébként tényleg tökéletes kocsik lennének, de olyan nincs, valamit el kellett cseszni / alul méretezni :N

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz molnarpeter #8743 üzenetére

    Szerintem igen, de nem emlékszem, mindenbe a gyári Volvo-t rendeltem ennyi maradt meg.

    Acheron + Peti78

    Az XC60 nem egy kategória az S80 / XC90 párossal. Mivel nekem mind a kettő van, így ki merem jelenteni, hogy az S80 jobb autó mint az XC90 egy tökéletes világban, mindentől elvonatkoztatva. Ezzel szemben a valóságban, egy magas fekete XC lökösön meg sem látszik ha párszor neki gurulnak a parkolóban. Még az S80-on igen. Ugyan akkor az S80 hasonló méretei mellet vagy 400 kilóval könnyebb, jobban megy, kevesebbet fogyaszt. XC90 extra két felhajtható ülés, magasabb jobban pakolható raktér, terep képesség... Nem lehet dönteni, ezért kell mind a kettő :DDD Egyébként néztem a tegnapi Grand Tourt, és a közepes SUV-okról volt szó főként, meg a mai irányról amerre ez az egész tart. Régebben bírták a terepet is, de ma már elég az emberek többségének ha úgy néz ki, mint ha bírná közben meg leszerepel amint terepre tévednek vele. Egyet értek azzal hogy az S80 egy remekmű, elegáns, áramvonalas, és ami ma az, holnap is az lesz, viszont ami giccses divatos, az holnap már nem lesz az. Ugyan akkor az XC90 még mentes ezektől, az is nagyon jól sikerült és a facelift utáni forma nagyon időtálló, még ma is sokan rá kívánnak, pedig az eredetit 2002-ben mutatták be. Egyébként a kényelemben is az S80 a nyerő, igaz lentebbre kell huppanni, mind a kettő nagyon jó, de ha már bent ülsz az S80 picit jobb. Ezt a kilátás dolgot meg nem teljesen értem. Legalább is olyan még nem volt hogy nem láttam valamit az S80-ból, és azt kívántam bárcsak az XC-ben ülnék, mert egyébként azt a részét értem hogy magasról jobban körbe nézel, csak a valóságban nem tudom ez hol jelentkezik előnyként.

    És hogy Clarkson idézettel zárjak, egy rendes 4x4 olyan mint a lakástűz biztosítás, ritkán van rá szükség, de akkor nagyon.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz BBalu #8749 üzenetére

    A hszek között írják hogy T6 Polestar S80 nincs, az csak egy chiptuningos T6. Tehát 286 lóerőről felpiszkálták 340+-ra és leveri a 315-ös gyári V8-at nem meglepő. A turbós mivolta miatt könnyebben húzható nyilván, de akkor gyárit a gyárival hasonlítsunk már. A motorra írtam, hogy biztosan kisebb szopó roller, a körítés az autóként változó, hogy hol mihez kell nyúlni. Rengeteget olvastam utána mikor a V8-at vettem, egy helyen sem ajánlották helyette a T6-ot. Sem Svéd, Amerikai vagy Angol fórumokon. Azonos évjáratokról beszélve, mondjuk első genesből egyébként sincs V8.

    Azt alá írom hogy a régebbi váltókat tartósabbnak mondják, viszont a motort nem. Turbókör, kenési és Mitsubishi turbó hibákat lehet találni dögivel. Motorhibás V8-al még nem találkoztam, de T6-al rengeteggel.

    Persze ha tudod hogyan kell bemelegíteni és vissza hűteni + időben vagy előbb cseréled a folyadékokat olajokat gondolom ezek nagy része elkerülhető user error féleség. De egy turbós motor akkor sem lesz szívó benzin megbízható. Bonyolultabb, összetettebb = több hibaforrás.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz BBalu #8751 üzenetére

    Nem írtam le a T6-ot, sőt. Annyit állítottam hogy a V8 jobb, egyszerűbb, szebb hangú, no meg vé nyóc :DDD Amennyiben nem lenne V8 a kiszemelteknél, én is T6 vagy T5 irányba mennék.

    S80 téren nekem a legújabb belső nagyon nem adja, próbáltam több típusba már, de ezt a műszerfalat rühellem a legjobban:

    Ami nekem van az jobban tetszik, szép letisztult egyszerű: (nem saját kép)

    Ami a legjobb az a kettő mixelése, 11-12-13 környékén ment ez, de nem is minden felszereltséghez:

    vagy

    Persze itt is függő volt a kijelző, magasabb felszereltséghez nagyobbat adtak, élesebbet, alacsonyabbhoz csúnya műanyag kereteset.

    Az igazi nekem az S80-ból egy utolsó éves 2010-es Executive lenne, frissebb első és hátsó rész, mixelt beltérrel. A mostanim külső / belső színösszeállításában. Majd ha látok egy hasonlót, akkor lehet becserélem / ráfizetek, egyszer ha ez lesz a legnagyobb gondom... Ugyan ez XC90 téren, annyira szeretjük hogy újra vennénk, utolsó éves 2010, Executive, barna belső, összes extra napfény tető. Viszont ebből most egy van fent, de nem teljesen olyanok amit akarnék, viszont közel vannak hozzá nagyon.

    Abszolút nem vettem támadásnak, bár valóban kicsit félre értettük egymást. Két intelligens ember eszmét cserél eme virtuális PUB-ban ;)

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz haxxika #8757 üzenetére

    Nekem az XC-nél volt ilyen, ott kormány szöget egy fény dióda alapján olvassa, és az elkoszolódhat az idővel. Olyankor a fedélzeti kiírja a hibát, mivel kormányszög nélkül nem tud mit számolni az elektronika. Ezt úgy is le ellenőrizheted, ha van tolató kamerád, az irány sávok nem, nem mindig, vagy nem jól mozognak. Akkor 100% hogy kormány szög, ha nincs kamera akkor csak valószínű.

    Viszont még mindig furcsállom hogy ilyenek jönnek elő egy ennyit futott 2010-es autón.

    Rivaul

    Majd nullázd a váltó olaj számlálót.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Rivaul #8760 üzenetére

    Vidában lehet, ugyan úgy számolja a mérföldeket kilométereket a váltó olajban mint a motor olajban.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Peti78 #8762 üzenetére

    Kormányzáshoz van köze? Pl nekem az elején csak akkor csinálta /veszítette el a jelet/ ha ütközéstől ütközésig tekertem gyorsan. ABS szenzorok ki vannak tisztítva, nem fáradt el a kábel csatlakozása?

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Peti78 #8765 üzenetére

    5 izzó van első lámpánként, /régebbinél lehet hogy csak 4/ nézd meg hogy mind világít e, ha nem akkor lehet hogy a két helyzetjelző közül ment el az egyik, vagy mind kettő.

    Tompított, refi, index, helyzetjelző(k), ha xenonos, utalhat kezdődő ballaszt vagy izzó hibára is.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz lorcsi #8772 üzenetére

    [link] Én ezt vettem tavaly, egyrészt tudja a QC-t másrészt a másik portja is nagyon gyors. Nem olcsó, de meg elégeltem a sz@rokat amiket évente nem egyszer kell cserélni, lassú, megbízhatatlan... Ebben biztos nem csak egy ellenállás van, ha nem elektronika, gyors, nagyon össze van rakva, stabil, úgy hogy azonnal vettem egy másodikat is a másik autóba.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz aattys2005 #8777 üzenetére

    Elvileg itt nem szabad hirdetni, viszont eléggé körbe van törve, nagyon sok minden elment rajta, ezt már senki nem fogja újjá építeni. Ez több mint TK. Egyedül azt tudom elképzelni hogy egy kereskedő megveszi, vissza durrantja, össze kókányolja és eladja, de az sem ezen az áron, illetve remélhetőleg nem történik meg, bár sajnos sok ilyen példáról tudok. Ennek vége, próbáld meg eladni egy Volvo bontónak, vagy kiárulni ha van hozzá időd / tudásod.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz BigBlackDog #8782 üzenetére

    Ez ennyi idősen főként az előéletétől függ. Mennyire gyakran kapta a szervizeket, mennyire taposták hidegen, hűtötték vissza hajtás után stb... Egyébként jó konstrukció, nekem V70 T5 volt, 300e km felett járt már bőven mikor eladtam, és hibátlan volt gyári bontatlan blokk és turbó. Alapos átnézés, olaj, víz, turbó, füst stb... Amennyiben ki tudsz halászni egy jó állapotban lévőt, sokáig szolgálhat hibátlanul, ha megkapja a törődést ami jár neki. Nem félnék tőle, de nagyon átnézném az is biztos.

    Illetve még mindig ez tartja a sebesség rekordot a családban, 245 km/h Németbe, tartósan. Még ment volna, de tele pakolva szerviz előtt nyúl voltam hozzá. Persze még a V8-al nem voltam a Germánoknál, majd idén megdöntjük :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz lorcsi #8802 üzenetére

    Nem kötekedésből, de szerintem biztos hogy nem. Ne érts félre nagyon szép, a kedvenc belső szín összeállításom nekem is.

    A két fő dolog: 209.000 Km és Diesel. Nagyon szorítják és tiltják a dízeleket már nyugat Európában, jövőre már Londonban is extra parkolási és behajtási díjat kell fizetniük, szinte az egész városban, megsokszorozzák a zóna méretét. Ugyan ez a Németeknél, Franciáknál, Beneluxoknál és északabbra is, most éppen a dízel az aktuális rossz, szerintem itt nyugaton esni fog az áruk nagyot, és el fogják árasztani kelet EU-t még jobban a dízelek. Inkább csak jobban tarthatja az árát mert különlegesen szép a beltere, de emelkedni szerintem tuti nem fog.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz lorcsi #8804 üzenetére

    Abszolút rendben van, én is bele huppannék valamennyi időre főleg a belseje miatt, még ha nem is adnám érte az én S80 V8-amat.

    Erre a színre vadásztam, mikor az XC-t vettem, de akkor kb egy évig egy sem volt ilyen színű belsővel. Az viszont biztos, hogy egyszer lesz egy ilyen autóm.

    Most csak egy XC90 V8 van eladó, az enyémből csak egy gomb hiányzik, az elektromos gyerek zár, itt kettő hiányzik a holtérfigyelő, és a gyerekzár + nincs napfénytető. Majdnem tökéletes alacsony mérföldes, majdnem benne van minden ami csak lehetett, egy hajszál és az ára választ el attól hogy oda guruljak az enyémmel és rá fizessek.

    Viszont most újíttattam fel a felniket, új gumik, tavaly volt gyertya csere, és az összes létező folyadék is cserélve lett. Tárcsák betétek szintén, lánc feszítők és görgők meg még kitudja mi, így nem akarom jelenleg előröl kezdeni ezt egy újabbal...

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Reneolus #8806 üzenetére

    Nekem nincs személyes D3 tapasztalatom, de úgy tudom hogy a 4 hengeres ford D3 nem ajánlott, viszont az 5 hengeres Volvo nagyon is.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz molnarpeter #8808 üzenetére

    Úgy emlékszem ebből volt kavarodás is, és D3 néven volt 4 hengeres vásárolt TDCI illetve 5 hengeres Volvo blokk is.

    "Looking at the parts database in VIDA, the D5204T6 (D3) and D5204T4 (D4) have the same replacement cylinder head, valves, inlet manifold, exhaust manifold, injectors and even turbo (the Volvo part number translates to a Garrett 787630-0001/GTB1752VK), so that would imply the only difference between the 5-cylinder D3 and D4 is the map. It could be that they ran some kind of grading system when the engines are dynoed during manufacture so the ones that didn't make the D4 grade regarding power and torque were downgraded to D3 (like what processor chip manufacturers do)."

    Rá kerestem Svéd fórumokon, és mielőtt 4 hengeres lett, 5 hengeres volt a D3 teljesen megegyezett a D4-el, csak a szoftver volt más. Volvo oldalán is megtaláltam hogy 2011-ben 5 hengeres volt a D3 2 literes.

  • FeRRaR1

    őstag

    Nem tudom magamban tartani a csalódottságomat, először mert az új XC60-at akartam elhozni, de csak a "régit" tudtam, akinél volt nem vitte vissza időben, hogy romoljon meg a befőttje. Annyi baj legyen gondoltam, XC60 R-Design D4 2017:

    Nem tudom mikor vezettem ennél rosszabb Volvot. Kipróbálta faterom, párom, főleg nálam volt, és majdnem elsírtam magam annyira rossz. Egyetértettek. Futómű: a kemény és kicsi (189cm 88kg) ülésekkel kombinálva, valami borzasztó élmény. Az ülés szikla kemény, nyomja a hátadat és az oldaladat, ami hatványozottan feltűnik amit a legkisebb aszfalt hibán átmész, lehet egy kis repedés, egy síkban lévő akna, de ha ne adj isten egy fekvő rendőr jön, akkor konkrétan leveri a veséd. Annyira kemény a rugózása, hogy az S80 V8-am hozzá képest egy Dakar gép. Na sebaj, bár a vesémet még másnap is éreztem, akkor biztos jól tapad és sportos. Nem, nagyon nem. Annyira elpattog a legkisebb úthibán kanyarban, hogy nem tudtam hova tenni. Biztos jó lesz a nagy hóban, terepen. Ez meg még annyira sem lett igaz mint a többi halvány remény. NINCS BENNE KIPÖRGÉS GÁTLÓ, és első kerekes csak. 2017 prémium közepes méretű SUV. 30+ éves technika. Megkérdeztem vissza adáskor hogy ez valami rossz vicc? De nem mondták hogy nincs benne csak ESC menet stabilizáló + ABS. Ezt egyszerűen nem akartam elhinni, meddig süllyedhet még a világ. Átnéztem az összes almenü összes beállítását, és nincs. Na de lépjünk tovább, mert ez még nem a vége. Manuális ülések, no comment. Biztos minőségi a felfüggesztés, jól kezeli a nyomatékot, nem csavargatja a kormányt. Megint csak téves, annyira rossza az egész, hogy enyhén havas emelkedőn gázt adtam, egykézzél fogtam a kormányt, és elkezdte a padka felé csavarni. Remek. Hangsúlyozom kis gázra. Aztán amint az egyik kerék hóba ért, a másik vizes aszfalton volt, elkezdett úszkálni jobbra balra, nem nagy hóban, max 5 centi, és annyira bizonytalanná imbolygóvá vált a kocsi, hogy ilyet még nem éreztem. Semmit de semmit nem tettek hogy egy kicsit is semlegesítsék az első kerekes mivolta miatti hajtási befolyást a kormányon. Nagyon rossz, és nem Volvo szinten rossz, szerintem egy 10 éves Astra jobb ebben. Kb ezredfordulós szint lehet. Ezekhez képest a fűtött szélvédő becsillanásait már meg sem említem.

    Még aznap elkészült az XC90 éves szervize, és hívtak hogy mehetek ma (pénteken) vagy hétfőn. Azonnal indultam, és a szerviz utcájában a szűz havon tekergettem a kormányt, hogy mikor kezdi el tolni az orrát, és éppen hogy elkellet mozdítanom, már tolta is, pár fokos szögre, kb 30 km/h mellett. Vissza adták az XC-t, teljes szerviz, olaj, szűrők, fékfolyadék, hűtő folyadék éves szerviz, nagy átnézés, 0 hiba, minden tökéletes. Indultam haza, ugyan azon az utcán, 40 km/h kétszer akkora kormány mozdulat kellett hogy mozgolódjon, akkor is barátságosan, semlegesen. Majd a következő utcában az üres havas körforgalomban miután alá szedtem megpöccintem a gázt egy villanás alatt felszívja magát a V8, nincs turbó lyuk, és keresztbe csúszva jöttem ki miközben mind a 4 kerék szórta a havat. Annyival magabiztosabb és jobban mozog hogy az leírhatatlan. Ismét szép a világ. Nagyon boldog voltam, hogy ez az én autóm, és hajlamos az ember a napi rutinjában elfelejteni, hogy mennyire jó kocsiban ül, és mi mindenre képes. 11 év különbség van a kettő között, de ha nem tudnád érzésre azt hinnéd hogy az XC90 javára. Sokkal jobban csillapít, 1000x kényelmesebb, még is sportosabb ha odalépsz. Ilyenkor újra szerelmes leszek bele, és megfogadom akár mi is lesz, soha nem adom el, mert ennyi pénzért, vagy akár a dupla sőt triplájáért sem kapnék még csak megközelítőleg sem ennyire jót. Az elektronikája kis játékosságot enged csúszós úton, utána megfogja a kezed. Kikapcsolod, nem szól bele, és nincs akadály, úgy érzed megmászná az Everestet is ha kell.

    Sajnálom, mert azt hittem bizseregni fog a tenyerem hogy újat és jobbat vegyek, de nem. Tudom ezerszer leírtam, biztos unalmas, meg nem vagyok normális de SZERETEM az XC90 V8 Executivomat, és ez annál biztosabb minél többet próbálok ki.

    U.i.: egy jó dolog is volt, az elektromos csomagtér ajtó jól működött és a távirányítóról is nyitható. Ennyi volt ami tetszett. El sem hiszem hogy ekkorát csalódtam :( Remélem az új XC60 jobb lett, mert ennél lejjebb már nem lehet.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz BigBlackDog #8830 üzenetére

    Kipróbáltam az XC40-et de csak a szalonba, nem vezettem. Egy volt nekik, az is First edition. Asszonynak tetszett, igazából inkább venném mint a V40-et, amennyiben ekkora kategóriában keresnék. Viszont nekem nagy autó fétisem van, magamnak V70 alatt nem vennék már (V50 is kicsi volt, épp hogy elfértünk)

    Igazából az új XC-k közül a 90 tetszik a legkevésbé, a 60 a leginkább, a 40 pedig a kettő között van. Persze nagy duzzogva azért meg szoknám a 90-et is biztos :DDD Viszont ha lenne ennyi felesleges pénzem új autóra valószínűleg 60-as lenne. Persze kipróbálás után ha tudja amit kell. Elkérném 2-3 napra, főleg az előző XC60 "élményeim" miatt...

  • FeRRaR1

    őstag

    Meg kell gyónnom bűnömet. XC90 eladva :O

    Azért az S80-al még maradok a topikban :D

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz belaazallat #8844 üzenetére

    Egyenlőre semmi. Amiket néztem az használt Cayenne GTS 2011-es, meg Skoda kodiaq scout 2.0 DSG. De nemet mondtam magamnak. Skoda elveszítené az értéke felét az első 2-3 éveben, és nem lenne jobb semmilyen téren mint az XC, a Porsche meg egy pénz temető. Inkább több pénzem legyen, mint hogy még tegyek is hozzá. XC kb heti 3 napon futott, az S80 meg havi 2-3 napot. Ilyen adó és biztosítás árak mellett ez nagy luxus volt. Úgy hogy most S80 lesz a mindenes, meg jön egy céges fiesta kb 2 hónapon belül, az meg az ütni vágni lóti futi.

    Egyébként szerettük annyira hogy amennyiben 2-3 éven belül feljön egy utolsó éves (2010) alacsony mérföldes barna bőrös V8 Executive, összes extrával, akkor lehet hogy újra vesszük, és bele megy az S80.

    Minden esetre most a jelenben a 3 autó a cégessel együtt annyira sok lett volna, főleg hogy asszony jó ha heti 1x vezet.... és felesleges, pénz égetés, ennyi autót pakolgatni, mosni, takarítani szervizelni. Már egyszer eljátszottam mikor volt V50, V70 és S80, még egyszer nem akarom, egyiknek mennie kellett.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz molnarpeter #8846 üzenetére

    Macan kicsi és drága, motorok sem tetszenek mert szívót akarok. Cayenne GTS 420 paci szívó V8 4,8 Liter. A Turbo S gáz szerviz szempontból a szívó S és GTS nem annyira, olcsóbb lett volna mint a 2 Volvó kb 200 fonttal évente. A gáz az a biztosítás, amit most fizetek 2 kocsira, mind a kettő 4.4 V8 annak majd a duplája lett volna 1 kocsira ami 4.8 V8????? Szóval kb 4x szorzó a Porsche és a Volvo V8 között. Főként ez miatt, meg ha valami meg makkan az sem két fillér, bár a Volvón se.

    Kodiaq minden szempontból rosszabb, lassabb, kényelmetlenebb, kevésbé prémium, ennek ellenére tetszik nekünk, de az élmény rész az teljesen eltűnne vele. Ezeket még bevállaltuk volna, amit nem az az hogy mi bukjunk az első 2-3 évben az árának a felét, és mind e közben rosszabb is minden téren. A kettő együtt túl sok, ráfizetsz hogy rosszabban ülj... (Nem rossz autó, csak az XC90-nél rosszabb, egyébként tetszetős)

    Cayenne az a tesztek alapján egy átmenet SUV és sport autó között, és az összes SUV közül messze az adja a legtöbb élményt. Kényelmes, gyors, prémium, állítható magasság, V8 hang és erő... Szép is a történet, már majdnem mentem megnézni egyet amikor is kértem egy biztosítási ajánlatot, és kijózanodtam egyből. Pedig szép barna belsős panoráma tetős összes extrás volt :O

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Parci #8850 üzenetére

    A hat sebességes váltó már nagyságrendekkel jobb, örök élet +1nap !ha! cserélik az olajat 3-4 évente. Na itt a bökkenő, ugyan is a Volvo szerint élettartam olaj van benne. A gond ezzel csak az hogy ilyen nem létezik. Ezt úgy tudod kiszűrni hogy hidegen vaj simán kell hogy elinduljon, ne rántson se D-be se R-be húzáskor, finoman adja át a nyomatékot, gáz adásra vaj simán váltson vissza, majd gáz elvételkor vaj simán tegye üresbe /szabadon futóvá/ magát. Ugyan ez melegen, rendesen felfűtve, egy erősebb gáz, sima visszaváltás kell vaj puhán gondolkozás nélkül.

    Illetve ha minden okés és nem tudják számlával igazolni az olajcserét a váltóban, akkor azt feltétlen elvégeztetni.

    Nekünk volt 4 és van 1 185 lovas D5 a családban, volt amelyikben 500e felett volt kettő is. Gyári porlasztó, magasnyomású, turbó amit akarsz azokkal nem szokott gond lenni ha nem traktorból szívott anyagot tankolsz bele. Lehet találni 1 milliót futott gyárit is. Az egyedüli gond a szívócső hossz szabályzó szokott lenni, olyan 60-90e km-enként szeret tönkre menni. Lehet észre sem veszed, kicsit erőtlenebb lesz, többet fogyaszt. Amennyiben szerencsétlenül fogod ki akkor nem mész tovább, de ez kb 5-10% hiba esetén. Nekünk kettőben is elment, egyikbe meg utólag derült ki, hogy már fixre kötötték, mikor kapott egy újat, kicsit jobban húzott, fél lityóval kevesebbet evett. Jut eszembe, soha ne várd meg a világítást üres tanknál, mindig tele lődd, és lehetőleg még ne világítson. Az üzemanyag visszavezetés forró a tankba, és ha kevés a nafta /az mellett hogy felszedi a pumpa a dzsuvát/felhevül, pára képződhet, és azt ha sokszor megcsinálod nem köszönik meg a porlasztó csúcsok. Hosszú utakon ez nem annyira lényeges, ott jobban működik a visszahűtés, de városi használatba nagyon is.

    Jut eszembe városi használat, havi 1x50 km üzem meleg motorral, tempósan kötelező hogy le tudjanak futni a szűrő tisztító/kiégető programok.

    Egyébként nagyon jó karakteres motorok, kis turbójuk azért van de szépen húz, az újabb 205/215 lovas D5 már 2 turbós, jobban megy és nincs akkora késlekedés.

    Amit megtehetsz még, hogy nagyon könnyű kikapni az első lámpákat, csak 2 kis sín tartja, érdemes bekukkantani az üregbe sérülések után. Ugyan ez a pótkerék vájatban.

    Ami személyesen nekem nem szimpatikus, a; régóta hirdetik b; ha ennyi dolgot elismernek ki tudja milyen törődést kapott, mert az a D5 mindene, rendes olajcserékkel nagyon sokáig társad lesz, ha húzták halasztották, túlhasználták sok várossal az meg bosszulja magát. Városozás esetén ajánlott a gyakoribb olajcsere pl 10 havi, persze ha van pályázás is akkor nem kell. Azért ez kicsit sok hogy a CD, ok már mp3 meg BT de akkor is a szervó az minden nap zavarna, a tolató radar egy kombinál meg pláne, hogy vagy folyton sípol vagy egyáltalán nem... Egyszerűen nem szimpatikus hogy ezek rosszak, de nem csinálták meg, ezzel mindenképpen kalkulálnod kell, esetlegesen új szervó szivattyú, pár új szenzor és/vagy kábel.

    Alapos átnézés, alapos próba út esetleg ismerős szerelő, és ha minden pöpec, kalkuláltál a rossz dolgok javításával akkor mehet. Hideg legyen a kocsi motorja mikor mentek, mert ha kicsit is megjáratják, akkor az elrejtheti a váltó hibát. Illetve mindenképpen nézessétek át, úgy spórolsz a legtöbbet.

    Hirtelen ennyi, egyébként jó konstrukciók, de ez főleg a előző gazdájukon múlik.

    Most nézem AWD, akkor még hozzá jön a haldex tesztelése, kikapcsolt elektronikával füvön pl ne csak elöl kaparjon. Szöghajtás ellenőrzése, kardánt megmozgatod, ne nagyon legyen holtjáték, bár 2004/5 óta nem szokott gondjuk lenni. Illetve amennyiben nem csinálták meg, és megtartás a cél, akkor haldex/hátsó diffi olaj csere. 10+éves olajat illik, akárki akármit mond a Volvónál.

    Tartalék meg mindig kell, de a fentiek megléte esetén én sem érzem szükségesnek az ajánlott összeg nagyságát.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz aneda #8853 üzenetére

    Ez esetben jogos az összeg, ha azokat is bele vesszük.

    Váltó ha melegben érezhetően el kezd rosszabbodni, és hidegben megszűnik a hiba, akkor már 1-2 éven belül lehet számítani a szelepek cseréjére.

    Lámpa nálad romlott el? Elég érdekes, mondjuk én mindig kilövöm a kanyarfényt, nappal meg városba/pályán ne hajtsanak a motorok benne (esetek 90%+). Sötét országúton nagyon jó, de soha nem láttam még rosszat belőle.

    Pillangósor hibánál mire gondolsz leragadásra?

    Parci

    Abban igen jók a Volvók, rövid távon annyira nem is feltűnő, de mikor mész 1000+ kilométert, és kiesel szenvedve hátfájással (pl mazda 6, opel vivaro/astra, mercedes viano, renault megan/senic (laguna jó volt)), vagy nyugodtan felállsz mint ha csak 100 km lett volna. Ebben verhetetlenek a Volvo ülések.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz aneda #8857 üzenetére

    Nem tudom ezt pontosan hogy állítja. Mármint az elméletet igen, leveszi a jelet a hátsó lengéscsillapítóról, és az alapján állít, de hogy ezt milyen gyorsan teszi, illetve működik e P-ben / álló helyzetben azt nem tudom. Az biztos hogy nem instant, láttam neten videókat, hogy nagy szintkülönbségekre vagy leterhelésre sem állítja azonnal. Szerintem valami átlagot számol, sebesség mellett, de ez csak józan paraszti ésszel gondolom.

    Illetve úgy tudom ha rossz a szintjelző, akkor nagyon maga elé világítana. (ha csak manuálisan nem csavarták maxra a kis pöckökkel a lámpán...)

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz aneda #8860 üzenetére

    Lövök neked egy képet a napokban, ha valami sík út egyenes fal kombót találok este.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz belaazallat #8862 üzenetére

    Volvo manuálról nem tudok nyilatkozni. Nekem úgy volt beállítva a márkaszervizben hogy:
    Évente olaj és szűrők, nagy átnézés mindenre rámérés szoftver frissítés ha van stb...
    + 2 évente hűtő és fék folyadék is
    + 4 évente kormány szervo, haldex, diffi és váltó is
    Persze még egyik Volvóm se volt meg 4 évig, így csak egyszer történtek meg általában, amikor megvettem. Az S80 V8 van meg a legrégebb óta, olyan 3 éve.

    Persze van olyan ismerősöm aki nem érti hogy miért kéne ilyen gyakran, pénzkidobás, hülyeség meg ő jobban tudja, 5 éve ismerem, kb 20 - 25 alkalommal rohadt le eddig, én egyszer sem.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz aneda #8860 üzenetére

    Annyi hogy a fény csóva angol, ugye a másik oldalon világít magasabban. Szépen látszik ahol emelkedik, ugye a többi EU ország pont a tükörképe.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz aneda #8879 üzenetére

    Akkor kicsit félre értettük egymást. Megkérdezem a szerelőmet ha látom, esetleg letesztelem majd ha ketten leszünk/lesz rá lehetőségem.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz troll81 #8932 üzenetére

    Ugyan az a blokk van 3 teljesítménnyel. 140 és 170 lóerős szívó benzin, meg a T5 amire ráakasztottak egy turbót is. Nekem a 170-es volt. [link] & [link] Nem is tudtam hogy volt AWD belőle. Viszont most utána olvasva azt írják, hogy inkább a vontatás, és rossz útviszonyok leküzdésére van hangolva, mint sem sebességre/gyorsulásra. Persze nyilván azért menne is rendesen, bár 225 paci még nem kiált AWD-ért hogy letegye az aszfaltra, kb határ eset.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz troll81 #8934 üzenetére

    Spritmonitor V50 2.4i 170PS

    Ez kb reális, mivel én rövid távokra, városba vettem ezért csak is a szívó benzin játszott, így az előélet is kevésbé számít, bár végig márkaszervizes volt a könyve. Nekem is 9-10 között volt az átlag, bár én szerettem néha pörgetni, tempósan haladni.

    Az a véleményem, hogy maga a blokk örök élet +1 nap ha megkapja a törődést. Pörgetni kell hogy menjen, de kellemes karakter. A körítés előbb fog javításra szorulni mint a motor ebben szinte biztos vagyok. (pl váltó) Bár ez is előélet kérdése, cseréltek e benne olajat, mennyire voltak falábúak, mennyire tolták hidegen... De ugye ezek minden használt autónál kérdésesek.

    Nálam a rövid táv és kevés, évi 7-10e km miatt az éves csere mindig előbb jött mint a kilométer szerinti.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz troll81 #8937 üzenetére

    Jó állapotúnak tűnik a hirdetés alapján, bár nem a legjobb minőségűek a képek. Persze a lényeget lehetetlen megmondani, milyen a motor, váltó, AWD, ki kell próbálni hidegen, melegen hogy megtudd megéri e. Megnézni érdemes lehet, de ennél messzebb nem mennék egy hirdetés alapján.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz BigBlackDog #8956 üzenetére

    Igen, sajnos a legtöbb Volvo típusból siralmas a benzines kínálat hahun, ha egyáltalán van...

    Szerintem ott nem lesz annyira gáz a dízel dolog. Vagy nem ennyire hamar és élesen megy végbe a váltás mint nyugatabbra, ha itt lesz 5 év, ott tuti legalább 10 hogy a piac nagy része átálljon. Igazából van egy értelme a dízelnek, mégpedig a hosszú pályázás, nagy távok. Ott még mindig verhetetlen, elektromosok is többet esznek és nem tudnak nagyobb távokat, sőt... Csak sokan tudatlanok, illetve ezt a gyártók sem kommunikálták, se az EU. Városba elektromos, pályára dízel vegyesbe benzin vagy hibrid szerintem kb ez lenne a megfelelő. Biztos nem lenne ennyi tüdőrákos beteg a nagyvárosokban... Meg persze egy normális fogyasztási ciklus kéne, nem mint a mostani ahol egy V8-as hibrid katalógus adata 3-4 liter/100km mert nagyvonalúan a feltöltött akksit nem számolják, az csak van... Rossz vicc. Az lenne az igazi ha mindent számolnának, az üzemanyag származása, szállítása, kocsi előállítása, fogyasztása... egy ilyen tesztben messze nem áll olyan jól egy prius pl. de nem nagyon elterjedtek még, pedig ez lenne a legfontosabb adat.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz BigBlackDog #8958 üzenetére

    Amennyiben nagyon taposták, az S60/V70 R blokk repedhet, az állítható futómű rendbetétele itt kb 2000 font, és nem egyet már úgy árulnak hogy meg csináltatták 1-2 éve. Biztos csak ilyet vennék, viszonylag alacsony futással. A benzinesen sokkal nagyobb az autózható fordulatszám, főleg a szívón. De a T5 is megy 3300 alatt is, de ott megjön az erő. A V8 az gyakorlatilag alapjárattól tiltásig tol mint a rakéta :D

    Nekem csak az R van már a bakancslistán Volvo fronton, ugye XC 90 V8 megvolt, S80 V8 még megvan (marad is) V70 T5 is volt... egy manuál R még hiányzik, bár így V8 után már halványult az érdeklődésem. Meg sok a kókány, vagy lefingott vagy chippelt... Az igazi egy konyak belsős S60R lenne, 60e alatti futással, 2007-es utolsó éves 6-os manuállal. Cserélt csillapítókkal, remek előélettel, de ilyet még nem láttam eladót :N

    Én azt mondom hogy ha belekóstolsz a T5 T6 V8-ba, utána nem lesz több dízeled. Legalább is én így voltam.

  • FeRRaR1

    őstag

    S80 2.4i Auto és S40 T5 Böngésztem a kínálatot, kíváncsiságból rászűrtem a legolcsóbb Volvókra, mind a kettő 200e körül vihető...

    XC90 V8 azóta nincs eladó, hogy elment az enyém. Jelenleg 90 V8 Executive van forgalomban Angliában.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz BigBlackDog #8985 üzenetére

    Nem akarlak elkeseríteni, de nem lenne jobb autó. Amiket én próbáltam XC60-at az mind kuka volt, volt 15/16/17-es... Kényelmetlen, buta futómű, ezerszer inkább az S60, és tankolnám, szereltetném a különbözetből.

    [link] Ez az idei "élmény" a korábbiakat most nem keresem vissza, de itt vannak valahol. Én nagyon nagyot csalódtam a típusban. Többször.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz BigBlackDog #8987 üzenetére

    Véleményem szerint az igazi Volvo érzés az az S60, V70, S80, XC90. A második generációs S80-on egy leheletnyit érezni a ford tulajdonost, de tényleg csak minimálisan, meg ha sok korábbiban ültél, de összességében jobbnak mondanám akkor is, talán az ülések voltak picit kényelmesebbek az S60/V70-ben, minden másban jobb az S80, természetesen az ülése is nagyon jó, de hozzám jobban passzolt minimálisan a V70 (nekem az volt).

    Egyel lejjebb S40/V50 már egyértelműen fordosabb, sokkal érezhetőbb mint a nagyobb kategóriákon. Persze így is jobbak, csak azért itt már nem kell annyira keresni nagyítóval a dolgokat. Mondjuk olcsóbb kategória, összességében rendben vannak.

    Szerintem az XC60 kicsivel ezek alatt van kényelemben, úttartásban. Ami azért meglehetősen gáz, és nem egyet próbáltam pár órára, ha nem legalább 3-4 különböző XC60-at, akár egy hétig is.

    Ezek alatt a következő a V40/C30 nálam. Persze ez nem meglepő, nem is lehet egy lapon említeni őket egy XC90-el. Viszont ha ki kéne választanom amiket nagyon nem szerettem, akkor az a kettő az XC60 és V40 lenne.

    Amiket pedig imádtam mindig is: XC90, S80, V70, S60.

    A TOP 3 bakancslistás Volvóm az az XC90 V8, S80 V8 és S60 R, ebből kettő már megvolt, (egy még mindig).

    Ez volt nekem, V70 T5:

    Már 3-4 éve, el sem hiszem hogy repül az idő.

    Szerk.: Nem akarlak lebeszélni róla, csak elmondtam az őszinte véleményemet. Nézd meg, próbáld ki, de a sorrendem az amit írtam, nálam volt pont egy S40, volt V50-em, és az XC60 azok alatt van picivel...

    Nem feltétlenül éri meg nagy pénzt kiadni egy összességében kényelmetlenebb, butább kocsiért.

    Még 3 éve én is néztem magamnak XC60 T6-ot, de egyszerűen nem jó. Sok közepes SUV hibától szenved, amitől az XC90 nem. Pl nagyon kemény rugózás. Nem kicsit, ha nem konkrétan kényelmetlen. Egy emelt terepjáró. Ha azt mondom hogy egy S40 kényelmesebben csillapít és siklik, nem kicsit akkor azzal már le is írtam... Ha egy 10 évvel öregebb XC90 mindenben jobb, akkor szerintem felejtős. De próbáld ki, szerintem szembe ötlő lesz neked is hogy mennyivel kényelmetlenebb, pláne egy S60-hoz képest. Persze ehhez kell egy kis időt tölteni benne, de ez 10-15 perc alatt leszűrhető, ha nem hamarabb. Vagy az első úthibánál ;]

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz BigBlackDog #8989 üzenetére

    Tökéletesen értem mire gondolsz. Nem ugyan az a kategória, hiába újabb, lehet érezni a fordos spórolás leheletét rajta. A kemény ülés a kemény futóművel meg... és nem sportos, csak simán sz@r. Olvastam egy jó elemzést, régebben az embereknek SUV kellett, most már elég ha úgy néz ki.

    Persze van sokkal rosszabb is, de nem ez a lényeg, ha nem hogy veszel egy 5-10 évvel újabb Volvót és rosszabb. Na ez a baj.

    Az S80 egy kortalan, elegáns gyönyörű autó. Enyém is 11 éves, sokan azt hiszik mikor először látják hogy 3-4...

    Atomgeszi

    Igazából már ki akartam próbálni, de valahogy soha nem jött össze. Úgy értem vagy nem hozták vissza időben, vagy csak belül volt egy kiállított First edition. Mindegy, ami késik nem múlik, majd beszámolok úgy is ha mentem vele. Új XC 90 is így volt, nem hozták vissza, utána nem indult be valami elektronikai hiba miatt, utána összetörték... :DDD Nem akarják az új Volvók hogy kipróbáljam őket.

    haxxika

    Teljesen egyet értek, mind a kettő remek autó, de ugyan azzal a motorral az S60 sportosabb, virgoncabb, nagyobb élmény. Persze az automata váltó is sokat elvesz az egészből. Sőt vettünk is ma egyet egyik jó barátomnak :)

    Volvo S60 2.0T Auto 2008 5 hengeres.

    Az S60 vezető felé fordított kezelő szervei nagyon kényelmesek és magától értetődőek. Az S80 meg szimmetrikus, szebb a szemnek, de nem jobb használni. Az S80 jobban összerakott, masszívabb nagyobb stabilabb. Viszont sterilebb élmény vezetni, ha csak nem V8 :DDD

    Nekem az S60/V70 egy örök szerelem, mindig örülök hogy ha mennem kell valamelyikkel, de jelenleg egyik sincs sajnos. T5 vagy R, 6-os manuállal. 3000 felett mikor megjön a töltő nyomás... :K

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz Peti78 #8993 üzenetére

    Sajnálom ami veled történik, engem még soha nem hagyott ott egy Volvóm se. Még a régi, váltó hibás S80 is haza hozott 2000 kilométerén, mikor elő jött komolyabban a hibája.

    Ennek ellenére ez egy ilyen játék, tehetünk ellene amennyit csak tudunk, akkor is elő jönnek dolgok 10-15 éves használt autókon. Nagy bajom nekem mondjuk nem volt, mindig megelőzésre játszok, múlt héten csak 8-ból 1 park szenzor esett el a csatában az S80-on, hiába újszerű és csak 44e-t futott. Idei első költésem a kocsira ha jól emlékszem.

    Szerintem ez valami összefüggő hiba lesz, 2-3 dolog egyszerre. Viszont az olaj elfogyása semmiképpen sem jó jel.

    VIDA mond valamit?

    Kicsit olyan szaga van mint ha sok kezdődő hiba miatt eladták volna. Mennyit tettél bele vásárlás óta? Mindenképp olyan szervizbe vidd, ahol láttak már Volvót. Ez nagyon fontos.

    Amit fent linkeltem S60-at, az is hosszú távra lesz, ma kijött a vezető szerviz technikus a Volvótól és ingyen átnézte nekem. Fék pofák év végén cserések (erre én is rá jöttem), olaj és szűrők jók, hűtő, fék és szervo folyadék cserés. Illetve egy MAF szenzor hibát tárolt, ez lehet tömítetlenség vagy szenzor hiba, jövő héten rámér meg nyomás tesztel. + egy váltó olaj csere extrában. Alapos átnézés után azt mondta ennyiért ajándék volt. 3500 font. Memóriás ülés, prémium hifi, krém bőr belső, mindene működik.

    Elvileg kéne hogy jelezze az alacsony olajat, nekem eddig az összes jelezte, a V70-is, ami ugyan az csak a hátulja más...

    Azt viszont aláírom, hogy szerencsés vagyok a szerelőmmel. Hihetetlen nagy típus ismerettel rendelkezik, házhoz is jön akár. Mellesleg főállásban is Volvókat szerel.

    [ Szerkesztve ]

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz BigBlackDog #9004 üzenetére

    Egyébként itt sincs kolbászból, 6 éve mosogattam a konyhán meg szemetet hordtam mikor kijöttem, és sok magyar azóta is ugyan ott van... Itt is kell a jobbra törekvés tenni akarás, és akkor van lehetőséged váltani, változtatni.

    Viszont a kocsi piac teljesen más. Itt bőséggel rendelnek extrát, erősebb motort, magasabb felszereltséget. Olyan felszerelt S40/S60-asokat láttam, amiből Magyarban egyet sem, még csak képről se. Motorikusan is ott nagy részük 1.6, itt találsz bőséggel benzinest és D5-öt is (S40)

    S80-ban valószínűleg ennyi kilométerrel már volt váltó cserélve vagy felújítva. Én cseréltettem benne olajat, átnézték, tökéletes egyenlőre, de csak 44e van a kocsiban. Viszont a nyomaték több mint 400. mérő padon 460 - 480 között szokott lenni amiket láttam. Igazából ez is olyan, hogy ha rendesen bemelegíted, hidegen nem rúgod és cseréled az olajat, akkor sokáig jó lehet. Csak a V8-nak nehéz néha nem elkenni :DDD

    Ki kell próbálni, hidegen melegen hogyan kapcsolgat nagy gázra, rükibe stb... Ha jó a gép akkor váltó olaj csere.

  • FeRRaR1

    őstag

    válasz N0rthF4c3 #9021 üzenetére

    A szokásos alapos átnézésen felül az AWD működését ellenőrizném + kardán megmozgatásával elég egyszerű a szöghatás vizsgálata, ne legyen nagy holtjátéka. Váltó vaj sima legyen előre, hátra, nagy gázra, manuálisan kapcsolva hidegen és melegen is. Hátsó diffi és haldexből ne folyjon az olaj, ne búgjanak.

    Amennyiben ezek megvannak és megveszed, akkor azonnal egy váltó, haldex és diffi olaj cserét javasolnék, persze csak ha hosszú távra tervezel (2 év +).

    Kormányt csavard végállástól végállásig, lassan haladva. Érezni fogod ha valami baja van a szervonak vagy fogas lécnek.

    Minden óracsoport működjön, ne legyen hiba üzenet a fedélzetiben, és egy VIDA csekkolást is megejtenék, ott még lehetnek értékes információk, hiba kódok amiket a fedélzeti nem ír ki.

Új hozzászólás Aktív témák