Hirdetés
-
Multiversus - Így harcol Joker
gp A free-to-pay játék teljes kiadása a hónap végén startol minden platformon.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Új Arc meghajtó a görög mitológia alvilágához
ph A 31.0.101.5448-as, WHQL aláírással rendelkező csomag a Hades II-höz kínál profilt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeRRaR1
őstag
válasz Johnny_vT #9353 üzenetére
Aki ennyi idős és ilyen drága S60-at keres, az ért hozzá, tudja miért veszi. Ezek közül, (bele értve engem is) szinte mindenki kizárja az 5 sebességes automatát. Én is így kezdem a keresést, ha facelift előtti, akkor csak manuál játszik. Ez az alap. Az 5-ös auto limitálja a nyomatékot 1. és 2. fokozatban, illetve kevésbé bírja a kiképzést.
-
FeRRaR1
őstag
válasz haxxika #9379 üzenetére
Ja, már igazán befejezhetnéd
Egyébként én még anno a V70-en csináltam meg, két led csíkkal, kb 2x20 centin, fentről ahol a műanyag és a tető kárpit találkozott, nagyon jó lett, minden rejtve volt. Igazából csak nagyon ritkán kellett volna, eddig egyszer az életben és azóta sem. Szinte mindenre elég a gyári a mostaniakban. Meg ott a telefon, illetve tartok egy led lámpát mindig a kesztyűtartóban. Így azóta nem szórakoztam ilyennel.
-
FeRRaR1
őstag
válasz BigBlackDog #9406 üzenetére
Szerintem többen vesznek ennyit futott autót mint gondolnád, max nem tudnak róla...
Másrészt megnyugtató, hogy az enyémben csak 46e van
-
FeRRaR1
őstag
Ezt még egyik autó sem tudta kivédeni, csak elméletben amiben ültem.
Én soha nem hagyom auton. Mikor elkezdek klímázni akkor pár percig belső, utána külső. Illetve ha nagyon poros vagy füstös helyen haladunk át rövidebb ideig akkor is belsőre nyomom. Ugyan ez érvényes füstölő kályhákra, buszokra, átfúrt kipufogós audikra.... az esetek 99%-ban kívülről fújja.
-
FeRRaR1
őstag
válasz BigBlackDog #9434 üzenetére
Nyugatra gázabb a helyzet, szerintem az Osztrákoktól keletre egyenlőre nincs semmi különbség városba hajtás és adó szempontjából.
-
FeRRaR1
őstag
Amennyiben valaki nem látta még -> [link]
-
FeRRaR1
őstag
válasz Johnny_vT #9444 üzenetére
Én a Fordon akadtam ki nagyon. Akkora szemét egy tetü gyártó, közben meg leszarja a biztonságot. Ugye már Amerikában is optimalizálnak a kis átfedéses tesztre, IIHS. Ahol az autók nagy része elvérzett, kivéve pár Volvo. Na szóval most hogy rájuk is optimalizálnak a Ford betett extra merevítéseket előre. Igen ám, de csak a baloldalra mert csak ott teszteltek. Szúrópróba szerűen csináltak pár jobboldalas törést és a Fordok törtek mint a ropi. Ez kb 1-2 hónapja volt, és nem értem miért nem lett belőle világraszóló botrány. Számomra ez felfoghatatlan, a zsidóság netovábbja. Féreg egy banda, persze nem állítom hogy a többi sokkal jobb, de ez akkor is kiverte nálam a biztosítékot.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz BigBlackDog #9447 üzenetére
Én nem értem meg őket. Ez egy gerinctelen és erkölcstelen húzás, mikor a fillér b@szást a vásárlók biztonsága elé helyezik, és lesz@rják az ember életet. Mármint a jobb oldalon ülőkét... Számomra ez rosszabb mint az emissziós csalások, nem értem ezért miért nem lettek szarrá fingatva és bírságolva... Gondolom mert a kezük messze elér politikai és érdek körökben.
A Volvo talán az első gyártó aki régóta komolyan veszi a biztonságot. Illetve érdekes módon egyformán törnek bal és jobb oldalt is...
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz BigBlackDog #9449 üzenetére
Ilyen régről nincs. A nagyon drága Bently és Rolls modellek is szuper biztonságosak, illetve a Tesla ami átlagon felüli.
Saab is ugye már rég csődbe ment. Illetve ez nem csak gyártó függő, pl az Audinak is vannak nagyon biztonságos modellje, meg szinte minden komolyabb gyártónak. Meg kell nézni az IIHS teszteket, illetve az euro ncap-t, a kettő együtt már ad támpontot, egy adott modell esetében.
Ezek mellett még érdekes pár baleset vagy jávorszarvas tesztet megnézni... Mennyire hajlamos rozsdára, mert az nagyon sokat ront az idő múlásával a törésen.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Általában engem is a hányinger kerülget a nem gyári külső / belsőtől, de ez valahogy ízlésesnek hat nekem, bár a váltó körüli kék kicsit sok.
Aki ennyit rá költ újra bőröztetni meg ilyen állapotban tartani, csak nem gányolta össze a többi részét sem. Inkább az ára nagyon magas ahhoz képest hogy nem keveset futott, FL előtti, és a 3 váltó közül amit az R-hez kínáltak ez a legrosszabb.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Jut eszembe hó végére foglaltam hotelt és instruktort Nürburgring Nordschleife-re. Ez egy top 3-as élmény a bakancslistámon, igaz eredetileg mikor felkerült 2 éve R-es Volvóval terveztem. Mondjuk ez legyen a legnagyobb baj, hogy helyette V8 lesz a kiválasztott
-
FeRRaR1
őstag
válasz BigBlackDog #9502 üzenetére
Szépen tapad, meg jól lehet gyors irányváltásokat csinálni. Pöpec gumi is van rajta, 1 éves Pilot Sport 4. Igazából a féktávok a legrosszabbak a nagy súly miatt, a többi egyáltalán nem gáz. Atombiztos az íven, remekül gyorsít, szépen kanyarodik. Lassulásnál már nem tudja elrejteni hogy mennyi is az annyi svéd acél
Persze nem pálya gép... Az a fránya súly és fék nem annyira partner benne. Sőt odáig merészkednék hogy sz@r féket tettek alá. Nincs hozzá méretezve a teljesítményhez és a súlyhoz. (gyári 2 éves betét és tárcsa) Persze hétköznapi használathoz tökéletes, de ha nagyon nyomod érzed hogy az a gyenge láncszem és nem bíznád rá vakon az életedet, inkább ráhagysz mindenhol kicsit a féktávokon.
lorcsi
Azért fizetek instruktort az első körre Utána még magyarba is el kéne vánszorognom a géppel, nem lenne jó megcsukni
A hírhedt YouTube kanyar
Már gyakorolok tavaly óta, Assetto corsával. Lézer scannelték a pályát, egy az egyben az igazi van benne.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz Johnny_vT #9505 üzenetére
Egy kör jegy ára 25-30 euro
Szállás 900 méterre a pálya bejáratától 130 euro/éj
Instruktor 49 euro/kör
Ezt nem akartam mondani de nem bírom bent tartani: Egy McLaren 720S kör: 300 euroVan fotósuk a pályán, elvileg lesz egy képcsokor a saját autóról a pályán, dashcam videó, illetve videó és kép a 720S körről.
De ezek nem a legolcsóbb árak, úgy értem kicsit messzebb, szomszéd településen fele ennyiért is lenne szállás. Akikhez megyek, őket már évek óta követem youtube-on. (Apex) És mindent megkapsz egy helyen, kocsi, instruktor, videó, kép, szállás, taxi kör vagy autó bérlés, parkoló, stb...
-
FeRRaR1
őstag
válasz molnarpeter #9507 üzenetére
& Johnny_vT
Nem tudtam hogy mindenki nézi őket itt
Régóta követem őket, kb 1 évvel az Apex előtt a Ring Garage korszakban kezdtem el nézni Mishát. Egyébként őt kértem instruktornak
Szereti a Volvókat, ha lesz ideje biztos megnézi majd
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Én fikázom mindegyiket
Formailag az XC60 és V60 bejön, de ennyi. Legalább egy rendes 5 hengeres motor lenne benne. Tegnap ment el mellettem az utcában egy V90 D4 meg egy XC90 D5 (újak) hát az a hang amit az emelkedőnél produkáltak, mint egy traktor és turmix gép szerelem gyermeke
Nem illik prémium termékhez és ennyi, meg 2 tonna felett 2 liter... Ez a 3 és 4 hengeres motor kínálat szégyen. Kettő 5 hengeres dízel, kettő 5 hengeres benzines és 2 V8 után egyszerűen nem tudsz vissza ülni egy ilyenbe.
Ezek mellett jól néz ki képen, élőben sem rossz, de olcsónak hat. Mindenhol ez a kikönnyített műanyag érzés fog el. Kardánbox mint ha pappírból lenne úgy mozog oldalt. Ugyan ez kintről, pont ismerősömmel röhögtünk tavaly a szalonba. Mind a kettőnknek XC90 volt akkor, kintről néztük körbe az újat, horror vékony anyag, egy ujjal megnyomtam pár helyen úgy hajlott hogy hangosan felröhögtünk. A mi XC-nket tenyérrel nem tudtad úgy benyomni. Nyilván biztonságos, a merevítések egyszer megvédenek aztán kuka. Alváz védelem persze egy csepp sincs már... Ezek, és a hasonló dolgok miatt nem. Nagyon nem nekem...
-
FeRRaR1
őstag
Én azon gondolkoztam hogy néha két alkalommal is szemügyre kell vennem hogy ez most XC90 vagy 60. (kivéve hátulról)
Az MK1 XC90 az egy hihetetlen időtálló forma és karakter. 2002-ben jött ki és ma is megnézek egy szép Executiveot. Ilyenkor kicsit hiányzik az enyém Ehhez képest a mostani jobban beleolvad a mezőnybe, kevésbé lóg ki, és biztos nem fogom megnézni 15 évesen.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Nem rossz nem rossz, kicsit mű illetve nem gyárilag ilyen. Ami még gond lehet az ilyen rendszerekkel hogy elveszi a nyugalmat is, sokszor búgnak alacsony fordulaton is, és hosszú távon az nagyon idegesítő.
Erre megoldás hogy sok rendszeren már van megkerülő szelep amit vagy a gyári sport gombbal, vagy egy sima kis távirányítóval lehet állítani. Nem néztem utána, de a korábbi Heicokon nem volt.
Ha annyira moduláris az új motorcsalád, 3-4 hengerrel akkor igazán csinálhatnának 5-öt is
lorcsi
Ezzel egyet értek, akartam én is írni, hogy a változatosság gyönyörködtet, ami nem is baj, illetve ezért jó hogy van nagy választék.
belaazallat
Értem, de akkor sem jó érzés amikor a több mint 10 éves kocsijaidba úgy szállsz vissza hogy áldod az eget amiért nem egy újban ülsz. Amikor kijönnek a márkakereskedésből tesztvezetés után, és rákérdeznek 2-3 dologra hogy az mi a kocsimon, illetve kapok 3 telefonszámot ha el akarnám adni... Meg persze egy olyan tesztautó sem volt ami akár fele ennyit tudott volna, se hűtött ülés, se radaros tempomat, se kulcs nélküli indítás... Tesztvezetés után én is elvittem a srácot egy körre a kereskedés körül, úgy szállt ki hogy soha ne add el. Legjobb volt amikor egy másik V8 tulajjal találkoztam a váróban, és vagy 40 percet beszéltünk hogy mennyire jó a kocsink, és mennyire nem kéne a szalonból semmi. Valószínűleg ezért nem lesz több Volvóm, és sajnálom hogy a szeretett imádott márka nem tud megtartani ennyi kocsi és év után. PErsze nem akarom eladni az S80-at marad még jó darabig de akkor is.
lorcsi
Mi az hogy átlag ember? A Volvo nagyon prémiumnak írja le magát pedig a mostani motorkínálat nagyon nem az. Illetve akkor is tartom magam a fentiekhez, 10+évvel későbbi autóból nem csalódottan kéne kiszállnia az embernek.
Def26
Ismerem a vezető szerviztechnikust a márkakereskedésben, kérdeztem milyenek az új Volvók csak szitkozódott.
--------------------------------------------
Vissza olvasva most olyan mint ha leszólnám a márkát, pedig nem. Még mindig hozzájuk kötődök a legjobban, és fáj hogy csalódnom kell bennük, illetve véget ért egy korszak számomra. Amennyiben eladom valaha az S80-at nem Volvo lesz a következő.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz belaazallat #9530 üzenetére
Nem tudom milyen felnid van, de eddig a legtöbb Volvónál el lehetett érni simán a küllők közül. Illetve elöl megoldható kitekert kormánnyal is.
-
FeRRaR1
őstag
Én ezen gondolkozom: Volvo C70 T5 GT Cabrio
5 henger, 240 ló, manuál... Tető le, mi kell még?
Viccet félre téve ez rengeteg élmény ennyi pénzért. Amennyiben meglesz a Nürburgring túra után, lehet megnézem
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Most, hogy a hobbi S80 V8 lett a fő verda, kell valami project car is
Soha nem volt kabrióm, nem fő autónak, nem célszerűségnek kell. Ne legyen értelme egyáltalán, viszont b@sszon hátba 3000 rpm felett amikor megjön a töltő nyomás, tető le, manuális... Még a rendszám is lehet csak ideiglenes lenne rajta.
Kell néha valami megmagyarázhatatlan döntés, hogy élvezzük az életet
-
FeRRaR1
őstag
válasz Johnny_vT #9649 üzenetére
Igen, sok swift volt, van cég aki csak ezeket ad bérbe, illetve az út mellett a bejárati is ki volt állítva 10 sárga swift sport fekete felnikkel.
Az más kérdés hogy a pályán vagy a parkolójában talán egyet ha láttam.
Más: Van videóm a 720S körről amint vissza érek a körútról, és nem csak telón leszek feltöltöm.
-
FeRRaR1
őstag
1. Rész: McLaren 720S APEX Taxi lap
Nehéz leírni mennyire gyors volt. Ezt ki kell próbálni hogy beszélni tudjunk róla, sokszor vissza kellett tartanom a lélegzetemet. Mondta a srác hogy naponta vannak rosszul, néha hánynak is. Mondtam magamban biztos kamu, vagy szerencsétlenek... Hát nem. Nem biztos hogy a videó vissza adja a hatalmas szintkülönbségeket, de amikor kanyar közben emelkedik vagy süllyed a pálya, volt hogy a kocsi hátulja elemelkedett, annyira gyorsan ment. Kapaszkodnom kellett néha a kagyló ülésbe, mert volt olyan irány és szint váltás, hogy elemelkedtem. LEÍRHATATLAN ÉLMÉNY
Ha azt hitted hogy jól vezetsz, vagy gyors kocsid van... 30 másodperc alatt újra értékeled mit is jelentenek ezek. A kör után 5 percig csak ültem és próbáltam megérteni hova tűnt a fizika. Srác aki utánam jött, úgy szedték ki a kocsiból, nem tudott kiszállni.
Beszélgettem a pilótával, 2x indult már a Nürburgringi 24 óráson GT3-as 911-el. Mert hiába a gyors kocsi, nem sokan tudnák kiautózni ami benne van, és neki ez a számunkra megközelíthetetlen tempó, félkezes beszélgetős volt...
Kanyarokban olyan rövid féktávokat vett, hogy azt hittem 22-szer nem fordul el (néha látszik a fejemen ), nyilván tökéletesen megcsinálta mindig.
200? 250 az autó pályán? Ez itt kanyarokban, egy szűk versenypályán tolta annyival.Még ragozhatnám, de hiába hittem azt hogy felkészültem rá, nem. Nagyon nem, erre nem lehet. EZT KI KELL PRÓBÁLNI. Utána 5-10 percig csak bámulsz magad elé, majd 3 napig mosolyogsz, annyira jó volt.
Köszönöm APEX, még vissza térek ez biztos.
Három részesre tervezem a beszámolót.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
2. Rész: Első saját köreim Volvo S80 V8 - Touristenfahrten
Pár dolgot leszögezek az elején. Sokan kérdezik először hogy mennyivel mentem, milyen gyors volt a köröm stb... Ez nem így működik, először is pályán nem a végsebesség, ha nem a gyorsulás, lassulás, kanyar sebesség számít, de egyébként 200 fölé sehol nem mentem. Másodszor elvileg tilos Touristenfahrten alatt időt mérni, illetve most őszintén, első köreim, először a pályán, mennyire reális a köridő mérés? Úgy álltam hozzá, hogy ha nem töröm össze, nem leszek nevetségesen lassú, akkor azt már sikerként könyvelem el. Annyira előzékeny voltam amennyire csak tudtam, folyton néztem a tükröt, és a lassabb autókat is elengedtem.
Volt egy érzés bennem, hogy túl nagyok az elvárásaim, biztos nem lesz annyira jó. Na ez most itt éppen a fordítottja. Sokkal jobb volt mint gondoltam. Hihetetlen élmény, valamelyik képemet biztos megvásárolom plakát méretben. Az első körben egy Audi TT-vel, a másodikban egy BMW (talán 330 vagy M3) mögött mentem, mindegyiknél lehettem volna gyorsabb, de nem akartam, sokszor az egyenes felénél már elvettem a gázt vagy nem voltam agresszív a fékeken illetve a kanyarban sem. Ez nem erről szólt. De amikor a második kör végén nagy vigyorral találkoztam a BMW sofőrjével, szavak nélkül is ránk volt írva mennyire élveztük.
Az autó zokszó nélkül tűrte, bár messze nem határon mentem, illetve a két kör között nem egyenesen vissza hajtottam, ha nem mentem egy pár perces lassú hűtő kört a parkolóba. A második kör végén azért már tűz forró volt a gumi, a féknek meg erősen égett szaga volt, viszont nem esett be, nem puhult fel. Ezen csodálkoztam is, mert számítottam rá, igaz nemrég direkt cseréltettem fékfolyadékot, de betét cserénél már nem a gyárit, ha nem ATE utcai karbont veszek majd.
Fűzök 2-3 ismerőst aki hajlik az ilyesmire, hogy mennyünk vissza idén még egyszer pár napra. Család nélkül (most velük voltam). Amennyiben itt szeretne valaki szervezkedni abban is benne vagyok illetve ha bármi kérdésetek van, szívesen válaszolok.
Napokban még jövök egy részletesebb leírással / beszámolóval.
-
FeRRaR1
őstag
Special edition:
Aki figyelemmel követi a Nürburgring Nordschleife egyik, ha nem a legfontosabb vloggerét, Mishát. A mai részben szerepel az autóm 7:50-től. Illetve a legelején a pár másodperces ízelítőben.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
3. Utolsó rész:
Először Magyarországra menet álltam meg a ringen, Július 24-én. Nem tudtam mire számítsak, meg volt az APEX hotel egy éjszakára, pár saját kör + McLaren 720S Taxi kör.
Megérkeztem, kora délután, összes kocsi a parkolóba. Nem is értettem, de mondták hogy a pálya csak 17:00-kor nyit hétköznap. (hétvégén 8:00) Így kipakoltam lepihentem, csak Tomot ismertem a videókból, vele beszélgettem. Éppen egy E36-on dolgozgat szabad idejében, pályára játszósnak. Se Misha se Robert vagy Dyana. Majd modta hogy korházban van, műtik, ezért nincs senki.
Lepihentem, sétáltunk egyett, lélegzet elállító a környék, nem csak Nurburg falu, de az egész környék, mese szép tájak, sportautókkal fűszerezve, kívánni sem lehetne szebbet. Majd lepihentem a pálya nyitásig.
Mikor lementem láttam először Mishát, elég ideges és zárkózott volt, nem is nagyon beszéltünk.
Késett a pálya nyitás, ezért csúszott a saját instruktoros köröm, majd ez miatt csúszott a McLaren is. Így igazából mikor kiszáltam a 720S-ből, még kb 10 perc volt vissza a nyitásból, de muszáj volt leülnöm hogy átgondoljam ki és hogyan kapcsolta ki a fizikát, meg hogy a 760 lóerőtől liftező gyomrom helyre álljon, kikértem a videót, addigra zárt is a pálya.
Fele más érzésekkel feküdtem le, APEX hotel nagyon jó, a McLaren 720S minden képzeletet felülmúlóan gyors, Tom eszméletlen jó fej. Sajnáltam hogy Misha hiányzott, nem is videózott az nap illetve hogy nem volt időm több saját körre.
Másnap már ott volt mindenki, jót beszélgettem Mishával is, reggeli majd indulás M.o.
Pár héttel később megérett bennem a gondolat, hogy van még nekem ott keresni valóm, befejezetlennek éreztem a történetet. Így adta magát hogy Angliába visszafelé is ott állok meg. Le is foglaltam a szobát, de semmi mást. Mondom nem költekezek, csak saját kocsival élményt vadászok.
Érkezés napja Augusztus 15. elég kimerülten és frusztráltan érkeztem 1200km volt már bennem az nap, utolsó 100 km.en volt két baleset is hatalmas dugókkal. Pörgött az óra, indulásnál úgy számoltam tudok 2 órát pihenni mire nyit a pálya. mire oda értem és kipakoltam 1 órája nyitva volt.
Mondtam is ennek fele sem tréfa, gyors zuhany, 2 energia ital, vezetős cipő, kesztyű tűz a pályára.
Hamar lenyugodtam, mindent átlengett a benzingőz, az autó bolondok jobbnál jobb kocsik, mindenki ott volt, Robert a 675 LT-vel, misha az M4-el és Cuprával, Dyana az irodában. Mindenki eszméletlen jó fej volt, nagyon kedves és segítőkész.
Hajtottam volna a pályára, erre baleset miatt épp lezárták, ekkor parkoltam le, és csinálta Misha a videót amit már linkeltem. Nagyon jó fej volt, szerintem még nem látott V8 Volvót, mondta hogy legközelebb elmehetnénk egy körre. Mentem egy kört a parkolóba, csodáltam a szebbnél szebb gépeket. Nagy részük látszik az említett videóban. A sárga régi 911 RSR eszméletlen, ment előttem lángot szórt a kipufogója. Vagy mikor megelőzött egy GT3-as Ferrari... Eszméletlen mámor, mindennek örülsz. Leírhatatlan. Annyira intenzív az a pár óra amég nyitva a pálya, hogy harapni lehet az élvezetet. Záráskor ott volt mindenki, teljes APEX csapat. Váltottam pár szút a tulajdonossal Robertel, Misha, Tom, Bruno, Dyana, Kathi... Mindenkivel beszéltem.
Levakarhatatlan vigyorral feküdtem le egy hihetetlen jó kaja után. Másnap pár szót váltottam Mishával, kezet ráztunk, mondta hogy tervezzem az idei 3. körömet.
11:30-kor vissza London. Már másnap vissza vágytam, csak még egy körre.
Ugyan itt lehet Nürburgringi találkozóra jelentkezni
Mindenkinek ajánlom aki kicsit is benzin gőzös. Életre szóló, megint elkezdtem gondolkozni egy pálya gépen S60R talán, kikönnyítve... Ha tudnék Németül simán leköltöznék hogy ott dolgozzak én is.
-
FeRRaR1
őstag
válasz molnarpeter #9681 üzenetére
Egy álom vált valóra, nem túlzás. Itt talán páran tudjátok hogy régi bakancs listás vágyam volt a ringet meghódítani Volvóval. Van egy álmod, és mikor megéled jobb mint valaha gondoltad... Eszméletlen a légkör. Vissza megyek még az biztos, és most nem fog 3-4 év kelleni hozzá
-
FeRRaR1
őstag
válasz svédangyal #9798 üzenetére
Szia, Angol ebay-t próbálnám meg első sorban.
Tudod a pontos gyári számát?
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz katona.jozsi #9965 üzenetére
Nekem a D5 S80-am csinált ilyet. Amennyiben melegen csinálja akkor 99% hogy mágnes-szeleptömb cserés. Mivel meleg hatására gyengülnek a mágnesek, erősödik / előjön a jelenség.
Ezen már nem segít sem váltó olaj, sem adaptáció. Esetleg nagyon rövid időre ideiglenesen.
Én annak idején Pesten voltam vele, 640e-s ajánlatot kaptam rá (kb 6 éve)
-
FeRRaR1
őstag
válasz katona.jozsi #9969 üzenetére
Ez akkor fog kiderülni ha szétszedik, biztos kell egy pucolás, mágnes csapda takarítás, friss olaj, munkadíj... Konverter milyen állapotban lesz, találnak e olyan alkatrészt amin kopás nyomok lesznek és javasolják a cseréjét.
Egyébként nálam is olyan 320e km környékén jött elő a probléma.
Ami még fontos, mielőtt viszed ellenőriztesd / töröltesd a hiba tárolót. Amennyiben bármilyen hibakód vissza kerül, meg kell nézetni az okát. Nekem azt mondták hogy csak üres hibatárolóval tudják elkezdeni a váltó felprogramozását. (nyilván ha váltóval kapcsolatban tárolt el valamit akkor az figyelmen kívül hagyható / törölhető)
-
FeRRaR1
őstag
válasz katona.jozsi #9971 üzenetére
Többféleképpen történhet. Ki is szedhetik, de legtöbbször csak lekötik amit kell, és részben leemelik a karosszériát, vagy a fordítottja, felemelik az egészet, és lejjebb engedik a váltót.
Nem muszáj szétszedni, most már vannak nagyon apró kamerák, amikkel be lehet nézni a kulisszák mögé. Nekem is van, belestem én is a hengerekbe gyertya cserekor, hengerfejbe...
Egyébként akinek van tapasztalata benne, az tudni fogja a mágnes csapdából, leengedett olajból hogy ajánlott e további vizsgálat a fém reszelékek mennyisége és mérete alapján.
Viszont egy ilyen történet, kiszerelés, teljes szétszedés, ami kopott azt cserélni, szeleptömböt szintén, új tömítések, olaj, szokásos dolgok... Amit ilyenre hallottam ajánlatot, az 820e-volt, igaz bmw automata volt, nem Volvo.
-
FeRRaR1
őstag
válasz Játékos #9982 üzenetére
Alapból nem tud, csak pl az említett ODB okosítóval vagy ha magában a program sorban írja át egy hozzá értő. A tükröt gombbal, ablakot meg felhúzni mielőtt kiszállsz.
Ezek közül engem csak a tükör zavart az elején, ablakot néha nagy melegben rövid időre le szoktam engedni résnyire, így az kb annyit könnyíttet volna a mindennapjaimon, amennyit elvett volna máshonnan.
Viszont a gombos tükör egy baromság, erre gondolom ők is rájöttek, mert az S80 ami előtte volt de újabb genes már záráskor csukta.
katona.jozsi
Én értékesítettem az autót alkatrésznek az árajánlat után, és vettem egy V70-et annak idején. Így konkrét tapasztalatom nincs velük.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz N0rthF4c3 #9990 üzenetére
Annyit tennék hozzá, hogy a hátsó difi problémás XC90 D5 amit felemeltünk nem ilyen hangot produkált mint a videóban.
Illetve csak egy bizonyos tempónál először csak 14-15 km/h-nál. Lehet hogy évekig elmegy még. Ez volt 1,5 éve azóta is használja, nem sokat romlott, cseréltetett benne folyadékot.
Annyira kezdődő volt még, hogy csak a tulaja tudta észre venni. Szakszervizben is azt mondták még kb 3 évet elmegy. Ami elég bátor kijelentés, de úgy tűnik igazuk lesz.
-
FeRRaR1
őstag
válasz N0rthF4c3 #9994 üzenetére
Igazad van, én is panaszkodtam a márka szervizben, de nyilván egyik fülükön be... Meg a marketing BS hogy ha taxi vót akkor 200e km... Mondtam hogy ne is folytassa, ezt a f@szságot ismerem sajnos.
Mindegy nekem le van cserélve a váltó, haldex, hátsó difi, a szöghajtót meg alaposan átnézettem, ott kicsit bonyolultabb a csere, lehet megcsináltatom majd, de egyenlőre tökéletes a szint. Általában azért halnak le, mert csökken a kenő anyag szint, és azt gyorsan megérzik.
Nade, a Landrover / Rangerovert nem keverném ide. Nagyon megbízhatatlan autók, tele elektromos hibával, futómű hibával... Szomszédom IT cégnél dolgozik, van 3 kollégájának is Range, (én is nézegettem őket még az XC 90-em előtt) nincs olyan év hogy mindegyik ne költene el legalább 4000 fontot rá (Anglia). De volt már 6-7000 is. Mind a három. Utána olvasva sok ilyen dolgot találtam, így elengedtem ezt a lufit. Üzleti partnerem 15 évet dolgozott Range szalonba értékesítőként, mondtam neki hogy nézelődök a használtak között. Idézem: Márk, nézz rám NE. Soha ne vegyél. A vevők mikor jöttek panaszkodni elbújt a szalonba Pénztemető.
-
FeRRaR1
őstag
válasz polberto #10055 üzenetére
A váltó tanul és alkalmazkodik a vezetőhöz, kenéshez, kopáshoz. Ezt ki kell nullázni olajcserekor, VIDA-ban lehet jelezni az autónak hogy megtörtént az olaj csere.
Tudtommal csak nullázás kell, adaptáció nem. (sima olaj csere esetén)
Amennyiben rendetlenkedett már a váltó korábban, úgy meg lehet ejteni egy adaptálást.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen