- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Mobil flották
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- Eleglide C1 - a középérték
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Érintésnélküli fizetési megoldások - PayPass via NFC
Hirdetés
-
Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
it A DMA értelmében az iPadOS-t is kapuőrnek mondta ki az Európai Bizottság, így erre is technológiai alapdíjat vet ki az Apple.
-
Ingyenes az Epic Store-ban a Cat Quest II és az Orcs Must Die! 3
gp A jövő hét folyamán a Circus Electrique című alkotást kapják meg az érdeklődők.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
aneda
aktív tag
válasz Alvin_ti4200 #2846 üzenetére
Nem sok, de nem tudod mennyiről tekerték vissza!
Viccet félretéve a km egy dolog, sokkal fontosabb az állapot.Tavaly hoztunk az egyik ismerősömnek 3C dízel Passatot, csak 3 éves, lízingből visszavett autót néztünk, ezért mindegyikben 120-140k km volt, természetesen mind szervizelt.
A motor hangjában, a füstölés mértékében borzasztó nagy szórás volt, természetesen azt hoztuk el amiben a legtöbb volt a km, de a kipuffugója teljesen fémtiszta volt belülről!Igaza van Lizsó kollégának, sajna nem fogja egyik szerviz sem megmondani neked melyik a megkíméltebb autó, ehhez meg kell nézni párat, hogy legyen egy véleményed milyennek is kellene lenni egy jó állapotúnak.
Szerintem a 2.0D-t sem eszik sokkal többet városban, simán bevállalnám, igaz szerviz oldalról nem ismerem.
[ Szerkesztve ]
Az oroszok már a spájzban vannak!
-
runner 125
nagyúr
Na igen, állapotot kell venni minden esetben, de erről már korábban is volt szó itt.
Viszont, olyan használt dieselt én még nem láttam, aminek ne lenne kormos a kipufogó csöve, részecskeszűrő ide, vagy oda...
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
echterion
nagyúr
válasz runner 125 #2852 üzenetére
Eleve ki az az őrült, aki használt olajkályhát vesz autózásra?
**********
-
Alvin_ti4200
félisten
Nos, most már szakértő(bb) szemmel is megnéztük az autót, amiről a második megtekintés előtt az alábbi derült ki:
- Az azóta már felszámolás alatt álló Hérosz Zrt vásárolta annál a Volvo Galériánál, akinél lekérdeztem az alvázszám alapján a tudnivalókat. Második tulajdonosa valamelyik Volvo márkakereskedés volt (annyit mondtak, hogy "ez a miénk volt utána")
- a Volvo márkaszervizben mondták (telefonban), hogy természetesen át lehet vizsgáltatni az autót (18500 Ft, 90 perc), de elöljáróban annyit, hogy meg szabad venni
- motor szépen jár, turbó hibátlanul működik, a kipufogóból semmilyen színű képződmény nem jött akármekkora gázpedál nyomogatás esetén se (valószínűleg a 120 ezrenként esedékes részecskeszűrőt kicserélték már)
- futóműből se elöl, se hátul nem jött zaj, síri csend volt az utastérben
- a gyári hangszórók szerintem nem szólnak annyira rosszul, bár hallottam már jobbat, kapásból a mostanimat, de egyáltalán nem mondanám vállalhatatlannak
- minden elektromos kütyü működik, a klíma elég hamar elkezdett jéghideget fújni maxon
- rétegvastagság mérővel végigmérve a jobb hátsó ajtó és a jobb hátsó sárvédő volt fényezve egyszer, színre nem ütnek el, így nem lehet látni, de 210-280 mikron között mozog a rajtuk található lakk
- olajcsere márciusban volt utoljára a motortérben található matrica alapján, ennek ellenére mondjuk elég fekete volt, ami a zsepin maradt...igaz, legalább az olajszint stimmelt (az egyik Mazda 3-ban konkrétan nem érte el a pálcát az olaj, csont száraz volt és azt próbálta elmagyarázni nekünk a srác, hogy nem kell aggódni, ez a motor nagyon megbízható...)
hirtelen ennyi jutott eszembe Ja és persze alap, de nem rohad/rozsdásodik sehol. Elöl Goodyear, hátul Continental nyári gumik, még 2-3 idényt kibírnak.
Munka után megyek megmutatni nekik Sárát (Xsara), hogy mondjanak rá valamit. Nem hiszem, hogy fel fogja srófolni az árát, hogy az utolsó négy év gyakorlatilag összes számlája nálam van, hiszen a téli gumi garnitúra (Bridgestone gyári acélfelnin, szinte új) se hozta lázba őket.
Mindentől függetlenül, ha vásárlásra kerülne a sor, márkaszervizben kérünk állapotfelmérést ez 100%. Azt mondták, hogy a lendkereket azért hallani lehet, ha már a végét járja.
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz echterion #2853 üzenetére
Jah, én sem értem, max. olyan aki ekét húz vele.
Alvin_ti4200
Nohcsak, akkor a végén megveszed?
Korrózió szempontjából nagyon jók a Volvo-k. Ha, megnézed a korábbi, ezredforduló környéki S60, S80-akat, a mai napig nem rohad, egyik sem. (Nyilván, amik nem voltak rommá törve.)
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz runner 125 #2855 üzenetére
Hát viszket a tenyerem, szó se róla Az első két pont volt a megtekintés előtt egyébként, a többi már megtekintésnél derült ki A Volvo-nál egyébként finom szájhúzással közölték velem a gyilkos infót, mikor kimondtam a telefonban, hogy 1.6D, hogy tudjak róla, hogy:
- 120 ezrenként ki kell cserélni a részecskeszűrőt, ami 250 ezer forint (gyári), 40 ezer forint valami adalék vagy mi hozzá és még egy kis munkadíj, tehát 300-asok alja.
- 240 ezrenként vezérlést is kell cserélni (de lehet, hogy 120 ezrenként és a részecskeszűrő lesz a 240, már nem emlékszem), az munkadíjjal együtt durván egy 100-as.
Ergo 240 ezernél egy félmilliós móka van kilátásban (lehet, hogy meg se érné nálam, kb. 5-6 év után érném el ezt az óraállást).
-
Lizsó
csendes tag
válasz runner 125 #2852 üzenetére
Olyat nem is fogsz látni, mivel max. 95 %-ot szűr ki
A részecskeszűrő általában 150-200 e km körül megadja magát, ekkorra már eléri az ezredik égetését.
Ha a hibalámpa kigyullad, akkor vissza is veszi az autó teljesítményét kb. 40 %-ra, így rákényszerít a szervizre.
A csere ára horror, a kiiktatás szoftveresen 80 ezer Ft körüli. Persze ne a VOLVO szakszervizben kérjükAzért az is figyelemre méltó, hogy pl. 200 e km alatt egy korszerű dízel kb. 40 kg kormot gyárt. Amit vagy kiszűrnek vagy nem... szó szerint szívás
-
runner 125
nagyúr
válasz Alvin_ti4200 #2856 üzenetére
Nah igen, pont ez lett volna a kérdésem, h mennyit fogod használni.
Részecskeszűrőre egyébként vannak már specializálódott cégek, akik 30-40k körül kipucolják. Nyilván nem egyenértékű az újjal, de mint alternatíva - ha, valóban ugyanúgy használható lesz továbbra is - észben tartható.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
pomk
őstag
válasz Alvin_ti4200 #2854 üzenetére
Ez a bordó 1.6D S40?
-
Lizsó
csendes tag
válasz Alvin_ti4200 #2856 üzenetére
Az 1,6 D-nél (D4164T motoros) részecskeszűrő csere nincs benne a szervizkönyv szerinti cserék között, azt csak tapasztalatból mondják. De ha szervizkönyves, akkor az előzmény szervizeket le lehet kérdezni, hogy volt-e?
A vezérlés csere a szervizkönyv szerint 160 ezer km vagy 10 év! Erre figyelj!
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
Komoly.
Viszont tudomásom szerint a részecskeszűrőt nem lehet kiiktatni, igaz? Egy részből bukna műszakin, más részből rémlik, h szenzorok vannak előtte, és utána is, így gyakorlatilag be sem indítható a motor.
Tényleg horror ár. Az S60 2.4D motorjára is ez vonatkozik?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Lizsó
csendes tag
válasz runner 125 #2861 üzenetére
Ki lehet iktatni, pont amit írtam (szoftveresen). Gyakorlatilag a motor vezérlő folyamatos "tiszta" jelet kap. Így nem akar regenerálni, és nem is tilt.
Vizsgán nem veszik észre, nem is keresik.
A kimosással kapcsolatban van sok rossz tapasztalat, rövid használat után végleg bedöglik... Akkor már kár azért a 40 db ezresért.
-
Lizsó
csendes tag
válasz Alvin_ti4200 #2854 üzenetére
de ugye nem abban a kereskedésben nézeted át, ahol meg akarod venni?
A szerviz előéletet mindenképp nyomtattasd ki, legyen a kezedben papír.
[ Szerkesztve ]
-
Lizsó
csendes tag
válasz Alvin_ti4200 #2865 üzenetére
Egyébként az árból mennyit engedtek ha szabad megkérdezni?
-
Alvin_ti4200
félisten
Nem sokat fognak, az 1.8-ra kapásból rázták a fejüket, ráadásul ha beszámíttatom a mostanit, akkor - elvileg - a kiírt 2.0-ás ár a mérvadó. Inkább az aggaszt csak, hogy nem volt még dízel autóm (ami nem meglepő, hiszen a mostani az első autóm, ami benzines) és nem tudom, hogy kell vezetni ahhoz, hogy a lehető legjobban vigyázzak rá. 99%-ban városban megyek vele és oké, hogy az út közel fele 70-es szakasz, ahol normálisan lehet menni, de hazafelé már akadnak dugósabb részek, amik tuti, hogy gyilkolják Én nem szeretek extrém alacsony fordulaton közlekedni, a próbaút során is 1500-1700 között járkáltam, nem tudom, ez jó-e/rossz-e. Nyilván a fogyasztásnak nem kedvez, de az érdekel kevésbé.
-
runner 125
nagyúr
válasz Alvin_ti4200 #2867 üzenetére
Talán a legjobban akkor kíméled a motort, ha hidegen nem gyepálod és melegen, hajtás után hagyod visszahűlni a turbot. Illetve, nyilván a légszűrő, olajszűrő, olaj hármasból normálisat kell venni, és betartani a csereperiódusokat.
Nekünk pl a garázskijáró úgy 25 méter hosszú, az-az, ha a garázsban elindítom, s mire kijárok, bezárok mindent, eltelik néhány perc, ami idő alatt már nem teljesen hideg motorral indulok el.Lizsó
Nah oké, de ez a módszer csak a szarnak egy pofon. Ha, jól értem, csak a hibajelet tünteti el, de a részecskeszűrő megfelelő égetését ez nem oldja meg...
Egy Volvo-s ismerősömet idézve:
"A modern dízelek rákfenéje, a részecskeszűrő probléma sajnos itt is befigyel. Sokat finomítottak a szoftvereken, tehát érdemes vásárlás után azonnal kérni egy frissítést, mert a V70-en sokat segített. Alapjában véve a probléma az, hogy nagyon sokat mész városban, rövid távokon, akkor a motor nem tud bemelegedni, ennél fogva a részecskeszűrő nem tudja leégetni az összegyűjtött kormot, idővel megtelik. Mindeközben a számítógép kétségbeesetten próbál leégetni, dönti a gázolajat a motorba, hogy hamarabb bemelegedjen (ezt onnan ismerni meg a legkönnyebben, hogy egy literrel többet fogyaszt az autó a szokásosnál...).
Itt kettéágazik a probléma, az egyik gond az, ha nem sikerül leégetni, akkor vészüzemmód, irány a szerviz, ahol van erre külön program. Egy idő után azonban ezektől teljesen bedugulhat a szűrő, de szerencsére már léteznek olyan kisiparosok, akik ennek a tisztításával foglalkoznak (kb. 35 ezer egy ilyen kör), nem kell újat venni (az horror árban van, 200 felett).
A másik probléma, ami idővel sokkal súlyosabb lehet, az a gázolaj nyomatása a motorba, az ugyanis ha kicsi mennyiségben is, de hajlamos keveredni a motorolajjal. Minél többször áll elő ez a helyzet (hogy nem tud leégetni), annál több lesz ez a "kicsi", aminek a végeredménye az, hogy növekszik (!) az olajszint a kocsiban, csak az a gond, hogy az már nem motorolaj... Így lehet 100 ezer km alatt megfőzni egy ilyen motort, sőt, még hamarabb is."
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
echterion
nagyúr
válasz runner 125 #2868 üzenetére
Mondom én, hogy az olajkályha fűtésre való.
Amúgy elég ijesztően hangzik ez.**********
-
Lizsó
csendes tag
válasz runner 125 #2868 üzenetére
Félreértettél, vagy én fogalmaztam rosszul.
A tönkrement részecskeszűrőt fizikailag természetesen ki kell venni, ezt követi a szoftveres kiiktatás.
A szoftvert írják át úgy, hogy folyamatos tiszta jelet kap a vezérlés. Utána soha többé nincs gondod eltömődéssel vagy égetéssel.Az égetéshez valóban nyomja befelé a gázolajat, és rákapcsolja az összes fogyasztót, hogy elérje az égési hőfokot 4-500 fok)
Bezzeg a Kamazokon nincs ilyen gond
[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz runner 125 #2868 üzenetére
Hát ez elég rémisztő A mostani 1.4-es szívó benzinhez képest ez kicsit időzített bomba feeling. Amúgy 18-20 km-es az utam (egy irányba) és 35-45 perc a menetidő, az nem tudom, mennyire elég (mondjuk télen...)
-
Lizsó
csendes tag
válasz Alvin_ti4200 #2867 üzenetére
Az extrém alacsony fordulat öli meg a motort...
[link]Az 1,6 D-t 2.000 - 2.500 között kell elváltani a normális működéshez.
A kis lökettérfogat miatt a nyomaték alul nagyon kicsi, ezt majd úgyis észreveszed. Ha haladsz 1.500-as fordulat mellett és nyomsz egy padlógázt, sokáig nem történik semmi, azonnal vissza kell váltani, úgy már megindul.
1800-2000 környékén kezd el megjönni az erő, vagyis a forgató nyomaték (mert ugye a gyorsuláshoz nem a LE kell)Ezt nagyon meg kell szokni, kereszteződésből kiugrásnál sokszor meleg helyzetbe kerültem miatta.
-
Lizsó
csendes tag
válasz Alvin_ti4200 #2871 üzenetére
Igen, én ezért mondtam, hogy én inkább 1,6D-ből keresnék kevesebbet futottat...
160 ezer km pont mindennek a határa (vezérlés, lendkerék, részecskeszűrő stb.)
Lehet, hogy szerencséd lesz, de az is lehet, hogy a gatyádat költöd rá.Beletekersz 3 év alatt 40-60 ezer km-t, és máris átléped a lélektani határt, mert 200 ezer km feletti autót Magyarországon szinte lehetetlen eladni.
-
aneda
aktív tag
válasz Alvin_ti4200 #2871 üzenetére
Ha erre a használatra veszed, gondold át alaposan, megéri-e a dízel!
A modern kis köbcentis dízelek nagyon nehezen melegednek be, télen tutira nem tud bemelegedni 18-20km-en!
Ráadásul a részecskeszűrőt is nyírod ezzel a használattal rendesen.Az oroszok már a spájzban vannak!
-
Lizsó
csendes tag
Nekem bemelegedett, ez a kis lökettérfogatú dízel előnye. Legnagyobb hidegben is 5-6 km alatt üzemmeleg lett.
A dízel mellett szól, hogy nekem tisztán városban 5,5 - 5,7 litert evett télen is és nyáron is (klímával), országúton pedig 4 liter alatt. Ezt egy benzinessel nem fogod elérni.
Nem volt több a szervizszámlája, mint a családban lévő benzines Yarisnak. Mindkettő egy helyen volt szervizelve. A dízel szervizelés csak a magasabb futásteljesítmény környékén lehet nagyon drága.
Én is ezért adtam el az S40 1,6 D-t 130 ezerrel, a 160 ezres nagy szerviz és a várható problémák miatt.
Más egy 1,6 D-ben a 130 ezer és egy 2,4 D vagy D5-ben![ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
Kérdés, hogyha kicserélem majd egyszer a lendkereket meg a részecskeszűrőt, akkor a következő 4-5 évet kibírják-e ilyen éves futás mellett? Mert ha jól értem, "mindössze" annyi a gond, hogy ezek a dolgok nagyon drágák, nem pedig az, hogy otthagy az autó az út szélén. Tulajdonképpen, ha 4-5 évre tervezek az autóval, akkor nem feltétlenül kéne kacérkodnom a 156 ezret futott 1.6D-vel, ellenben, ha nagyon sokáig megtartanám? Nyilván ezt előre lehetetlen megmondani. A végén marad minden úgy, ahogy van, állandóan ide lyukadok ki Csak a Xsara se lesz fiatalabb és se a kényelme, se a menetteljesítménye, se a futóműve, se a zajszigetelése nem ér az S40 közelébe, nem hiába van 7 év a két típus gyártásának kezdete között és mondjuk legalább egy kategória azon felül is...
Lizsó: te 1-es, illetve 3-as kapcsolásánál (váltó) nem akadtál bele a bal oldali klíma kapcsolóba? Én egyszer véletlenül megnyomtam az ujjammal és Auto-ra állítottam ezzel, a neppersrác jegyezte meg, hogy inkább lehalkítja, mert nem fogjuk hallani a futóművet, nekem fel se tűnt, hogy hozzáértem, de simán lehetett, mert nagyon közel van a váltóhoz.
[ Szerkesztve ]
-
aneda
aktív tag
Akkor van itt tapasztalat az 1.6D-vel!
Tesómnak 1.7DTI Astra G-je van, iszonyat nehezen melegszik be, igaz nincs is benne semmi rásegítés.A 160k-s szerviz szerintem egyikhez sem olcsó történet, nekem most volt a 320k km-s szerviz, maximális kedvességgel 95k volt a kötelező anyag.
Az oroszok már a spájzban vannak!
-
runner 125
nagyúr
-
Alvin_ti4200
félisten
A már sokszor emlegetett Totalcaros cikktől se lettem boldogabb. Főleg azért, mert az olaj, bár állítólag 300 km-rel ezelőtt lett cserélve, simán fekete volt a papírzsepin...
-
runner 125
nagyúr
válasz Alvin_ti4200 #2880 üzenetére
Benzinest miért is vetetted el teljesen?
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Alvin_ti4200
félisten
válasz runner 125 #2881 üzenetére
Nem vetettem el, simán csak nincs. Van egy 1.8-as, 190 ezret futott az Ivanicsnál, kb. ez a kínálat ~2 millióig. Ja, meg van egy bordó 325 ezer km-rel, azt nyilván nem fogom megvenni, hogy utána ne tudjam eladni soha.
Plusz van egy Téten, egy Győrben meg egy borzasztó színű Pesten. Az 1.8 feletti benzin motorok pedig kizáró tényezők városban, így is lehet számolgatni, hogy a fenntartásuk mennyivel olcsóbb a 3-4 literes többletfogyasztással a dízel-specifikus cuccok hiánya miatt.
[ Szerkesztve ]
-
pomk
őstag
válasz Alvin_ti4200 #2882 üzenetére
Örök dilemma...
-
Lizsó
csendes tag
válasz Alvin_ti4200 #2880 üzenetére
300 km után nem lehet fekete az olaj... A pecsét mindent elbír.
Korábban írtam a szakszerviz által visszatekert órákról és a gyártott szervizkönyvről. Továbbra is fenntartom, h a szakszervizek a legnagyobb óratekergetők
-
runner 125
nagyúr
válasz Alvin_ti4200 #2882 üzenetére
Hm, értem, hát akkor ki kell várni a megfelelő példányt. Minél többet nézel meg, annál jobban fogod ismerni a típust.
Apropó motortér... amikor mentünk az S60-ért, és belenéztem az amúgy patika motortérbe, ezek a szigszalagos megoldások kiverték a biztosítékot.
Mondom a srácnak, h ez meg itt mi, ugye ezt nem gondolták komolyan, h szig.szalaggal gányolják össze a kábeleket utólag... Aztán felvilágosított, h az _gyári_ megoldás.
...
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
őstag
az olajnak az a lényege hogy lebegtesse a szennyeződéseket
hogy a fenébe ne lehetne fekete 300km után
olvass utána a témánakettől függetlenül lehet hogy tekergetve van, de ez semmit sem bizonyít
ha az olaj nem fekete a dízel autóban az azt jelenti hogy szar az olaj és nem szedi fel a szennyeződéseketcryptot minden termékemért elfogadom
-
BBalu
tag
Szia!
"A szerviz előéletet mindenképp nyomtattasd ki, legyen a kezedben papír. " - mi tavaly vettünk végig vezetett szervizkönyves 118ezer km-es s80 t6-ot. Az autó gyönyörű állapotban volt. Csak, hogy nem vitaként írom de mindent ki lehet pofozni, a bőr ülés be volt kenve valamivel ami lekopott róla és már látszik is mennyire repedezett. Megvételkor az autó patika állapotban volt, most se csúnya de már a műszerfalápoló, bőrfelújító stb dolgok hatása elmúlt.
De a lényeg a 118ezer nagyon hihetetlen volt nekem is, mivel az összes szerviz Ivanicsnál volt az utolsó Duna autónál, miután megvettem az autót bementem tulajként, hogy szeretném kinyomtattatni az autó előéletét, mire annyit mondtak ilyet nem lehet, rendszeresen szervizbe volt hordva. Bementem másodszor is mert arra volt dolgom, hogy legalább annyit mondjon már meg, hogy a turbóhoz nyúltak-e már, erre is húzták a szájukat.
Pedig, udvariasan rendesen kértem mindent, velem Ivanicsnál nagyon lekezelőek voltak..
-
Alvin_ti4200
félisten
Tulajdonosnak se mondták meg? Azért ez minimum gerinctelen.
Egyébként kipróbáltam az újraírható CD-t a gyári fejegységgel és gond nélkül lejátszotta az erre írt audio CD-t az S40 (nem High Performance Sound rendszer van benne elméletileg, bár nem szól rosszul, a mélyet majdnem le kellett tekernem tökig, hogy ne dübörögjön, mint egy lakótelepi májer BMW). Nagyon rám hoztátok a frászt ezzel a dízel motorral, kb. ez tántorít el attól, hogy megvegyem (kisebb túlzással)
[ Szerkesztve ]
-
BBalu
tag
válasz Alvin_ti4200 #2888 üzenetére
Megmondani megmondta, nagy keggyel, de kinyomtatni "nem tudja"...
Szerintem ne félj a dízeltől, sokan esküsznek városban a kicsi benzinesre, de mindre kell költeni. A saját véleményem az, hogy mind a kettőből kifoghatsz nagyon jót és nagyon rosszat is, megvétel után pedig egy igazán megbízható és korrekt szerelő a kulcs. Akinek nem a lehúzás a fontos, hanem hogy minél jobb munkát végezzen, szerencsére nekem sikerült találnom, 4-re amire sok feleslegesen elköltött pénzem ráment.
Városban 2.2CDi-vel 10km-ert jártunk, kieg. fűtéssel mondjuk, de kopp-kopp az autónak semmi baja. Mondjuk nem Volvo és más koncepció de dízel. Településünkön 2.0 PDTDi Passatok a taxik amikről köztudott hogy nem a legjobb motor és mégis mennek. Ismerősöm van rengetek pizzafutár, taxis sima tdi-vel vagy pdtdivel. Vannak akik esküsznek rá vannak akik szidják, és szerintem az a baj, hogy pont a Tiéd milyen lesz senki se fogja tudni megmondani, költeni sajnos mindre kell, az anyagár pedig a Volvonál köztudottan "prémium" ha nem akarsz bontott alkatrészt.
Ui.: Személy szerint nem bízom a márkaszervizekben, nekik nem fontos az ügyféllel való kapcsolat, se a munka minősége, az ott dolgozókat pedig nem akarom megsérteni véletlenül se, de nagyon kevés van akit érdekel is, hogy normálisan csinálja amit csinál. De ez is csak személyes vélemény
[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
Félreértés ne essék, én mindig is megadtam mindent, amit egy autó kíván, függetlenül attól, hogy a mostani is ér kb. fél milliót, mégis lelkiismeretesen szervizeltem. Ez lenne a terv a kövezkető autóval is (legyen az bármi), a periódusok előtt már viszem, csinálják, stb., itt inkább az zavar, hogy az említett hibák akkor is előjönnek/előjöhetnek, ha vigyázok a kocsira és gondosan szervizelem - nekem legalábbis ez jött le a figyelmeztetésekből Márkaszervizekről (Citroen) én is tudnék mesélni...jó szerelőt szívesen veszek, ha tud valaki Pesten (vagy Pest déli-északi részéhez közel)
[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz Alvin_ti4200 #2890 üzenetére
Kissé lehet tényleg elrettentő dolgokat hoztunk fel, de kb. ezek a szélsőséges példák, ahogy BBalu is írta, mindenből lehet szart és megkíméltet vásárolni. Résen kell lenni, és nem szabad elkapkodni.
(A szürkére viszont én továbbra is rámozdulnék. )
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Lizsó
csendes tag
-
Lizsó
csendes tag
Én Ausztriában vettem az S60-at, és mint korábban említettem új kora óta ismertem az autót. Az ismerősöm egy helyen vásárolta és ott is volt az összes szervize.
Na ebben a VOLVO szalonban a kérésemre az egész előéletet kinyomtatták. Kaptam komplett listát, hogy mikor mi volt cserélve, a legutolsó izzó is rajta van. Dátummal és árral. Még a software frissítés is.
Akkor ennyit a magyarországi VOLVO szervizekről. Miért lenne ez titok? Ezzel az óra tekergető, szervizkönyv gyártó gyanúm csak erősödik
-
pomk
őstag
Lehet, hogy ez csak nekem volt nagy szám és újdonság (bár a mai világban szerintem minden közép ill. a feletti kategóriánál így kellene működnie) a következő:
egyik munkatársam vett egy BMW320D-t. Az autót egy pesti ember hozta be külföldről és ~ fél évig használta itthon, majd fel tette eladásra. Ismerősömnek jött az értesítő, azonnal le is csapott rá. Munkatársam felhívott egy pesti BMW szervizt, kért egy állapotfelmérést. Elmentek közösen. Na és itt jön a számomra érdekesség: szervizben elkérték a kulcsot, bedugták egy kütyübe. A monitoron azonnal megjelent az autó története 0km-től. Az izzócserén át a hibakiütésig minden. Kinyomtatták, és nem engedték, hogy az autó régi tulaja megnézze, csak a munkatársamnak adták oda. Ebben szintén benne volt minden.
Másnap felhívták a BMW szervizből, hogy meg volt-e elégedve a szolgáltatással, elegendő infót kapott-e, megfelelő volt-e a kiszolgálás, milyennek ítéli az autót, stb.?
Na erre szoktam Én mondani, hogy nem csak kitörlik az ember szebbik felét, de amikor kész, még tisztára is nyalják.[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
Nem tudom miota van nekik en eloszor talan 2002-ben telepitettem nekik gondolom mar elotte is megvolt. 6 evig voltam rendszergazda BMW es mazda szalonban azota nem szoktam ajanlani BMW-t
BMW az ilyen, ilyen a minoseg biztositasi rendszer, premium auto, premium szerviz es alkatreszarakkal termeszetesen.
BBalu Sajonos nem voltam korrekt a belso levego szarito funkcioval kapcsolatban.
Tegnap kikapcsoltam, a klimat, meg a ventilator motort is, jo 2-2,5 ora mulva visszamentem a kocsihoz, es siman nyomatta a belso teret. Kulcs gyujtas, ra es le, es akkor kikapcsolta.
Rakerestem, jol ismert hiba, rengeteg embert megszivatott, mert nem kapcsolja le ahogy kene, es lemeriti az aksit. Belsoter motor, vezerlo egyseg vagy szoftver frissites.
[ Szerkesztve ]
-
Alvin_ti4200
félisten
Próbálom megfejteni a sorok között, hogy fordulhat elő az általatok már említett turbó halál...Ilyenkor annyira kívánom, hogy bár lenne egy hányadék az a bordó S40, már rég elment volna tőle a kedvem
-
runner 125
nagyúr
..nem tudom tényleg, a kétely persze bennem is meglenne mindig, sőt meg is van, de most h erősen szigorítottak a km tekergetés szankcióin, csaknem csinálják annyian.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Lizsó
csendes tag
válasz Alvin_ti4200 #2897 üzenetére
ne hagyd ám elvenni a kedved
de ha nem extra sürgős autót cserélned, akkor inkább várj, és hamarosan feltűnik egy fele annyit futott, első magánszemély tulajos autó hasonló áron. Azzal nem fogsz hezitálni.
Használod 4-5 évig, és amikor annyi lesz benne, min a mostani bordóban, hipp-hopp a problémák előtt Te is eladod... -
BBalu
tag
válasz gaborbol #2895 üzenetére
Szia!
Sajnos nekem már merült le reggelre, de nem nálam volt az autó hanem pont szerelőmnél azt mondta a kulcs nem volt benne. Nálam lemerült attól, hogy bennefelejtettem estére a kulcsot, de teljesen elfordítottam, és mégis
Klímát mindig kikapcsolom kézzel és a ventilátort is leállítás előtt. Remélem sw frissítés megoldja.