- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Redmi Note 8 Pro - Redmi, a profi
- Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt
- Lassítanak a hajlítható kijelzős telefonok fejlesztésén a kínai márkák
- Mobil flották
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Új hozzászólás Aktív témák
-
retesz147
addikt
Sziasztok!
Ősök beújítottak egy új XC60-al....Esz a sárga irigység, de nem baj, had élvezzék
A lényeg, első bőrös autónk, nyilván rögtön a fehér bőrrel rúgjuk be az ajtót.
Kérhetnék egy kis segítséget, hogy mivel tisztítsuk és ápoljuk a VOLVO bőrt?
(akár márkát is írhattok, konkrét tisztító és ápoló szert)Milyen gyakran érdemes leápolni? ( ) Minden tisztítás után, azaz hetente-kéthetente, vagy elég évente 2-3x?
Köszönöm szépen a segítséget!
Most már olvasgatom ezt a topicot is, örülök, hogy idetaláltam
Xiaomi 13 eu dev...
-
Weareus
addikt
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Weareus #10302 üzenetére
Nem kell rájuk semmi szorító, nincs bennük nagy nyomás, csak a fölösleges gázolajat vezeti vissza. Viszont be tud levegősödni tőle a rendszer, ha ott ereszt. Elteszed este aludni, reggel, meg nem hajland felébredni.
Az olajbetöltőtől a 2. injektoron kicsit hosszúak a csövek. Ne érjen hozzá semmihez, ahhoz a motoron keresztül vezető csőhöz se, mert egy dízel motor mindig rázkódik, idővel kidörzsöli a csövet. Alapszabály, hogy egy dízel motorterében mindent rendesen kell rögzíteni, mert szétrázódik.
[ Szerkesztve ]
-
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Weareus
addikt
Üdv.
Első kerék meghajtású Volvo-k hátsó futómű-felfüggesztése, pontosabban az a szókapcsolat, hogy delta-link ismerős valakinek?
Volt szerencsém megtapasztalni, a 850 T5-ös Volvo-nál, hogy milyen az, amikor ebben a delta-linkben a szilentek lenullázódnak.
Cseréje nem egyszerű, persze megoldható.
4 db szilent van, ami ha kikopik, akkor sétál az autó hátulja és zörög(het) is.Mos úgy néz ki, hogy a V70-em is hasonló cipőben kezd járni...
Mekkora xopó ez, hogy ki kell szedni az egész hátsó futóművet és utána lehet nekiállni kiműteni a szilentet a zártszelvény-idomból... (A Képen 3-as számmal jelölve.)
De hát kénytelen leszek.
Előtte persze ránézek, ma aknára akarok állni és megnézni, hogy mi a helyzet, úgyis olajcsere lesz.
[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
Weareus
addikt
Megvolt az olajcsere, hátsó futómű szemre teljesen ok, semmi gyanúsat nem láttam. Azt hiszem, ebből futómű-diagnosztika lesz, mert továbbra is sétál az autó hátulja és zörög.
Pedig külföldi papíros autó lévén kpm-vizsgára vitte a kereskedő, ahol - elviekben - neki sincs hátszele.
Lehet, hogy simán nem vették észre?
Mindegy is, meg kell keresnem a hibát.
Valaki, V70 - vagy hasonló hátsó felfüggesztéssel bíró Volvo-tulaj - találkozott hasonlóval?
(Arra gondolok, hogy sokat segítene, ha kiderülne, hogy valami toposz, ill. típushibáról, jellemzően felmerülő helyzetről van szó...).Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
Dr.Burn
őstag
válasz Weareus #10313 üzenetére
Szia,
Biztos hogy minden rendben van a hatso szilentekkel(erdemes spajszer segitsegevel ellenorizni)?
A hatso stabrudak(sway bar link) nekem eddig mindegyik Volvonal cserelnem kellett. Azt tud kopogo hangot adni.Milyen gumik vannak az auton? Mind a negy egyforma? Nem kopnak felre? Megfelelo a guminyomas?
Lehet jo lenne egy futomu beallitast elvegezni rajta. Olyan helyre vidd, ahol gepen csinaljak az allitast.
Elobb a hatso kerekeket kell allitani. Utana az elsoket a hatsokhoz."Later Nerd!"
-
N0rthF4c3
tag
válasz Dr.Burn #10314 üzenetére
Ez miben számít? Hogy először a hátsókat, utána az elsőket? Kimondottan így kellene kérni? Az életben nem hallottam még ilyet.
Minden esetre én most megforgattam a kerekeket - így a téli szezonban másodjára, és elvittem egy Marsoba futóművet állíttatni, aztán meglátom mi lesz. A külső szélük szerintem jobban kopik, mint a belső, de lassan kezdem elengedni a dolgot
-
retesz147
addikt
válasz N0rthF4c3 #10315 üzenetére
Ez engem is érdekelne, mivel ha odamegyek és azt mondom, hogy először a hátulját, utána az elejét...kiröhögnek, hisz én amatőr vagyok, mit dumálok bele, ha jobban tudom, csináljam meg magamnak...
Értitek?Autószerelőm is amúgy ezt mondta (igaz Alfára), hogy először hátul, majd ahhoz kell beállítani az elejét.
Xiaomi 13 eu dev...
-
Weareus
addikt
válasz Dr.Burn #10314 üzenetére
Szia. Pajszerem nem volt, csak szemrevételezni tudtam, meg megrángatni. A gumik alufelnin vannak, téli gumik, lassan már cserések, többet most nem tudok, de majd megnézem a méretet. Félrekopást nem láttam.
Guminyomás jó.
Futómű-beállítás tényleg jó ötlet, ha időm engedi, el fogom vinni.Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
Dr.Burn
őstag
válasz N0rthF4c3 #10315 üzenetére
Igazabol, nem kellene igy kerned, igy kellene csinalniuk. A legtobb "modern" autonak allithato hatso futomuje van. Az AWD-nel meg alapbol igy kell csinalniuk.
Ennek tobb oka is van. Parhuzamosan allitjak az elso kerekeket a hatsokhoz, igy ha a hatso kerekek
nem megfeleloen vannak allitva, akkor hiaba allitjak az elsoket, az auto kuszni fog.Erdemes rakeresni. Sok helyen irjak, miert kell igy csinalni kepekkel illusztralva. Nehez elmagyarazni, de ha latod akkor egyertelmu lesz a miertje.
retesz147: Lehet, hogy nem fog teljesen egyenletesen kopni a gumi. A Volvo ajanlja is, hogy minden olajcserekor a kerekeket atforgatni. Elsoket hatra, hatsokat elore. Igy egyenletes kopas erheto el. Termeszetesen ettol fuggetlenul a futomunek rendben kell lennie.
[ Szerkesztve ]
"Later Nerd!"
-
JasL
senior tag
1 hete vagyok Volvo tulaj, ezzel a V40 R-designnal:
3 éves, szakszervíz átnézte, sérülésmentes, fékbetétek cserések voltak és tárcsák, kapott körbe mindegyikből Brembo-t.
Az első szélvédőt valamiért cserélték és Nordglass-t kapott, amiben benne vannak a fűtőszálak, de az ablakleovasztás nem működik. Hova kellene vinnem? Meg lehet ezt oldani? Esetleg Volvo szakszervíz megoldaná díj ellenében? Már nem garis az autó.
[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
Régen írtam, de a dolgok nem álltak meg Volvo téren, csak ritkán dokumentálok, de ma volt időm + kedvem.
Szóval a jól ismert S80 V8 2007 most volt éves műszakin és szervizen, nyilván hibátlanul át is ment, de a szerelőm mondta hogy az első kerékjárati ívek mögött van felületi rozsda. Küldött képet, nem tűnt vészesnek. Meglepő módon ezen a két kiemelkedő elemen nincs rücsis alvázvédő, mint mindenhol máshol, így csak itt megkezdte a felületet. Mondtam az emberemnek hogy akkor kibérlek egy emelős garázs beállót és megcsinálom, mondta ne hülyéskedjek, mennyek be szombaton a márkakereskedésbe, beenged, segít.
Nekiestem Makitával, leszedtem amit tudtam, utána adott egy csiszoló fejes levegős gépet, ott elkoptattam 5 fejet, ennél jobban nem tudtam megcsinálni. Alaposan átfújtam féktisztítóval, ráment egy flakon a két területre. 2 alkalommal, mindegyik után átfújtam sűrített levegővel.
Vettem cink - galvanizáló sprayt, ez kb a galván-fürdőnek felel meg amit a gyárban kap. Ebből kapott 2 réteget, majd 2 rétek matt fekete akril, majd a legvégén találtam a márkaszervizben egy megkezdett metál feketét, abból egy vastagot. 5 réteg, rétegenként 10 perc szünet a 2 óra helyett, de cserébe hő-légfúvóztam 5 percenként a rétegek között amég teljesen ki nem keményedtek. Illetve ez miatt a meleg felületen is sokkal jobban száradt. Aki megnézte odáig volt tőle hogy mennyire jó lett. Alvázvédelemre nem akartam költeni, egyrészt mert ez egy Volvo ami nem rozsdásodik, másrészt csak ezen a két helyen indult meg ahol nem volt rücsizve gyárilag. Illetve ez nem is az alváz, az még ott van alatta.
[ Szerkesztve ]
-
JasL
senior tag
válasz FeRRaR1 #10321 üzenetére
Szép munka!
Múltkor nekem is megemelték az autóm, a kipufogócső kezd nálam felületi rozsdásodni. Kérdeztem a szervizest, hogy mit lehet ezzel tenni, de azt mondta, hogy semmit, majd ha elrozsdásodik a komplett kipufogócsövet kell cserélni. De most tényleg?? Egyet értesz ezzel? Valóban nem lehetne megkefélni géppel és lekenni valami hőálló lakkal?
-
FeRRaR1
őstag
Összességében egyet értek. Amennyiben rendes anyagból van (pl Volvókon) akkor nagyon sokára lesz vele csak gondod. Nekem is 12 éves, felületi rozsdát leszámítva nincs baja, pedig korábbi tulaj tengerpart közelben használta, ha 20 évesen le kell cserélni, hát akkor lefogom.
Egyébként tervben van egy rozsdamentes sportosabb kipufogó rendszer. Gyári végekkel, nézzen ki full gyárinak, picit hangosabb és sportosabb, de ne fejfájdítóan. Az akkor könnyebb, többet nem kell hozzá nyúlni, illetve a V8-nak kb 10 - 15 lóerő, ha jó a cső átmérője és kisebb az ellenállása. Ennek alternatív megoldása a hátsó dobok leszerelése, ugye azoknak csak hangcsillapító hatása van.
Amennyiben kezelni szeretnéd tudni kell a hőmérsékletét. Amennyiben katalizátoros az autó, akkor legalább 300 fokos üzem melegen. Ez függ attól hogy diesel vagy benzin, hengerek száma, lökettérfogat... Viszont elérheti akár az 500 fokot is, maga a cső, nem a vége. Ekkora hőmérsékletre én még nem láttam flakonos festéket. (persze ez nem zárja ki hogy van, mivel nem is kerestem)
Ami segít ha eltünteted a rozsdát. Viszont pl egy porfestés, ami a legjobb lenne, drága és komolyan elő kell készíteni. Egyszerűen nem éri meg szerintem ezzel foglalkozni. Akkor már inkább egy rozsdamenteset fel, amivel soha nem lesz gondod, könnyebb, szebben szól, jobban levegőzik....
Szerk.: 500 fokossal már találkoztam, valamiért 250 - 300 rémlett. Erre kifejlesztett festékkel próbálkozhatsz, de teljesen el kell tüntetned a rozsdát és pl féktisztítóval zsírtalanítani mielőtt fújod.
[ Szerkesztve ]
-
-
JasL
senior tag
válasz molnarpeter #10325 üzenetére
D4204T8-es a motorkódom és 118HP és V40 D2 a leírása szerint. Az a baj, kezdő vagyok, nem tudom mire vagy kíváncsi pontosan! Turbós. A váltó szerintem M66-os mert 2015/7 gyártású.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz molnarpeter #10327 üzenetére
Ha jól rémlik, nálam is M66 van (400 nyúlmókushoz), ebből kiindulva nem az lesz a szűk keresztmetszet szerintem.
-
JasL
senior tag
válasz molnarpeter #10327 üzenetére
DPF?
-
N0rthF4c3
tag
válasz FeRRaR1 #10321 üzenetére
Nice job ma'!
Furcsa, hogy ennyire rozsdás volt az alja, arra tudok tippelni, hogy talán füvön parkoltak vele folyamatosan. Vagy normál talajon - az okozhat az alján ilyen erőteljes korróziót. Persze az erőteljes nézőpont kérdése, valószínűleg egy Fiat ilyentől már kilyukadt volna
Nálam eddig a V70II és most az XC is lakkhibás a tetején. Az elsőnél még azt hittem, hogy madárszar okozta, a jelenleginél már meg sem lepődtem rajta, hogy bemattult, 5 forintos méretű foltok vannak helyenként a tetején.
A karosszérián a rozsda mennyire gyakori nálatok? Tudom, hogy galvanizált karosszéria, meg minden, de nálam pl a bal hátsó ajtó felső peremén látni némi hólyagosodást, konkrétan az ajtón lévő (ragasztott?) kéder mellett, ahol valószínűleg megállt a víz. Annyira kicsi felületről van szó, hogy konkrétan nincs értelme nekiállni bárminek, de ha van ötletetek, akkor mondjátok. Elméletileg nem volt törve az autó, bár rétegvastagságot nem mértem. Viszont láttam a neten több helyen is képet, ahol hasonló helyen indult meg a rozsdásodás a P2 szériánál. Erre gondolok, bár elég béna a minősége, majd csinálok az enyémről is.
-
N0rthF4c3
tag
válasz N0rthF4c3 #10331 üzenetére
Viszonylag sok helyen írnak erről, nem árt ellenőrizni, mert valóban nem feltűnő eleinte...
After spending some time a couple of breakers this morning trying to source a couple of doors I can confidently say that Volvo Cars DID have an issue with failure of the paintworl/corrosion layer along the top lip of the rear doors of the V70 where the seal clips underneath it. Every single door I examined has rusting to various levels. This on cars from 2000 to 2007. In all cases the rust has come from below the paintwork and burst through from below. If Volvo stick to there story that the rubber seal has abraded the paintwork allowing mositure to penetrate and start the rusting reaction/proces then they had a serious design flaw - the rubber of the seal was too abrasive in that situation or the paintwork was not capable of maintaining its integrity under the circumstances. If not, then the rust can only have started from underneath the paint. End of story.
-
FeRRaR1
őstag
válasz N0rthF4c3 #10331 üzenetére
Amennyit a márkakereskedés ki tudott deríteni hogy az előző tulaj tengerparti településen lakott.
Viszont ezt én nem írnám annak a számlájára, mert az egész alja le van alvázvédőzve, nem is rozsdás sehol. Viszont az első kerékívek mögötti dudorok csak egy galván réteget + alapozót kaptak szerintem. Rücsis alvázvédő nem volt rajtuk, mert ha van az sem lett volna rozsdás, ennyire egyszerű.
Mindegy, nem tulajdonítok nagy jelentőséget neki, volt egy kis felületi rozsda egy nem alvázvédőzött részen, most kapott 2 réteg galván védelmet, két réteg akrilt meg egy fekete gyári vastag Volvo festék réteget. Jobb lett mint volt az biztos, meg gondolom nem mostanában kell bármihez is hozzá nyúlnom ilyen téren.
Legközelebb full alu S8-at veszek
-
N0rthF4c3
tag
Az a baj, hogy le kéne szedni az ajtó belső feléről a gumit, ami helyett utána újat kéne rendelni, gondolom arany árban. Úgyhogy valószínűleg így hagyom, kb 5mm x 5mm-es részről van szó.
Gondolkodtam, hogy a hiba ismeretében bepróbálkozok vmelyik szakszerviznél, hogy mi az álláspontjuk, de szerintem max hülyét csinálnék magamból
-
N0rthF4c3
tag
És akkor még egy témát feldobok. Gumi félre kopás, már csomószor volt róla szó. Ma lefényképeztem a tavaly áprilisban felszerelt, vadi új Continental nyári gumikat az állványon és egyértelmű lett, hogy ezek nem mehetnek már vissza. Egészen biztos vagyok benne, hogy egy elbaszott futóműállítás eredménye az, ami a képeken látszik, hogy a hátsó gumik belső válla lényegében nullára kopott kb 17 ezer km alatt, már látni a gumi struktúráját az elfogyott futófelület alatt. Mind a kettő ugyanúgy, ugyanott kopott el - ez olyan 70-80 ezres kár... Könnyen lehet, hogy ez nyírta ki a hátsó kerékcsapágyat is. Azzal együtt már 100 ezer körül vagyok.
Azóta a futómű át lett állítva máshol, és a télieken nem is látni hasonló tünetet. Ellenben mindegyik télin, és a két jó állapotú nyárinál is látszik, hogy a külső válluk széle azért jobban kopik.
Elsősorban XC tulajok véleményét kérném, hogy ez normális? A fizika törvényeiből kiindulva - megemelt bódé, magasabbra kerül súlypont okozhatja-e ezt. Mivel billegősebb az egész jármű kanyarokban, mint egy V70 - ahol amúgy semmi ilyet nem tapasztaltam. Ergo a gumik külső fele kanyarodáskor nagyobb terhelést kap egy megemelt, puhább rugózású autónál, mint egy normálnál.
Persze ez csak találgatás, de csak erre tudok tippelni, mert a jelenség mindegyik kereket érinti, bár nem drasztikus mértékben.
-
FeRRaR1
őstag
válasz N0rthF4c3 #10337 üzenetére
Semmi ilyesmi nincs. Használtam 2 évig a gumikkal amikkel vettem, tökéletesen koptak. Voltam futómű állításon márka szervizbe de lengéscsillapító csere miatt, illetve előtte is rendben volt. Új gumival szintén.
Fater is már beletett 2 szett gumit meg amin vette, neki sem volt semmi félre kopás, sem szilentek cseréje előtt sem után. (Neki facelift D5 nekem facelift V8 Executive volt)
volt V2 mk II is, ott cserés stabpálcákkal, futómű állítás előtt sem koptak, pedig úgy is belement 2 Angol Magyar táv, csere meg állítás után sem nyilván.
Volt szomszédom, szintén facelift D5 soha nem volt félre kopása, pedig beletett 4 szett gumit már.
Valahogy nem találkoztam még félrekopással, pedig sok autó megfordult nálam.
Ami késik nem múlik?[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
Olvasgattam régebben is, hogy idősebb S60 esetén szokott némi gond lenni a sziréna modullal (egész pontosan a belső akkumulátora szokta megadni magát és az szokott kifolyni, ha jól rémlik). Mivel már 11.5 éves a nálam lévő darab is, így elkezdtem gondolkozni, hogy meg kéne előzni a dolgot, hogy ne árassza el a riasztó modul nyákját az akku tartalom. Szerencsére még nincs és nem is volt semmi hibaüzenet, illetve működik a riasztó is (múltkor pont beriasztott állapotban ment alá az emelő és néhány centi emelést követően meg is szólalt a riasztó).
Szóval a kérdésem; érdemes-e foglalkozni ezzel, érinti-e a facelift utáni S60-akat is ez a probléma? Ha igen, akkor mennyire egyszerű a dolog megoldása? Jól láttam, hogy a riasztó modult csak roncsolással lehetne szétszedni?
-
haxxika
senior tag
válasz BigBlackDog #10342 üzenetére
Mióta megvan a kocsi nem kellett hozzányúlni - 2002 óta. Lehetsz preventív, de sztem ha nincs baj hagyjad.
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
aero.
veterán
válasz BigBlackDog #10342 üzenetére
Nekem is akksit kene cserelni benne, mert este random beriaszt a semmire.
-
-
kadam93
csendes tag
Sziasztok!
Van a családban egy 1999-es volvo v40 1.9TD. A motorkódja D4192T (90 lovas).
Az alapvető probléma az, hogy az autó hideg indításkor erősen kéken füstöl. Menet közben is megmarad a kék füst de kevésbé mint alapjáraton. Ezen kívül alapjáraton többször bedadog a motor. Ezt a füstölést addig csinálja ameddig be nem melegszik a motor.
Eddigi próbálkozások: Először is az érzékelő csúcsról lehúztuk a kábelt, ekkor ráhagyta a füstölést és az alapjárat megemelkedett. Mikor vissza dugtuk az alapjárat vissza csökkent és újból megjelent a füst.
A következő próbálkozás egy donor autóról lebontott, gyári adagoló csere volt. Ez sem oldotta meg a problémát.
A következő próbálkozás 4 db csúcs cseréje melyeknél a ház maradt, csak a csúcsok (Delphi) lettek kicserélve. A csere után nehezebben indul az autó és még jobban füstöl, viszont bemelegedett motornál érzésre jobban húz, mint előtte.
Az autó nem eszi a motorolajat.
Lenne valakinek ötlete, tapasztalata esetleg megoldása erre a problémára?Kicsit másik téma. Van-e megoldás a gyári Lusas adagoló helyett esetleg Bosch rendszert beépíteni?
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Lexus, Toyota topik
- Tőzsde és gazdaság
- AMD A10, A8, A6, A4 7xx0 "Kaveri" & "Godavari" APU
- Elektromos autók - motorok
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Elektromos cigaretta 🔞
- Autós topik
- Xbox One
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest