2018. szeptember 21., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Hírek » Phablet rovat

Hivatalos: leáll a Samsung a Note7 értékesítésével

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: Samsung Newsroom | Frissítve:

A felhasználókhoz már eljutott phabletek kis része érintett csak, ám biztonsági okokból minden Note7 értékesítését felfüggesztik, a kiszállítottakat pedig, amint lehet, kicserélik.

Komoly bakiba futott bele a Samsung: a kitűnően sikerült Galaxy Note7 akkumulátorainak egy része hibás, és veszélyeket rejt a töltőre helyezve. Nem egy ki is gyulladt, még ha nem is világos, hogy a hivatalos, avagy gyártási hibás USB-C kábelre dugva (ezekből sok kering a neten, érdemes a mellékeltet használni). A gyártó nem kockáztat: azonnali hatállyal leáll minden Note7 szállítással és értékesítéssel, amíg a dolog végére nem jut. Update: előbb megjelent a hivatalos nemzetközi sajtóközlemény, most pedig következzen a magyar állásfoglalás:

Nálunk jelesre vizsgázott, ám több felhasználónál is hibát produkált, ezért leállítja a Samsung a Note7 értékesítését
Nálunk jelesre vizsgázott, ám több felhasználónál is hibát produkált, ezért leállítja a Samsung a Note7 értékesítését [+]

„A Samsung elkötelezett a legmagasabb minőségű termékek gyártása iránt, ezért minden, a felhasználóinktól érkező bejelentést nagyon komolyan veszünk. A napokban a Galaxy Note7-tel kapcsolatos esetekre vonatkozóan alapos vizsgálatot folytattunk, amely során akkumulátor problémát tártunk fel. Idáig (szeptember 1) világszerte 35 ilyen esetről szereztünk tudomást. Beszállítóinkkal közösen jelenleg is alapos vizsgálatot folytatunk, hogy azonosítsuk a piacon lévő, érintett akkumulátorok körét. Mivel a felhasználóink biztonsága a legfontosabb számunkra, ezért a vizsgálat lezárultáig leállítottuk a Galaxy Note7 értékesítését.

Hirdetés

Azoknak a vásárlóknak, akik már kézhez kapták a Galaxy Note7-et, kicseréljük a készülékét a következő hetekben. Minden egyéb felmerülő kérdéssel forduljanak a Samsung ingyenesen hívható ügyfélszolgálatához a 06-80-7267864 (06-80-SAMSUNG) számon!

Tisztában vagyunk vele, hogy mindez némi kellemetlenséget okozhat a piacon, de csak így biztosíthatjuk, hogy a Samsung továbbra is a legmagasabb minőségű termékeket kínálja a vásárlóknak. A partnereinkkel szoros együttműködésben azon dolgozunk, hogy a készülékek cseréje a lehető legkényelmesebb és leghatékonyabb legyen.”


Egy pórul járt Note7. Forrás: SamMobile [+]

Egy szöuli sajtókonferencián nagyjából ugyanezt mondta el DJ Koh, a Samsung mobilos részletének vezére, aki szerint egymillióból csak 35 készülék kapcsán érkezett panasz, abból is 24 az akkumulátor kapcsán. Ez mindenesetre nagy blama, és csak a tegnapi koreai tőzsdezárásig hétmilliárd dollárt esett a gyártó részvényeinek az értéke. A Samsung abba a csapdába eshetett, hogy a Note7-et övező óriási érdeklődésre és a rekordokat döntögető előrendelésekre való tekintettel igyekezett a lehető legkorábban piacra juttatni a terméket, hiszen ősszel a konkurencia is beleerősít phabletes fronton.

Pár héten belül megoldódhat az akkumulátort érintő probléma, és a Note7 eljuthat a vásárolókhoz
Pár héten belül megoldódhat az akkumulátort érintő probléma, és a Note7 eljuthat a hazai vásárolókhoz [+]

Néhány kiszállított eszköznél azonban előfordult bootloopba fulladó rendszerhiba, erős visszatolásra beragadó S Pen és a Gorilla Glass 5 védőüveg karcállósága sem vizsgázott jelesre. Mindez rossz hír a Samsungnak, amelynek a Galaxy mobiljai alig pár hónapja vettek komoly lendületet az S7 és az S7 edge sikerével. Az eset egyelőre egyébként csak abban a tíz országban kellemetlen, ahol már augusztus vége óta értékesítik a Note7-et (bár az előrendeléseket máshol is elkezdték teljesíteni), Európában csak a mai napon indult volna meg a kiszállítás hivatalosan, az is korlátozott számban. Ez most nyilván el lett napolva. Amint megtudjuk, mikor kerül idehaza a polcokra a nálunk hibátlanul működő phablet, be fogunk arról számolni.

Előzmények

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.