Papírforma szerint, mutatós fémházzal, továbbfejlesztett dupla kamerával, óriási kijelzővel és bivalyerős Kirin 960-as SoC-vel mutatkozott be tegnap a Huawei Mate 9, a közel félmillió forintos, ívelt kijelzős, QHD-s és limitált darabszámban elérhető Porsche Design Mate 9 viszont minden, csak nem papírforma. Az 5,5 hüvelykes kiadás a luxusmobilok körében kíván közönséget találni, és ehhez passzoló a 6/256 gigabájtos RAM/tárhely kombináció. Más kérdés persze, hogy a Porsche Design Grouppal megtervezett eszköz azért erősen hasonlít a piacról kivont Galaxy Note7-re, és ívelt kijelzős mobil akad jóval olcsóbban is, Kínában például a Xiaomi Mi Note 2.
A Porsche Design Huawei Mate 9 [+]
A Huawei azonban már egy ideje nemzetközi babérokra tör, ezért is harmadik az eladási darabszám alapján a mobilpiacon, és miután tavaly elsőként szállított le kínai gyártóként, egy évben legalább 100 millió okostelent, idén ugyanezt szinte napra pontosan megismételte. Csak a harmadik negyedévben 33,6 millió saját vagy Honor logós termék indult útnak a boltok felé a Reuters szerint, míg az Apple 45,5, a Samsung pedig 75,3 millió darabot szállított le. A Huawei rövidtávú célja a dobogó második helyének elhódítása, erről Richard Yu vezérigazgató beszélt a Reutersnek.
A "sima" Mate 9, Huawei márkafelirattal [+]
„Amikor négy éve bejelentettük, hogy mobilokat fogunk árulni, őrültnek neveztek bennünket. Amikor azt mondtuk, 100 millió okostelefont el akarunk adni (egy év alatt), bolondnak tartottak” – kezdte a vállalat vezére, majd áttért az Apple pozíciójára. „Lépésről lépésre, innovációról innovációra fogjuk őket utolérni, és egyre több lehetőségünk lesz erre. Mesterséges intelligencia, virtuális és kiterjesztett valóság stb. Olyan ez, mint autót vezetni: minden kanyar egy lehetőség az ellenlábasok megelőzésére. Fokról fokra nyerjük el a vásárlói bizalmat és lojalitást, és a mobilpiac pont ezekről szól.”