ZTE Axon 7 Mini - óriásbébi

Tréfának is rossz az 5,2 hüvelykes Axon 7 variánst Mininek nevezni, a ZTE a gyönyörű fémházas kivitellel, a sztereó hangzással és az ígéretes kamerákkal azonban nem viccel.

Hirdetés

Multimédia

Az Axon 7 Mini előlapjára 8 megapixeles modul került f/2,2-es rekeszértékű lencsével (ilyen képet lő), a hátlapjára pedig 16 megapixeles ISOCELL szenzor PDAF-autofókusszal, f/1,9-es optikával, zafírüveg védőüveggel, dupla ledes villanóval és a videózásnál használatos, elektronikus képstabilizálással. Nemcsak a hardver, a szoftver is ígéretes: az alapvető dolgokon túl (vaku, HDR, önkioldó, videofelvétel 1080p-ig, effektek) van mód gyorsított és lassított felvételre (120 fps @ 720p), panoráma készítésre, fénnyel festésre, éjszakai fotózásra és élő képek rögzítésére (fotó & rövid videó). A legjobb pedig a kézi mód: akad segédvonal és vízszintező, élő hisztogram és lehetőség az expozíció (+- 2 Fé), a záridő (1/69000 - 7 mp), az érzékenység (ISO100 - 1600), a fehéregyensúly (négy séma), a fókusz és a képsorozat időközének állítására.

Jófajta kézi mód jár a két kamera mellé
Jófajta kézi mód jár a két kamera mellé [+]

Az ígéret szép szó, ha a kamerát optimalizálnak, úgy jó, a jelen szoftververzió ugyanakkor elhasal. A problémamentes képek jófajta dinamikáról árulkodnak, megbízható fehéregyensúlyról és középen jófajta vonalélességről, nyomtatni lehet az eredményekből. A szélek felé haladva már gyengül a lencserajzolat és sajnos már nappal előjöttek a fókuszgondok. A legjobb fényviszonyok között is gyakran félremegy a dolog a PDAF rendszer ellenére, a világos részekre túlságosan rávilágosító HDR módban még többször. Jó dolog az érintőfókusz, de biztos, ami biztos alapon, állandóan bevetni nem erény ilyen hardveres tudás mellett. Ilyenkor ráadásul borul az expozíció, amit korrigálni kell, vagy mérési módot váltani. Este aztán előkerülhet a kézifókusz is, mert a problémák hatványozódnak.

A kamerarendszer papíron ígéretes, a gyakorlatban viszont még finomítani kell
A kamerarendszer papíron ígéretes, a gyakorlatban viszont még finomítani kell [+]

Pedig az automata mód egész sok részletet elővarázsol a sötétből a jó fényerejű lencsének köszönhetően (bár gyakran túlexponál), ám vagy az élesítés, vagy érintőfókusz után az expozíció megy félre, így gépészkedni kell a jófajta felvételért. A videoklipek tetézik a dolgot: mozdulatlan háttér és atombiztos fogás esetében is ficánkol a fókuszrendszer, a tesztvideó himbálózását a mellékelt példában az elektronikus stabilizálás okozta. Kár, mert a képminőség rendben volna, a sztereó hang pedig tiszta. A fókuszgondok persze orvosolhatók egy jövőbeni szoftverfrissítéssel, csak erre én nem vállalok garanciát, és jelen formában, az ígéretes kamerás összképet le kell pontozzam.

A sztereó hangzás remek hír és a hangerőre nem lehet panasz, a minőség azonban inkább csak átlag feletti
A sztereó hangzás remek hír és a hangerőre nem lehet panasz, a minőség azonban inkább csak átlag feletti [+]

Az remélem mostanra átjött, hogy az Axon 7 Mini a zenei képességekre megy rá leginkább, ezért is figyel hangszórórács az előlapon, sztereó hangzással és kiemelkedő maximális hangerővel. Ilyenkor azért bőven van baj, 2-3 lépéssel érdemes kapásból lejjebb szabályozni az átlag feletti/jófajta minőséghez, bár a fúvós hangszerek és vadabb gitárszólók ilyenkor is hagynak kívánnivalót maguk után. Mély hangból ugye senki nem számított sokra? A Dolby Atmos módot bekapcsolva próbálkozik vele a sztereó párocska, de nem éri el egy BoomSound szintjét. Alapvetően picit többet vártam a hangminőségtől, bár a felső-középkategóriás, monós átlagot így is lazán lepipálja. A fülesre ellenben hibátlan hangminőség jut kiegyensúlyozott frekvenciaátvitellel, jó dinamikával és részletgazdagsággal, rendkívül alacsony mérhető zajjal, a hangerővel sincs gond. A hangminőségből az AKM 4962-es audioprocesszor is kiveszi a részét.


[+]

A Zene előadók, albumok, műfajok és ábécé sorrendben játssza le a helyben tárolt állományokat, hangszínszabályzás, mély hang kiemelés, dinamikus normalizáció és hasonló dolgok a Dolby Atmos panelen érhetők el. Ez utóbbi filmezésnél is besegít, bár kinek mi a segítség, én a kiegyensúlyozott hangzás barátja vagyok. A videolejátszónak a H.263, H.264, H.265, Mpeg4 és AC3 kódolás tetszett, a DivX és Xvid viszont nem, ezek egy BS Plyerrel viszont meghajthatók, és minden elfut 1080p-s felbontásig bezárólag. A szoftver egyik oldalán húzva az ujjat a fényerő, a másikon a hangerő állítható. Filmezéshez kifejezetten jól jön az előrefelé sugárzó hangszórópár, persze az igazi élményt inkább az Axon 7 Max nyújtja, egyszerűen azért, mert nagyobb a kijelzője.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • ZTE

Azóta történt

Előzmények