Xiaomi M365 Pro - nem az elektromos roller a hibás

A modern mikromobilitási eszközökben rengeteg lehetőség van, és bár csomó tényező kezdi nehezíteni az elektromos rollerek használatát, összességében még mindig érdemes rá valódi alternatívaként gondolni.

Hibák, töltési lehetőség, verdikt

Van tehát egy jó kijelzővel feldobott, az eredetinél valamennyivel jobban gyorsuló, továbbra is jól fékező, menetkarral könnyen irányítható rollerünk, aminek jó a fényszórója, könnyen összecsukható és hordozható, emellett érdemi távokat is meg lehet vele tenni, viszont a szomorú igazság, hogy az eredeti M365 típushibái is benne maradtak sajnos.

A töltőport nem épp a trepni oldalán van a legjobb helyen
A töltőport nem épp a trepni oldalán van a legjobb helyen [+]

Ott van például a töltőport, ami egy igencsak közepes minőségű gumidugóval van védve, ráadásul elég rossz helyen van: a taposó oldalának első fertályán, pontosan ott, ahova a jobbra kormányzott első kerék esőben gyönyörűen felveri a vizet, sarat. Ott vannak aztán a mechanikai típushibák, amiken nem változattak: a hátsó sárvédő (ami továbbra sem használható fékként!) nem elég merev, rossz úton csapkolódik a kerékhez, és előbb-utóbb biztosan jönnek a bajok, először csak a hátul lévő helyzetjelző + féklámpa nem túl jól védett kábele dörzsölődik ki, aztán rosszabb esetben letörhet az egész sárvédő, ilyenre is volt már precedens a felhasználóknál.

A legismertebb M365-típushibákra megérkezett már a 3D-nyomtatott megoldásA legismertebb M365-típushibákra megérkezett már a 3D-nyomtatott megoldás A legismertebb M365-típushibákra megérkezett már a 3D-nyomtatott megoldás [+]

Hirdetés

Hasonlóan bajos a kormánymű csuklópontjának kialakítása: nálunk 50 km után, teljesen átlagos használat mellett kezdett el lötyögni, idővel nyilván még tovább tud romlani ez az állapot. Lelkes 3D-printerek már publikálták a megoldást, előbbihez extra merevítőt, utóbbihoz többféle méretű távtartót terveztek meg, aki ilyesmit vásárol, érdemes lehet ezeket az apróságokat is beszereznie/kinyomtatnia hozzá.

[+]

A hatótáv a maga reális 30 km, elméleti 45 km-ével akár várost átszelő munkába járáshoz is alkalmassá teszi a rollert, viszont ha lemerítettük, nem árt, ha sok időt töltünk egy helyen, hiszen 8-9 órát vesz igénybe, mire ezt az egyébként nem túl nagy, 18650-es, szabvány méretű telepekből álló 12800 mAh / 474 Wh kapacitású csomagot feltölti a normál, körcsatlakozós adapter. Ráadásul nincs semmiféle gyorstöltés az első 40-50%-ra, tehát elfelejthetjük azt, hogy „nem vagyok messze, egy gyors, 20 perces töltéssel megoldom a hazautat”, ha épp lemerültünk. Üzemeltetni -10 és +40 °C között lehet, tárolásra -20 és +45 a két szélsőérték. Körülbelül 13 kilót nyom az M365 Pro, tehát csomagtartóba könnyedén bedobhatjuk, és a kerékpárszállítása alkalmas tömegközlekedési járatokra is feldobhatjuk, adott esetben pedig összecsukva, poggyászként szállíthatjuk, de van olyan viszonylat, ahol csak hordtáskával tehetjük ezt meg, ezt vegyük figyelembe.

Esőben is tudtunk csinálni egy alaposabb tesztet, egy hét távlatából ki merjük jelenteni, hogy nem ázott be
Esőben is tudtunk csinálni egy alaposabb tesztet, egy hét távlatából ki merjük jelenteni, hogy nem ázott be [+]

Akinek az M365 Pro maradéktalanul ki tudja váltani a mindennapi ingázást, az bérlet- vagy üzemanyagköltségek elmaradásával gyorsan vissza tudja keresni a 169 900 forintos árát, de hobbi szintű használatra megvenni sem túl drága. Ilyen téren tehát nem lehet kifogásunk, viszont ár/érték arányban a néhány újdonság ellenére is a sima M365 marad a király, ami jelenleg 40 000 forinttal olcsóbban hazavihető, miközben ugyanazt az a kiépítést, féket, futóművet nyújtja, ugyanolyan kezelőszerveket, ugyanolyan ökoszisztémát és garanciát kapunk hozzá – én akkor venném a Prót, ha mindenképpen kell a nagyobb hatótáv, hiszen az erőkülönbség minimális, és a kijelző nélkül is lehet élni. A Pro akkor lenne igazán elgondolkodtató bárki számára, ha fejlettebb töltőt, masszívabb kialakítást, esetleg némi rugózást is kap.

Csomagtartóban is könnyedén szállítható
Csomagtartóban is könnyedén szállítható [+]

Hiába gyalázta le az elektromos rollerek renoméját a Lime, hiába várat még magára a rendes szabályozás, én továbbra is bármely olvasónk helyében szívesen vennék efféle terméket, amennyiben jellemző útvonalaim aránylag jó minőségű, de csekély forgalmú, kerékpárosok által is használt területeken fekszenek.


[+]

Szerintem a realitás az, hogy ezeket a jól gyorsuló, de 30 km/h alatti végsebességű termékeket a kerékpárosok egy csoportjaként határozzuk meg, hiszen dinamikában, ritmusban ehhez állnak a legközelebb, és én is akkor éreztem magam igazán jól az M365 Prón, amikor egy rendesen kiépített bicikliúton tudtam vele gurulni – ilyenkor sem én nem zavartam a kerékpárosokat, sem pedig ők engem. A városban pedig bőven elég lenne, ha jó időben csak minden ötödik, városi közlekedésre gépjárművét egyedül használó autós pattanna át valami ilyesmire, máris jóval élhetőbb lenne Budapest belterülete.

Xiaomi M365 Pro elektromos roller

szentkuti11

Azóta történt

Előzmények

  • KUGOO S1 Pro elektromos roller teszt

    Kipróbáltuk a sokak által magasztalt, a Xiaomi megoldásánál kicsit olcsóbb elektromos rollert. A teszt nagy kérdése, hogy a kettő közül melyiket érdemes választani.

Hirdetés