Xiaomi M365 Pro - nem az elektromos roller a hibás

A modern mikromobilitási eszközökben rengeteg lehetőség van, és bár csomó tényező kezdi nehezíteni az elektromos rollerek használatát, összességében még mindig érdemes rá valódi alternatívaként gondolni.

Újdonságok, különbségek, futómű-fék

Az M365 Pro nem egy nulláról újraírt modell, így alapvetően nem is róhatjuk fel neki, hogy szinte pontosan ugyanolyan a külleme, mint a sima változatnak. Teszem hozzá, én a mai napig lenyűgözőnek és jövőbe mutatónak érzem a formáját, az viszont egyértelműen szomorú, hogy a kütyü kecsességét kiemelő, fehér változatot nem csinálták meg a frissített modellből.


[+]

Amiről a Pro változat azonnal megismerhető, az a kormányra került kijelző. Amíg az elődben még csak power-bank szerűen, négy ledecske jelezte a töltöttséget, addig az új modell már egy piktogramos kijelzőt is kapott a bekapcsológombja mellé, ezzel tudja mutatni azt is, hogy éppen mennyivel megyünk, aktív-e a mobilunkkal a Bluetooth-kapcsolat, világít-e a lámpa, illetve hogy milyen menet-üzemmódban vagyunk.

Motor továbbra is az első kerékben
Motor továbbra is az első kerékben [+]

Ilyen téren ugyanis új a felosztás: míg a sima M365 egy 18 km/h-ra korlátozott Eco-módot tett elérhetővé a 25 km/h-s normál opció mellé a maga 250 W (folyamatos)/ 500 W-os (rövid idejű) teljesítményének beosztására, addig a Pro esetén három részre osztották a 300 W (folyamatos)/ 600 W-os (rövid idejű), brutális nyers erőt, változatlan végsebesség mellett. A 15 km/h-nál korlátozott Eco mód vánszorgásához tényleg erős idegzet kell, viszont az az egyetlen opciónk a 45 km-es, elméleti hatótáv teljesítéséhez, sokkal inkább fogjuk a normál (D) vagy sport (S) fokozatokat használni, és beérni a legfeljebb 25-30 km-s hatótávval.


[+]

A plusz teljesítmény valamennyire érezhető, ha a két rollert összehasonlítjuk, ám extrém különbség nincs, tehát akinek egy sima, de jól feltöltött M365-tel teljesen esélytelen valahova feljutnia, annak valószínűleg a Próval sem fog sikerülni, inkább azt érdemes tőle remélni, hogy ahol korábban a szánalmas 7-8 km/h-val hajtottunk fel, ott a Próval könnyebben elérhetjük a 10 fölötti sebességeket is. A 25 km/h-t egyébként sík úton minden körülmények közt tudja tartani az M365 Pro, de egy enyhe emelkedőn sem esik vissza a végsebesség, pedig felöltözve, táskával igen közel voltam az elméleti maximumot jelentő 100 kilós terhelhetőséghez.

Mínuszokban lefagy a mosoly az ember arcáról
Nagy hidegben lefagy a mosoly az ember arcáról [+]

Futómű terén nincs változás, a M365 Pro sem nevezhető épp túl komfortos jószágnak, hiszen semmilyen rugó vagy lengéscsillapító egység nincs, gyári gumijait pedig érdemes 4 bar fölött tartani, ha elkerülnénk a felütéses defekteket. Ne feledjük, a 8,5 hüvelykes átmérőt nem úgy kell értelmezni, mint egy biciklinél vagy robogónál, ahol a felni mérete van megadva, amit még kiegészít a húsos gumiabroncs, itt a teljes, szerelt kerék átmérője van megemlítve.

A legnagyobb ütőkártya: a hordozhatóság
A legnagyobb ütőkártya még mindig a hordozhatóság, bár az újdonság kicsit nehezebb elődjénél [+]

Rossz úton, macskakövön rázni tehát tud, méghozzá nagyon, nagyobb kátyút továbbra sem érdemes megtalálni vele, viszont méretéhez képest a hasmagassága nem rossz, erősen felhullámosodott aszfalton sem ért le a hasa, mint egy-két konkurensének, a féke pedig továbbra is zseniális. A hátsó, mechanikus tárcsafékkel szinte bármilyen körülmények közt, azonnal blokkolóra fékezhetünk, ilyenkor pedig az elektronika rekuperálással is fékez, a hajtott első keréken. Továbbra is van eABS, tehát elöl biztosan nem fogunk blokkolni, hátul azonban semmi ilyen nincs, a bal oldali fékkarral közvetlenül húzzuk a bovdent, és addig szorítjuk a betéteket a tárcsára, amíg akarjuk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

  • KUGOO S1 Pro elektromos roller teszt

    Kipróbáltuk a sokak által magasztalt, a Xiaomi megoldásánál kicsit olcsóbb elektromos rollert. A teszt nagy kérdése, hogy a kettő közül melyiket érdemes választani.

Hirdetés