Hirdetés

Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával

A Xiaomi 15 legnagyobb ellenfele a Galaxy S25. Az sem változott sokat, úgyhogy ez sem. Ettől még elég jó.

Kamerák

Elsőre nem tűnik fel, hogy mit reszeltek a kamerákon, mert maradt a három látószög egyenként 50 megapixeles szenzorokkal. De ha jobban megnézzük, akkor fel fog tűnni, hogy változott a zoom modul: 60 mm-essel egyenértékű fókusztávolságot kapott, de digitális zoomal elérhető az ötszörös nagyítás, illetve támogatja a telemakrót 10 centiméteres tárgytávolságig. Egy Samsung JN5-ös szenzor van mögötte, az ultraszéles egy Samsung JN1-et kapott (akárcsak tavaly, de a 14-esben a telés szenzor is egy JN1 volt), a főkamera pedig az Omnivisionnel közös fejlesztésű Light Fusion 900-at használja, ami az OV50 módosított változata. Alapesetben 12,5 megapixeles képek készülnek, de mindhárom szenzorból ki lehet erőltetni a teljes felbontást:

Viszont ezt nem feltétlenül érdemes. Új funkció a gyorsfényképezés, ami azt tudja, hogy a hangerő le kétszeres megnyomásával 0,6 másodperc alatt indul a kamera és készít egy fotót abban a látószögben, amelyikben legutóbb dolgoztunk. Ha simán indítjuk a kamerát, akkor a gyorsfotós funkciót ugyanúgy elérjük, de ilyenkor tök felesleges, mert nem ad semmit a normál módhoz képest. Van külön gyors mozgásokhoz üzemmód, meg bekerült az “autó fényképezése svenkeléssel”, amit szerintem az átlagember évente talán egyszer akar használni, a lényeg az, hogy a kocsi éles lesz, a háttér pedig homályos, miközben a jármű elhalad a kamera előtt. És persze most is lehet váltani Leica Vibrant (élénk) és Leica Autenthic (nem élénk) színkezelés között, ilyen az eltérés:

Mi aztán maradtunk az élénk módnál, mert úgyis “ez néz ki jól Instán”, szóval jönnek a 12,5 megapixeles képek mindazon látószögekben, amelyeket a Xiaomi felkínál a kezelőfelületen:

Hirdetés

12,5 MP ultraszéles

12,5 MP főkamera

12,5 MP 2x zoom

12,5 MP 2,6x zoom (natív)

12,5 MP 5x zoom

Nappal az a dörgés, hogy a Xiaomi 15 brillírozik. Nem minden látószögben, de a natívokban igencsak. Persze elhangzott a bemutatón, hogy fejlesztettek az algoritmuson, akárhogyan is: a főkamera még mostoha időjárási körülmények között is igen érvényes, de néha talán egy fél fényértékkel túlexponál. Ezt pont nem csinálja a zoom kamera, annyira kicsi a digitális 2x és a natív 2,6x között az eltérés, hogy teljesen indokolatlan a digitális megoldást választani: sokkal jobb rajzolatú, jobb fényértékű, természetesebb képek jönnek ki a dedikált zoom kamerából. Az ötszörös nagyítás sem rossz, de az már kissé felpuhul és néha tetten érhető a zajszűrés is, de még így is bőven sok részlet marad. Az ultraszéles modul viszont túl “vibrant”, valamint a szélek felé romlik a vonalélesség is. Az esti módot (és a HDR-t is) automatikusan kapcsolja a szoftver (de felül lehet bírálni). Az ultraszéles rettentően elromlik a sötétben, nem érdemes erőltetni. A főkamera viszont egyáltalán nem rossz, ráadásul a színhőmérsékletet is jobban eltalálja. A kétszeres, digitális nagyítást itt is inkább mellőzzük, vonalélességben jobb lesz a natív 2,6x közelítés, de ilyenkor kicsit sárgásba hajlanak a színek. Az ötszörös zoom már nagyon bizonytalan.


Videózni már 8K-ban is lehet, de ennél fontosabb, hogy 4K60 mellett mindhárom látószög elérhető és lehet köztük váltani is. Fent a hátlapi kamerákkal rögzített filmecskék, a tanulság az, hogy a főkamera nagyon korrekt, jó a stabilizáció, rendben vannak a színek, az élesség, a hang is. A kétszeres digitális zoom viszont pixelessé válik, a 2,6x közelítés a dedikált szenzorral jobb, de ott fátyolosabb az eredmény, nem annyira élénk, nem annyira kirobbanó. Az ötszörös értéknél már nem lesz igazán jó a produkció, az ultraszéles viszont ügyes, csak ott kicsit szűk a dinamikatartomány, kiéghetnek a világosabb részek. Este sajnos van baj, mert már a főkamerát is nagyon megzavarják a szembefények, emiatt ugrál a fókusz, ami irtó zavaró. Zoom esetén már odalesz az élesség, az ultraszélessel pedig kábé minden is odalesz.


Az előlapi kamerával van két fotóm, nappal túlszaturált, de éles az eredmény, este szaturálatlan és fakó. Videózásnál nappal elégedett voltam a szűk dinamika ellenére is, mert még rázkódós esetben sem omlott össze a fókusz 4K30-nál, miközben a fejem éles maradt. Este viszont béndzsa, sok a zaj, nincs élesség, ugrál a fókusz. Az viszont tény, hogy a felvett hang minősége ezúttal is kiváló. Alant egy Full HD felbontású, 960 fps-es lassított videó előbb, ez marha látványos, de csak rövid ideig tudja kínálni a telefon:

Még lentebb pedig a ShootSteady Pro módban felvett Full HD felbontású anyag, aminek a dolga, hogy kivegye az extrém rázkódást is. Kiveszi, de a fókuszt is úgy kiveszi, hogy egy nagy homály az eredmény.

Nyilván megvan minden certifikáció a HD streaminghez, a kijelző jó partner a mozizáshoz, a hangszórók pedig egészen meglepően jól szólnak. Csak kicsit hangosabb a lenti, még némi basszust is ki lehet belőle csiholni, tök hangos, ráadásul csak maximális hangerőre csavarva érezni, hogy a magasabb hangok fülbántóak. Ennél jóval gyengébb eredményt vártam egy ekkora telefontól.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Fedezze fel a Synology ActiveProtect megoldásait

PR Regisztráljon ingyenes webináriumunkra és erősítse meg adatai védelmét! Ne hagyja, hogy kibertámadások veszélyeztessék adatait! Regisztráció: https://sy.to/8vcow

Előzmények

Hirdetés