Kamerák
Elsőre nem tűnik fel, hogy mit reszeltek a kamerákon, mert maradt a három látószög egyenként 50 megapixeles szenzorokkal. De ha jobban megnézzük, akkor fel fog tűnni, hogy változott a zoom modul: 60 mm-essel egyenértékű fókusztávolságot kapott, de digitális zoomal elérhető az ötszörös nagyítás, illetve támogatja a telemakrót 10 centiméteres tárgytávolságig. Egy Samsung JN5-ös szenzor van mögötte, az ultraszéles egy Samsung JN1-et kapott (akárcsak tavaly, de a 14-esben a telés szenzor is egy JN1 volt), a főkamera pedig az Omnivisionnel közös fejlesztésű Light Fusion 900-at használja, ami az OV50 módosított változata. Alapesetben 12,5 megapixeles képek készülnek, de mindhárom szenzorból ki lehet erőltetni a teljes felbontást:
![]() |
![]() |
![]() |
Viszont ezt nem feltétlenül érdemes. Új funkció a gyorsfényképezés, ami azt tudja, hogy a hangerő le kétszeres megnyomásával 0,6 másodperc alatt indul a kamera és készít egy fotót abban a látószögben, amelyikben legutóbb dolgoztunk. Ha simán indítjuk a kamerát, akkor a gyorsfotós funkciót ugyanúgy elérjük, de ilyenkor tök felesleges, mert nem ad semmit a normál módhoz képest. Van külön gyors mozgásokhoz üzemmód, meg bekerült az “autó fényképezése svenkeléssel”, amit szerintem az átlagember évente talán egyszer akar használni, a lényeg az, hogy a kocsi éles lesz, a háttér pedig homályos, miközben a jármű elhalad a kamera előtt. És persze most is lehet váltani Leica Vibrant (élénk) és Leica Autenthic (nem élénk) színkezelés között, ilyen az eltérés:
![]() |
![]() |
Mi aztán maradtunk az élénk módnál, mert úgyis “ez néz ki jól Instán”, szóval jönnek a 12,5 megapixeles képek mindazon látószögekben, amelyeket a Xiaomi felkínál a kezelőfelületen:
Hirdetés
12,5 MP ultraszéles
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
12,5 MP főkamera
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
12,5 MP 2x zoom
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
12,5 MP 2,6x zoom (natív)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
12,5 MP 5x zoom
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Nappal az a dörgés, hogy a Xiaomi 15 brillírozik. Nem minden látószögben, de a natívokban igencsak. Persze elhangzott a bemutatón, hogy fejlesztettek az algoritmuson, akárhogyan is: a főkamera még mostoha időjárási körülmények között is igen érvényes, de néha talán egy fél fényértékkel túlexponál. Ezt pont nem csinálja a zoom kamera, annyira kicsi a digitális 2x és a natív 2,6x között az eltérés, hogy teljesen indokolatlan a digitális megoldást választani: sokkal jobb rajzolatú, jobb fényértékű, természetesebb képek jönnek ki a dedikált zoom kamerából. Az ötszörös nagyítás sem rossz, de az már kissé felpuhul és néha tetten érhető a zajszűrés is, de még így is bőven sok részlet marad. Az ultraszéles modul viszont túl “vibrant”, valamint a szélek felé romlik a vonalélesség is. Az esti módot (és a HDR-t is) automatikusan kapcsolja a szoftver (de felül lehet bírálni). Az ultraszéles rettentően elromlik a sötétben, nem érdemes erőltetni. A főkamera viszont egyáltalán nem rossz, ráadásul a színhőmérsékletet is jobban eltalálja. A kétszeres, digitális nagyítást itt is inkább mellőzzük, vonalélességben jobb lesz a natív 2,6x közelítés, de ilyenkor kicsit sárgásba hajlanak a színek. Az ötszörös zoom már nagyon bizonytalan.
Videózni már 8K-ban is lehet, de ennél fontosabb, hogy 4K60 mellett mindhárom látószög elérhető és lehet köztük váltani is. Fent a hátlapi kamerákkal rögzített filmecskék, a tanulság az, hogy a főkamera nagyon korrekt, jó a stabilizáció, rendben vannak a színek, az élesség, a hang is. A kétszeres digitális zoom viszont pixelessé válik, a 2,6x közelítés a dedikált szenzorral jobb, de ott fátyolosabb az eredmény, nem annyira élénk, nem annyira kirobbanó. Az ötszörös értéknél már nem lesz igazán jó a produkció, az ultraszéles viszont ügyes, csak ott kicsit szűk a dinamikatartomány, kiéghetnek a világosabb részek. Este sajnos van baj, mert már a főkamerát is nagyon megzavarják a szembefények, emiatt ugrál a fókusz, ami irtó zavaró. Zoom esetén már odalesz az élesség, az ultraszélessel pedig kábé minden is odalesz.
![]() |
![]() |
Az előlapi kamerával van két fotóm, nappal túlszaturált, de éles az eredmény, este szaturálatlan és fakó. Videózásnál nappal elégedett voltam a szűk dinamika ellenére is, mert még rázkódós esetben sem omlott össze a fókusz 4K30-nál, miközben a fejem éles maradt. Este viszont béndzsa, sok a zaj, nincs élesség, ugrál a fókusz. Az viszont tény, hogy a felvett hang minősége ezúttal is kiváló. Alant egy Full HD felbontású, 960 fps-es lassított videó előbb, ez marha látványos, de csak rövid ideig tudja kínálni a telefon:
Még lentebb pedig a ShootSteady Pro módban felvett Full HD felbontású anyag, aminek a dolga, hogy kivegye az extrém rázkódást is. Kiveszi, de a fókuszt is úgy kiveszi, hogy egy nagy homály az eredmény.
Nyilván megvan minden certifikáció a HD streaminghez, a kijelző jó partner a mozizáshoz, a hangszórók pedig egészen meglepően jól szólnak. Csak kicsit hangosabb a lenti, még némi basszust is ki lehet belőle csiholni, tök hangos, ráadásul csak maximális hangerőre csavarva érezni, hogy a magasabb hangok fülbántóak. Ennél jóval gyengébb eredményt vártam egy ekkora telefontól.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!