2018. november 20., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Tesztek » Egyéb rovat

Válaszok a Nokiától

Dér Attilával, a Nokia marketingigazgatójával készítettünk interjút olvasóink kérdései alapján.

Megbízhatóság és szerviz

Szerkesztőségünk a Nokia marketingigazgatójánál, Dér Attilánál vendégeskedett abból az alkalomból, hogy az olvasók által összegyűjtött kérdéseket a magunkéival kiegészítve feltegyük. A jó hangulatú beszélgetésre a Nokia székházának toronyszobája adott helyet.

Melyik volt a legsikeresebb modell a gyártó történetében hazánkban?

Nagyon sok sikeres modellje volt a Nokiának, hiszen a portfolió igen széles. Ebből következően a különböző telefonok más és más célcsoportnak szólnak, hiszünk benne, hogy az egyes adott rétegek számára készült modellek az adott célcsoport számára a legjobbak. Azt, hogy melyik a legnagyobb darabszámban eladott készülék, maradjon a mi titkunk.

Van esetleg személyes kedvenc?

Hirdetés

Mind a három szolgáltatótól van SIM kártyám, ezért általában három modell van nálam, bevezetés előtt pedig megkapom az újdonságokat tesztelésre, így mindig az aktuális a kedvencem. Most az N80 van nálam, amin nagyon kedvelem a LifeBlog szoftvert, a 9300i-t és az E60-at használom a levelezéshez, ha pedig lezserebben öltözöm majd a nyáron, akkor a 6233-mat fogom választani kis súlya miatt. Nekem a Nokia a kedvencem.

Mi az, amiben a Nokia telefonok hagyományosabban sikeresebbnek számítanak a többi gyártó modelljeinél?

Rendszeresen végzünk fogyasztói kutatásokat, és talán a legtöbbször az a visszajelzés érkezik, hogy a vásárlók nagyon elégedettek a menürendszerrel, hiszen egyértelmű, átlátható. A másik fontos terület a megbízhatóság. Nem csak fogyasztói, hanem szolgáltatói oldalról is olyan visszajelzéseket kaptunk, hogy ebben is élen jár a Nokia. Talán az sem véletlen, hogy mind a mai napig láthatunk rengeteg 6210 és 6310 modelleket, amely azt bizonyítja, hogy elnyűhetetlenek. Nem utolsósorban nagyon fontos a Nokia divatteremtő szerepe sem, hiszen mi voltunk azok, akik először használtunk cserélhető előlapokat, prémium kategóriás készülékeket mutattunk be, és a 2004 decemberében megjelent Art Deco stílusú telefonokkal is utat mutattunk. A Nokia abban is sikeresnek mondható, hogy ki meri tolni a formai határokat.

Visszatérve a megbízhatóságra, ide kapcsolódik a kérdés, hogy várható-e, hogy más márkákhoz hasonlóan a Nokia is lehetővé teszi, hogy a felhasználók házilag is frissíthessék a szoftvert az új verzió megjelenését és letöltését követően?

Jelenleg a szoftverfrissítéseket a Nokia mintaboltokban és a szervizpontokon a helyszínen el tudjuk végezni. A jövőre vonatkoztatva egyelőre nincsenek konkrétumok, bár ez mindenképpen egy érdekes és izgalmas szolgáltatás lenne, amely sok előnyt rejt magában, de veszélyes is lehet, ha az ember rosszul csinálja.

Mekkora a Nokia hazai piaci részesedése, a Sony Ericssonról tudjuk, hogy a második itthon.

Hadd mondjak csak annyit, hogy piacvezetők vagyunk, egy adott országban elért piaci részesedésről nem mondhatunk ennél többet. Világszinten 32,5% a részesedésünk.

Ki gyártja a Nokia számára a kijelzőket? Van a Nokiának ilyen gyára?

Erre nem tudok válaszolni.

Gyárt a Nokia magának kijelzőt?

Nem tudom, minden bizonnyal több beszállítóval dolgozik együtt a Nokia, hogy bármelyikkel is történik valami, ez ne okozzon csúszást, vagy ne okozza a gyártás kiesését.

Sok kifogás érkezik a szerviztevékenységgel kapcsolatban, milyen minőségbiztosítási rendszert használ a cég?

Amit tudni kell, hogy a Nokia maga nem végez szerviztevékenységet. Erre megvannak a partnerek világszerte és itthon is. Természetesen meg kell felelni nagyon szigorú minőségi elvárásoknak, és a Nokia ezeket a cégeket folyamatosan auditálja. Nagyon komoly számonkérések vannak, és bizony ezeknek a cégeknek azokon a területeken, ahol esetleg hiányosságokat tapasztalunk, fejlődniük kell. Ami kiemelendő, hogy a Nokia országszerte 21 mintabolttal rendelkezik, ezeken a helyeken általában a helyszínen megoldható általában a javítás. Ha mégis tovább kell küldeni szervizbe, akkor igyekszünk ezt 48 órán belül megjavítani és visszaküldeni a telefonokat. A Club Nokia tagoknak mindenképpen megpróbáljuk tartani ezt az időlimitet, de a többi vásárló esetében is igyekszünk. Ez a 48 óra természetesen két munkanapot jelent, az ünnepek és a hétvégék nem számítanak bele.

Az ügyfelek számára ez olyan szinten publikus, hogy ha nem sikerül tartani a 48 órát akkor panasszal élhetnek?

Persze. Illetve ez részünkről egy ígéret, és mi szeretjük megtartani az ígéreteinket. Előfordulhat, hogy nem sikerül ezt tartani, de ez abban az esetben fordulhat elő, ha külföldön tudjuk csak megjavítani a készüléket.

A szerviztevékenységgel kapcsolatos panaszokkal lehet egyenesen a Nokiához fordulni?

Természetesen, ha az ügyfél úgy érzi, hogy a szervizpartner részéről nem kapott a panaszra kielégítő választ, akkor fordulhat a Nokia ügyfélszolgálatához telefonon, levélben, vagy e-mailben.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.