Az üzleti széria
A nokia.hu honlapon mi a koncepció? A nokia.com-on lévő készülékek célja a szerepeltetés magyarul, vagy a magyar piacra bevezetendő mobilok szerepeltetése a bejelentés után?
Mindenféleképpen azt látjuk, hogy az internet egy nagyon erős és folyamatosan erősödő médium. Egyre több olyan eszköz van piacon, amellyel az internet elérhető. Szeretnénk, ha a nokia.hu olyan oldal lenne, ahol az emberek friss készülékinformációkról, eseményekről értesülhetnek. Természetesen olyan dolgokra fókuszálunk, amelyek a magyar piac számára is relevánsak. Előfordulhat, hogy azok a termékek, amelyek Magyarországon nem kaphatóak, azokról nem jelenik meg információ, egy viszonylag szűk csapattal dolgozunk, tehát priorizálnunk kell.
Ezzel kapcsolatos a kérdés, hogy például a 6270 miért nem került be hivatalosan az országba?
A készülék valóban nem kapható a Nokia mintaboltokban, de megvásárolható Magyarországon más értékesítési csatornákon keresztül. Általában akkor, amikor úgy döntünk, hogy valamelyik készülékre nem fókuszálunk, akkor az az oka, hogy elég széles a Nokia portfoliója, és a piaci igényeket előre felmérve igyekszünk egy-egy készüléket behozni Magyarországra. Ha az adott készülékről úgy látjuk, hogy nem illik a magyar piacra, vagy van hozzá közel álló másik modell, akkor inkább arra helyezzük a hangsúlyt és a marketingtevékenységet. Természetesen, ha kiderül, hogy mégis lenne rá kereslet, akkor ez a döntés később bármikor megváltoztatható.
A Club Nokia jelenleg milyen jövővel rendelkezik? Tervezik-e esetleg módosítani a célkitűzéseit (pld.: online szoftverfrissítés)?
Szeretnénk azokat a Nokia tulajdonosok számára jött létre a Club Nokia, akik többet szeretnének tudni a Nokiáról és rólunk. Rendszeres hírlevéllel tájékoztatjuk őket az új készülékekről (amelyeket akár lehet is tesztelni), a Nokia által támogatott rendezvényekről, ahová sok esetben ingyenes belépést biztosítunk. Volt már szó a szervíztevékenységgel kapcsolatos előnyökről.
![]() |
Dér Attila korábban a Reckitt Benckiser Kft. nél dolgozott, ahol kategória-menedzserként a gépi mosogatószer, illetve a lakás- és szépségápolási kategóriák (Calgonit, Veet, Air Wick, Mortein márkák) teljes körű menedzselése volt a feladata. Munkája során a marketingtevékenység teljes spektrumával foglalkozott, beleértve az éves stratégiai tervezést, új lehetőségek felismerését, új termékek bevezetését, termékpozícionálást, promóciós támogatást, árpozicionálást és márkaköltség-kalkulációk készítését. Regionális szinten a Mortein márkát koordinálta, felelt a közép-európai stratégia kialakításáért és megvalósításáért. Telekommunikációs tapasztalatra a VRAM Rt.-nél tett szert, ahol termékfejlesztéssel és promóciók szervezésével foglalkozott. Ezt megelőzően dolgozott a Benckiser szlovéniai leányvállalatánál, ahol termékmenedzserként a Calgon, Marc Antybactreril, illetve a középkategóriás AVA mosópor és a prémium-kategóriás Calgonit piaci bevezetéséért volt felelős. Dér Attila felsőfokon beszél angolul, szerbül és horvátul. Szabadidejét szívesen tölti utazással és szabadtéri sportokkal.
|
Van esetleg valami várható újítás?
Van, természetesen, de erről még nem árulnék el sokat.
A Nokia 6310i rendkívül sikeres készülék volt, olyan, amelytől azóta sem válnak meg tulajdonosaik. Mi ennek az oka, lesz-e hasonló készülék, melyik telefon ajánlható azoknak, akik esetleg lecserélnék ezt a mobilt?
Azt gondolom, hogy itt az egyik jelentős érv a 6310i mellett, hogy még a régi adatcsatlakozóval rendelkezik, és valószínűleg ezeknek az ügyfeleknek még ilyen rendszerű az autós szettjük is, ezért válnak meg nehezen a telefontól.
Rengeteg kérdés érkezett hozzánk ezzel kapcsolatban, és inkább a hasonló designt és a hasonló koncepciót hiányolták igazán az olvasók.
Igen, ez mutatja azt, hogy mennyire népszerű volt a telefon. De látni kell azt is, hogy a szolgáltatások bővülésével egyszerűen nem lehet kihagyni bizonyos funkciókat egy készülékből. A 6230 és a 6230i legalább ilyen sikeres telefonnak számítanak, merem remélni, hogy akik cserére szánták el magukat, azok ezekben a készülékekben is megtalálták azokat a szolgáltatásokat, amelyeket megelégedéssel tudnak használni.
Ezek szerint a 6230 és a 6230i ajánlható a 6310i helyett?
Például, de hozzátenném, hogy nagyon széles a portfoliónk, így bízom benne, hogy mindenki megtalálhatja a számára legideálisabb készüléket.
A kommunikátor sorozatot végleg félretette a Nokia (a 9300i csak egy ráncfelvarrás), vagy számíthatunk esetleg új készülékekre?
A 9-es széria az üzleti felhasználók számára készült, ugyanezt a szegmenset célozzák az E szériás modellek. Az E61 például a kommunikátorokhoz hasonlóan QWERTY billentyűzettel rendelkezik. Személy szerint nagyon kedvelem a 9300 és a 9500 szétnyitható kialakítását, hogy lesz-e ilyen modell a jövőben, egyelőre nincs válasz.
A jövőben inkább a cserélhető előlap lesz a trend, vagy a jól összerakott készülékház? Ezek sajnos a tapasztalatok alapján nem járnak együtt. Esetleg a cserélhető előlap csak egy bizonyos kategória (belépőszintű modellek) sajátsága lesz?
Attól függ, hogy cserélhető lesz-e egy készüléken az előlap, hogy a megcélzott felhasználói csoport igényli-e ezt. Ez pedig azt is jelenti, hogy nem csak az alsó kategóriákban van ilyen telefon, elég, ha csak a 6230-ra, vagy a 9500-ra gondolunk. Ha valamilyen ok miatt a minőség (és lehet ez az oka, akár a cserélhető előlap alkalmazása is) nem felel meg az elvárásoknak, akkor azt a termék csúszása árán is javítjuk, hiszen a minőségi problémák előbb-utóbb visszaütnek. A hosszú távú fogyasztói elégedettség számunkra jóval fontosabb. Az esetleges illeszkedési problémák nagy része visszavezethető arra, hogy nem eredeti előlapokról van szó, merem remélni, hogy a Nokia gyári tartozékaival nincs ilyen gond.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!