Hirdetés

Samsung i9000 Galaxy S - hozta, amit kellett

Hardver, operációs rendszer

Hardveres téren nem érheti kritika a Samsung újdonságát, melynek szíve a Hummingbird kódnéven is ismert architektúra, mely egy ARM Cortex-A8-ra épülő, 1 GHz-es órajelen ketyegő processzorból és egy PowerVR SGX540 típusú grafikus gyorsítóchipből áll. Az efféle CPU-khoz ugye már hozzászokhattunk, a videochip viszont úgy tűnik, hogy erősebb az átlagosnál, de pontos információink nincsenek róla, ugyanis a részletes technikai paraméterekhez még az újságírók sem férhetnek hozzá. Annyit tudtunk meg, hogy az SGX540 a megkétszerezett pipeline mennyiségnek és a nagyobb órajelnek köszönhetően nagyjából ötször gyorsabb a shader számításokban, mint az SGX530, melynek pontos számítási kapacitása szintén nem ismert, így gyakorlatilag az egész képlet bizonytalan. Az viszont szinte biztosra vehető, hogy az interenetes fórumokon terjengő 90 millió háromszög/másodperces sebesség erős túlzásnak tűnik, a más forrásokból származó 35 millió háromszöges érték viszont nagyjából reálisnak hat. Íme egy összehasonlító táblázat, melyből nagyjából látszik, hogy milyen helyet foglal el a Galaxy S a sebességbajnokok listáján; a hivatalos információk után egyébként jelenleg is nyomozunk, ezért kérjük, hogy semelyik Samsung-fanatikus ne szedjen minket szét a fórumban, főleg ne más fórumokon lévő bejegyzésekből szedett információk alapján.

Mobilos grafikus chipek elméleti teljesítménye
Chip / készülék Triangles/sec Pixels/sec
Nintendo DS 0,12 millió 30 millió
PowerVR MBX-Lite (iPhone 3G) 1 millió 100 millió
Samsung S3C6410 (Omnia II) 4 millió 125,6 millió
ATI Imageon (Qualcomm MSM72xx) 4 millió 133 millió
PowerVR SGX520 (Palm Pré) 7 millió 250 millió
PowerVR SGX530 14 millió (?) ?
ATI Imageon Z430 (Snapdragon QSD8250) 22 millió 133 millió
PowerVR SGX535 (iPhone 3GS) 28 millió 400 millió
Sony PSP 33 millió 664 millió
PowerVR SGX540 (Samsung Galaxy S) 35 millió (?) 1000 millió (?)
NVIDIA Tegra APX2500 (Zune HD) 40 millió 600 millió
Marvell Armada 618 45 millió 200 millió
ATI Imageon (Qualcomm QSD8672) 80 millió 500+ millió
NVIDIA Tegra 250 90 millió ?

Számoktól és elméleti maximumoktól függetlenül is ki lehet jelenteni, hogy a Samsung új készüléke villámgyors. A menüben való mozgás sebessége az alábbi videón meg is csodálható, nem mondhatni, hogy az újdonság "a leggyorsabb", mivel léteznek más olyan készülékek is, melyek reccenés és gondolkodás nélkül képesek elvégezni a kiadott utasításokat, az viszont fix, hogy lassulás okozta panaszok egy tulajdonosnál sem fognak fellépni. A grafikus részhez kicsit visszakanyarodva annyit mondhatok, hogy az Asphalt 5 nevű népszerű autós játék messze ezen a készüléken futott a leggyorsabban, pedig többek között a Samsung Wave-en is rajta van. Persze itt optimalizációból adódó különbségek is fellépheznek, de ez a lényegen nem változtat.

A technikai adatokból a memória mérete maradt ki: a Galaxy S két kiszerelésben (8 és 16 GB) létezik, a központi memória (RAM) mérete mindkét modellnél 512 MB, ami több alkalmazás egyidejű futtatásához is bőségesen elég. Nálam a 8 GB-os modell járt, melynek memóriája két részre volt osztva: a "belső SD kártya" mérete 5,78 GB volt, melyből nagyjából 5-öt lehetett elérni felhasználói szinten, mellette pedig 1,71 GB telefonmemória is jelen volt. A felosztás lényegét nem teljesen látom át, de elképzelhető, hogy az Android rendszer miatt kellett ilyen módon megoldani a dolgot, melyből egyébként a 2.1-es release fut az újdonságon.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés