Samsung Galaxy Z Flip3 5G - csiki-csuki állapot

Szemrevaló, vízálló és gyorsan lemerül az eddigi legdögösebb hajlítható telefon.

Fotós képességek

Egyszerű kameraszettet kínál a Z Flip3, 400 rugóért, túlságosan is. A hajlítható kijelző tetején a 10 megapixeles kameralyuk sok vizet nem zavar: fixfókusz nincs, a minőség átlagos, de legalább korrekt a 4K felvétel részletessége, komolyabb stabilizálás nélkül. A Z Flip trükkje persze az, hogy a két 12 megapixeles kamera oldalára is került egy kijelző (főkamera: 1/2,55”, 27 mm, dual pixel AF, OIS, illetve ultraszéles: 123 fokos látószög, f/2,2, fixfókusz) – furcsa korlátokkal.


[+]

A szenzorok és a hosszúkás kijelző ugyanis egymásra merőlegesen kerültek beépítésre, így mindenképp vág a szoftver a valós látószögből komponáláskor. Ha nyitva a telefon, kidobhatjuk a keresőt a kis panelre, és ilyenkor vágja le a legtöbbet, ha meg csukva indítjuk a szoftvert, kizárólag négyzetes szelfik és önvideók készülnek. Megoldotta volna a dolgot a vízszintes lencseelrendezés, alatta négyzetes panellel, így nem lett volna szükség vágásra. És ha már itt tartunk: egy 2x-es zoomkamera különösebb extra helyigény nélkül simán odaférhetett volna.


[+]

A Z Flip3 portréi mindenesetre jófajták, a flex módhoz pedig a kameraszoftver is alkalmazkodik, akár többkamerás feltétel készítésekor. Még azt is kiválaszthatjuk, melyik képernyőrészen legyen a kereső, de persze ezt sem használtam túl gyakran. Rengeteg hasznos kameramód akad viszont rendszerszinten, beleértve a profit, mindkét 12 megapixeles egység kezelésével.

Nappal a főkamera jól dinamikával, pontos fehéregyensúllyal, csak a kelleténél eggyel magasabb telítettséggel dolgozik. A vonalélesség rendben, de azért látható zajszűrés és élesítés (főleg az ellenfényes példán), amint pedig a nap teljesen lebukik, úgy csökken a részletesség. A helyzet mégis rendben, hiszen az expozíció és a színek továbbra is hozzák a várt minőséget, és bár az automatika alapból többelemes képfeldolgozást használ, sötétebb helyzetben kapóra jön a több másodperces, kézből megtartható esti mód (utolsó sor), acélos eredményekkel.

Az ultraszéles képek visszafogottabbak: csak középen korrekt a vonalélesség, a szélek felé haladva az optika és a torzításkorrekció, valamint a zajszűrés miatt több az elmosott részlet. A dinamikaátfogás újfent korrekt, de a színek megint kaptak egy extra löketet a valósághoz képest. Este kifogy a lendület: kevés a részlet, főleg a széleknél nagy a homály, bár szerencsére a fehéregyensúly és az expozíció a helyén marad, a részletességen pedig valamennyit javít az éjjeli mód (utolsó sor).

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés