Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens

Ránézésre talán ez a legunalmasabb Samsung csúcsmodell az elmúlt évekből, de a szoftveres trükkök élhető alternatívát kínálnak a Google Pixel után vágyóknak.

Kamera, multimédia

Nem nyúlt hozzá a Samsung a kamerahármashoz, ami a hátlapon található, viszont fejlesztettek a képfeldolgozó algoritmuson, így jobb minőségű képeket ígérnek. Nem mondjuk, hogy elvárásunk a több száz megapixeles szenzor az alapmodellbe és a Plusba is, de például a fix fókusszal rendelkező ultraszélesbe el tudtunk volna fogadni autofókuszt és akkor lenne egyből egy makrófotózásra használható egység is a hátoldalon a teleobjektív mellett. Az 50 megapixeles főkamera és a háromszoros optikai nagyításra képes teleobjektív egyaránt optikailag stabilizált, autofókusszal dolgozó kamerák, a 12 megapixeles ultraszéles pedig 120 fokban lát. Immáron támogatja a telefon és a kamera alkalmazás a Super HDR funkcióban történő rögzítést élő előnézeti képpel, megjelenítéssel a natív alkalmazásokban és egyes harmadik féltől származó programban (például Instagram) is. A kamera beállításai között bekapcsolhatunk szintezőt, tippeket, állíthatunk azon, hogy a gyorsabb képkészítést vagy a képminőséget részesítjük előnyben és természetesen van profi mód, kettős felvétel, lassított és gyorsított videó, éjszakai mód, portrévideó, profi RAW, valamint az okos felvétel, ami csinál egy rakás fotót és rövid videót különböző stílusban, amiből aztán választhatunk. Látványos újdonságként az előző oldalon taglalt AI képszerkesztőt nevezhetjük meg.

50 MP főkamera (f/1.8, 24mm ekvivalens, 1/1.56", 1.0µm, Dual Pixel PDAF, OIS)

12 MP főkamera

A változatlan felbontás és szenzorméret mellett az 50 megapixeles módban megfelelő mennyiségű részletet rögzít a telefon, nappal megfelelő a dinamika és az expozíció is, bár utóbbi talán kicsit túl van húzva és világosabbak a fotók a valóságosnál. A színek minimálisan megemelt szaturációval rögzülnek, viszont a túlzó, természetellenesen kirobbanó színekkel nem találkozni. Este a teljes felbontás használata nem indokolt, a zajszűrés túl erősen dolgozik, ez például jól látszik a templom homlokzatán az esti fotón. A teljes felbontásban nincsenek olyan elérhető extrák, mint az éjszakai mód, valamivel lassabb a képek mentése is. Érdemesebb a 12 megapixeles módban használni a kamerát, az automatika nappal és éjszaka is kitűnően beállított expozíciót, színkezelést, élességet és megfelelő részletességet biztosít. Itt is kicsit világosabbak az esti fényképek a valóságnál, de elfogadható a dinamika.

10 MP teleobjektív (f/2.4, 67mm ekv., 1/3.94", 1.0µm, PDAF, OIS, 3x optikai nagyítás)

Felskáláz a teleobjektív, a részletesség és a rajzolat elfogadható nappal és éjjel is, de érdemes az esti módra hagyatkoznunk, miután lement a nap, mert az automatika hajlamos a fókuszt rossz helyre pakolni nehezebb témáknál, például a templomos képen a telefon nem tudta magától eldönteni, hogy az előtérben látható fákat vagy a háttérben látható templomot kellene élesen tartania. Nem rossz a 3x optikai nagyítás, portrékhoz vagy közeli témákhoz is tökéletesen használható, de időszerű lesz jövőre a Samsungnak valamilyen hardveres frissítést is eszközölnie az alapmodellek kamerarendszerében.

12 MP ultraszéles kamera (f/2.2, 13mm ekv., 120˚ látószög, 1/2.55" 1.4µm, szuper stabil videó)

Az ultraszéles kamera 120 fokos szögben lát, a képek közepe megfelelően éles és részletes, a sarkoknál viszont kissé lágyul a rajzolat és esténként durván zajosodik a kép, amit az agresszív zajszűrés sem kezel tökéletesen. Nappal a dinamika és a színkezelés megfelelő és videóban is jól teljesít az ultraszéles, de a félmillió forintos áron már vannak komplexebb kamerarendszert kínáló riválisok például a Google-től, a Honortól vagy a Xiaomitól. Azt viszont nem vitathatjuk el a Samsung érdemei közül, hogy képalkotó rendszere kameráktól függetlenül egységes minőséget és teljesítményt nyújt.

12 MP előlapi kamera (f/2.2, 26mm ekv., Dual Pixel PDAF)

Autofókuszos előlapi kameránk remek részletességgel és ha szeretnénk, akkor szűkebbre vágott látótérrel fotóz. A portré mód ügyesen nyesi le a hátteret, beállítható háttérelmosási stílusokkal és megfelelő mennyiségű részlet marad a videókhoz is, ahol 4K-s felbontás és 30-as másodpercenkénti képkockaszámmal oktatja a kínai konkurensek próbálkozásait a Samsung, példa lentebb.

Éjszakai módban készült képek (balról jobbra minden sorban: ultraszéles, széles, teleobjektív)

Videóban csak akkor találkozunk korlátozással, ha a maximális 8K-s felbontást szeretnénk rögzítéshez használni, ilyenkor csak a főkamera rögzít. Részletből nagyon sok van, az optikai és elektronikus hibrid stabilizálás pedig sima felvételeket eredményez.

Ha megelégszünk a 4K-s felbontással, akkor már 60 képkockás másodpercenkénti sebességre is feltornázhatjuk a videóinkat, és ilyenkor használhatjuk a főkamera mellett az összes többit is, de csak úgy, ha külön-külön indítjuk el a felvételeket, 4K 30 fps-től lefelé lehet videózás közben váltogatni a lencsék között, akár az előlapi kamerára is. Ez tavaly is így volt, semmi nem változott. A részletesség és a stabilizálás remek, este az ultraszéles és a teleobjektív már kicsit gyengélkedik, a kamerák közti váltást ügyesen megoldja a rendszer, egyedül az előlapi kamerára való áttéréskor találkoztunk azzal, hogy egy pillanatra kivág a hang felvétel közben, ahogy a telefon mikrofont vált. Ez megoldható egyébként külső mikrofon csatlakoztatásával (Bluetooth vagy USB-C) és segíthet rajta, ha kikapcsoljuk a beállítások között az audiozoom funkciót.


Jónak mondható a portré videó is, ezek a felvételek is mehetnek 4K felbontásban és 30 képkockás sebességgel, viszont itt csak az 50 megapixeles főkamera szenzorát használhatjuk rögzítésre, 1x vagy 2x nagyításon. A hátteret egész pontosan választja le a szereplőről az algoritmus, amennyiben témánk 5 méteren belül tartózkodik, ennél a pontnál távolabb már nincs mesterséges bokeh. A stabilizáció is remek és a videó alanyának mozgását is ügyesen leköveti az algoritmus.

Nincsen 3,5 mm-es audio jack, sem FM-rádió, van viszont két jó minőségű sztereó hangszóró és Bluetooth 5.3 (A2DP, LE) nagy felbontású kodekek támogatásával és Auracast funkcióra felkészítve. Az USB-C csatlakozón keresztül is vihető ki hang az eszközből, a beépített hangszórók pedig 75-80%-ig elfogadható hangminőséget képviselnek. Megvan természetesen a Widevine L1-es szint és így mehetnek az FHD streamek és adott a HDR10+ támogatása is, a telefon képes HDR tartalmat lejátszani vagy streamelni. Van Dolby Atmos támogatás és a beállítások között találunk manuális hangszínszabályzót is, a csatlakoztatott Bluetooth eszközeink beállításai között pedig állíthatjuk, milyen audiokodeket szeretnénk használni a kommunikációhoz.

(forrás: Mobilaréna) [+]

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés