Multimédia
A szokásos 64 + 8 + 2 megapixeles szettektől, noha általában legalább kielégítőek, nem érdemes sokat várni, főleg, ha a 2 megapixeles egység egy fix fókuszos makró. Ezzel együtt a szuperközelik nem olyan rosszak, mint az átlag és a fókusztávot sem olyan nehéz belőni. Műalkotásokat még mindig nem egy makrókamerával fogunk létrehozni, de legalább funkcionálisnak tekinthető, a 64 megapixeles quad-Bayer szenzort (Sony IMX682) pedig továbbra is a 16 megapixeles, normál módban érdemes használni.
A portré mód viszont katasztrófa. Csak tökéletesen mozdulatlan modellel működik, de olyannyira, hogy már attól is teljesen szétesik a kép, ha a macska megmoccantja a füle hegyét. Ha sikerül is összehozni a portrét, a háttérelmosás stílusa és mértéke rendkívül szofisztikálatlan, konkrétan mindenki és minden (macska, ember, Rizzo, koktél) úgy néz ki, mintha egy képregénykockában a gyorsvonaton ülne.
Itt azért nem lett volna olyan komplikált elkülöníteni a nem zöld macskát az egybefüggő zöld háttértől. [+]
Mondjuk halloweenkor, szuperhős jelmezben jó lehet, nem kell az effektekkel babrálni külön. Egyébként, ha az alany nyugton van, lehetőség szerint levegőt sem vesz, akkor az elhatárolás pontos és éles, a részletek rendben vannak, csak egyszerűen rossz ránézni a képekre. Én legalábbis szédülök tőlük. A szoftveres, esetleg egyedi szoftveres hiba abszolút nem kizárt, máshol nem említenek ilyen gondokat és a háttér sem így néz ki.
A szoftver viszont jó felépítésű és logikus, minden a megfelelő helyen érhető el, az élőkép felső sorában például a kéttónusú LED segédfény, a HDR, a jelenetoptimailizáló AI, a filterek és a beállítások. Az alap képmódok között az élőképet jobba vagy balra csúsztatva válogathatunk (ezek sorrendje és tartalma viszont sajnos nem testreszabható), a főkamra és az ultraszéles között pedig a pöttyök váltanak. Itt van még egy kétszeres és ötszörös zoom is, előbbi a teljes felbontású képekből vág, utóbbi pedig tök felesleges.
A főkamera natív felbontása, a portré és az éjszakai mód bérelt helyen van az alsó sorban, a makró és mindkét főszenzorhoz elérhető Pro mód RAW opcióval viszont a Továbbiak menüpont alól kerül elő. Ugyanitt kell keresni a kettős nézetű videót is, ami a hátlapi és az előlapi 16 megapixeles kamerával egy időben rögzít. A két kamerakép elrendezése egyébként testreszabható. Apropó előlapi kamera. Szelfi itt, 1080p videó, szépítés nélkül, fentebb. Egyébként, ha nem ragaszkodunk a Full HD felbontáshoz, kaphatunk a fejünkre egy kis esztétikai korrekciót, szerintem amúgy meglehetősen jó hatásfokkal.
Hirdetés
16 MP
A mesterséges intelligenciát fotózáskor mindenképpen érdemes mellőzni, aránytalanul túltolja a szaturációt és élesítést (teljesen feleslegesen), illetve mindig felülexponál, úgyhogy a dinamika és a fehéregyensúly is erősen megborul. A normál 16 megapixeles képek esetében viszont figyelemreméltó a a részletgazdagság erős közepes vonalélességgel, amit határozott, de elfogadható zajkezelés támogat, a dinamika és a rajzolat kifejezetten korrekt, de gyakran előfordul kromatikus aberráció, az algoritmus pedig önerőből (AI nélkül) is kicsit túltelíti a felvételeket, legalábbis az én ízlésemnek. Este nem érdemes ráhagyni a mesterséges intelligenciára a munkát, a dedikált éjszakai mód lényegesen ügyesebben dolgozik, csak néhány másodpercre szüksége van, mire megtörténik a művelet. Cserébe rendkívül nagy mértékben javítja a felvételek minőségét. A zajjal kicsit küszködik az algoritmus, a fehéregyensúllyal nem kicsit, de meglepően sok értelmezhető részletet kapunk.
64 MP
A teljes felbontás nem eredményez több részletet (lásd például a kocsilehajtó végében álló autó rendszámát; hetes kép), viszont lényegesen puhább vonalakkal, jelentős mennyiségű zajjal, és a dinamika sem valami acélos, mondhatni vacak, cserébe a végeredmény természetesebb összhatást kelt. Már, ahol nem égett ki. Este kivételesen nem érdemes a nagy felbontású képekkel próbálkozni, a dedikált éjszakai módot kell kapcsolgatni, ha értelmezhető eredményre vágyunk.
8 MP ultraszéles
Az ultraszéles kamera szokás szerint minden tekintetben lényegesen gyengébb, mint a főkamera. A párna típusú disztorzió itt kifejezetten erős, a széleken teljesen elmosódnak vonalak, a részletesség és a dinamika kifejezetten gyenge és nagyon gyakori a kromatikus aberráció. Azért a dedikált esti mód itt is elérhető és döbbenetesen sokat javít az egyébként közel használhatatlan, normál módú felvételeken.
Teljesen érthetetlen, hogy videózásnál miért nem lehet váltani felvétel közben a kamerák között, a hardver nyilván elbírná, legalább 1080p 30 fps mellett, tekintve, hogy az ultraszéles szenzorból ez a max, ami kijön. A főkamera tudománya 4K 60 fps-nél áll meg, az elektronikus stabilizáció viszont minden látószög esetében, minden felbontás és képkockaszám mellett aktív. A felbontás és a képkockaszám egyébként a legördülő menüben babrálható, jópofa effektek, például szelektív fekete/fehér pedig az élőképen, jobbra legfelül.
Ezt lehet még fokozni az Ultra Steady és Ultra Steady Max módokkal, előbbi FHD 60 fps-ig működik, utóbbi 1080p 30 fps maximális felbontással és képkockaszámmal, de nem igazán éri meg beáldozni a magasabb képminőséget, még úgy sem, hogy a képminőség alacsonyabb felbontás mellett is korrekt. Ráadásul az eredményeket elnézve, az alap elektronikus stabilizálás hatékonyabb, mint a kétféle Steady mód. A hangrögzítés lehetne jobb, a felvételek képileg rendben vannak, jó a dinamika és a részletesség is, este viszont közel használhatatlan a szett.
A gyári videolejátszó itt is nagyon fapados. Nem kezeli a feliratokat, a hangsávokat és a megjelenítésen kívül semmi egyebet nem tud, úgyhogy érdemes letölteni egy komplexebb megoldást, de a HDR10+ kijelző és a Widevine L1-es biztonsági szint viszont garantálja a magas dinamikatartományú és felbontású streamet, ha van megfelelő előfizetésünk.
Zenelejátszáshoz szerencsére nem csak a YouTube Music áll rendelkezésre, hanem a Realme saját, roppant egyszerű, de funkcionális megoldása is. A sztereó hangzásba a beszédhangszóró segít be, meglepően kiegyensúlyozott módon, alig halkabb, mint a fő multimédiás egység. A hangminőség teljesen átlagos, a hangerő kifejezetten erélyes, maxon sem torzít, de nem kiemelkedő. A 3,5 milliméteres jackben végződő fülesre jutó hangminőség viszont kifejezetten jó, a Dolby Atmos hangzás külön jót tesz a színpadképnek és a kiegyensúlyozott részletességnek, ezt különböző hangprofilokkal finomhangolhatjuk is. A kodektámogatás is korrekt, az 5.2-es Bluetooth ismeri az aptX, aptX HD és LDAC kódolást.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!