Hardver, szoftver
Mi más is lehetne egy csúcsteljesítményt megcélzó eszközben, mint Qualcomm Snapdragon 888, 3.1-es UFS belső tárhely megfelelő mennyiségű rendszermemóriával és komplexebb hűtőrendszer. Tény, hogy a 700 ezer pont körüli AnTuTu eredménnyel végző modellek hajlamosak kissé melegedni, de különböző hőneutralizáló megoldásoknak köszönhetően jellemzően gyorsan mérséklődik a hőmérséklet, így hosszabb távon is tartani tudják a szükséges teljesítményt.
Teljesítmény-teszt (a táblázat szétnyitható) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Benchmark | Realme GT 5G | Nubia Red Magic 6R | Xiaomi Mi 11i 5G | Black Shark 4 | Motorola Moto G100 | Samsung Galaxy S20 FE |
Rendszerchip | Snapdragon 888 | Snapdragon 888 | Snapdragon 888 | Snapdragon 870 | Snapdragon 870 | Exynos 990 |
AnTuTu Bench. 8.x | 725206 pont | 724756 pont | 692666 pont | 498580 pont | 677876 pont | 525951 pont |
Geekbench 5 (single/multi) | pont | 867 / 3382 pont | 1126 / 3635 pont | 980 / 3257 pont | 963 / 2767 pont | 913 / 2682 pont |
GFXBench Car Chase onscreen | 59 fps | 60 fps | 58 fps | n/a | 46 fps | 42 fps |
GFXBench Car Chase offscreen | 72 fps | 72 fps | 67 fps | n/a | 55 fps | 45 fps |
GFXBench Man. onscreen | 60 fps | 137 fps | 118 fps | n/a | 88 fps | 62 fps |
GFXBench Man. offscreen | 171 fps | 174 fps | 153 fps | n/a | 128 fps | 119 fps |
AndroBench Sequential Read | 1613,97 MB/s | 1305,09 MB/s | 1799,28 MB/s | 1648,47 MB/s | 1704,44 MB/s | 1586,19 MB/s |
AndroBench Sequential Write | 743,20 MB/s | 697,98 MB/s | 566,61 MB/s | 751,47 MB/s | 709,22 MB/s | 677,31 MB/s |
AndroBench Random Read | 255,52 MB/s | 218,84 MB/s | 177,53 MB/s | 215,35 MB/s | 257,22 MB/s | 193,92 MB/s |
AndroBench Random Write | 255,73 MB/s | 307,15 MB/s | 194,82 MB/s | 151,68 MB/s | 240,20 MB/s | 234,76 MB/s |
A Realme ezt hagyományos kialakítású, de réz helyett rozsdamentes acélból felépülő hűtőrendszerrel oldotta meg, ami számításaik szerint 50%-kal hatékonyabb hűtést biztosít, ezzel akár 15 °C-szal csökkentve a processzor hőmérsékletét. Minden bizonnyal így van, felhasználói oldalon viszont inkább az a lényeg, hogy bár az eszköz erős terhelés mellett hajlamos felmelegedni, közel sem annyira, mint a legtöbb SD888-as készülék, a hőmérséklet gyorsan normalizálódik, a teljesítmény pedig egyenletes, noha a rendszer erősen visszafogja a CPU teljesítményt. Játék közben viszont ez nem okoz fennakadást, úgyhogy pont mindegy, hány százalékon pörög a processzor, ha a legkomolyabb címek sem akadnak meg, akár egy óra játék után, 30 fokban sem.
Hirdetés
Az viszont teljesen érthetetlen, hogy a rendszer miért korlátozza a játékok képfrissítését. Míg, néhány értelemszerű kivételtől eltekintve (például kamera élőképe) az egész felhasználói felület, a böngészőktől kezdve, a számológépen át a Facebookig 120 Hz-es képfrissítéssel dolgozik, a játékok kizárólag 60 Hz-en hajlandóak futni. Nem mintha a magas képfrissítést ne lehete engedélyezni egy későbbi frissítéssel, díjaznánk is, ha ez megtörténne. Statikus tartalommegjelenítéskor egyébként akkor is 60 Hz-re moderál a szoftver, ha fix 120 Hz-et állítottunk be, holott van egy automatikus opció is a beállításokban. Persze ez így még mindig nem egy rossz megoldás, a böngészőben vagy egy Facebook posztot olvasgatva egyáltalán nincs szükség 120 Hz-re, de amint megmoccanunk, élvezhetjük a kijelző képességeinek maximumát.
A felhasználói élmény mindenesetre kifogástalan, az új dili pedig a kibővített rendszermemória, ami a Realme GT esetében is adott. A memóriatípusok kialakításának és működési elvének ismeretében jobban örülnénk egy ramdisk megoldásnak (adott esetben a RAM viselkedik háttértárolóként), mint a NAND flash memória egy részének gyorselérésűként való használatának, de az nem mostanában fog kiderülni, hogy mennyire amortizálja a folyamatos írás, olvasás és újraírás a belső tárhelyet. Addig viszont ki lehet próbálni, mi történik, ha 2, 3 vagy 5 GB-tal bővítjük virtuálisan a rendelkezésre álló 8 vagy 12 GB LPDDR5-ös RAM-ot. Érzésre egyébként semmi.
Az Android 11 alapú Realme UI 2.0 rendkívül kellemes felhasználói felületet nyújt, erősen emlékeztet az általam mellesleg nagyon kedvelt OxygenOS-re. A letisztult és logikus felépítés mellett rengeteg testreszabási lehetőséget kapunk az extra funkcióktól a megjelenés részletes paraméterezéséig. Lehet változtatni az ikonkészletet, a betűtípust, a rendszer színtémáját stb., kérhetünk alkalmazásmenüt, a teljes képernyős gesztusvezérlés mellett elérhetők a hagyományos navigációs gombok tetszőleges sorrendben, van dupla koppos ébresztés és zárolás, az értesítési panel pedig igény szerint bárhonnan lerántható a főképernyőkön.
Értsítő LED nincs, de kérhetjük a zárolt képernyő szélének felvillantását egyéni színvariációban és animációval, illetve ott a mindig aktív kijelző is zavarba ejtően sok megjelenési formával. A képernyő széléről előhúzható intelligens lebegő sávon gyorsan elérhetők a legutóbbi alkalmazások és eszközök, előbbiek ilyenkor áthelyezhető lebegő ablakban nyílnak meg. A játékélmény optimalizálására a Game Space hivatott, viszont ez sokkal szerényebb lehetőségeket kínál, mint a dedikáltan játékra tervezett készülékek megoldásai, de a legfontosabb beállításokat és a teljestményprofilokat itt is megtaláljuk.
Az alkalmazáskínálatban van néhány kéretlen elem, mint a Booking.com, az Agoda, ami szintén egy utazásszervező app, a HeyFun játékgyűjtemény és a Soloop videószerkesztő alkalmazás, a Facebook, a Netflix és a WPS Office viszont hasznos, ahogy az iránytű és a mindenféle átváltóval felszerelt számológép is. A zárolás feloldása után az ujjlenyomat-olvasón tartva az ujjunkat három, tetszőlegesen választott alkalmazást érhetünk el röptében, már ha engedélyezzük ezt a gyorsfunkciót.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!