Hirdetés

Oppo Reno5 5G - üdv a klubban

Megjött Magyarországra az Oppo, rögtön olyan középkategóriás gépekkel, amelyeknek komoly konkurenciával kell megküzdeniük. Van esélye a Reno5-nek?

Hirdetés

Multimédia

Négy kameránk van hátul, egy pedig elöl. Ez utóbbi 32 megapixeles, elég széles a látószöge, de gyenge a dinamikatartomány, ha világos a háttér, akkor az rendre kiég, példa itt. A hátlapi kvartettből rögtön le is húzhatunk kettőt, a mélységszenzor csak a portréknál segít valamit, a 2 megapixeles makró pedig nem kínál acélos minőséget:

A főkameránk viszont 64 megapixeles felbontásra képes, szokás szerint quad-Bayer szenzoros modul, amit a Sony szállít. Az IMX686-os modul F/1,7-es apertúrával rendelkezik, automata üzemmódban 16 megapixeles eredményt szállít 4-1-es pixelösszevonás után. Az Oppo amúgy arra büszke, hogy írtak hozzá olyan algoritmust, amivel este is szuper képeket lő, ezekről kicsit később, előbb még említsük meg, hogy az ultraszéles modulunk 8 megapixeles felbontást tud magából kipréselni fixfókuszt használva, márpedig ez inkább a gyengébbik felébe sorolható paraméterek alapján a mezőnynek, de mutatom a tesztfotókat 108 és 16 megapixelben, kétszeres zoomot, illetve nagylátót használva, sorban:

Nos, őszintén szólva ennél én valamivel többet vártam. Nem írtam el, tényleg 108 megapixelesek a fotók, mert az Oppo teljesen érthetetlen módon felskálázza az “ultra HD” nevű módot 64-ről 108-ra, amivel tényleg nem érdemes dolgozni, hiába nagy a felbontás, ha a képek minősége gatya. Iszonyú sok a zaj még korrekt fényviszonyok mellett is, sok a homályos részlet, de sajnos 16 megapixelen sem javul fel annyira a dolog, hogy azt mondhassuk, hogy ez az átlagnál jobb. Általában túlélesített, kromatikus aberrációt gyakran mutató, sokszor kissé fakó eredmények születnek, amelyekre nem mondom azt, hogy szörnyűségesek, de ebben az árkategóriában ez kevés. Az ultraszéles modul az alacsony felbontáshoz képest vállalható eredményt szállít, de némi életlenséggel, a kétszeres zoom (ami persze digitális) viszont tudja hozni a főkamerás fotók nívóját, még ha az nem is túl magas, de kétségtelenül nem ront a képen. Este valamivel jobb talán az átlagnál a kamera, persze akad zaj és itt-ott előfordul életlenség is, de rosszabbra készültem, az ultraszéles modullal viszont kapásból azt mondtam volna, hogy nem érdemes próbálkozni, de nem akkora rettenet az eredmény, mint gondoltam, persze bőven van benne hiba:

Na, de talán majd a videóknál kárpótol a masina — gondoltam lelkesen, de rögtön abba futottam bele, hogy nincs OIS, elektronikus stabilizáció sem elérhető 4K felvételnél, ráadásul nem tudunk a kamerák között váltani sem, ha már elindult a rögzítés. Viszont mutatnék 4K videót nappal és este:


A minőséggel meg vagyok elégedve, este is tök korrekt, csak hát nincs stabilizáció, szóval minél jobban remeg az ember keze, annál kevésbé lesz nézhető az eredmény, de tény, hogy főleg az esti felvétel meglepően korrekt.




Full HD-nál aztán van egy csomó opció, egyrészt itt már segít az EIS, másrészt kétféle szintű extra stabilizációt is be lehet kapcsolni, de nem biztos, hogy szükség van rá, mert nagyon elkezd hullámozni a téma. Viszont van AI videó mód, aminek itt valóban van némi jelentősége, mert elég jól korrigálja a változó fényviszonyokból fakadó problémákat, egészen konkrétan nappal szemben is lehet vele videót csinálni úgy, hogy nem lesz sötét minden más a környéken.


A felvett hangra nincs panaszom sehol, viszont az előlapi kamerával inkább csak nappal érdemes alkotni, este sajnos hajlamos szétesni a kép, aminek egyébként sem jó a minősége. Nem mondom, hogy a Reno5 5G nem tud videóban egy-két esetben az átlag felett teljesíteni (esti produkció, nappali AI mód), de sok a korlátozás és nem egységesen jó a videók minősége, ha 170-ért nem csak elektronikus, hanem optikai stabilizáció is lenne, akkor sokkal jobb eredményt kaphattunk volna, így viszont a komplett képalkotási és videós produkció inkább hullámzó. Ami viszont a Reno5 5G mellett szól, az a Full HD felbontás mellett alapesetben korrekt minőség nappal és este is, ha pedig további extrák után kutatunk, akkor meg fogjuk találni a kettős videózási módot, ami az előlapi és a hátlapi kamerával egyszerre rögzít úgy, hogy háromféleképpen is elrendezhetjük a két kamera képét a végeredményen. Plusz van egy Film mód is, ami szélesvásznú, 2400 x 1024 pixeles felvételt készít és kézi beállítási opciókat is kínál (EV, fókusz, WB, záridő és ISO).

[+]

A zenei eszköztár is felemás képet mutat, mert van 3,5 mm-es jack csatlakozó, de nincs FM-rádió és nincs sztereó hangzás kihangosított módban, noha az alsó hangszóró egész korrektül szólal meg. Viszont kapunk dedikált lejátszót, hogy ne kelljen a YT Music barátságtalan felületére kényszerülnünk, ezért jár a pont. A hangzásjavításról Dolby Atmos gondoskodik, de egyéni hangzásképet nem tudunk beállítani, csak az előre definiált listából szemezgethetünk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:
  • Oppo

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés