Opel Vivaro-e menetpróba

Ez itt az akár-furgon, sokat ígér, de nem tud mindent betartani. Ettől még így is a leghosszabb hatótávú dobozosok egyike.

Kivitelek

Igen kevéssé törték magukat az Opelnél, hogy a villanyos Vivaróhoz igazítsanak bármit a megjelenés kapcsán, jó példa erre a hátsó kerék felett levő vakablak, ahol normál esetben az üzemanyagot kell betölteni. De nincs elfedve a hűtőrács elöl, csak a zöld rendszám utal arra, hogy ez egy elektromos hajtású kivitel. Jó, a tesztautó telematricázása azért tudatta a nagyvilággal, hogy mi mozgatja a furgont, de ezzel a vásárlóknak nem kell megküzdeniük. Viszont úgy berakták az akkumulátort a padló alá, hogy egy centivel sem lett belül kisebb a hely, 1241 mm magas a raktér mindkét változatban.


[+]

Akárcsak a dízel változat esetén, most is három méret érhető el, az S, az M és az L között azonban az is lényeges eltérés, hogy csak a két hosszabb kivitelnél opció a 75 kWh-s akkumulátor, az S-nél csak az 50 kWh-s érhető el. A terhelhetőségi adatok is mások, a legkisebb modell tényleg megtömhető 1200 kilogramm áruval, a nagyobbaknál inkább egy tonna körül van a limit, a nagyobb akku esetén pedig csak 920-930 kilogrammot lehet papíron belerámolni a raktérbe, aminek sík padlója nincs túl magasan, hat helyen van hevedernek rögzítőfül. A mi kivitelünk manuális oldalsó tolóajtót kapott (opcionálisan lehet kérni mindkét oldalra), itt mondjuk a matricázást átgondolhatták volna:


[+]

A raktér viszont nagy. Egy hűtő, egy étkezőgarnitúra, két facsemete, egy raklap és egy tucatnyi fa ablakspaletta is simán befért, és még lennének ötleteim, hogy miket tudnék belerámolni a következő néhány hónapban. Ez az “L “ modell 6,1 köbméternyi árut tud elvinni, plusz a Flex Cargo funkcióval nyerhető további fél köbméter. Itt az a trükk, hogy a jobb oldali ülés felhajtható egy mozdulattal, a raktérelválasztó fal egy része pedig nyitható, tehát át lehet dugni ezen a lukon hosszú csomagokat (mondjuk léceket, pallókat), így majdnem 4 méter hosszú cucc is befér.


[+]

Létezik egy “Crew” változat is, amelyben van hátsó üléssor — nyilván csökkentve a raktér méretét. Akárhogyan is, a belső visszapillantó megléte azért párszor megviccelt, biztos drágább lett volna legyártani egy olyan idomot, ami ezt nem tartalmazza, de a belső világítási gombokat és az esőszenzort igen, mint benne hagyni egy felesleges tükröt, de minden tolatásnál rutinból belenéztem a fekete semmibe, ahogyan számos alkalommal vertem be a könyököm is az ülések mögötti falba, amikor reflexből hátra akartam fordulni a rükvercnél.


[+]

Aztán persze az ember megtanulja, hogy azért van a kamera hátul, hogy annak segítségével tolatgasson, a 360 fokos nézet viszont most is az Opel-féle szimulált valóság, ami onnantól tud rajzolni környezetet, hogy az egy szem hátsó kamera már látta. Nappal egyébként remekül lehet így manőverezni, este, vagy éppen esőben viszont kaputelefon-szintű képességekre képes csak a szenzor, ami próbára tudja tenni az ember idegrendszerét. Radarok viszont elöl és hátul is akadnak.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Opel

Azóta történt

  • Peugeot e-Rifter menetpróba

    Ökoanyu bevásárló és gyerekcipelő gépkocsija lett a villanyosított Rifterből, amiből a francia márka már nem is csinál belsőégésű verziót. Ezzel viszont ugrott a családi utazóautó szerepkör.

Előzmények

  • Opel Mokka-e menetpróba

    Zseniális formaterv, otthonos és praktikus belső tér, potens villanyhajtás, de vajon megőrizte márkajellegét a PSA-s befolyással az Opel? Szerintünk igen!

Hirdetés