Opel Vivaro-e menetpróba

Ez itt az akár-furgon, sokat ígér, de nem tud mindent betartani. Ettől még így is a leghosszabb hatótávú dobozosok egyike.

Hirdetés

Bevezető

Akár 300 kilométer egy töltéssel. Akár 100 kW-os töltési sebesség. Akár 1200 kilogrammos terhelhetség. Akár 1000 klilogrammos vontatható tömeg. És akár 12 millió forinttól. Ez még akár jó is lehetne, de azért érdemes belenézni a részletekbe, mert egyszerre az összes “akár” biztosan nem fog teljesülni. Rögtön az árral kezdjünk el ismerkedni, a 12 milliós ajánlat kapásból nettó és csak vállalkozásoknak szól, feleszereltségét tekintve mondhatni megúszós, a méretosztály a legkisebb, az akku pedig csak 50 kWh-s. Ehhez képest a nálunk járt, “L” méretű modell 5,31 méter hosszú (az “S” csak 4,61 m), kapott egy 75 kWh-s akkumulátort, fedélzeti infotainment rendszert és megnövelt teherbírást, így végül bruttó 22 millió forintnál járunk már. Ugyanez a felszereltség egy hasonló erejű dízellel alulról karcolja a 17 tekercset, szóval a kérdés az, hogy a bő 5 milliós eltérés mikor térül meg, megtérül-e valaha.


[+]

Ezt viszont mostanság kissé nehéz megmondani az éppen elszabaduló üzemanyag és áramköltségek időszakában, az első években a karbantartási költségek talán nem térnek el szignifikánsan, de azért próbáljunk számolni: a nálunk járt Vivaro-e mondjuk átlagosan 25 kWh-nyi áramot igényel 100 kilométer megtétele során (és akkor inkább városban mozgunk), vagyis lakossági áron 1750 forintból jönne ki ez a távolság, az üzleti áramdíj területenként változó, de 150 forint körül alakul, szóval ott már inkább 4000 forintos költséggel lehet számolni (nyilván a telephelyi töltésnél is van nettó és bruttó, meg “éjszakai” díjszabás, úgyhogy alapul vehetjük a publikus töltőpontok átlagárát is, ami 130 forint körül alakul, nagyvonalúan adjunk 3000 forintos költséget meg 100 kilométerre vetítve. A dízel változathoz az Opel átlagosan 7,5 literes fogyasztási adatot ad meg, a jelenlegi, nem hatósági áras üzemanyagárral felszorozva 5000 forintos költség jön ki 100 kilométerre, magyarán durva becsléssel 2000 forintot spórolhatunk az elektromos változatot használva ezen a távon. Ha minden így maradna, akkor 250 ezer kilométer után jönne vissza az árkülönbség.


[+]

De. Vannak itt más paraméterek is. A karbantartási költségek 250 ezer kilométernyi futás mellett az elektromos verziónál jóval alacsonyabbak (egy csomó, dízelben levő kopó-forgó alkatrész konkrétan nincs a villanyos változatban), egyelőre a parkolással is lehet sokat fogni, ha pedig a vállalkozás telephelyén napelem is üzemben van, akkor jóval hamarább megtérül a felár, de ezek már abszolút egyéni preferenciák, amelyek függnek attól, hogy hol, milyen távokra, milyen célból és milyen kihasználtsággal működnek az autók. És simán lehet, hogy kiadja a matek, talán jóval hamarább is kiadja, mint 250 ezer kilométer, bőven benne van a pakliban, hogy már 100 ezernél megtérül, halleluja, lízing esetén a magasabb havi költségeket ellensúlyozzák az üzemeltetésből fakadó megtakarítások, de azért érdemes megismerkedni a villanyhajtású furgonok használati korlátaival — mert vannak. Hatótáv, terhelhetőség, töltés… részletek a következő oldalakon.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Opel

Azóta történt

  • Peugeot e-Rifter menetpróba

    Ökoanyu bevásárló és gyerekcipelő gépkocsija lett a villanyosított Rifterből, amiből a francia márka már nem is csinál belsőégésű verziót. Ezzel viszont ugrott a családi utazóautó szerepkör.

Előzmények

  • Opel Mokka-e menetpróba

    Zseniális formaterv, otthonos és praktikus belső tér, potens villanyhajtás, de vajon megőrizte márkajellegét a PSA-s befolyással az Opel? Szerintünk igen!

Hirdetés