OnePlus 7 Pro - hétpróba

Tesz egy kísérletet a OnePlus a prémiumkategóriában, gigászi méretekkel, csupa kijelzővel, zéró noccsal és három hátlapi kamerával. Szintlépés vagy színtévesztés a vége?

Fotós képességek

Két útja van ma a mobilfotózásnak: a Pixel egyszerű receptből dolgozik, egy hátlapi kamerához fejlett képfeldolgozást biztosítva. a P30 Pro és társai pedig mindjárt három látószöget kínálnak, meg egy rakás szoftveropciót. A prémiumkategóriába lépő OnePlus az utóbbit követi, megbolondítva a receptet a pillanatok alatt felugró, 16 megapixeles Sony IMX471 szelfikamerával. A fixfókuszos rendszer teljesen vállalható képeket lő, bár felesleges ekkora felbontáson kattintani, lásd az első két példát.

A hátsó rendszer lelke a 48 megapixeles, optikailag stabilizált Sony IMX586, amely 1/2"-es szenzor quad bayer színszűrővel. A lényeg, hogy a vörös, zöld és kék filterek nem egy-egy, hanem négy-négy pixel fölött helyezkednek el, így a végeredmény inkább 12 millió tűéles pixel, semmint 48, de legalábbis valahol félúton van a részletesség (a nagy felbontású példák lent az első oszlopban láthatók). A HDR, a többelemes képfeldolgozás és az éjjeli mód is 12 megapixelen rögül, ez az alapfelbontás (második oszlop), az optika f/1,6-os rekeszértékű. A rendszerhez 16 megapixeles, 117 fokos látószögű, f/2,2-es rekeszértékű ultraszéles modul társul fixfókusszal (3. oszlop), a sort pedig papíron a 3x-os zoomtartományú teleobjektív zárja 8 megapixelen, és ez tulajdonképpen helytálló is a főkamera viszonylatában.


[+]

Ám a portrémódot bevetve (3-4. kép fent) kiderül, hogy az efféle fényképezéshez picivel nagyobb látószöggel és 13 megapixelen dolgozik egyugyanazon optika, az AndroidPolice kalkulációi szerint tehát valójában 2,2x-es zoomtartományról van szó, a 3x-os zoomképek ebbe egyszerűen csak belevágnak. És akkor tulajdonképpen, ha akarjuk, kijön a 3x-os nagyítás a főkamerához viszonyítva, de akkor is... Kár, hogy a kamerák közt csak a nagyszerű automata módban lehet váltani, a profiban csak a főkamera állítható. Utóbbi esetben opció a 48 megapixel és a DNG RAW mentés – a nyersfájlok 12 megapixelje mutatja, hogy ezen a felbontáson érdemes maradni. Készíthető még többelemes, kézből megtartható éjjeli fotó, panoráma, valamint lassított és gyorsított felvétel.

A kamera a bekapcsoló dupla lenyomására azonnal indul és a lézeres segéddel megtámogatott PD-autofókusz is azonnal megvan. Mondjuk, makrók esetében és éjjel lassabb az élesítés, egy-egy tévedés is benne van a pakliban. Jól látszik az első oszlop eredményein: 48 megapixelen korlátozott a dinamika és középszerű a részletesség, mindjárt jobbak a 12 megapixeles példák mellettük. A többelemes képfeldolgozásnak hála remek a dinamika, általában megbízható a fehéregyensúly (bár néha kissé zöldes), sok a részlet, noha a szélek felé haladva ez már csökken. Emellett bőven akad zajmentesítés és valamennyi élesítés. A 16 megapixeles ultraszéles képek sokkal gyengébbek: középen még valamennyire részletesek, a szélek viszont az optika korlátai miatt teljesen elmosottak. A többelemes feldolgozás itt is segít a szűkös dinamikán, viszont rendre hűvösebb, kékesebb színeket választ az automatika a főkamerával összevetve. Jófajta a zoomkamera részletességben, és kapóra jön optikai stabilizálása a bemozdulások ellen. Nagyjából megegyezik a fehéregyensúly a főkameráéval. Szupermakró módra az ultraszéles lencse nem fogható, amúgy pedig egész sokat kell gépészkedni a fókusszal a jófajta közelképekért.

Este dobtuk a túl zajos, 48 megapixeles eredményeket. Az első oszlop 12 megapixeles képei egész sok részletet mutatnak, csak gyakran alulexponáltak, és a széleknél már jelentős a részletveszteség. A második oszlopért az 1-2 másodperc alatt operáló, kézből megtartható éjjeli mód felel jóval világosabb részletekkel és előnyösebb dinamikával. Ugyanakkor erősen festményszerűek a részletek, koromsötétben (katt ide) pedig a OnePlus 7 Pro nem fenyegeti a P30 Pro trónját (katt ide). Túl sötétek és részlettelenek az ultraszéles esti képek (3. oszlop), és sem a kézi, sem az éjjeli mód nem használja ezt a kamerát, ez a korlátozás pedig a zoomképekre is igaz. Ott legalább besegít annyira az optikai stabilizálás, hogy valamennyi fényforrás esetében még ténylegesen ez a szenzor rögzít. Egyébként a főkamera, digitális zoommal.


[+]

Egyébként az esti zoomfotók is gyakran alulexponáltak. A fehéregyensúly általában rendben, inkább az ultraszéles modul hajlamos eltévelyedni a másik kettőhöz viszonyítva, a sárga turistajelzés mentén. Sokat kínál tehát kamerában a OnePlus 7 Pro, ám a három optikát és a módbeli hiányosságokat figyelembe véve továbbra is van egy szint a gyártó és a legjobbak között, miközben az árazás közelíti a nagyokat. Működő Google Camera porttal a teszt írásakor nem találkoztam, az hozhat még előrelépéseket.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés