Okai Neon Pro - a guruló karácsonyfa

A fényekkel teleszórt rollercsalád papíron legerősebb tagja fordult meg nálunk, normális minőségű, de nem csak sík városi utakra tervezve.

Menettulajdonságok, app

A Neon Próval közlekedni komfortos, már ha az útviszonyok is adottak. Nagyon finoman lehet adagolni az erőt, van tempomat, viszont ha maximumra állítjuk, akkor nem fixen 25 km/h a sebesség, mert az ilyen-olyan hupliknál adódó esetleges további gyorsulásra azzal reagál a rendszer, hogy elveszi a gázt, ilyenkor érezhetően lassul egy kicsit a gép, aztán észbe kap az elektronika és visszagyorsít 25 km/h-ra. Ez amúgy nem zavaró, csak amikor először csinálja, akkor az ember megijed, hogy jaj, mi történt, le fog állni a rollerem? Nem fog.


[+]

Aztán van az a pont, amikor viszont mégiscsak le fog állni. Persze ehhez kell egy kicsit szivatni, de ha azt írják, hogy a 700 wattos teljesítménnyel 25 fokos emelkedőn is fel tud menni, akkor az egységsugarú tesztelő keres 1 db Rózsadombot és megpróbálja leküzdeni a terepviszonyokat a rollerrel. És az első néhány percben ez nagyon kellemes meglepetést jelent, mert a Neon Pro simán elindul felfelé még leginkább meredek utcákon is. Van, ahol csak 10-12 km/h-val vonszolja magát, de ezek már tényleg kaptatós utcák, de a Gábor Áron utcán 17-18 km/h-val felhúzott… egy pontig, amikor elment az erő, a kijelzőn pedig egy piros felkiáltójel és egy nyolcas világított.


[+]

A nyolcas hibakód jelentése némi gúglizás után elég egyértelmű: túlmelegedés. Az a kérdés nekem megválaszolatlan maradt, hogy miért a hibakódot és nem annak hasonlóan nem összetett jelentését rakja az arcomba a rendszer, az viszont sajnos tény, hogy ezt a 700 wattot nem tudja hosszan produkálni a motyó, nyilván függ a júzer tömegétől, az út meredekségétől és a külső hőmérséklettől is a dolog, de úgy 10 perc erőltetett menet után dobta fel. A jó hír, hogy ez prevenciós céllal történik, tudná ő még nyomni az erőt, de az már károsodást okozna, szóval a megoldás az, hogy meg kell várni, amíg kicsit lehűl. Nekem egyszerű volt, megfordultam és legurultam a hegyről, mire leértem már minden csitti-fitt volt megint és szépen nyomultam 25-tel a sík terepen tovább.


[+]

A rollerhez tartozó alkalmazás ránézésre kimondottan kulturált (magyarul nem tud), logikus az elrendezés, de kicsit többet akar nyújtani, mint amire egyébként képes. Egyrészt az NFC-s lezárással van baj. A saját kártyájával remekül működik, csak oda kell érinteni a stucnihoz és kész is, bekapcsol és felold. Viszont fel lehet venni az alkalmazásból további kártyákat is, van is nálam egy NFC-s tag általában, azzal is sikerült megugrani a feladatot, a telefonnal azonban nem. Erre mondjuk lehet azt mondani, hogy a telefonon ott az app, oldjuk fel azzal, mert az is működik. Mindenképpen örömteli, hogy ellentétben a Ducati megoldásával, itt nem lehet egy random másik telefonnal az app letöltését követően feloldani a rollert, ha már egy mobilhoz hozzákötöttük, akkor csak azzal hajlandó kommunikálni a gép egészen addig, amíg ott meg nem szüntetjük a párosítást.

[+]

Az alkalmazásban látszik az akkumulátor állapota, állíthatjuk az üzemmódot (E, L és S), futtathatunk diagnosztikát, variálhatunk a kijelzővel, lezárhatjuk a rollert, megnézhetünk statisztikákat az útvonalainkról… hát ezzel van egy kis gond, ugyanis ha elindítjuk, hogy mostantól rollerezünk, akkor látjuk, hogy merre vagyunk, mekkora utat tettünk meg és mennyi volt az átlagsebességünk, de ez akkor és csak akkor működik, ha a roller alkalmazása folyamatosan fut, ha lezárjuk a telefont és zsebrevágjuk, akkor semmit sem fog mérni. Szóval kizárólag akkor van értelme, ha a mobilunkat valahogyan a kormányra szereljük. Ez mondjuk tipikusan olyasmi, ami nekem speciel nem hiányzik, de ha már belerakják a funkciót, akkor lehetett volna ügyesebb is.

[+]

Összegzés. Szerintem az Okai Neon szériából nem ez a legjobb vétel. A 150 lepedőért elhozható, kisebb, könnyebb, de jóval karcsúbb hatótávú Neon Lite ugyanezzel a kijelzővel, fényekkel, alkalmazással és alig gyengébb (600 W) motorral jobb választás azoknak, akik nem mennek nagyobb távokat. Érhető, hogy a nagyobb kerekű, stabilabb, jóval combosabb akkuval (14,7 Ah) rendelkező Neon Pro drágább, de ebből viszont fájóan hiányzik a sima Neonban meglévő hátsó csillapítás, tehát nem teljesen koherens a modellpaletta felépítése. A 340 ezer forintos árcédula viszont onnan nézve egyáltalán nem riasztó, hogy egy nagyon jól összerakott, számos apró extrát kínáló, stabil, jó útfekvésű gépet kapunk, amelynek 700 wattos ereje ténylegesen fel tud vinni meredekebb emelkedőkön is, ha azok nem tartanak túl hosszan. Jól adagolható az erő, biztonságos a kormányzás, roppant egyszerű, mégis jó minőségű az összecsukás művelete, a fékek akár blokkolásig is azonnal fognak, ráadásul igény szerint úgy világítunk az úton, mint egy random bevásárlóközpont aranyvasárnap. A kijelző kifejezetten minőségi és jópofa, az NFC-s kulcsok működnek, ha azok nem telefonok, az alkalmazás nagy általánosságban kellemesen használható, szóval összességében ez egy korrekt roller. De ennyiért vannak azért mások is, amikben nem ilyen szofisztikált talán a display és nem is világítanak mindenfelé, de mondjuk van bennük lengéscsillapítás, vagy szélesebb a trepni, vagy éppen beépített az inverter, hogy ne kelljen a komplett, buflák töltőt cipelni. Innentől egyéni preferencia fog dönteni, de az Okai ajánlata alapvetően korrekt, noha olcsóbban akad mondjuk Ninebot Kickscooter MAX GE30 II gyorstöltéssel, Xiaomi Mi Electric Scooter 4 Pro némileg alacsonyabb hatótávval, remek Navee S65 első-hátsó csillapítással, szóval választék van bőven, nem is beszélve a kínai opciókról, mint amilyen a Kugoo, vagy a Techsend, de az Okai Neon Pro is életképes opció. És hát minden világít rajta…

Bog

A rollert az iStlye adta kölcsön a teszthez, itt lehet megvásárolni.

Azóta történt

Hirdetés