Okai Neon Pro - a guruló karácsonyfa

A fényekkel teleszórt rollercsalád papíron legerősebb tagja fordult meg nálunk, normális minőségű, de nem csak sík városi utakra tervezve.

Bevezető

Csodálatos időszak volt, amikor még 100-120 ezer forintnyi összegért le lehetett akasztani egy értelmezhető képességű és minőségű rollert bárhonnan. Most is van 150-160 ezer forintos áron például Xiaomi Mi Electric Scooter 3, vagy éppen Ninebot Kickscooter F25E, de ezek a belépő kategóriát képviselik 20-30 kilométeres hatótávval, 300-350 wattos teljesítménnyel és nagyon hordozható, éppen ezért relatív vékonyka kialakítással. És arra a célra ezek is bőven megfelelnek, hogy 10-12 kilométerre ingázzunk velünk sík terepen, lehetőleg nem túl kátyús úton.


[+]

Amikor azonban már arról van szó, hogy messzebb kéne jutni, emelkedők is vannak közben, akkor inkább a 250-350 ezer forintos kategória jöhet szóba, itt viszont hirtelen túl sok paramétert kell mérlegelni a választás során. Legyen-e valamiféle lengéscsillapítás? Mekkora az akkumulátor? Van-e alkalmazás? Milyen meredekségű emelkedőn vonszolja fel a testünket a gép? Kell-e nekünk telefonos kapcsolat? Milyen a töltés sebessége? Milyen a fék, a világítás és a lopásgátlás szintje? És ha életbe lép valamiféle hazai szabályozás a rollerekre, akkor annak mennyire fog tudni megfelelni?


[+]

Ez utóbbi kérdéskör kapcsán lehetnek bennünk kételyek, mert nagy valószínűséggel az európai szabályozás átemeléséről lesz szó, amely 350 wattos teljesítményt és 25 km/h-s végsebességet tartalmaz. Utóbbival nincs gond, ennél gyorsabban haladni városi környezetben sokszor kimondottan veszélyes (nem csak ránk nézve, hanem a többi közlekedőre is), a 350 wattos maximum pedig tökéletesen elég egy maximum Margit híddal súlyosbított terepviszonyokkal rendelkező útvonalon, de ahhoz viszont karcsú, hogy a budai oldalon is könnyedén vegye az akadályokat a masina. Éppen ezért a gyártók 350 wattos teljesítményt szoktak megadni, de melléírnak egy “peak” értéket, amit kiprésel magából a szerkezet akkor, ha szükség van rá. Az Okai Neon Pro 700 wattot képes produkálni, ami már elegendőnek tűnik ahhoz, hogy általánosságban ne legyen gondunk, de a végsebességet ők is 25 km/h-ban húzták meg. És ez így rendben is van — elméletben. Hogy a gyakorlatban mire jutunk vele, nos, erről szól a mostani anyag.


[+]

Az Okai Neon szériájának jelenleg három tagja van. A Lite a legcsirkébb, a sima Neon a középső, a Pro pedig az, amit most próbálgattunk. Mindegyikre jellemző, hogy tök jópofa kijelzőt kaptak, jár hozzájuk app és NFC-s kártya, illetve a nevüket arról kapták, hogy alul és a kormányrúdon végig is LED-es csík világíthat, pulzálhat, villoghat a júzer elképzeléseinek megfelelően. A Lite 600 wattos teljesítménye is elegendő lehet, a hatótáv azonban csak 30 kilométeres, a kerekek pedig 9 inchesek. A sima Neon 8,5 inches kerekeket kapott, itt már 40 kilométer a hatótáv, plusz valamiféle hátsó lengéscsillapítás is van, míg a Pro modell 10 inches kerekeken gurul, 700 wattos motorral szerelik és 80 kilométeres hatótávot ígér. És több mint a duplájába kerül, mint a 150 ezer forintos Neon Lite, ez ugyanis 340 ezer forintot kóstál az iStlye-nál, ahonnan ez a masina is érkezett.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Hirdetés