Hardver, szoftver, multimédia
A 6 GB RAM-mal és 128 GB-os, bővíthető tárolóval megtámogatott Snapdragon 695 középszintű 5G-s chip a 100 ezer forint feletti versenyben (2 x 2,2 GHz Kryo 660 Gold és 6 x 1,7 GHz Kryo 660 Silver processzormag), aminek a legjobb tulajdonsága az, hogy nem melegszik túl játék közben. Ám az Asphalt 9 és a Genshin Impact csak darabosan fut az Adreno 619 GPU-val, szemben a gördülékeny, vegytiszta felülettel, amely 120 Hz-en sem döccen meg. Csak kifogyott a HMD Global korábbi frissítési lendülete: egyfelől objektíven nagyobb tudású és praktikusabb ma bármelyik ColorOS, MIUI vagy One UI variáció, a Samsung pedig annyira egyberakta szoftverrészlegét, hogy nem csak az idei, hanem tavalyi középkategóriásai is megkapták az Android 13-at.
Teljesítmény-teszt (a táblázat szétnyitható) | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Benchmark | Nokia G60 5G | Realme 9 Pro+ | Poco X4 Pro 5G | Samsung Galaxy A52s | Motorola Moto G100 | Redmi Note 11 Pro 5G |
Rendszerchip | Snapdragon 695 | MediaTek Dimensity 920 | Snapdragon 695 | Snapdragon 778G | Snapdragon 870 | Snapdragon 695 |
Geekbench 5 (single/multi) | 669 / 1915 pont | 816 / 2309 pont | 687 / 2073 pont | 765 / 2797 pont | 963 / 2767 pont | 688 / 2060 pont |
GFXBench Car Chase onscreen | 17 fps | 22 fps | 17 fps | n/a | 46 fps | 17 fps |
GFXBench Car Chase offscreen | 19 fps | 27 fps | 20 fps | n/a | 55 fps | 20 fps |
GFXBench Man. onscreen | 41 fps | 56 fps | 42 fps | n/a | 88 fps | 41 fps |
GFXBench Man. offscreen | 47 fps | 68 fps | 47 fps | n/a | 128 fps | 47 fps |
AndroBench Sequential Read | 528,71 MB/s | 1027,83 MB/s | 499,27 MB/s | 930,69 MB/s | 1704,44 MB/s | 497,27 MB/s |
AndroBench Sequential Write | 490,53 MB/s | 860,16 MB/s | 485,07 MB/s | 490,14 MB/s | 709,22 MB/s | 480,91 MB/s |
AndroBench Random Read | 186,87 MB/s | 255,36 MB/s | 185,99 MB/s | 170,62 MB/s | 257,22 MB/s | 199,96 MB/s |
AndroBench Random Write | 173,69 MB/s | 241,33 MB/s | 194,82 MB/s | 184,86 MB/s | 240,20 MB/s | 177,07 MB/s |
Hirdetés
Ezzel szemben a hároméves frissítést ígérő, Android 12-es Nokia G60-ra eddig egy darab update csomag nem futott be(!), augusztusi a kernelkód és a biztonsági hibajavítás, pedig pár extra appot leszámítva a HMD mintha hozzá sem nyúlt volna az AOSP-s kódhoz. Paradox módon épp ebben lehet a hiba: ha sokkal egyénibbre veszik a felületet, akkor nyilván nagyobb fejlesztőcsapatot kell alkalmazni, az pedig eséllyel hamarabb végez a generációs frissítésekkel. Persze minden Google szolgáltatás és AOSP-s app rendben fut, csak hiányzik jó pár hasznos extra, mód és gesztusfunkció. Felkerült viszont az FM-rádió és a Nokia MyDevice.
A kamerákból a G60 nyilván a főegységre koncentrált, így gyorsan letudható a többi – az előlapi 8 megapixeles a kategóriájához mérve túl alacsony felbontású, ám elfogadható szelfit készít. A 1080p önvideó elektronikus stabilizálást kapott, ami elég jelentősen belevág a látótérbe, és középszerű a részletesség és a dinamika. A bekapcsoló dupla nyomására induló szoftver alapfelszereltségű kézi móddal és a főkamera esetében DNG RAW mentéssel – az utóbbi 50 megapixeles quad-Bayer szenzort használ 1/2,5”-en nem túl nagy méretben, f/1,8-as rekeszértékű optikával és fürge PD-autofókusszal. Egy 50 megapixeles példa itt tekinthető meg és felejthető el gyorsan, ahogy sajnos a szenzorszintű 2x-es zoom is gyatra.
Főkamera, 12,5 megapixel
Maradhatunk az automata mód 12,5 megapixelénél, és ezen a felbontáson kifejezetten acélos a részletesség, bár belenagyítva látható nem kevés túlélesítés. Az optika a széleknél is a helyén van, a dinamikaátfogás viszont csak átlagos. Nappal a fehéregyensúly rendben, ám én jóval színesebbnek láttam az őszi nappalokat. Este már előfordulnak színhibák és éjjeli mód ide vagy oda, sajnos gyenge a részletesség a túlzó zajszűrés miatt. A 2 megapixeles segéddel átlag feletti minőségű portrék lőhetők, ügyes háttér elkülönítéssel az éles és életlen részletek határán.
Ultraszéles kamera, 5 megapixel
Létezik nagy felbontású és 4K-képes ultraszéles kamera a G60 riválisai között, de még egy középszerű 8 megapixeles is jobb lett volna az itt mellékelt, kis felbontású 5 megapixelesnél, parányi szenzorral (f/2,2, 1/5”, fixfókusz). Tökéletes fényviszonyok között a minőség nem rossz, bár ilyenkor is gyengébb a dinamika és több a zaj a főkamerához mérve, illetve homályosabbak a szélek. Rossz időben és estére ez a kis lendület is kifogy: féláron lenne elfogadható ez a minőség.
A 4K felvétel kiesett, pedig ezt az A52s két kamerával is tudja, a középszerű 1080p minőséghez pedig álló helyzetben okés, mozgás közben viszont darabos elektronikus mozgáskiegyensúlyozás tartozik. A dinamika korlátai miatt a rendszer inkább alulexponál, így az árnyékos részek túl sötétek. Ám ez sem menti meg a dinamikában és részletességben még inkább gyengélkedő ultraszéles kamerát, aminek a használatához le kell állítani a felvételt.
Az esti minőség ezek után borítékolhatóan gyenge: már a főkamera felvétele is túl sötét, az ultraszéleset pedig konkrétan el kell felejteni. A korlátozott dinamika mellé pedig rángatózó fényforrások tartoznak mozgás közben. A sztereó hang viszont tiszta, egész jó a dinamikája és nincs túlszűrve.
Javít a multimédiás összképen a 3,5 milliméteres fülhallgató kimenet és az FM-rádió, bár bevallom: kábeles fejhallgatót én már csak ennek tesztelésére használok, és ilyen szerkezetre a G60 tiszta és dinamikus hangot továbbít a frekvenciaátvitel észlelhető torzítása nélkül. A monó hangszóró ellenben legfeljebb közepes erejű és ott is hallható zúgás – vérszegény a dolog. FHD felbontás és az L1 CDM védelem jól jön a tűéles streaminghez, az AMOLED technológia és a sztereó hangszóró viszont kerekebbé tette volna a történetet.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!