Mio C710 - kihangosító és GPS

Mio Map

A C710-ben Mio Map néven fut a már ismert, hazai fejlesztésű iGO. Miután már számolni sem tudjuk, hogy hány ilyen szoftverrel rendelkező készüléket teszteltünk, ezért előtanulmányok nélkül fogtunk a kezeléshez, így hamar kiderült, hogy a kelet-európai régió hiányzik. Sebaj, a bővítőhelyre elég csak becsúsztatni a megfeleő kártyát és a térkép kiegészül, így a teljes kontinens területén navigálhatunk, a rendszer pedig könnyedén keresztültervez egész Európán anélkül, hogy az országhatárok picit is megzavarnák.

Innentől kezdve előkerült a magyar nyelv és a magyar hangnavigáció lehetsége is, amivel azonnal éltem is, hiszen jobb szeretem Moha bá hangját, mint a lengyel fazon érthetetlen magyarázatait. Az útvonaltervezésről és a szoftverről továbra is csak jókat mondhatunk, hála a folyamatos frissítésnek már az M6-os autópálya is használható, a nyékládházi PH táborhoz pedig szinte méteres pontossággal navigált le a készülék, de ezt el is vártam tőle. Ami viszont vicces volt, hogy a Nyékládházához legközelebbi kávézó a POI adatbázis szerint Romániában volt. Oda most csak ezért nem ugrottunk át.

Eddigi GPS portyázásaim során most először merészkedtem hypermarket közelébe (muszáj volt ellátmányt szerezni a táborozóknak), itt viszont nem árt figyelni, ugyanis az autópályák melletti, parkolóval kombinált körforgalmi labirintusok kapcsán nem teljesen naprakész a szoftver. A budapesti navigáció szempontjából is csak ismételni tudjuk magunkat: első a rutin, mert ha az iGO-ra hallgatunk, akkor két percen belül valamelyik körúton találhatjuk magunkat, és talán a Hungáriával még szerencsések is lehetünk, mert a Margit híd környékén bármikor ránk dőlhet egy oszlop. Persze a szoftverben a rettegett útszakaszok már tervezés során elkerülhetőek, ez az opció a nyári felújítások miatt különösen jól jött.

A C710 már felkészült TMC információk vételére is, ez a rádióval összekötve működik sok nyugatabbra levő országban. Az FM sávon ugyanis nem csak hang, hanem az eszköz számára értélmezhető adatfolyam is érkezik, amelyből tudja a szoftver, hogy aktuálisan merre van baleset, vagy torlódás, így automatikusan úgy tervezi az útvonalakat, hogy ezeket a helyeket elkerülje. Itthon állítólag talán ősszel indulhat az első ilyen adás.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Mio

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés