KuKirin V3 - a pedál csak dísznek van

Megint egy elektromos meghajtású bicikli, aminél nincs arányban az emberi áttétel és az elektromotor teljesítménye és hozza a kategóriában ismert tulajdonságokat.

Haladás

A fedélzeti rendszer lelkébe ezúttal is bele lehet mászni, ha például az a vágyunk, hogy ne lehessen a nulláról úgy elindulni, hogy a gázkart húzzuk kizárólag. Viszont ez így jó, ahogyan van, szerencsére a gyártónál gondoltak arra, hogy indulásnál nem adják oda a maximális nyomatékot, tehát kis gyakorlással nagyon sima elindulásokat lehet emelkedőn is előadni. Ez is egy bináris megoldás: ha tekerünk, akkor úgy másfél másodperc elteltével ezt észleli az elektronika és bekapcsolja a rásegítést, ha nem tekerünk, akkor ugyanennyi késéssel kikapcsolja. Mint minden ilyen, alapvetően faék egyszerűségű pedálszenzoros kínai motyót, ezt is meg kell szokni, de ez két kilométernyi haladás után meg is történik.


[+]

Három rásegítéses fokozat van, ezek kizárólag abban térnek el egymástól, hogy mekkora sebességig dolgoznak velünk össze. Ha ezt a tempót elérjük, akkor kikapcsol a motor, ha esik a sebesség, akkor meg vissza. Ezzel rögtön az a probléma, hogy hármasban, ahol a sebességhatárt a motor teljesítménye és az utas tömege adja ki, egyszerűen nem létezik olyan áttétel, hogy ne a levegőben pedálozzunk mindenféle ellenállás nélkül. Kettesben körülbelül ott van a vége a még nem idétlennek tűnő pedálfordulatszámnak, ahol az elektromotor is lekapcsol, no meg ilyenkor a 25 km/h-s csúccsal bele is férünk az elvárt szabályozási keretekbe, nem mintha ez bárkit érdekelne.


[+]

A hármas fokozatú rásegítésnek ott lesz értelme, amikor kaptatós a táj, minden bringával ugyanazt az útvonalat járom be, a gyengébb eresztések a leginkább meredek részeken 10-12 km/h-ra képesek velem együtt, a KuKirin ezt 16 km/h-val hozta le, ami nekem bőven megfelel: én is tekerek már ilyenkor (mert nélkülem egyedül nem bírja), ő is besegít, mozogtam is, de mégsem döglöttem meg és oda jutottam, ahová szerettem volna. De ehhez nem kell gázkar és közel 40 km/h-s végsebesség, ez a két dolog pont kiírja a képletből, hogy rásegítéses bringaként tekinthessünk rá.


[+]

Hatótáv témában érdemes fenntartásokkal kezelni a gyártó adatokat: ők ugyanis sík úton, 60 kilogrammos júzerrel és 16 km/h sebességgel mérik ezt le, szóval a rásegítéses 90 kilométer néhány combosabb emelkedőt követően jó lesz úgy 60-nak, a simán csak gázkaros láblógatással pedig 35-40 kilométer jöhet ki a motyóból. Ugyanakkor esőben sem kell izgulni, az IP54-es védelem megléte örömteli. Az akkut ki lehet szedni és önmagában is tölthető, plusz kulccsal lezárható (hogy más ne tudjon a hóna alá csapva elsétálni vele), a 36 voltos feszültség mellé 15 Ah kapacitás jár. És kell neki 6 óra, hogy teljesen feltöltsük.


[+]

Akármennyire is benne van a prospektusban, hogy ez offroad bringa, maradjunk abban, hogy földutakon és murván elboldogul, de a downhill életérzéstől olyan messze áll, mint én az operaénekléstől. Viszont nincs nagy gördülési zaj és az elektromotor is egész halkan nyünnyög, a jól beállított fék hatékony, tényleg sokat segít emelkedőn a rásegítés… de ugyanennyi pénzért az Eleglide M2-t választanám, még ha ahhoz nem is jár sárhányó és csomagtartó. Itt megint egy olyan biciklit próbálhattunk ki, ahol nem gondolták át, hogy milyenek (lesznek) a szabályozási keretek, hogy a hét sebesség édeskevés a majdnem 40 km/h-s végsebességhez, és valaki igazán vihetne a gyártóhoz egy IKEA útmutatót, hogy legalább három nyamvadt ábrát tegyenek bele az összeszerelés könnyítésének érdekében. De leginkább arra lenne szükség, hogy rugaszkodjunk el attól, hogy minimális költségből akarunk összerakni egy e-bringát. Legyen rajta minőségi váltó, érdemes lenne a nyomatékszenzort megpróbálni, kapjon hidraulikus fékeket, minőségi kormányrudat, lámpát hátulra és ne csak a pillanatnyi feszültségszint alapján mutassa a töltöttségi szintet. Persze, drágább lenne. De mennyivel jobb!

Bog

A terméket a gyártó küldte el nekünk. Ide kattintva lehet megrendelni, 50 euró kedvezményt lehet hozzá szerezni a mobilarenaV3 kuponkód használatával.

Előzmények