KuKirin V3 - a pedál csak dísznek van

Megint egy elektromos meghajtású bicikli, aminél nincs arányban az emberi áttétel és az elektromotor teljesítménye és hozza a kategóriában ismert tulajdonságokat.

Kialakítás, összeszerelés

Jókora dobozban jött a termék egyenesen a gyártótól, a vásárló feladata, hogy a KuKirin V3 darabjaiból biciklit varázsoljon. Ez egy gyakorlott bringás számára nem egy túl összetett műsor, de aki most áll neki ilyesminek először az életben, az tök hálás lenne egy lépésről-lépésre magyarázó útmutatónak — na, ezt nem adnak a bringa mellé, csak annyit, hogy tedd fel a kereket és a kormányt, szia. Én erre a műveletre másfél órácskát dobtam rá, lehetett volna kevesebb is, ha van egy harmadik kezem, hogy a lámpát és az első sárhányót egyszerre a helyére fogva be tudjam csavarni könnyen a csavart. Sebaj, egy ponton összeáll, mint a majonéz, utána érdemes beállítani a fékeket és a váltót, pumpálni a gumikba elvárt mennyiségű levegőt, de aztán kész, lehet vele közlekedni.


[+]

A gép vázgeometriája rendben van. Nincs túl közel a kormány, nem kényelmetlen az üléspozíció, könnyen átveti az ember a lábát a középső merevítésen, az ülés komfortosan széles. 24,9 kilogrammos saját tömege viszont nem kevés (az Eleglide M2 például 3 kilogrammal könnyebb), a terhelhetősége papíron 120 kilogramm. Ebből 25 kilogrammot tehetünk a hátsó csomagtartóra. A gép 27,5 inches kerekeken gurul, amelyeken a ChaoYang nevű társaság gumija feszül. Ez amúgy az általános vélekedés szerint egyáltalán nem rossz. Elöl, oldalt, hátul és a pedálokon is van fényvisszaverő prizma, világító lámpát viszont csak előre kapunk, ennek korrekt fényereje van. Az első teleszkóp viszont elég alapszintű, valamit azért csillapít, de ne várjunk csodát.


[+]

Egy Shimano Tourney váltónk van, összesen 7 fokozattal, vagyis az első lánckerék fix. A tárcsafékekkel nekem nem volt bajom, de az Eleglide ezért a pénzért hidraulikus megoldást ad (és 24 fokozatú váltót), nem véletlenül kerül elő állandóan összehasonlítási alapként az a gép, Bone123 azóta használja, amióta nálunk járt teszten. A kormányon levő gripek nekem kissé kellemetlen tapintásúak, de legalább nem csúsznak, megvan a csengő, a meglehetősen primitív fedélzeti rendszer és a gázkar is, ami miatt ugyebár a KuKirin V3 anélkül is tud nagy tempóval haladni, hogy én mozgatnám bármely végtagom a hüvelykujjamon kívül.


[+]

Ha kellő alapossággal szereljük össze a masinát, akkor nincs nyökögés, kotyogás, stabilnak érződik, jól irányítható. A kormány magassága nem, az ülésé viszont gyorskioldós megoldással állítható. Nincsenek ocsmány hegesztések, szép a matt fekete fényezés, jópofa a narancsszínű dekoráció, de a KuKirin nevet én itthon leragasztanám. Az utolsó három betűt biztosan. Persze a komponensekről ordít, hogy az ár alacsonyan tartása volt a lényeg, a Shimano Tourney nagyon belépőszintű megoldás, a pedálok minden bringaboltban alsópolcosak, de ennyiért ez jár.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények