Kialakítás, összeszerelés
Jókora dobozban jött a termék egyenesen a gyártótól, a vásárló feladata, hogy a KuKirin V3 darabjaiból biciklit varázsoljon. Ez egy gyakorlott bringás számára nem egy túl összetett műsor, de aki most áll neki ilyesminek először az életben, az tök hálás lenne egy lépésről-lépésre magyarázó útmutatónak — na, ezt nem adnak a bringa mellé, csak annyit, hogy tedd fel a kereket és a kormányt, szia. Én erre a műveletre másfél órácskát dobtam rá, lehetett volna kevesebb is, ha van egy harmadik kezem, hogy a lámpát és az első sárhányót egyszerre a helyére fogva be tudjam csavarni könnyen a csavart. Sebaj, egy ponton összeáll, mint a majonéz, utána érdemes beállítani a fékeket és a váltót, pumpálni a gumikba elvárt mennyiségű levegőt, de aztán kész, lehet vele közlekedni.
A gép vázgeometriája rendben van. Nincs túl közel a kormány, nem kényelmetlen az üléspozíció, könnyen átveti az ember a lábát a középső merevítésen, az ülés komfortosan széles. 24,9 kilogrammos saját tömege viszont nem kevés (az Eleglide M2 például 3 kilogrammal könnyebb), a terhelhetősége papíron 120 kilogramm. Ebből 25 kilogrammot tehetünk a hátsó csomagtartóra. A gép 27,5 inches kerekeken gurul, amelyeken a ChaoYang nevű társaság gumija feszül. Ez amúgy az általános vélekedés szerint egyáltalán nem rossz. Elöl, oldalt, hátul és a pedálokon is van fényvisszaverő prizma, világító lámpát viszont csak előre kapunk, ennek korrekt fényereje van. Az első teleszkóp viszont elég alapszintű, valamit azért csillapít, de ne várjunk csodát.
Egy Shimano Tourney váltónk van, összesen 7 fokozattal, vagyis az első lánckerék fix. A tárcsafékekkel nekem nem volt bajom, de az Eleglide ezért a pénzért hidraulikus megoldást ad (és 24 fokozatú váltót), nem véletlenül kerül elő állandóan összehasonlítási alapként az a gép, Bone123 azóta használja, amióta nálunk járt teszten. A kormányon levő gripek nekem kissé kellemetlen tapintásúak, de legalább nem csúsznak, megvan a csengő, a meglehetősen primitív fedélzeti rendszer és a gázkar is, ami miatt ugyebár a KuKirin V3 anélkül is tud nagy tempóval haladni, hogy én mozgatnám bármely végtagom a hüvelykujjamon kívül.
Ha kellő alapossággal szereljük össze a masinát, akkor nincs nyökögés, kotyogás, stabilnak érződik, jól irányítható. A kormány magassága nem, az ülésé viszont gyorskioldós megoldással állítható. Nincsenek ocsmány hegesztések, szép a matt fekete fényezés, jópofa a narancsszínű dekoráció, de a KuKirin nevet én itthon leragasztanám. Az utolsó három betűt biztosan. Persze a komponensekről ordít, hogy az ár alacsonyan tartása volt a lényeg, a Shimano Tourney nagyon belépőszintű megoldás, a pedálok minden bringaboltban alsópolcosak, de ennyiért ez jár.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!