Kukirin G2 (2024) - ami nem öl meg, az elvisz valahová

Ez eddig a legjobb Kukirin, ami az elmúlt években járt nálunk. Sikerült nagyjából belőni a teljesítményt, a komfortot és az árat is úgy, hogy ne legyen rossz szájíze a vevőnek.

Hirdetés

Kialakítás

A C futóműves rollerekkel szokott lenni gond, nagy sebességnél érkező huplik hatására az első futómű betérdel, ezzel megváltozik a forgástengely helyzete és az első kerék könnyen alá tud fordulni a gépnek. Ha pedig az ember utánakap, akkor nem nehéz elrántani a másik irányba még jobban, ez a szitálás. A G2-nél ez a jelenség szerencsére csak nagyon extrém esetben jön elő a végsebességhez közel akkor, ha tényleg jókora kátyúba esünk bele — de ez a szituáció szinte bármilyen rollert elhajít. Nyilván a legegyszerűbb megoldás, hogy nem kell agyatlanul nyélgázon menni állandóan, plusz a G2-nél a gyártó elég hamar korlátozza az első kerék elfordításának maximális szögét nyilván pont balesetvédelmi okokból, de ez azzal is jár, hogy a fordulókör relatív nagy marad.


[+]

Az első rugót egyébként érdemes kicsit keményebbre húzni, ha a júzer 90 kilogramm feletti testtömeget képvisel, mert lágyabb úthibáknál is fel tud koppanni a futómű. Az összerakás folyamata egyébként szokás szerint nem túl komplex: fel kell hajtani a kormányrudat, magát a kormányt öt csavarral rögzíteni, a hátsó sárvédőt további két csavarral feltenni, mondhatnánk, hogy készen is vagyunk, de ez inkább illúzió. Főleg azért, mert a vonzó árképzés legnagyobb áldozata, hogy itt bovdenes tárcsafékeket kapunk, ezeket pedig illik beállítani az első nekiindulás előtt, a gumikba is muszáj lesz kicsit fújni és hát… szóval ez egy kínai roller, szóval csak a biztonság kedvéért nézzük át az összes csavart. Az első kerekek rögzítésének széléről például a porvédő kupakok kábé 50 méter után fognak leesni.


[+]

A G2 10 inches, defekttűrő abroncsokon gurul terepes mintázattal, ami talán segít abban, hogy földúton és laza talajon ne akadjunk olyan hamar el, de esős időben két dolog miatt sem érdemes használni. Az egyik, hogy ezek kicsi kerekek, könnyen megcsúsznak vizes aszfalton, a másik viszont higiéniai kérdés: nincs első sárvédő, ezért kábé térdmagasságig leszünk atommód mocskosak az első pocsolya után. Erre biztos lesz majd aftermarket megoldás, az összes korábbi Kukirinhez kapható utólag felszerelhető idom, de gyárilag nem adnak hozzá.


[+]

A gép 26 kilogrammos tömege nem kevés, de még bőven elviselhető. A lehajtott kormányoszlopot az ott fityegő hevederrel tudjuk rögzíteni, ha esetleg be akarjuk rakni egy autó hátuljába. A 120 kilogrammos terhelhetőség kvázi iparági sztenderd a kínai vonalon, viszont egyelőre még ritka, hogy első és hátsó index is van, amit egy külön kezelőszervvel tudunk működtetni a bal oldali markolat alatt. Ez elöl az első, magasra helyezett lámpatest két szélét, hátul pedig a lenti féklámpa megfelelő oldalát villogtatja, körülbelül öt méteres távolságból még azonosítható, hogy melyik irányba jelez a rolleres, enné messzebbről viszont csak az látszik, hogy valami fény villog ezen az izén. Jobb helyeken az index a kormány két szélén van, az jóval egyértelműbb.


[+]

A kormány közepén trónol az a kijelző, ami a G4-nél is dolgozik, vagyis egy érintős megoldás jókora kiírással és némi árnyékoló idommal felette, de direkt napfényben a láthatóság a nullához konvergál. Sokat szerencsére nem kell rajta matatni (menet közben amúgy sem érdemes, az egykezes rollerező azért ritka jelenség, mert másodpercekkel később már perecel), itt lehet kapcsolni a lámpát, a tempomatot és a zero start funkciót (vagyis ellökés nélkül is elindulhat a gép). Az üzemmódok között lehet a jobb oldali markolat belső részére tett gázkar alatti gombbal is váltani. Nem komfortos amúgy a gázkar helye, mert ez egy csavarható gyűrű, ami már pont annyira távol van a fékkarttól, hogy vészhelyzet esetén az az idő is számítson, amíg fogást váltunk, de a tempomat valamit segít ezen, hiszen nem kell húzni folyamatosan.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

  • Kukirin G3 Pro - drágán add az életed

    Ez egy magasra árazott roller, mert nem csak egy erős motort kapott, hanem számos ponton magasabb szintű alkatrészek kerültek bele, mint mondjuk a G4-be. De van pár de.

  • KuKirin G4 - a sebesség ára

    Meglehetősen erős gép ez, amivel óriásit lehet taknyolni, de néhány módosítással egy igen kedvező árú rollerré alakítható.

  • KuKirin G2 Max - nevével ellentétben

    A Kugoo beemelte a Kirin almárkát a nevébe, de szerencsére a G2 Max mindenben rácáfol az itthon kissé idétlenül hangzó szóösszetételre.

Hirdetés