Hirdetés

Kukirin G2 (2024) - ami nem öl meg, az elvisz valahová

Ez eddig a legjobb Kukirin, ami az elmúlt években járt nálunk. Sikerült nagyjából belőni a teljesítményt, a komfortot és az árat is úgy, hogy ne legyen rossz szájíze a vevőnek.

Bevezető

Nem gondoltam volna, hogy a Kukirin bármit is ide akarna küldeni azok után, hogy nem lett körülugrálva sem a G4, sem pedig a G3 Pro. A G2 2024-es változatát nem is ők küldték ide, hanem a Geekmaxi, miután megkérdezték, hogy a tényleg meglepően szórakoztató Bogist M5 Pro után mit szeretnék kipróbálni. Marha gyorsan meg is jött a G2, épp elkezdtem volna vele foglalkozni, amikor bejelentkezett maga a Kukirin is, hogy ők is szívesen idedobnák ugyanezt a rollert, ami okvetlenül meglepő fejlemény, csak ezúttal nem voltak elég gyorsak. De ez a termék vizsgálatának szempontjából mindegy is.


[+]

A G2 2024-es verziója ugyanis végre egy olyan Kukirin, ami persze messze nem hibátlan, de mintha rájöttek volna a gyártónál, hogy nem a teljesítményt és a végsebességet kell hajkurászni, hanem normális árfekvésben kéne kínálni valami olyan gépet, ami a nagy többség számára bőven elég a városi közlekedéshez, nem szitál, nem inog, nem akar kinyírni, hanem csak teszi a dolgát és kellő dinamikával elvisz A-ból B-be akkor is, ha nem teljesen sík a terep. Ezért most mindenféle kuponkódozásokkal (a cikk végén) kérnek el 469 eurót, ami jelen pillanatban épp 186 ezer magyar forintot képvisel, ez pedig elég vonzó árképzés, ha tudjuk, hogy 800 wattos teljesítményt, 48 voltos, 15 Ah-s akkut és első-hátsó csillapítást is kapunk.


[+]

Viszont nincs limitálva a végsebesség az EU-s 25 km/h-s határig, vagyis a G2 is egy olyan roller, ami a jelenlegi szabályozáson kívül esve nem legális kerékpárúton, segédmotoros kerékpárként pedig nincs típusengedélye. Ezen változtathat majd a belengetett jogszabályi módosítás, biztosítást viszont kell rá kötni, akárhogyan is alakul majd át a KRESZ. Ha egyszer végre tényleg átalakul. Talán. Valamikor. Majd a jövőben. Kitudja. Viszont hozzátenném, hogy szerintem valahol itt kéne meghúzni a határt, ahol a Kukirin G2 leledzik, ez már az a teljesítmény, ami ha nem is gyorsan, de felvonszolja magát a budai hegyekbe, viszont még “race” módban sem ugrik nagyot, mert ügyesen nyúltak a vezérléshez és kellő fokozatossággal adja le a teljesítményt sík úton is.

Hirdetés

Kialakítás

A C futóműves rollerekkel szokott lenni gond, nagy sebességnél érkező huplik hatására az első futómű betérdel, ezzel megváltozik a forgástengely helyzete és az első kerék könnyen alá tud fordulni a gépnek. Ha pedig az ember utánakap, akkor nem nehéz elrántani a másik irányba még jobban, ez a szitálás. A G2-nél ez a jelenség szerencsére csak nagyon extrém esetben jön elő a végsebességhez közel akkor, ha tényleg jókora kátyúba esünk bele — de ez a szituáció szinte bármilyen rollert elhajít. Nyilván a legegyszerűbb megoldás, hogy nem kell agyatlanul nyélgázon menni állandóan, plusz a G2-nél a gyártó elég hamar korlátozza az első kerék elfordításának maximális szögét nyilván pont balesetvédelmi okokból, de ez azzal is jár, hogy a fordulókör relatív nagy marad.


[+]

Az első rugót egyébként érdemes kicsit keményebbre húzni, ha a júzer 90 kilogramm feletti testtömeget képvisel, mert lágyabb úthibáknál is fel tud koppanni a futómű. Az összerakás folyamata egyébként szokás szerint nem túl komplex: fel kell hajtani a kormányrudat, magát a kormányt öt csavarral rögzíteni, a hátsó sárvédőt további két csavarral feltenni, mondhatnánk, hogy készen is vagyunk, de ez inkább illúzió. Főleg azért, mert a vonzó árképzés legnagyobb áldozata, hogy itt bovdenes tárcsafékeket kapunk, ezeket pedig illik beállítani az első nekiindulás előtt, a gumikba is muszáj lesz kicsit fújni és hát… szóval ez egy kínai roller, szóval csak a biztonság kedvéért nézzük át az összes csavart. Az első kerekek rögzítésének széléről például a porvédő kupakok kábé 50 méter után fognak leesni.


[+]

A G2 10 inches, defekttűrő abroncsokon gurul terepes mintázattal, ami talán segít abban, hogy földúton és laza talajon ne akadjunk olyan hamar el, de esős időben két dolog miatt sem érdemes használni. Az egyik, hogy ezek kicsi kerekek, könnyen megcsúsznak vizes aszfalton, a másik viszont higiéniai kérdés: nincs első sárvédő, ezért kábé térdmagasságig leszünk atommód mocskosak az első pocsolya után. Erre biztos lesz majd aftermarket megoldás, az összes korábbi Kukirinhez kapható utólag felszerelhető idom, de gyárilag nem adnak hozzá.


[+]

A gép 26 kilogrammos tömege nem kevés, de még bőven elviselhető. A lehajtott kormányoszlopot az ott fityegő hevederrel tudjuk rögzíteni, ha esetleg be akarjuk rakni egy autó hátuljába. A 120 kilogrammos terhelhetőség kvázi iparági sztenderd a kínai vonalon, viszont egyelőre még ritka, hogy első és hátsó index is van, amit egy külön kezelőszervvel tudunk működtetni a bal oldali markolat alatt. Ez elöl az első, magasra helyezett lámpatest két szélét, hátul pedig a lenti féklámpa megfelelő oldalát villogtatja, körülbelül öt méteres távolságból még azonosítható, hogy melyik irányba jelez a rolleres, enné messzebbről viszont csak az látszik, hogy valami fény villog ezen az izén. Jobb helyeken az index a kormány két szélén van, az jóval egyértelműbb.


[+]

A kormány közepén trónol az a kijelző, ami a G4-nél is dolgozik, vagyis egy érintős megoldás jókora kiírással és némi árnyékoló idommal felette, de direkt napfényben a láthatóság a nullához konvergál. Sokat szerencsére nem kell rajta matatni (menet közben amúgy sem érdemes, az egykezes rollerező azért ritka jelenség, mert másodpercekkel később már perecel), itt lehet kapcsolni a lámpát, a tempomatot és a zero start funkciót (vagyis ellökés nélkül is elindulhat a gép). Az üzemmódok között lehet a jobb oldali markolat belső részére tett gázkar alatti gombbal is váltani. Nem komfortos amúgy a gázkar helye, mert ez egy csavarható gyűrű, ami már pont annyira távol van a fékkarttól, hogy vészhelyzet esetén az az idő is számítson, amíg fogást váltunk, de a tempomat valamit segít ezen, hiszen nem kell húzni folyamatosan.

Haladás

A trepni szélességére nincs panasz (18,5 cm), a gumírozott borítás is kifejezetten nívós. A 46 centiméteres hossz viszont kicsit kevés, de a hátsó futómű felett van még 20 centiméternyi fém taposó, arra lehet tenni a hátsó lábunkat, így elég komfortos lesz a pozíció. A kitámasztó nem tűnik ugyan egy izmos darabnak, de a tesztidőszak alatt stabilan tartotta a rollert. A töltést a trepni oldalán kapja meg a G2, a csatlakozót egy gumiajtó védi, elvileg megvan az IP54-es minősítés is. A töltési sebesség viszont nem túl acélos, kell a 15 Ah-s akkunak 8-9 óra, mire teleszívja magát.


[+]

Kimondott felüdülés ezzel a rollerrel közlekedni más Kukirin masinák után. Egyrészt nagyon jól adagolható az erő. Nem is enged kilőni indulásnál, hanem fokozatosan épül fel a teljesítmény, a végsebességet csak relatív hosszú egyenesben lehet elérni, ez nagyban függ a júzer tömegétől, alattam (85 kg) 45 km/h-nál volt vége a történetnek. Itt sem éreztem bizonytalannak, de a fékek tényleg kicsit alulméretezettek ehhez a teljesítményhez és tömeghez, szerintem a biztonságos és kontrollálható tempó 30-35 km/h között van. A hatótáv kapcsán szokás szerint roppant optimista a gyártó, ők 55 kilométert írnak, ennyi alattam nem jött össze, inkább a 40 kilométer a reális. (Igen, filigrán lánykák egyes fokozatban, 15 km/h-s sebességgel, 20 Celsius fokos hőmérsékletben elérhetik az 55 kilométert sík úton.)


[+]

Szokásos útvonalaimon közlekedtem a G2-vel. A villamossíneken való áthaladás meg sem kottyant neki, a kátyúkat viszont érdemes kerülgetni, kicsik a kerekek, könnyű pofára esni. Szitálás ezúttal nem volt, a kormánycsapágy se nem szoros, se nem túl könnyű, kézben tartható a gép. Enyhe emelkedőkön 35-tel simán felszalad, kaptatósabb meredekségnél már leesik 20 km/h alá a tempó és persze találtam olyan utcát, amin nem ment fel, de ez már az a teljesítmény, ami a hétköznapokban akkor is elég, ha valaki dombosabb környéken közlekedik.


[+]

Összegzés. Nem hittem benne, hogy lesz olyan Kukirin roller, amit még elküldenek tesztre akár ajánlani is tudok. Ezen az áron viszont ez egy korrekt csomag, egyrészt végre egy gép a gyártótól, ami nem akar kinyírni. Másrészt ez a teljesítmény, hatótáv, akku, kialakítás és sebesség az, ami még az ésszerűség határán belül van, nem csak arra elég, hogy a belvárosban karistoljunk, hanem nem jön zavarba a dombosabb környék láttán sem. Nem sebességbajnok, de azért nem is öregurasan lassú, kezelhető módon adja le az erejét, nem pörög el a kerék, nem akar befordulni a trepni alá, jól kontrollálható, jól vezethető, kulturált roller. Én bizony rádobnék úgy 30 lepedőt, hogy legyen rajta hidraulikus fék (kis kézügyességgel otthon is cserélhető, de minden szervizben meg tudják oldani), némi ráfordítással az indexet is ki lehet vezetni távtartóval jobban oldalirányba, húznék kicsit az első spirális rugón (persze ezt is lehet cserélni), de azt gondolom, hogy ebben az árfekvésben ez egy oké ajánlat.

Bog

A gépet a Geekmaxi küldte el a számunkra, itt lehet megvenni, a ZNeapdPi kuponkóddal lehet 469 euróra csökkenteni az árát. Köszönjük.

Előzmények

  • Kukirin G3 Pro - drágán add az életed

    Ez egy magasra árazott roller, mert nem csak egy erős motort kapott, hanem számos ponton magasabb szintű alkatrészek kerültek bele, mint mondjuk a G4-be. De van pár de.

  • KuKirin G4 - a sebesség ára

    Meglehetősen erős gép ez, amivel óriásit lehet taknyolni, de néhány módosítással egy igen kedvező árú rollerré alakítható.

  • KuKirin G2 Max - nevével ellentétben

    A Kugoo beemelte a Kirin almárkát a nevébe, de szerencsére a G2 Max mindenben rácáfol az itthon kissé idétlenül hangzó szóösszetételre.

Hirdetés