Hirdetés

Kukirin G2 (2024) - ami nem öl meg, az elvisz valahová

Ez eddig a legjobb Kukirin, ami az elmúlt években járt nálunk. Sikerült nagyjából belőni a teljesítményt, a komfortot és az árat is úgy, hogy ne legyen rossz szájíze a vevőnek.

Hirdetés

Haladás

A trepni szélességére nincs panasz (18,5 cm), a gumírozott borítás is kifejezetten nívós. A 46 centiméteres hossz viszont kicsit kevés, de a hátsó futómű felett van még 20 centiméternyi fém taposó, arra lehet tenni a hátsó lábunkat, így elég komfortos lesz a pozíció. A kitámasztó nem tűnik ugyan egy izmos darabnak, de a tesztidőszak alatt stabilan tartotta a rollert. A töltést a trepni oldalán kapja meg a G2, a csatlakozót egy gumiajtó védi, elvileg megvan az IP54-es minősítés is. A töltési sebesség viszont nem túl acélos, kell a 15 Ah-s akkunak 8-9 óra, mire teleszívja magát.


[+]

Kimondott felüdülés ezzel a rollerrel közlekedni más Kukirin masinák után. Egyrészt nagyon jól adagolható az erő. Nem is enged kilőni indulásnál, hanem fokozatosan épül fel a teljesítmény, a végsebességet csak relatív hosszú egyenesben lehet elérni, ez nagyban függ a júzer tömegétől, alattam (85 kg) 45 km/h-nál volt vége a történetnek. Itt sem éreztem bizonytalannak, de a fékek tényleg kicsit alulméretezettek ehhez a teljesítményhez és tömeghez, szerintem a biztonságos és kontrollálható tempó 30-35 km/h között van. A hatótáv kapcsán szokás szerint roppant optimista a gyártó, ők 55 kilométert írnak, ennyi alattam nem jött össze, inkább a 40 kilométer a reális. (Igen, filigrán lánykák egyes fokozatban, 15 km/h-s sebességgel, 20 Celsius fokos hőmérsékletben elérhetik az 55 kilométert sík úton.)


[+]

Szokásos útvonalaimon közlekedtem a G2-vel. A villamossíneken való áthaladás meg sem kottyant neki, a kátyúkat viszont érdemes kerülgetni, kicsik a kerekek, könnyű pofára esni. Szitálás ezúttal nem volt, a kormánycsapágy se nem szoros, se nem túl könnyű, kézben tartható a gép. Enyhe emelkedőkön 35-tel simán felszalad, kaptatósabb meredekségnél már leesik 20 km/h alá a tempó és persze találtam olyan utcát, amin nem ment fel, de ez már az a teljesítmény, ami a hétköznapokban akkor is elég, ha valaki dombosabb környéken közlekedik.


[+]

Összegzés. Nem hittem benne, hogy lesz olyan Kukirin roller, amit még elküldenek tesztre akár ajánlani is tudok. Ezen az áron viszont ez egy korrekt csomag, egyrészt végre egy gép a gyártótól, ami nem akar kinyírni. Másrészt ez a teljesítmény, hatótáv, akku, kialakítás és sebesség az, ami még az ésszerűség határán belül van, nem csak arra elég, hogy a belvárosban karistoljunk, hanem nem jön zavarba a dombosabb környék láttán sem. Nem sebességbajnok, de azért nem is öregurasan lassú, kezelhető módon adja le az erejét, nem pörög el a kerék, nem akar befordulni a trepni alá, jól kontrollálható, jól vezethető, kulturált roller. Én bizony rádobnék úgy 30 lepedőt, hogy legyen rajta hidraulikus fék (kis kézügyességgel otthon is cserélhető, de minden szervizben meg tudják oldani), némi ráfordítással az indexet is ki lehet vezetni távtartóval jobban oldalirányba, húznék kicsit az első spirális rugón (persze ezt is lehet cserélni), de azt gondolom, hogy ebben az árfekvésben ez egy oké ajánlat.

Bog

A gépet a Geekmaxi küldte el a számunkra, itt lehet megvenni, a ZNeapdPi kuponkóddal lehet 469 euróra csökkenteni az árát. Köszönjük.

Előzmények

  • Kukirin G3 Pro - drágán add az életed

    Ez egy magasra árazott roller, mert nem csak egy erős motort kapott, hanem számos ponton magasabb szintű alkatrészek kerültek bele, mint mondjuk a G4-be. De van pár de.

  • KuKirin G4 - a sebesség ára

    Meglehetősen erős gép ez, amivel óriásit lehet taknyolni, de néhány módosítással egy igen kedvező árú rollerré alakítható.

  • KuKirin G2 Max - nevével ellentétben

    A Kugoo beemelte a Kirin almárkát a nevébe, de szerencsére a G2 Max mindenben rácáfol az itthon kissé idétlenül hangzó szóösszetételre.

Hirdetés