A Kia Niro fedélzeti rendszere

Hibrid Kia, ami félig kombi, félig SUV, roppant keveset eszik és egy minden flancolást mellőző, de korrektül működő fedélzeti rendszerrel ajándékozták meg, ahol az okostelefonos csatlakozás is megoldott.

A Niro

Nem tudni, hogy ki találta ki, hogy Niro legyen a neve a gépkocsinak, de tökéletes választás. Robert miatt könnyű megjegyezni, rövid, az okmányirodában pedig vagy roppant vicces arcok üldögélnek, vagy a totális leterheltség miatt figyelmetlenek, de a nálam járt meggypiros-metál Kia Niro forgalmijába tényleg az volt beleírva, hogy az autó neve Kia De Niro. Kép alant.

Amikor az okmányirodában a filmrajongó tölti ki a papírokat
Amikor az okmányirodában a filmrajongó tölti ki a papírokat [+]

Az autó nem nagy. Egy kompakt kombi méreteit kapta meg, kicsit magasabbnak tűnik a bumfordi eleje miatt, mint valójában, emiatt jól manőverezhető, noha a hátrafelé történő kilátáshoz azért jól jön a hátsó ablaktörlőkar kiindulópontjába szerelt kamera, ami egész jó képet ad még este is. Nagy látószögű, parkolóhelyről történő kitolatásnál belátható a keresztirányú forgalom is. Szépen berajzolgatja az íveket, de semmiféle automatikus parkolási trükközés nincs. Mint ahogyan nincs gombbal nyitható csomagtér sem.


[+]

Mivel pont akkor járt nálunk a Niro, amikor az új Rio bemutatójára is sort kerített itthon a Kia, ezért konstatáltuk, hogy a két modellben szinte kiköpött ugyanaz a fedélzeti rendszer van benne, még a kijelző is teljesen ugyanaz. Ami azt jelenti, hogy a képátló 7 hüvelykes, ez manapság már inkább átlag alattinak számít. A felbontás sem acélos, a 800 x 480 pixelt a tabletek már évekkel ezelőtt meghaladták ekkora méret mellett is, de ezt egyrészt nem nézzük olyan közelről, másrészt úgysem filmeket tekintünk meg rajta, hanem információkat. Arra pedig elég.


[+]

A Niro rendszere azonban egy ponton mégis más, ebben ugyanis külön menüpont foglalkozik a hibrid üzemmóddal. Nincs benne sok trükk, láthatunk egy átlagfogyasztási értéket, van egy négyzetes levelekből kiburjánzó fa, amely aszerint zöldül ki, hogy mennyire környezetbarát módon vezetünk, illetve akad még egy folyamatábra, amely arról tájékoztat, hogy az akkuból most hová halad az elektromos energia, illetve mikor tér bele vissza. A hibridségnek még van egy kellemes mellékhatása, ami a fogyasztásban jelentkezik: városban 5,2 litert kért el tőlem, bőven volt ebben dugóban araszolgatás, pályatempó mellett pedig 6,3 litert mutatott a műszer. Ilyenkor már megjön az 1,6-os benzinmotor hangja is, valahogy pont nem egy kellemes orgánum, de együtt lehet vele élni.


[+]

Oké-oké, nem szoktunk ennyit írni magukról az autókról, minket tényleg csak a fedélzeti rendszer izgat, de a Niro egy picit más, egyrészt beletettem 700 kilométert, tényleg lett vele némi tapasztalatom úgy is, mint autó, másrészt Kia még nem járt nálunk, tehát sok szempontból újdonságként hatott. És az a helyzet, hogy a fedélzeti rendszer — noha kifogástalanul működik — nem nyújt túl sokat.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés