Java játékok #10 - XIII

Pályák, extrák, értékelés

Pályából 14 darab van, plusz a már említett bónuszküldetések. A missziók előtti „oldalak megrajzolása” alatt tippeket, bölcsességeket olvashatunk, a kedvencem: „az ajtók kinyitásához használd a fejedet. Vagy egy őr fejét”. A jó tanácsokat valóban alkalmazhatjuk, utunk során ugyanis a Heroes mobiladaptációjához hasonlóan számtalan tárgyat az ellenfelekhez hajigálhatunk, a lista az abroncstól a bőröndön át a terméskőig tart. Hasonszőrű társaihoz hasonlóan a XIII is lineárisan játszható végig, a helyszínek viszont változatosak, sokszínűek, sohasem unalmasak.

Gameloft's XIII Gameloft's XIII

Harci eszközök tekintetében sem kell szégyenkeznie cikkünk tárgyának, van itt shotgun, gránátvető, pisztolyból és uziból pedig akár kettővel is szaladgálhatunk egyszerre. A Memory bankban a dupla fegyverek hasznosságát a következővel magyarázzák: kettő jobb mint egy. Ilyen közhelyeket a fagylaltos pálcikákra írva olvashattunk még anno („Mi lehet jobb egy Magnumnál?”). Az ellenségek meglehetősen eltérnek egymástól, és itt most nem csak a grafikai megjelenítésükre kell gondolni - mozgásuk, fegyverük, taktikájuk egyedi. A "főgonoszok" legyőzése még éppen az elvárt nehézséggel abszolválható, egyiknél sem fogunk sokat elidőzni, de azért kell majd egy kis ügyesség.

Általános trend a mobiljátékoknál, hogy az adott termék vagy minőségi alkotás és szinte minden rendben van vele, vagy pedig szót sem érdemel. Sokat itt sem tévedtek a fejlesztők, látványosak az animációk, igényes a kivitelezés, élvezetes a játékmenet, ráadásul most még a hangokat is úgy-ahogy eltalálták. Az atmoszférát még egyszer kiemelném, ötletes ez a képregényszerű világ, talán ennek köszönhető, hogy többszöri végigjátszást is megérdemel a XIII – Covert Identity.

Bek

A tesztprogramot a Gameloft biztosította, köszönjük!

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés