Java játékok #10 - XIII

Atmoszféra, menü, memóriabank

A játék neve egyszerűen csak XIII – Covert Identity, a logóból azonban sejthető, hogy már a második részhez van szerencsénk. Így is van, az első 2003-ban jelent meg szintén a Gameloft gondozásában, a mai napig élvezetes élményt nyújt, ami úgy gondolom, hogy elég megtisztelő vélemény egy hat éve napvilágot látott programról. Jelen tesztünk tárgya 2007-es, nézzük, mi változott az előző részhez képest!

Gameloft's XIII

Az indítást követően észrevehető, hogy itt is képregényes stílusban láthatjuk - olvashatjuk -, „élhetjük meg” a játékot, már a töltést jelző csík fölé sem a megszokott loading, hanem egy ideillő sketching pages (oldalak skiccelése) felirat került. A menüben és a további szöveges részeken is ezzel a betűtípussal találkozhatunk, ami ebben az igényes, átgondolt kivitelezésben egy minőségi atmoszférát teremt.

Gameloft's XIII

A főmenü egy sárga szövegdobozba került, a menüpontok többsége nem szorul különösebb magyarázatra. A Choose chapter alatt a már teljesített pályákat lehet újrajátszani, a nullás gomb megnyomásával megnézhető, hogy milyen kritériumoknak kell megfelelni a bónusz misszió feloldásához, ezek általában azt jelentik, hogy egy meghatározott időn belül kell végigverekedni magunkat az adott szinten, csak egyféle fegyvert használhatunk vagy például a jetskis küldetésben a sebességünk nem mehet egy meghatározott érték alá. Az instrukciók mellett szerepel még az adott küldetéshez köthető legjobb eredményünk, mely tartalmaz többek között egy pusztítási rátát (azaz hogy az ellenséges erők mekkora részét sikerült likvidálnunk), az instant kills<6i> pontokat (hány ellenfelet tettünk el láb alól fegyver használata nélkül), mennyi arany- és ezüstérmét szedtünk fel, valamint a feladat teljesítéséhez szükséges legjobb időt és az újrakezdések számát.

Gameloft's XIII

Mitől tartalmas egy mobiljáték? Attól, hogy a történet érdekes, valamint hogy tartalmaz kiegészítő „szolgáltatásokat”, nem csak annyiból áll a dolog, hogy itt a játék, pörgesd végig és lépj ki. A sztorinak nem sok köze van az eredetihez, nem emiatt fogjuk szeretni ezt az alkalmazást, a XIII licencét valószínűleg csak a jól csengő név miatt vették meg, nem a kultuszt akarták tovább éltetni. Az extra szolgáltatás részt viszont kipipálhatjuk, egy nagyon korrekt Memory bank elnevezésű menüpont került a listára, amiben a fontosabb szereplőkről, fegyverekről kaphatunk bővebb információkat, valamint itt vásárolhatunk tallérjainkért extra életeket, pajzsot, puskát és egyéb bónuszokat.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés