Hirdetés

Jaguar I-Pace menetpróba

Egy igazi elektromos szörnyeteg a Jaguar 400 lóerős terepkupéja, nem sok ellenfele van az utakon, de meg is kérik az árát.

Infotainment

Az látszik, hogy a Jaguarnál nem spórolták el a fedélzeti rendszerrel kapcsolatos fejlesztéseket sem. A három kijelző szépen együtt tud működni, a középső kettőnél a színséma is állítható. A központi egység tényleg hatalmas, 10 hüvelyken mutatja meg az információkat, érintésérzékeny, talán nem AMOLED, de baromi jó a kontraszt és a fényerő, plusz nem is tükröződik. Ugyanilyen kulturált a klímapanel is, ahol nem csak a hűtést lehet babrálni, hanem az ülésfűtést, a rádiót és a csatlakoztatott telefont is. Utóbbi kettő megy a kormányról is, olyan finomságokkal, mint a hívásmegszakítás piros gombja, amely érintős és addig nem is látszik, amíg nem vagyunk éppen benne egy konkrét hívásban. Remek ötlet az időzíthető indulás, ami a kívánt hőmérsékletre hűti/fűti fel az autót arra az időpontra, amit előzőleg megadtunk, de mindezt hálózati áramról intézi a kertben / garázsban, hogy amikor beülünk, akkor egy 100%-ra feltöltött autónk legyen az elvárt hőmérséklettel. Nem azzal indul az első pár kilométer, hogy rohamosan csökken a hatótáv, mert a tulaj magára küldi a légkondit. Az egyébként is tök egészségtelen.


[+]

A fedélzeti rendszer neve InControl Touch Pro, egyébként a Land Roverekbe is ez kerül. Hopsz, amúgy tele van magyar vonatkozású dolgokkal, a Bosch hazai üzeme és az NNG is beszállít, utóbbi elsősorban a térképet adja a rendszerhez, ami elég jó, ha beleteszünk egy adatkapcsolatra alkalmas SIM-et a könyöklőben látható nyílásba, akkor a netről húzza be a forgalmi adatokat, plusz az időjárást is. Online lehet amúgy szoftvert frissíteni, például az AVAS hanggenerátort is megkapja az I-Pace hamarosan, mert hardveresen tudja.


[+]

És ha már hang: van belső hanggenerátor is, amivel fura morgós-űrsiklós effektet produkál gyorsításnál a rendszer, ez volt az első dolog, amit kikapcsoltam, miután kiröhögtem rajta magam. Amúgy a hifit a Meridian szállítja, hát nem nagyon volt rá panaszom. És persze mindezek mellett ott van gyárilag az Apple CarPlay és az Android Auto lehetősége is, plusz elvileg magának az InControlnak is van alkalmazása, ami kapcsolatot tud(na) létesíteni kábelen, de ehhez nekem nem volt hozzáférésem.


[+]


[+]


[+]

Megtekintettem viszont a jaguaros alkalmazás funkcióit, nyilván a nyomkövetés és a helymeghatározás nem hiányzik, ahogyan megtekinthetjük az akkumulátor állapotát és a legutóbb utazásunk adatait is, valamint a távolból is be lehet indítani a klímát. Ugyanakkor viszont akármennyire is szép a rendszer UI, mégis van néha egy-két olyan funkció, amit alig találtam meg, például hosszasan kerestem, hogy hogyan lehet nullázni a fogyasztási adatokat, plusz ha nagyon őszinték akarunk lenni, akkor a rendszer általános sebessége kissé komótos. Ebben a Tesla még mindig pofánver bárkit és persze egyáltalán nem arról van szó, hogy kezelhetetlen lenne az egész, csak nem érdemes sürgetni, van egy-egy másodpercnyi késleltetés bizonyos területeken, ezen tehát lehetne javítani. És tök jó lenne végre egy autó, amely a magyar nyelvű hangutasításokat is érti, ha már a rendszert egyébként szépen lefordították a mi nyelvünkre is.

[+]

Úgy összességében viszont az I-Pace nagyon-nagyon frankó. Egy belsőégésű bármiből átülve nyilván egy ufó, de a belépő szintű villanyautókhoz képest is nagyon más liga, mondjuk majdnem háromszor annyiba is kerül, mint egy Leaf, egy e-Golf, vagy egy Ioniq. Jelenleg mondjuk két vetélytársa van a piacon, a Tesla Model X és a Audi e-tron. A Tesla drágább, most mondanám, hogy csak pár millióval, de pont ebből a pár millióból azért lehet venni ezt-azt, ami gurul. És más, a Jaguar annyiban sokoldalúbb, hogy tényleg elvan terepen és pályán is gyilkolható, de szűkebb, illetve infotainment szempontból csak ugatja a Teslát, bár — és ez abszolút ízlésbeli kérdés — a beltér sokkal autószerűbb. Az Audi e-tron viszont árban simán versenyben van, belső térben kifinomultabb benyomást kelt, méretben is az I-Pace ellenfele, a hatótáv nagyon hasonló, de “csak” 5,7 másodperc alatt van 100-on. Jaj. Ám tudja az 150 kW-os töltést. Tegyük hozzá, hogy még mindig csak rendelést vesznek fel rá, de még nemigen szállítják, az I-Pace viszont piacon van már egy ideje. És nemsokára érkezik még egy izgalmas modell ebbe a szegmensbe, a Mercedes EQC, szóval hirtelen lettek ellenfelei a Jaguarnak, de szégyenkeznivalója továbbra sincsen egy olyan mezőnyben, ahol pár éve még labdába sem nagyon tudott rúgni, most viszont egy olyan sportos SUV-t tudnak kínálni, ami egyáltalán nem marad el a versenytársaktól. 30 millióért pedig olyan merítésből válogathatnak a szerencsések, ha nem ragaszkodnak az elektromos hajtáshoz, amibe szinte bármi belefér az LS 500h Lexustól a 740-es BMW-ig, azokkal pedig végtelen kilométert lehet elmenni maximum 10 perces megállásokkal. Az I-Pace amúgy elég jól fogy itthon is, persze ahhoz képest, ugye, de bőven kétszámjegyű eladásokat tud produkálni, ami nem rossz egy olyan márkától, amelyet 6 éve kezdett kirángatni a gödör aljáról a Tata. És biztos benne van ebben az elnyert Év Autója díj is, de nem került rossz helyre ez az elismerés, az I-Pace egyedi, sokoldalú és nem utolsósorban használható villanyautó. De én ennyiért előbb házat vennék.

Bog

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés