Garmin nüvi 765T - csúcsközelben

Bevezető

Általában ódákat zengünk egy-egy Garmin készülékről. Ez nem véletlen, hiszen a piacon levő egyik legpatinásabb név azon kevés gyártó közé tartozik, ahol a hardver és a szoftver is házon belül van. Így aztán nem is kérdés, hogy a készülékek működése jellemzően mentes mindenféle kompatibilitási hibától, gyorsak, pontosak, s valóban azt tudják, amire a fogyasztó kiadott egy raklapnyi pénzt, hiszen a Garmin még most sem tartozik az olcsó gyártók közé.

Garmin nüvi 765t
[+]

Ha azt mondom, hogy Garmin navi, akkor néhány dolgot már a doboz szétcincálása előtt biztosra vehetünk. A legendásan jó kijelző minden Garmin modellben bizonyított már, élénk, napfényben is jól olvasható. Szintén borítékolható a magyarországi adatbázis tökéleteshez közeli állapota, hiszen a Garmin és a Nav N Go közösen használja a jelenleg legjobb, TopMap által szállított hazai térképet. Szintén erős a cég abban is, hogy kifejezetten takarékosan bánik az akkumulátorral, a Garmin cuccok általában másfélszer annyi ideig bírják szuflával, mint átlagos versenytársaik.

Garmin nüvi 765t
[+]

Így aztán nem meglepő, hogy a Speedshop által leszállított 765T-től kimondottan sokat vártam. Ez a csúcsgép, ennek megfelelően nem csupán tökéletesnek kell lennie, hanem egetrengetően fantasztikusnak, ha az ember kiad 100 lepedőt egy navira, akkor el is várja a csúcsot. Pedig nem ez a legdrágább gép a kínálatban, a zümo nevű motoros ketyere még 10%-kal többe kerül, de ez érthető a speciális kialakítás miatt.

Hirdetés

Külső

A külsőtől nem fogunk nagyon hanyatt vágódni, kulturált, letisztult, egyszerű vonalvezetésű ház öleli körbe a 4,3 inches kijelzőt. A puha, fekete burkolaton túl sok gomb nincsen, felül be lehet kapcsolni, oldalt benéz az SD kártya, alul pedig jöhet a csatlakozó, rögtön kettő: egy miniUSB (töltésre is jó), illetve egy szélesebb, amivel a tartóra ül fel a cucc. Maga a tartó már profibb, a szokásos Garmin-féle gömbőc segítségével illeszkedik a gép a karra, de nem kell ezt mindig kicuppantani, mivel a tartó másik feléből egy gombnyomással kibillenthető az eszköz.

Garmin nüvi 765t
[+]

Mivel ehhez a részhez kapcsolódik a töltőkábel, ezért azt ki sem kell húzni, ami pláne akkor praktikus, ha a TMC antennát is felcuppantjuk a szélvédőre – ez ugyanis szintén a töltőkábellel van összeköttetésben. Elvileg ez lehetővé teszi, hogy elég legyen egyszer jó helyre tenni a navit, okosan elrámolni a drótokat, csak ugye kis hazánkban már az is felhívás keringőre az autófeltörők számára, ha a navinak csak a tartója ül a szélvédőn, mert hátha az okos tulaj a kesztyűtartóba vágta be kiszállás előtt a gépet.

Garmin nüvi 765t
[+]

A 765T stabilan ül a szélvédőm, a rövid és masszív kar miatt egy jottányit sem lötyög, a gömbőcös csatlakozónak hála viszont tetszőleges irányba forgatható és dönthető. Ennek a megoldásnak a kisbuszos arcok érzik majd hátrányát, nekik bizony nyújtozniuk kell majd, ha menet közben akarják babrálni a készüléket, bár a Garmin már a bekapcsolás után rögtön azzal kezdi, hogy figyelmeztet ennek közlekedésbiztonsági veszélyeire.

Belül

Amint észhez tér a kütyü, a szokásos kezdőképernyő fogadja a felhasználót. A két nagy ikon a keresést és a térképet szimbolizálja, alattuk érhetőek el a beállítások és az egyéb funkciók. Itt a szokásos arzenál fedezhető fel, zenelejátszó, képnézegető, világóra, számológép… semmi egyedi extra nem bukkan itt fel.

Van viszont Bluetooth, ráadásul A2DP technológiával, amely sztereó hangátvitelt tesz lehetővé. Kommunikálhat a mobiltelefonnal, így kihangosítóként is működhet, ráadásul a készülék modem funkciókat is betölthet, így lehetőség nyílik a fényképes navigációra, azaz a Google Panoramio adatbázisából ránt le a kütyü fotókat az ismert helyekről, hogy megkönnyítse a navigációt. Nem hiányzik az FM transmitter sem, így a 4 gigás memóriába beletolt MP3 fájlokat ezzel a módszerrel is ráküldhetjük az autórádióra.

A doboz büszkén hirdeti a 3D városkép nézetet, így aztán arra számítottam, hogy az iGO8-hoz hasonlóan szép házak lesznek mindenfelé, de nem. Itt még nem tart a Garmin, csak bizonyos nevezetességek 3D modelljét képes kirámolni a képernyőre, ami egyelőre körülbelül olyan szinten mozog itthon, mint a Google Earth, azaz minden sík, de néha egy két épület felbukkan. De ezek legalább könnyen felismerhetőek. Persze nyugatabbra más a helyzet, ott jönnek a szürke kockák csőstül.

Használat, ítélet

A TMC vevő tökéletesen működött a teszt során, az már nem a Garmin hibája, hogy a hazai szolgáltatás nagyon vérszegény. Történt egy baleset a minap a Lágymányosi hídon, be is mondta a rádió, csak az volt a gond, hogy a Budáról Pestre vezető oldalt említették, ami igaz is volt, csakhogy a helyszínelés idejére a rendőrség a másik oldalt is eltorlaszolta, így aztán álltunk a hídon, mint az egyszeri albán vendégmunkás a tűzijáték idején, miközben szép zöld csík jelölte, hogy elvileg én itt most akár 70-nel is mehetnék.

A térképadatbázis nagyon friss, simán vágta az új M0 hidat, a magyar hangon karattyoló csaj pedig igen izmos mondatokat tud összeszerkeszteni, ráadásul a sebességünktől függ, hogy a manőver előtt mennyivel tájékoztat a történésekről. Sokszor előfordult, hogy ilyesmiket is összefűzött, mint „menj 300 métert, majd fordulj jobbra, majd hajts be a körforgalomba, majd hajts ki a második kijáraton jobbra”. A célnál bemondja, hogy melyik oldalon lesz, van sávfigyelés, autópályáról lehajtva el is veszi a térképet egy időre, s egy fullscreen grafika jelzi, hogy takarodjunk le a pályáról, de ezt csak Ausztriában volt hajlandó produkálni, a hazai sávinformációs adatbázis még hiányzik.

A térképes megjelenítés továbbra is inkább puritán, cserébe jól áttekinthető és egyértelmű. A sebességhatárokat kis táblával jelzi az eszköz, ha átlépjük, akkor a pillanatnyi tempónkat mutató mező pirosba vált. A pozíciónkat jelző kis autócska, nyilacska, vagy golyócska nem kötelezően használandó elem, letölthető egy sereg további piktogram is az internetről. A POI adatbázis bőséges, s bár nem mindig értettünk egyet abban, hogy merre lenne a leggyorsabb út, de elég hamar rájön az újratervezések során a kütyü, hogy én merre terveztem menni.

Az akkumulátor akár öt órán keresztül is bírja a szuflát, de ehhez érdemes lecsavarni a képernyő világítását. A Li-Ion telep sajnos nem vehető ki, de igazából pár évig biztos nem kell majd cserélni.

Garmin nüvi 765t
[+]

A nüvi 765T remek darab. Teszi a dolgát, egyszerű, könnyen használható, gyors, megbízható. Csak azért csalódás, mert én valami nagyon extrára vágytam, teljesen 3D térképre, vagy kávéfőzőre, nem tudom. Most 100 ezer magyar pénzért elhozható, s ha azt nézem, hogy milyen cuccok vannak még ebben a kategóriában, akkor csak az Asus R700T férhet föl mellé, de nem szabad azt sem elfelejteni, hogy a Garmin hazai supportja is a termék mögött áll. Vannak ennél drágább gépek is, mint egyik-másik Mio és Navigon készülék, de használhatóság szempontjából a Garmin simán körberöhögi őket.

Garmin nüvi 765T

Bog

A tesztkészüléket a www.speedshop.hu biztosította, köszönjük. Vásárláshoz kérem kattintson ide.

Azóta történt

Előzmények