Hangminőség, üzemidő
Kettős dinamikus hangsugárzó van a Tune Pro belsejében, ami egy 40 mm-es műanyag (PET film) és egy 10 mm-es folyadékkristályos polimer (LCP) membránt jelent oldalanként. Ennek miértjét azzal magyarázza a gyártó, hogy a nagyobb felelne a mély- és középhangokért, a kisebb pedig a pontosabb magas hangokért, harmonikusan lefedve a teljes frekvenciatartományt. Ez elméletben jól működik, a gyakorlatban azért hagy némi kivetnivalót a dolog, mert pont az a részletesség és dinamika nem tökéletes szerintem a Tune Pro gyári hangolásán, amire ugye ez a kialakítás hivatott lenne. A 10 mm-es magassugárzó finomabb részleteit elnyomja a nagyobb, a mély hangok öblösek, erőteljesek, ütős a dob meg a basszus. A középtartományt is egész tisztán és szépen adja vissza a fejhallgató, podcast hallgatásához vagy egy Mobilaréna videó megnézéséhez például jó. A magas hangok viszont zavarosak maradnak, a csörgők, cinek és Julian Baker énekhangját tudom felhozni például a Sugar in the tank refrénjéből, amit érezhetően háttérbe szorítanak a dob és basszus szekcióból érkező mélyek. Erre pedig ráerősít a térhatású Theatre Mode, ami megnyomja a hangerőt és előtérbe helyezi a közép- és magas tartományt, de a közepes részletességet nem tudja levetkőzni, és véleményem szerint kissé harsány hangzást eredményez.
A Tune Próban található hangsugárzó felépítése (forrás: EarFun) [+]
A térhatású hangzás személy szerint nem nyűgözött le, véleményem szerint nélküle is elfogadhatóan széles a színpadkép, jó a bal-jobb sztereó szeparáció, ráadásul természetesebb is kissé. Nem mondom, hogy rossz lenne a Tune Pro, de kábellel élveztem leginkább használatát úgy, hogy az USB-kapcsolat helyett a 3,5 mm-es kábel elé beiktattam egy 24 bit / 192 kHz-re képes DAC-t. Azt sem mondom, hogy kellemetlen volt tömegközlekedésen felvenni a Tune Prót, az ANC ügyesen szűri a külvilágot, a közlekedési eszközök hangját 50% környéki hangerővel már nem hallani be. Az ANC érezhető változást hoz a hangminőségben, kissé szűkíti a térérzetet. Viszont a vonaton vagy metrón ülve YouTube-videók megnézéséhez elég volt az EarFun cucca, ugyanígy streamelt zenékhez is megszokta a fülem, de egyórányi utazás után már úgy vettem le, hogy fárasztotta harsánysága a fülemet.
Hirdetés
A hangáteresztő mód a szokásos digitális szűrőn keresztül adja vissza a külvilágot, ugyanígy az öt beépített mikrofon hívás közben, de a háttérzaj-szűrés megvan és jól érthetőek vagyunk a vonal másik végén. Ahhoz képest, hogy mennyibe kerül a Tune Pro, a mikrofonos hangminőség csendes környezetben mondhatni kiemelkedő, a videóban felvett hangot egy Google Pixel 9-re rögzítettem, AAC kodekkel csatlakozott a telefonra a fejhallgató. Zajos helyen már küzd a Tune Pro a háttérzajokkal, tömegközlekedésen vagy utcán érdemesebb levenni és a telefonon telefonálni.
Az üzemidőt az EarFun ANC nélkül 120, ANC-vel 80 órára teszi. A fejhallgató USB-kapcsolatnál gyári beállítás mellett automatikusan tölt is, ezt kikapcsoltam és úgy használtam másfél hétig a Tune Prót felváltva Bluetooth, USB és 3,5 mm-es kapcsolattal telefonnal, táblagéppel és számítógéppel. Az eredmény másfél hét után 100%-os töltöttségről 60%-ra merült aksi. Ez a hozzám hasonlóan az eszközeit rendszeresen tölteni elfelejtő felhasználóknak megváltás lehet, az pedig plusz pont, hogy ha nem kell az ANC, akkor 3,5 mm-en bármikor bármeddig mehet a zene. Bármilyen PD-töltővel elég egyébként tíz perc és több órányi naftát vesz fel a Tune Pro.
Összegzés — EarFun Tune Pro
Bár nem vagyok kibékülve a gyári hangolással, pozitívumként könyveltem el, hogy vezetékes analóg- és digitális-, vezeték nélküli- és multipont kapcsolatra is képes a Tune Pro, hogy remek az üzemideje és hogy erős az ANC. Ezek okán tudnám ajánlani is másoknak, negatívumként azt felhozva, hogy sajnos a műbőr borítások alig szellőznek, így hosszú távú viselése izzadáshoz vezethet. A memóriahabos párnák szemüveggel együtt viselve egyébként kényelmesek voltak rövid távon, és hosszabb ideig viselve sem éreztem szorítást a füleimen.
A térhangzástól nem kell sokat várni, és itt is érdemes játszani a virtuális EQ-val, mert a Tune Pro harsányabb, mint a Wave Pro vagy Wave Life voltak. Szerintem így a fülnek fárasztóbb ezt hallgatni, mint a másik két említett fejhallgatót vagy egy árban hasonló szinten mozgó Soundcore Space One-t, Sony WH-CH720N-t.
Tény, hogy rengeteget tud az Earfun, így elsősorban azoknak ajánlanám, akik szeretnék a lehető legtöbb funkciót és lehetőséget az elköltött pénzükért cserébe. Ebben remek a Tune Pro, de erre én most nem adnék plecsnit.
viragdani01
Az EarFun Tune Pro ide kattintva megrendelhető a gyártó webshopján át, a TUNEPRO1 kóddal az ára 52,5 euróra csökken. A teszthez a fejhallgatót a gyártó biztosította.