iPhone 16e - ellenvetésem lenne

Funkciók és hiányosságok kissé érthetetlen egyvelege e telefon lételeme.

Szoftver, teljesítmény

Nincs olyan aspektusa az iPhone 16e-n futó iOS 18-nak, ami bármilyen szinten is új vagy egyedi lenne, úgyhogy linkelem ide az iPhone 16 tesztünket, az ott leírtak a szoftverről itt is megállják a helyüket. A kamera alkalmazásban találunk drasztikusabb különbséget, mert az iPhone 16e kevesebb funkcióval rendelkezik, de az alapok itt is ugyanazok. Ha pedig valaki nem használt még Pro iPhone-t, hanem valamelyik Touch ID-s modellről érkezik, valószínűleg nem fog neki feltűnni ez sem.

Hirdetés

(forrás: Mobilaréna) [+]

A hardver egy fokkal érdekesebb. Az iPhone 16e-ben 8 GB operatív memória van, mellette minimum 128 GB NVMe tárhely, de opció 256 GB-os vagy 512 GB-os modellt is venni, utóbbival elérjük a félmilliós árhatárt. Az Apple A18 SoC nem pontosan ugyanaz, mint ami az iPhone 16-ban is található, de nagyon hasonlít rá. A 3 nanométeres csíkszélességen készülő rendszerchip CPU-ja 64-bites ARMv9.2-A utasításkészletet használ, hat maggal rendelkezik, két 4,04 GHz-es teljesítménycentrikus és hat 2,2 GHz-en dolgozó takarékos maggal. A GPU-ban csak négy mag van, ez eggyel kevesebb, mint az iPhone 16-ban, de így is támogatott a hardveres sugárkövetés például a War Thunder Mobile játékhoz.

Teljesítmény-teszt (a táblázat szétnyitható)
Benchmark Apple iPhone 16e Apple iPhone 16 Google Pixel 9 Samsung Galaxy S24 FE Xiaomi 14T Pro Honor 200 Pro Apple iPhone 15
Rendszerchip Apple A18 (4c GPU) Apple A18 (5c GPU) Google Tensor G4 Exynos 2400e Dimensity 9300+ Snapdragon 8s Gen 3 Apple A16 Bionic
AnTuTu 10.x 1 341 733 pont 1 605 031 pont 876 483 pont 1 645 352 pont 1 805 172 pont 1 195 195 pont 1 230 971 pont
Geekbench 6 (single/multi) 3097 / 7672 pont 3314 / 8109 pont 1726 / 4436 pont 2116 / 6690 pont 2204 / 7280 pont 1942 / 4795 pont 2547 / 6188 pont
GFXBench Car Chase onscreen 60 fps 60 fps 79 fps na 69 fps 60 fps 60 fps
GFXBench Car Chase offscreen 86 fps 125 fps 84 fps na 106 fps 105 fps 100 fps
GFXBench Man. onscreen 60 fps 60 fps 120 fps na 120 fps 60 fps 60 fps
GFXBench Man. offscreen 181 fps 251 fps 232 fps na 328 fps 277 fps 230 fps
3DMark Wildlife Extreme 3508 pont 4034 pont 2568 pont 4089 pont 4709 pont 3202 pont 2992 pont
3DMark Solar Bay 4771 pont 5966 pont Nem támogatott 8608 pont nem futott le 5269 pont 3564 pont

A 8 GB memória úgy tűnik, hogy sose fogy el az iPhone 16e-ben, egy teljes napig voltak háttérben appok, amik ugyanabba a menübe tértek vissza, amikor újra elővettem őket. A CPU-x és az AIDA64 adatai szerint egyébként az iOS elvan 3-4 GB memóriával, és van 3 GB, ami feltételezhetően az AI funkciókhoz és az NPU kiszolgálásához van lekötve, hasonlóképp csinálja a Google is a Tensor NPU-jának kiszolgálását a Pixelben.

(forrás: Mobilaréna) [+]

Nyers erőben ott van az iPhone 16e drágább testvérei sarkában, és hajszállal az iPhone 15 előtt. Az iPhone 15 jellemzően a GPU-t terhelő benchmark eredményekben jobb, összesítésben nem. A grafikus egység terhelésekor egyébként a telefon nem is igazán tudja fenntartani teljesítményét, 60% körüli a throttling, hiába az elvileg újonnan tervezett hűtés.

(forrás: Mobilaréna) [+]

A készülékházon minimális melegedést tapasztaltunk folyamatos terhelés mellett szobahőmérsékleten, azt is csak a hátlapon, a kereten nem, de a 40 Celsius-fokot sem érte el a készülékház. Játékok vagy 4K-s videofelvétel során nem volt ilyen tapasztalat, de a teszt alatt még hűvös volt az időjárás, kérdés, hogy nyáron mi lesz vele.

Megint csak az a helyzet, hogy ha valaki még főgombos iPhone-t, iPhone XR-t használ, akkor az jelentősen gyorsabbnak fogja érezni az iPhone 16e-t, a rendszertől pedig ugyanazt a logikát és elrendezést kapja, amit eddig megszokott, ugyanazokkal a szolgáltatásokkal. Az már más kérdés, hogy egy iPhone 16 Pro mellett lassabbnak érződik a 16e, holott minimális a tényleges teljesítménykülönbség. Inkább csak a lassabb kijelző ennek az oka. A teszt során a legfrissebb publikus rendszert, az iOS 18.3.2-t futtatta a telefon. A hardver évekre biztosíték, az Apple pedig jellemzően öt éven keresztül kínálja az új rendszerverziókat, biztonsági frissítéseket pedig még tovább is. De a tesztben már többször emlegetett iPhone XR például 2018 végén került piacra, és még fut rajta a legfrissebb iOS, szóval a 16e-ben is lehet hat-hét év lazán, félidőben egy akkumulátor cserével.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés