Apple iPhone 12 Pro Max - génkezelt alma

A legnagyobb méretű és a legnagyobb tudású iPhone is egyben, kamerában, üzemidőben és kijelzőben is többet nyújt, mint a kisebb változatok.

Kamerák

No, most az A14 Bionic sebességének méltatásától eltekintünk (szignifikáns eltérés nincs az iPhone 12 és a Pro Max között), gyors, mint az állat, a részletek a korábbi tesztjeinkben fellelhetők. Amiben viszont többet nyújt, mint akármelyik másik iPhone, az a kamerás szett. Itt három és fél okosságot lehet említeni, ebből a “fél” az a LiDAR, ami már a 12 Próban is megtalálható, tehát nem csak a legnagyobb iPhone kiváltsága. Ez egy lézeres távolságérzékelő megoldás, ami a visszaverődő nyalábok idejéből számol távolságot, ami a portrék kapcsán kéne nagyon praktikus legyen. Ám míg az iPhone 12 Prónál tényleg kiváló portrékat lehetett lőni, most azonban nagyon meggyűlt a rendszer baja a maradék hajammal akkor, amikor körbe akarta vágni a fizimiskám. A telés és a normál lencsével is készült pár kép, íme:

[+]

Jó, nehezített pálya volt, nem homogén háttér előtt néhány szál haj, azért ha az ember az ilyen effektekkel akar játszogatni, akkor ne egy leveles bokor elé álljon be, de hát pont azt vártam, hogy a LiDAR majd jól megoldja az ilyen kihívásokat. Ha eltekintek a fejbúb körüli anomáliáktól, akkor viszont maga a fotó igen korrekt, de erre mindjárt mutatunk érvényesebb példákat is a normál fotózás segítségével, ugyanis bár az ultraszéles modul ugyan nem változott, de a másik kettő igen. A felbontás maradt 12 megapixelen, ám a főkamera szenzorában a pixelméret 1,4-ről 1,7 µm-re nőtt, plusz ugye bekerült az IBIS, azaz a szenzor-szintű stabilizáció. A telés lencse pedig 52-ről 65 mm-esre változott, vagyis már két és félszeres optikai zoomra ad lehetőséget, ezzel kicsit kitágítva a tartományt, főleg, ha az ultraszéles felől indulunk. Szóval kattintgattunk, normál, zoom és ultraszéles sorrendben vannak egymás alatt a képek:

Jobb az iPhone 12 Pro Max fotós minősége, mint az iPhone 12-é? Tökéletes fényviszonyok között nem látszik számottevő eltérés, a nagyobb méretű szenzor igazából az IBIS miatt fontos. Az iPhone még mindig nagyon erős a fotós képességek kapcsán, nem okvetlenül ez a legislegjobb mobilos kamera, ha minden apróságot összevetünk és szőrözünk a pixelekkel, felbontásban pláne nem ez a király, de abban nagyon jó, hogy a jól sikerült fotók százalékos aránya magas. A főkamera hozza a legjobb eredményt, jó dinamikájú, kicsit túlszaturált, de éles, részletgazdag eredmények születnek. A zoomra sem lehet panasz egyáltalán, az ultraszéles viszont elmarad a mezőny legjobb szereplőitől, már csak azért is, mert autofókusz hiányában közeli képek készítésére alkalmatlan, de patika fényviszonyok között is messze van a tökéletestől. Este is készült négy kép mindhárom lencsét használva, íme:

Rossz fényviszonyok esetén a telefonban levő automatika határozza meg, hogy érdemes-e a többelemes képfeldolgozás használni, vagy megoldja kéregből is a dolgot. Ahogyan az lenni szokott, az ultraszéles itt gyengén muzsikál, a zoom modulnak is hamar elfogynak a trükkjei, de a főkamera esti környezetben is megállja a helyét, gyorsan exponál, jól méri fel a fehéregyensúlyt, nem zajosak az eredmények, viszont kicsit túlzó a zajszűrés miatt az elmosottság érzése. Az előlapi kamera ugyanaz, mint a többi modellnél, ott nincs meglepetés.


Videózásnál essünk túl gyorsan az előlapi produkción (fent) — legalábbis olyan szempontból, hogy itt ugyanazt a minőséget hozza a termék, mint a testvérmodellek. Úgy amúgy viszont 4K-ban is rögzít, meglepően hatékony elektronikus stabilizációval, jó hangminőséget produkálva, nappal korrekt, este kissé gyengébb képminőséggel. Viszont beszéljünk a lényegről is, a hátsó főkamera az iparágban az első olyan stabilizációs megoldással büszkélkedik (bár elvileg az OPPO már négy éve bemutatta a technológiát, de aztán nem építették be egyetlen telefonjukba sem), ahol nem az optika kapott rezgéscsillapítást, hanem maga a szenzor. Ennek IBIS a neve (In Body Image Stabilization), a kamerapiacon már használják egy ideje, mert ha cserélhető obis a gép, akkor nem kell az objektívnek tudnia a stabilizációt. Itt ez ugye nem lényeges, mert ahány látószög, annyi szenzor is van mögötte és csak a főkamerával dolgozó szenzor kapta meg a technológiát (ezért is nagyobb ez az érzékelő, mint a többi iPhone 12 modulja), a kérdés nyilván az, hogy ez a jobb nekünk, vagy az optikai megoldás, erre pedig egy összehasonlító videóval kerestük a választ. Balra az iPhone 12 képe, jobbra a Pro Max felvétele fut egymás mellett a lenti anyagban:

Kisebb mozgásoknál nincs óriási eltérés, de a nagyobb, vagy sűrűbb kilengések esetében a Pro Max látványosan ügyesebb, noha ez azzal is jár, hogy talán nem annyira éles a kép, mint a pusztán OIS-t használó kistesó esetén. De tegyük azt is hozzá, hogy ez egy szerkesztett videó, amit egy editorral raktam össze és rendereltem ki, a tényleges MOV fájlokat nézve a Pro Max jobbnak tűnik, ahogyan az a többi videós példánkban is látszik. Akárhogyan is, az iPhone hátlapi videós megoldása a piac legjobbjai között van simán. A stabilizáció a zoom lencsénél is megdöbbentően jó, a képminőség is kiváló, 4K60-as felvétel mellett sem kell nélkülöznünk a rezgéscsillapítást, egyetlen dolog nem jön össze még a legdrágább iPhone-nak sem: a maximális felbontás és képkockaszám mellett nem tudunk menet közben mindhárom látószög között váltani, hanem maximum kettő működik, de az is digitális trükkel. Ha a főkamerával indítjuk a felvételt, akkor a zoom elérhető (de nem vált lencsét a gép, csak belenagyít a főkamera képébe), de az ultraszéles nem, ha pedig az ultraszélessel kezdjük, akkor még a normál látószög sem kapcsolható, noha digitális megoldással enged egy kicsit közelíteni ilyenkor is a rendszer, de nem vált látószöget.



Ezen persze segít, ha nem ragaszkodunk a 4K60-hoz, mert akár 4K30-nál, akár FullHD60-nál simán ugrálhatunk kedvünk szerint mindhárom látószög között, ennyi kompromisszum (ami nyilván alapvetően hardveres) azonban simán belefér, ha cserébe olyan minőségűek a felvételek, mint amiket ebbe a cikkbe is beszúrtam. Ahogyan a látószögek változnak, úgy változnak a telefonon levő mikrofonok hangsúlyai is, ultraszélesnél jobban hallatszik az összes környező hang, zoomnál viszont arrafelé fókuszálnak a mikrofonok is, amerre a nagyítást alkalmazzuk. A normál pedig valahol a kettő között van.


Este a zoom és a főkamera is korrekt — amennyire legalábbis gyenge fénynél egy telefon videózni képes — az ultraszéles modult viszont nagyon nem érdemes erőltetni, sötét és zajos az eredmény. A fókusz nem ugrál még akkor sem, ha utcai lámpák kapják telibe a szenzort, a stabi továbbra is nagyon érvényes, szóval nem ciki elővenni éjszakai sem az iPhone 12 Pro Maxot, ha videózni szeretnénk.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

  • Kapcsolódó cégek:
  • Apple

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés