Hirdetés
Összerakás, külső
Az ADO A20 doboza már sejtette, hogy nem egy filigrán bigyó fog belőle előbújni. Az összecsukott állapotban csomagolt bringát mintegy 15 perces melóval hoztuk menetkészre, még pumpát is adtak hozzá, hogy ezzel se legyen gond. Az ülést és a kormányt nekünk kellett rögzíteni, a pedálokat is a júzer dolga felrakni, a kitámasztóval is nekünk van feladatunk (és ez speciel nem egy csodálatos rögzítési megoldás), persze tele volt aggatva fóliával és hungarocellel, de összességében nem volt egy atomfizika az összeszerelés.
Hárman csináltuk amúgy, főleg szentkuti11 dolgozott serényen, mi a Bone-nal csak szakértően bólogattunk és adtunk hasznavehetetlen tanácsokat, de aztán amikor összeállt, akkor elégedetten nézegettük a kész terméket: az ADO A20 egész pofás, okvetlenül masszívabb, nagyobb gép, mint az eddig próbált Himo és Fiido biciklik, no meg olyan komplettnek tűnt a sárvédővel, a hátsó lámpával, a brutálisan erős első fényszóróval, a nagy átlaghoz képest kulturált ülésével, és még telefontartót is adtak hozzá, ami nem csak rögzíti a mobilt, hanem egy USB-kábelt használva még tölteni is tudjuk azt a bicikli akkumulátorát használva. Ekkora külső akksit még nem láttam, az fix.
Az összeszerelési útmutató alapján hamar meg lehet csinálni [+]
Látszik, hogy az ADO foglalkozott azzal, hogy az európai piacra megfelelő terméket gyártson. A küllőkön és a pedálokon is vannak fényvisszaverők (ez itthon is kötelező a bicikliknél), fent vannak a sárvédők, a gyári beállítás pedig 25 km/h-ban maximált sebességig üzemelteti a rásegítést és alapból úgy van konfigurálva, hogy csak úgy taxizgatni (vagyis tekerés nélkül haladni) ne tudjunk vele. A 350 wattos motor is határérték (sőt, 250 wattot ad le maximum, ha nem babráljuk), tehát totálisan megfelel a rásegítéses kerékpár kategóriájának, hiszen a teljesítménye sem kiugró és nem is lehet tekerés nélkül nyünnyögtetni a motort. Más kérdés, hogy nekünk is az volt az első dolgunk, hogy a mindenféle korlátozásokat kiszedjük a rendszerből…
Már az összeszerelésnél is volt némi elismerő hümmögés, hogy ez azért minőségibb darab, mint az eddigi bigyók, nem lötyögnek a dolgok, minden meglepően merev és stabil, de maga a váz is masszívabb, mint vártuk. Az első teleszkópos villa persze nem egy nagy eresztés, olyan állati sokat nem csillapít, de a semminél jobb, a váltó beállítására is szükség volt az első használat előtt, ahogyan a sárvédőket is kellett igazgatni, hogy ne érjenek hozzá a gumihoz, de ezek a teendők szinte bármilyen bicikli üzembe helyezésénél előfordulnak, ha csak abba gondolok bele, hogy milyen messziről érkezett végül hozzánk, akkor a szállítás során bőven elmozdulhatott ez-az. Az ülés legalacsonyabb pontja 80 centiméter van a földtől, de 115 centiméterig felhúzható (ahhoz már nagyon hórihorgasnak kell lenni), a kormány pedig 105-120 centiméteres magasság között állítható, de kormányrúd dőlésszögét is tudjuk változtatni.
Hét sebességes váltó, tárcsafék és agymotor [+]
Elöl-hátul tárcsafék dolgozik, a hátsó fék működtetése elvileg valamiféle visszatáplálást is indukál, de szerintem ahhoz a Kékestetőről kéne indulnom lefelé hosszan, hogy ebből bármit érzékeljek. A kormányon van még az USB csatlakozó telefontöltéshez, a jobb oldali grip belső harmada forgatható, ez kvázi a gázkar, valamint kapunk egy LCD kijelzőt is, ami nem az ADO terméke, ez egy S866 nevű megoldás, amit számos gyártó használ. Plusz van még két extra gomb a lámpához és a dudához.
Kissé zsúfolt a kormány, de még a telefonunkat is tudjuk hová tenni úgy, hogy töltést is kaphat [+]
Az akkumulátor a váz középső részében van, ha összecsukjuk a bringát és a mellékelt kulcsot elforgatjuk, akkor ki is lehet szedni és külön is lehet a mellékelt töltővel etetni. Ebben az a jó (ha az ember egyszer rájött, hogy merre kell forgatni a kulcsot), hogy ledobom a pincében, vagy a garázsban a bringát, felviszem a lakásba tölteni, mégsem a komplett kócerájt kell a lépcsőn emelgetni. Nem mondom, hogy lopás ellen is ideális, de ha nincs bent a kulcs, akkor nincs rásegítés sem.
Az akkumulátor, a háttérben pedig a helye [+]
Az akku (10,4 Ah) 280 dollárt kóstál külön, ami azért is fontos tudnivaló, mert ennyiért lehet hozzá még egy telepet venni. Szóval külsőre oké, vannak olyan extrák, amit más biciklik csak drágábban adnak, a telefontartóért külön megy a pacsi, pláne az USB kiállás miatt, de azért ha ezt is feltesszük a kormányra, akkor már zsúfolt lesz az összkép és hát nem is a világ legnívósabb tartozéka satnya műanyagból. Viszont egy ZTE Axon 30-at is simán megtart stabilan, pedig az nem egy aprócska kis mobil.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!