ADO A20+ - ez kéne legyen a szint

Nagyon agilisen lépett be a piacra az ADO nevű márka az elektromos bringákkal, az A20+ pedig az a szint, ahol minden ilyen motyónak kezdődnie kéne.

Közlekedés

Ennyi nyönyörgés után most már ideje lenne nyeregbe pattanni, de mielőtt nekiugrunk, gyorsan elhintünk pár hintet arról, hogy mit kell csinálni az S866 LCD-vel ahhoz, hogy ne csak rásegítést kapjunk. Egyrészt azért, mert ahogyan a többi, relatív olcsó, Kínából jövő e-bike, ez a termék is annyira intelligens, mint egy bazaltkocka, magyarán van három fokozatunk a rásegítés kapcsán, ahol az egyes 15 km/h-ig nyújt támaszt, a kettes 25-ig, a hármas pedig 25 km/h felett a gázkart húzva — ha és amennyiben egyáltalán ki van ütve belőle a korlátozás, különben a kettes és a hármas opció csont ugyanaz. És a rásegítés mértéke tök független a pedálozási intenzitásunktól (nincs benne szenzor), szóval a dolog nem lineáris, hanem bináris. Van egyébként nullás fokozat is némi haxolás után, de amúgy ha nem kapcsoljuk be a bringát, akkor amúgy is ezt kapjuk, csak akkor nincs lámpa és a megtett kilométereket sem méri a fedélzeti egység. Viszont számos egyéb hasonló elven működő bringától eltérően a rásegítés nélküli tekerés sem dráma, mert akkor leválasztja a motort a kerékről a rendszer, szóval nincs extra ellenállás, ami miatt nehezebb lenne tekerni.

A fedélzeti egység jól látható, a töltöttségi visszajelzés azonban hektikus
A fedélzeti egység jól látható, a töltöttségi visszajelzés azonban hektikus [+]

Szóval ha megnyomjuk egyszerre a plusz és mínusz gombokat a kijelző mellett, akkor a szervizmenübe jutunk, ami 20 opciót tartalmaz, de nyilván érdemes letölteni a manualt az S866-hoz, hogy tudjuk, hogy melyik paraméter mit csinál. Nekünk a P-08 fog kelleni, itt lehet a 25 km/h-s limitet 100-ig feltolni (muhaha), de ezen a ponton még mindig ott fogunk tartani, hogy akkor megy majd jó gyorsan, ha tekerünk is és csak 25 km/h-ig segít be. Ha az a vágyunk, hogy tekerés nélkül is krúzolhassunk, akkor a bicikli kikapcsolt állapotában maxra kell tekerni a gázkart, közben húzni a fékeket, majd bekapcsolni a kerékpárt és várni 10 másodpercet, hogy a rásegítéses mód helyett hibrid módba kerüljünk. Ez azt fogja jelenteni, hogy ha tekerünk, akkor továbbra is rádolgozik egyes és kettes fokozatban, de ha ezt megunjuk, akkor pattintsuk fel hármasra, olyankor húzkodhatjuk a gázkart és azzal is tudunk haladni. Van még egy opció a szervizmenüben, alapból ugyanis a krúzolás is csak akkor lesz aktív, ha már önerőből elértük a szédületes, 6 km/h-s sebességet, de ezt is ki lehet kapcsolni a P09-es opciót nullára állítva.

Fény van bőven
Fény van bőven [+]

Az ADO A20-szal közlekedni alapvetően jó. Van egy kis késleltetése az eletromotornak, ha már nem tekerünk, akkor egy ideig (pár másodperc) még tolja a naftát, de ha a fékeket meghúzzuk, akkor egyből elveszi a rásegítést. A gyári gumik elég jók, a rugózási komfort eggyel jobb, mint a nagyon alapszintű riválisoknál (az ülésnek is van egy kis rugózása külön), a fékeket egyszer kell beállítani és akkor jól adagolhatók, nem lötyög rajta semmi, ha rendesen meghúzzuk a kitámasztó csavarjait időről-időre (ez egyértelműen a legsatnyább pontja a konstrukciónak), a lámpa világít ezerrel és a tág határok között állítható kormány-ülés kombó segít megtalálni az ideális testhelyzetet. Sík úton nekünk (85-90 kilogrammos júzer + táska) a műszer 34 km/h-s csúcssebességet mutatott, de szerencsére van mellette telefontartó, amin a GPS is ennyit mért.


[+]

Emelkedőhöz érve viszont hamar elfárad, ha magától kell megoldania a feladatot, szóval ott jobban jövünk ki, ha együttes erővel küzdjük le az akadályt, kell kicsit tekerni, de a rásegítés miatt ez nem izzasztó, viszont simán fel tudunk mászni komolyabb meredekségű domboldalakon is, de azért ez nem egy terepbringa, arra az A20F nevű modellt ajánlja a gyártó morcos gumikkal és akár 500 wattos teljesítménnyel, valamint megerősített vázzal. Drágább is valamivel. Városi közlekedésre (vagy falvak között a földutakra) viszont bőven elég az, amint az A20+ kínálni tud, ez egy korrekt bicikli, ami persze nem egy bonyolult lélek pedálfordulat-szenzor nélkül, de könnyen hozzá lehet szokni, lustáknak pedig megoldható, hogy tekerés nélkül is haladhasson (még ha ez pillanatnyilag semmiféle hazai szabályozásba nem fér bele).


[+]

A gyártó 80 kilométeres hatótávot ad meg rásegítés mellett, de ez csak abban az esetben érvényes, ha a legcsirkébb módot választjuk és maximum 70 kilogrammot nyomunk a mérlegen karácsony után is. A valóság inkább 50 kilométer körül van, ami még mindig bőven jó, ha pedig csak taxizgatunk vele, akkor 35-40 kilométert tudunk elgurulni egy töltéssel. Ha teljesen lemerült, akkor 7 órán keresztül kell lógjon a töltőn (vagy a bringa, vagy a kivehető telep), hogy újra 100%-os legyen a töltöttség. Nagyon tetszett, hogy meglepően kicsire össze lehet hajtani, pláne ha kivesszük az ülést (extrém esetben a pedálokat is le lehet szerelni és a kormányt is kivehetjük, bár ott a kábelezés miatt elválasztani nem tudjuk a kerékpártól teljesen). Viszont az akkut kiszedni kissé idétlen, mert ha kettényitjuk a biciklit, akkor hirtelen el is akar dőlni, szóval fél kézzel kell tartani a terméket úgy, hogy közben a váz alatt matatunk a kulccsal a kábelezés erdejében, aztán ki is kéne húzni a méretes alumínium tokozást is.


[+]

Az ADO lengyel raktárból szolgálja ki a vásárlókat (nekünk 5 nap alatt megjött a pakk), tehát a jelenleg 799 dolláros ár végárnak is tekinthető, bár a Mobilarena.hu kuponkóddal még 30 dollárt le lehet csípni. Most épp elszállt az árfolyam, szóval ez 250 ezer magyar forintot tesz ki, de minimum ennyibe kerül a Himo Z20, a Fiido D11 pedig még drágább, ezeknél pedig az ADO A20+ okvetlenül jobb gép. Nagyobb, masszívabb, többet tud, több tartozékkal, ráadásul a gyártótól közvetlenül lehet kiegészítőket és alkatrészeket is rendelni (például csomagtartót 70 dollárért). Az ADO úgy küldte el tesztre a gépet, hogy próbáljuk ki a terméktámogatást is, szóval feltettem a kérdést nekik, hogy hibrid módba hogyan kell váltani, gyorsan jött a válasz, volt benne egy videó arról, hogy mi a metódus, de aki nem tud angolul, annak azért ez nem lesz teljesen kézenfekvő. Viszont látszik, hogy az ADO úgy találta ki a bringát, hogy az alapesetben megfeleljen az összes érvényben levő szabályozásnak, de nyitva hagyta a kiskaput, hogy többet is ki tudjunk sajtolni a hardverből. Nyilván nem egy olyan szofisztikált megoldás, mint egy pedálszenzoros bicikli, de jóval olcsóbb is, körülbelül 3 kilométernyi használat után tökre egyértelmű lesz, hogy miképp működnek a különböző üzemmódok és fokozatok, ez végre rendesen össze van rakva, jó a menetkomfort, vannak hozzá extra szolgáltatások (telefontöltő, erős első lámpa, sárvédők, fényvisszaverők, kivehető és külön tölthető akkumulátor), szóval összességében elégedettek voltunk. Ez már az a szint, amivel nem rettegtem minden úthibánál, hogy na, majd most szakad le róla valami (vagy nekem a vesém), a tág határok között állítható ülés-kormány páros elég sokféle termetű ember számára biztosítja, hogy az ideális testhelyzetet megtalálja, van benne erő, rásegítés nélkül is könnyű tekerni, dudál, világít, gurul, fordul, ha pedig fáradunk, akkor egészen hosszan suhanhatunk vele anélkül, hogy a kislábujjunkat is megmozdítanánk.

ADO A20+

Bog

A biciklit maga a gyártó küldte tesztelésre. Itt lehet megrendelni, a Mobilarena.hu kuponkód további 30 dollár kedvezményt ér. Az ADO Facebook oldaláról pedig mindig lehet tájékozódni az aktuális akciókról.

Hirdetés

Előzmények

  • Himo Z20 – nem nyerhetsz mindig

    Lehet, hogy te megveszed és neked nagyon beválik, de statisztikailag komoly esély van arra is, hogy hibás darabbal találkozol. A Himo Z20 tesztjét kettős érzelmekkel zártuk.

  • Fiido D11 - ránézésre bicikli

    Pöpec az új Fiido külsőleg, mégse számít kerékpárnak. Mikor lesz itt szabályozás?

  • Fiido D3 - rollercikli, vagy amit akartok

    Az elektromos rollerek és a pedelec biciklik előnyeit próbálja egyesíteni a Fiido D3, ami egészen addig a pontig néz ki mulatságosan, amíg el nem kezdjük használni.

Hirdetés